HCL.HR

Recenzija

Starcraft : Brood War [PC]

Danijel Handžek
Priča…

Samo su dani prošli odkad se Protossovski heroj Tassadar žrtvovao da bi uništio Zergovskog Overminda. Zbog Overmindova napada, Aiur je ostao više-manje ruševina. Mnogo Zergova, koji su preživjeli veliku bitku, su počeli vrludati nekontrolirano po poljima Aiura. Konklava koja je vladala Protossovskim plemenima mnogo tisuća godina je bila uništena skupa sa 70% Aiurove populacije. Samo je nekolicina Protossovskih ratnika preživjela i nadgledala preživjele stanovnike njihova planeta. Judicator Aldaris, praetor Fenix, Dark Templar Zeratul i njihov ljudski prijatelj James Raynor su se udružili da bi poveli i ujedinili raštrkane preživjele dok su Zergovi nastavljali ubijati svakog Protossa kojeg bi susreli. Iako se je njihova sudbina urotila protiv njih, i iako je gotovo sve do čega im je bilo stalo izgubljeno, Protossovski junaci nisu nikad napustili nadu da će njihovo izbavljenje stići.

Dok je titanska bitka između Protossa i Zergova dosegla vrhunac na planetu Aiuru, Acturus Mengsk je poduzeo korake da bi učvrstio svoju vlast unutar novo osnovanog Terran Dominiona u Korpulu sektoru. Okrunivši se Carem Dominiona, sve Terranske kolonije unutar Korpulu sektora su ujedinjene po prvi put u povijesti pod jednom vlašću. S Generalom Edmundom Dukeom na njegovoj strani, Mengsk nije imao većih protivnika unutar sektora. Pojačavši vojske Dominiona onim što je ostalo od Konfederacije, Mengsk je počeo utvrđivati različite svjetove kojima je vladao. Kad se konačna bitka na Aiuru završila, a Zergovi ostali razbacani diljem sektora, Mengsk se pitao što se dogodilo s njegovom bivšom poručnicom, Sarah Kerrigan… samovoljnom Kraljicom Zergova…

Tisućama svjetlosnih godina daleko, na sigurnoj udaljenosti od epičke borbe Protossa i Zergova, vođe planeta Zemlje su promatrali i čekali. Terrani u Korpulu sektoru nisu bili svjesni da je svaki njihov potez od dolaska u taj dio galaksije bio promatran sa Zemlje. United Powers League, birokratska institucija koja je vladala Zemljom i njezinim kolonijama je promatrala polagani porast neprijateljstava u Korpulu sektoru generacijama. UPL je bio tihi svjedok osnivanju Konfederacije te brojnim sukobima između različitih Terranskih frakcija u dalekom Korpulu sektoru. UPL je mirno promatrao njegove koloniste bez direktnog uplitanja. Tek pojavom izvanzemaljskih stvorenja je UPL poduzeo odlučnu akciju. Nikad prije toga čovječanstvo nije susrelo izvanzemaljske organizme bilo kakve vrste, tako da je taj nepredviđeni događaj izazvao val panike diljem UPL-a. Bez obzira na to što se dogodilo kolonijama u Korpulu sektoru, UPL nije mogao dopustiti da izvanzemaljci napadnu samu Zemlju.

Takvi događaji su uključili mnoge disidentne zemlje u UPL, tako proširujući snagu organizacije i uzrokujući preimenovanje u “United Earth Directorate”. Uzimajući provokativniji, militaristički stav u obzir kod “tuđinskih pitanja”, UED je uključio sve svoje resurse na proučavanje svih pokreta izvanzemaljaca. Nakon promatranja Zergova i Protossa nekoliko mjeseci, UED je skupio mnogo podataka o prednostima i slabostima dviju rasa. Vjerujući da su sposobni odoljeti bilo kojim izvanzemaljskim napadima, UED je osnovao vojnu ekspedicijsku flotu da bi stao na kraj sukobu u Korpulu sektoru. Ekspedicijska flota, predvođena briljantnim admiralom Gerardom DuGallom, je imala i sekundarni cilj. Admiral DuGalle je imao naredbu zarobiti Zergovska legla i upotrijebiti ih za smirivanje Protossa u sektoru. Ako bi admiralu to uspjelo, preživljavanje i prosperitet čovječanstva diljem galaksije bi bio osiguran…O cjelokupnoj priči bi se moglo puno govoriti,al recimo da starcraft po meni ima jednu najboljih zapleta,cjelokupnu situaciju doznajete kroz dijaloge,animacije i kampanje koje se kronološki nadovezuju jedna na drugu od originalnog Starcrafta pa do kraja BroodWar-a

Rase

U Stracraftu na raspolaganju su vam 3 rase protossi,zergovi,terrani.Igrajući sa pojedinom rasom imate dojam da igrate 3 različite igre,jer svaka ima svoj nacin razgradnje,različite zgrade,prednosti i nedostatke.Koriste se minerali i plin kao resursi.Igra je maksimalno izbalansirana tako da nije vazno koju rasu uzmete ako znate igrati jer su sve jednake ovisno o tome kako ih igrač upotrebljava.Jedinice su napravljene maštovito tako da čete se iznenaditi u samoj borbi,nema vise zaokruži sve šta imaš pa šalji,a možda imaš samo jedinice koje pucaju po zraku a ne po zemlji,mozda nemas detektora pa ti vojska uleti medu nevidljive jedinice i izgubiš sve a zapravo nisi ni stigao napasti.Puno je mogućnosti,a sama maštovitost i igrivost nedopušta vam da se odvojite od monitora.Iz svega toga proizlazi da je nabitnije izviđanje kako bi vidjeli što protivnik gradi kako bi se mogli prilagoditi i oragnizirati obranu,protunapad ili neko iznenađenje.

Kampanja

Od početka samog starkrafta pa do kraja broodwara kampanja kronološki objašnjava priču igre,vrlo je zanimljiva te će prosječnom igraču trebati dosta vremena da ju završi.Kako budete završavali igru sa jednom rasom tako čete moći krenuti u misije sa drugom i vidjeti kako je došlo do samog sukoba između terana,tosova i zergova.Same misije su tempirane akcijom i recimo da čete kroz njih naučiti donekle igrati,no tek kada se okušate u multyplayu vidjeti čete da neznate ništa,ali o tome kasnije.Kontrole su jednostavne,te većina igrača početnika igra samo mišem,dok oni malo bolji koriste i tastu i miš,kako bi dobili na brzini (tasta na određenim slovima ima shortcutove za određene radnje pa tako nemorate okolo mišem klikati). Igru krase lijepe animacije koje čete otvarati što budete dalje napredovali kroz igru.Ono što će vas imresirati je raznolikost jedinica i taktika koje možete koristiti u igri kako bi pobjedili.Naravno da bi ovladali njima potrebni su dani i dani vježbe,kroz razne ums mape,gledanje replayova(da sc je imao mogućnost snimanja repova prije nego bilo koja druga igra,tako da ste kasnije poslje partije mogli vidjeti kako ste pobjedili ili izgubili,u čemu ste griješili i kako je igrao i na koji način vaš protivnik).

Općenito

Sam uspjeh igre omogućio je i jak community koji je cijelo vrijeme izdavao razne toolove,mape,anticheat programe,pa je tako i produzio vijek same igre,te Blizzard koji nije nikada napustio poklonike crafta te je redovito izbacivao zakrpe,balansirao rase.Igra je u mnogoćemu uvela novitete u žanr,od same kontrole jedinica,do načina razgradnje i količine vojske koju ste mogli kontrolirati.� to je i privuklo veliku količinu igrača da ga i dan danas igraju više nego bilo koji rts online.Ono što će vam se uvući pod kožu je multyplay koji će vas natjerati da igru ostavite trajno instaliranu na stroju.

Multiplay

U pocetku se igralo fsgs serveru, kasnije smo prešli na Blizzardov bnet.Jednom kada okusite starcraftom multyplay jednostavno će vam se uvući pod kožu.Ono šte ga krasi je dinamična igra puna taktike,akcije i nepredvidivosti koja iziskuje od igrača da cjelo vrijeme špijunira što protivnik radi (lordovima,obsovima i kod terana scannerom) kako se nebi desilo da vi npr.tiskate zelote koji su close range jedinice i peglaju samo po zemlji a on vas napadne mutama i zraka koje pucaju i po zraku i zemlji te automatski padate jer se nemožete obraniti.Taktike su raznovrsne od raznih dropova vojske medu neprijateljske radilice koje skupljaju minerale sa ciljem da mu ekonomiju uništite do raznih zauzimanja cliffova iznad expanzija protivnika kako bi mu onemogućili daljnje širenje po mapi. Igrač mora imati određenu brzinu apm(količina poteza u minuti),mikro(sposobnost brzog baratanja i manevriranja vojskom,sa ciljem što veće štete uz što manje gubitke) te na kraju makro(sposobnost širenja i zauzimanja mape kako bi imali pto više resursa,jaču ekonomiju i sa samim time mogućnost tiskanja više vojske).Uglavnom igrači na netu igraju wgtourov i pgtour ladder,za koji su vam potrebne official mape i launcheri koje mozete skinuti na njihovim stranicama.Sama popularnost igre dosegla je vrhunac u Koreji gdje postoji proliga i gdje igrači zarađuju enormne svote novaca.Razlika između dobrih i loših igrača je u tome što dobri uvijek skautaju,zauzimaju mapu,igraju brzo,nepredvidivo i stiskaju protivnika od samog starta.

Zahtjevi

Igra zahtjeva neku mizernu konfiguraciju za današnje uvjete tako da mislim da svako moze izvući neku kantu na tavanu ubacit neki modem ili karticu i spojiti se u lan ili na bnet. Igru bi preporučio svakome zbog svoje zaraznosti i balansiranosti.Grafika nije u cvijetu mladosti al u ovoj igri nije ni bitna toliko,dok je zvuk standardan.Meniji su jednostavni i brzi za korištenje,te će se svako snaći u njima.� to više reći nego instalirajte BroodWar odigrajte kampanju,otkrijte svijet Starcarfta,navucite se na multyplay,čekamo vas na bnetu.

Korisni Linkovi: www.wgtour.com – WGT ladder
www.pgtour.net – PGT ladder
www.blizzard.com – Skinite najnovije pathceve i pogledajte nove vijesti
www.bwcl.de – Stranica najpopularnije clan lige
www.sclegacy.com – Jedna od boljih stranica posvećena ovoj igri,sa hrpom pro mapa

Odlična priča, gameplay, gotovo savršen multiplayer mod – ova igra ima sve. Jedna od najboljih i najpoznatijih strateških igara ikada još je bolja od izlaska Brood War ekspanzije.

0 Naša ocjena

Komentari (3)

  • Blaster32

    30.07.2008 - 23:40

    super reca
    😉

  • kazolzr

    20.12.2008 - 13:42

    još uvijek je na disku, i često je zaigram

  • Legasus

    09.03.2015 - 15:02

    Dan danas igram

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?