Suicide Squad

ŠALA JE NA VAMA

Nakon što je Deadpool napravio neočekivano dobru sprdnju na čitav žanr superherojskih filmova, bio sam kupljen idejom Suicide Squada. Pazite – film u kojemu glavne uloge imaju negativci. Kakva promjena paradigme, kakvo razbijanje rutine i kakva prilika da se na ekran probiju sporedni likovi DC-jevog univerzuma!

Na kraju, nažalost, ništa od svega toga jer ovo nisu negativci nego plaćenik, psihički nestabilna osoba, lopov, umirovljeni mafijaš i životinja. Samim time Suicide Squad nije anti-superherojski film nego spada točno u onu generičnu priču o spašavanju svijeta kakvu ima svaki drugi SF film. Rađen je po predvidivom receptu – ostaviti akciju da prokuha, dodati malo humora za odrasle pa sve skupa promiješati i servirati uz kompjuterske efekte.

Ono malo originalnosti koje donose likovi, u prvom redu Harley Quinn, zakočeno je mlakom radnjom čiji pojedini dijelovi u ovom filmu nemaju gotovo nikakvog značaja. Moguće je da se ovime priprema teren za sljedeći Batman film na isti način kako je BvS najavio Justice League, ali općenito sam protiv te prakse jer smatram da film treba biti orijentiran samo na vlastiti sadržaj.

suicide-squad (1)

Konkretno, čitava sporedna priča s Jokerom ne vodi nikamo. Joker je prisutan samo da bi upotpunio karakterizaciju Harley Quinn, a to je problem jer se time više forsira njezin lik nego priča nekakvog kolektiva po kojemu film nosi naziv. Možda zato jer je ideja iza tog kolektiva vrlo labava. Likovi se vide po prvi put i odmah su si družina jer su u istom košu. Ok, moguće je da su ranije čuli jedni za druge, ali na ekranu to jednostavno izgleda kao da nemaju nikakve kemije između sebe.

Ideja iza složenog kolektiva je vrlo labava pa ekipa na ekranu izgleda kao da nema nikakve međusobne kemije.

Kemiju je gotovo nemoguće ostvariti kad pojedini likovi iskaču gotovo niotkuda. Captain Boomerang, primjerice, ima jednu kratku scenu prije nego nestane na nekih pola sata, a kad se ponovno pojavi već ste zaboravili na njega. Također, Katana je očiti višak koji je u film ubačen samo da ekipa bude poslušna i da se na njoj može ispucati nekoliko obaveznih šala zato što je žensko. Isto tako lik Slipknota ubačen je samo da se dvije minute kasnije dokaže poanta kako članovi tima ne mogu pobjeći.

suicide-squad (2)

Uvjerljivo najgori dio filma je pokušaj zbližavanja likova jednom kad su sve šale ispucane, a ton malo ozbiljniji da se može razglabati o moralnim temeljima anti-junaka. Osim što je to sve prazno blebetanje. Koliko sam uspio shvatiti, poruka filma je da prijateljstvo, poštovanje i poštenje nisu ekskluzivne stvari za klub dobroćudnih likova. A to je poanta koja pada na praznu podlogu kad u tom trenutku ekipa više ne izgleda kao skupina zločestih likova.

Likovi su zli samo u principu pa njihove drame uopće nemaju težinu.

Vrijedi pritom napomenuti da timski filmovi nisu izmišljeni s Avengersima i da doista postoji hrpa predložaka na tu temu iz kojih je Suicide Squad mogao ponešto kopirati, ako ne i naučiti. Fascinantno je recimo kako Kurosawin klasik Seven Samurai, star više od pola stoljeća, još uvijek ostaje nedostižan u tom aspektu bez obzira što današnji filmovi produkcijom postavljaju nove rekorde u rastrošnosti.

Dakako, prokletstvo je u tome što velika ulaganja traže i veliki povrat novca, a za to nije uvijek dovoljno snimiti odličan film. Suicide Squad je u prvom redu projekt ljetnog blockbustera, a njegovim tvorcima bilo je važnije dobro odraditi marketinšku kampanju nego imati jedinstven film, sve i da postoji realna šansa da taj uradak bude nešto zaista svježe i originalno.

suicide-squad (4)

S time na umu, ima stvari koje su u filmu dobro odrađene. Svidio mi se vizualni stil, posebice koreografija Jokera i Harley, kao i polarizirani ton filma koji je vedriji u prvoj polovici, a tamniji u drugoj. Na taj način ugođaj nije forsirano mračan, što sam zamjerao u BvS-u, premda to vjerojatno nije ciljano nego nuspojava toga što su pojedine scene snimane iznova kako bi film bio atraktivniji kino publici. Nikad nećemo znati koliko je toga na kraju zapravo promijenjeno, ali promjena je očita u načinu na koji se film prezentira. Za to je dovoljno napraviti usporedbu prvog trailera s Comic Cona i materijala koji je uslijedio kasnije.

Suicide Squad u konačnici nije ništa drugo nego obični mamac za odlazak u kino. Jasno je da kao ljetni blockbuster nema nikakvu umjetničku vrijednost, a kao akcijski film je debelo ispodprosječan. Osobno mi je najviše žao što je prvenstveno promašena prilika da film bude nešto drugačije; nešto kao Guardians of the Galaxy u Marvelovom slučaju. Potencijala za to je bilo, ali nekome se očito više svidio potencijal zgrtanja novca na temelju marketinške šablone.

Uz minimalan trud da se pokaže kao nešto originalno i drugačije, Suicide Squad se na kraju htio pokazati kao nešto što nije – zabavan, vrckast i uzbudljiv.

55 Naša ocjena
  • Harley Quinn
  • koreografija, uglavnom
  • još jedna priča o spašavanju svijeta
  • Joker je sporedan i totalno nebitan
  • kemija između tima je vrlo umjetna

Komentari (39)

• Dragan[MKD]

05.08.2016 - 13:34

Zorane interesuje me dali si u plani napisati recenziju za Preacher, a posebno za zadnju epizodu i ako si citao comics dal se prica drzi canona ili je kompletno promenjena jer u finale desilo se nesto neverovatno sto ne mogu bez spoiler objasniti. Sorry zbog off topic 🙂

@Dragan[MKD], 05.08.2016 - 13:47

Zainteresirao si me sad. Gledao sam prvu epizodu kad je izašla i u planu je; ali treba naći vremena da se to sve odgleda sad;

• Narco

@Zoran Žalac, 05.08.2016 - 14:51

Prati ali ne prati. Malo izmjenjen tijek price, neki dijelovi su izmjenjeni, ali sve bitno je zadrzano.

05.08.2016 - 15:27

Neće te zatupiti, sve ovisi koliko očekuješ. Meni je po trailerima izgledao super, ali traileri su vješto režirani – doslovno sve fore na koje se publika u kinu smijala su one iz trailera. Uz to u filmu nema nekih scena koje su u trailerima prikazali. Malčice lažno reklamiranje, ali eto, danas bi već trebala biti navika ne hajpati se trailerima.

• snooker

@Zoran Žalac, 05.08.2016 - 16:15

upravo zbog svega nabrojanog više ni ne gledam trailere za ove blockbustere, tu i tamo napravim neku iznimku kao što je Deadpool. npr. pogledaš trailer za komediju i ne tribaš uopće gledati film jer sve smišno stavu u njega…

• DjokaBA

@Zoran Žalac, 06.08.2016 - 00:58

Jared Leto je izjavio da su mnogo Jokerovih scena izbacili.. pa verovatno su u medjuvremenu i neke druge scene iz trailera izbacili iz konacne verzije filma. Ladno ce opet biti kao sa BvS da bude bolja uncut verzija, nego ova sto ide u bioskopima. DC zestoko failuje, jebo iz Zack Snyder vise.. izvin’te na recniku.

• funky0308

@DjokaBA, 06.08.2016 - 10:57

Dobar je film, meni je i casting idradjen odlicno, samo ki ta crnkinja nije bila uvjerljiva u svojoj ulozi (ne zelim spojlati ljudima) ali OK. Leto ki je skroz OK u ulozi ali maska mi nije bila dobra, nekako mi nije to ludi Joker ali lik je OK iznio lik do kraja, da je bila bolja maska – sabio bi ulogu. Batman kao i uvjek, kao u kondomu. Jedini batman po meni je u B vs S, to je kostim, kao u Batman AK igri.

• Lundvalnaden

@funky0308, 06.08.2016 - 17:14

jel gledas Arrow, Flash, Legends of Tomorrow ?

• funky0308

@Zoran Žalac, 06.08.2016 - 10:51

Ne da se ne slazem sa tvojom recenzijom, nego si toliko fulao, na nekim mjestima da se po malo i cudim. Fokus je na Deadshootu i Harley Quinn, to je odluka redatelja i po mnogima, a i meni – ispravna. To su likovi i glumci koji mogu i moraju nositi film. Katanu necu ni komentirati jer ni ti ni ja ne znamo ideju za buduce filmove koji ce sigurno izaci, btw, kako bi ih ti zadrzao da nemas Katanu? Onaj baja ih sigurno s tabletom ne bi zadrzao. Da nisu stavili Slipknota i njegov pokusaj, svi bi srackali kako jedan obican vojnik utjera strah u kosti Mataljudima bez problema. Imam kolegu koji je redatelj i snima filmove i jasne su mi neke stvari koje mi prije nisu bile jasne i mislim da znam govoriti objektivno o filmu. Podlegli ste javnom mjenju i to nije dobro. Ruku u vatru mogu staviti da ce 99% ljudi koji ga pogleda biti i vise nego zadovoljno. Film je odlican, CGIa nema previse i odlicno je odraden, karakterizacija likova odlicna, casting odraden fantasticno (osim crnkinje, ali OK) , fore su OK i nisu preforsirane. A Joker? A zasto bi Joker bio u prvom planu ako je film Suicide Squad?? Joker i je tu da podigne pricu o Harley na visu razinu. Cak je i kraj filma odlicno odraden, nema melankolije ni preseravanja. Ali OK, ono je Zoranovo misljenje, ovo je moje misljenje. Da li bi to trebalo biti HCLovo misljenje? Mislim da ne ali ako se vi svi slazete s ovime gore napisanim – OK, prihvacam. Hard core fanovi DC svemira pronaci ce zamjerke koje bi im mogle upropastiti film ali svima ostalima bi se trebao svidjeti. Zena i ja smo bili prvi puta na 3Du i bas smo se dobro zabavili, kontam otici jos jednom s ekipom na 2D projekciju i vidjeti film i tako. Po meni, jedan od boljih filmova DC universuma u zadnjih nekoliko god…

• funky0308

@Zoran Žalac, 06.08.2016 - 11:12

Lazno reklamiranje? Hmmm… Jel to prvi film koji je to napravio? Nije, to se radi i neka se radi, – ne spojla ti film, a svuma nam je poznato kako je to napravilo puno filmova, WoW recimo…Ne znam u koje vrijeme si gledao film i to je bitno, kakva te publika okruzuje, ja sam bio medju svojim vrsnjacima, a to je 30-40 god i bas smo se smijali, ne samo očitim forama kao klinci, nego ekspresijama lica u kojima je Will majstor, zvuku bejzbolke, kada Harley pukne nekoga po glavi…hrpa je zabavnih stvari, samo ih je trebalo prepoznati…lazno rejlamiranje bi bilo da kazu da film traje 4h, a na kraju zavrsi za 2h. Ovo je umjetnicka sloboda redatelja koju vidjamo u gotovo svakom filmu i malo bi je blesavo zamjeriti tako nesto.

• JosipB123

05.08.2016 - 15:47

Bio sam oduševljen trilerom i oćekivao sam vise od filma. Film je solidan ništa posebno ali mi ona Katana tijekom cijelog filma išla na zivce

• Mentor

05.08.2016 - 16:32

Fora je da DC ne zna napraviti dobra filma, idem sutra ovo pogledati radi užitka svog bez ikakvih prevelikih očekivanja. Očekujem dosta od Wonder Woman i to je to, ali Marvel je klasu iznad iako ja više preferiram DC likove.

• Kingpixy

05.08.2016 - 16:37

PRICATE GLUPOSTI 😀

• Mihael5555

05.08.2016 - 16:48

HCL bolje se vi drzite gaminga jer mi se cini da vam ne idu recenzije filmova. Suicide Squad nije neko remek djelo , ali nije ni smece kao sto ste vi rekli u recenziji. Od mene bi dobio 75/100

• closingtime

@Mihael5555, 06.08.2016 - 04:21

Da, od tebe bi toliko dobio.

@Mihael5555, 06.08.2016 - 13:17

Mogu ti samo reći da ne trebaš trošiti tipkovnicu na takve savjete jer se definitivno neće odustati od toga da se na portalu može pronaći raznovrsni sadržaj za čitanje. Jasno mi je da neke stvari ne odgovaraju nekim čitateljima, ali to se neće rješavati time da se ukinu recenzije filmova/serija. Uostalom, prilično sam siguran da nigdje u recenziji nisam rekao kako je film smeće. Smeće bi bilo ono što dobije ocjenu maksimalno 20. E sad, to što tebi 5/10 nije polovično nego smeće – nije moj problem.

@Zoran Žalac, 10.08.2016 - 12:54

Zorane, iako se ne slažem (jbg) s recenzijom “Stranger Things”, ovdje je svaka na mjestu. Čak bih se H.Q. usudio staviti pod MINUS zato što se prvu polovicu filma svim silama trude da bude fora, a zapravo su joj “oneliner-i” poprilično forsirani. Nakon filma srednjoškolski uzrast je urlikao kako je dobar film, a svi iznad 18 su manje-više ostali razočarani. Film je lošija verzija “The Expendables”. Šteta, a takav hype i potencijal.

• R4iden

05.08.2016 - 17:39

Mislim da svi pretjeruju. Meni je film osobno izmedju 7-7.5 i zbilja ne vidim zasto bi se davale toliko lose ocjene filmu. Je li masterpiece of kojem ce se pricati godinama ili instant klasik? Naravno da ne, zasluzuje li manje od 30% na RT-u, takoder naravno da ne.

• mili1985

05.08.2016 - 18:13

Osobno mi je film ok, onakav kakav sam i očekivao. Mozak na pašu i uživaj. Definitivno ne zaslužuje tako niske ocjene. Deadshot i Harley stvarno nose film, a ni Joker nije loš. Glasom dosta vuče na Ledgerovog Jokera, ali ima potpuno drugačije ponašanje. Sve u svemu ok. Bolje nego BvS.

• andjel

05.08.2016 - 21:44

preniska ocjena, s obzirom da sam na fakultetu trebao 6 od 10 za prolaz. po ovome je film negledljiv, a meni je svakako bio zabavan i gleda mi se ponovno.

• funky0308

@andjel, 06.08.2016 - 11:13

Tako je, nije film koji je trebao dobiti 95 ali dati 55 je smjesno….Ako nista drugo, onda barem radi kostima, flume i efekata…po meni, losa recenzija i jako lose i nepostojece zamjerke

• Azumath

06.08.2016 - 00:15

Meni je razocaravajuc. Prevelik fokus na Deadshot i Harley, nacin na koji su oba villain-a sredeni, Slipknot. Joker mi je bia ok, ali opet ka sto je receno u recenziji, ne sluzi apsolutno nicemu. Pocetak filma i one cliche lines. Ima toga jos sto je iritirajuce ali da ne ulazin u puno spoilera priskocit cu. Uglavnon od mene 6. Bia san za nastavak samo da malo poprave pisanje jer su mi likovi bili zanimljivi, ali (Spoiler ahead)

Diablo mi je u citavon filmu bia najbolji i ima mi najbolju scenu i onda ga ubiju onako a onaj Boomerang prizivi….

• DjokaBA

06.08.2016 - 00:56

Nisam gledao jos uvek film, ali planiram sutra, eventualno prekosutra da idem da ga pogledam. Ipak moram da kazem da je Angry Joe postao tezak seronja, u poslednjih godinu dana.

• Czar

06.08.2016 - 02:56

Žalac, omogući upisivanje korisničke ocjene, da se malo i glas naroda čuje…
    Inače ocjena na kraju recenzije je mimo svakog kriterija.
    Film nije za 90+, ali zaslužuje minimum 70.

@Czar, 06.08.2016 - 13:07

To je nekakav bug u sustavu, radi samo za igre; primijećeno je još prije i nadam se da će biti ispravljeno u skorije vrijeme.

• Artyom

@Czar, 06.08.2016 - 13:58

Slažem se. Nije ono najbolji stripovski film ikad, ali je jako dobar. 75 bi bila realna ocjena. Fa fanove i više.

• DonMate

06.08.2016 - 10:33

Već kupljene ulaznice za utorak jer je hype bio prevelik, ali očekivao sam bolju ocjenu i recenziju nakon trailera 🙁

• funky0308

06.08.2016 - 11:03

Film se nekome nece svidjeti, nekome hoce ali dati mu 55% je smjesno. Sranjima radi nekog umjetnicnog dojma pjevate hvalospjeve, a ovom filmu date 55%??? Jos jedan fil o spasavanju svijeta? A koga treba spasavati u DC i Marvelovom svijetu? Vojnika Ryana? Joker nije bitan?? Naravno da nije, ovo nije film o Jokeru, gledajte Batmana ako hocete Jokera, ima ga i vise nego treba u filmu, kemija nije umjetna, nego je u stvaranju…oa ti se ljudi ne poznaju. Harley je odlicna i sa vatrenim i sa Willom, Australac klapa sa Crockom, mozda je kemija mogla biti bolja ali nikako nije losa. Kako se film blizi vrhuncu, tako se i likovi vise povezuju. Vase misljenje, OK, imate pravo na to ali po meni ste ovo jako lose odradili.

@funky0308, 06.08.2016 - 12:59

Pa baš to – ovi zlikovci, “najgori od najgorih”, ne trebaju spašavati nikoga, najbolja uloga im je ona “potrošnog materijala” (“They get caught – we throw them under the bus”), a to im im na kraju nije zadatak, poslani su na random spasilačku misiju. Dobro, Waller ih je prisvojila sebi – ali za što – za jedan zadatak nakon kojega… joj više nisu potrebni? Ajde de. Za Jokera – ako ovo nije film o Jokeru onda ga nisu trebali ni forsirati… Film je ionako traje pola sata duže nego što bi jedan takav akcijski spektakl šupljikave priče realno trebao trajati. Forsirali su ga isto kao i Batmana i Flasha samo u svrhu da pariraju Marvelovoj taktici, doslovno isto kako su Civil War promovirali sa Spider-Manom (i pritom nisam naklonjen Marvelu jer ni to sa Spider-manom nije baš najbolje izvedeno ondje). Mislim, super ako ti se film sviđa, kao da ja ne bih volio da sam proveo fantastičnih dva sata i da je sve genijalno. Ali gledao sam više nego dovoljno filmova da od nečega ovakvoga tražim više. Ne mora to nužno biti nešto više/bolje od onoga što mi se nije svidjelo ili čemu sam prigovorio u recenziji može to film nadoknaditi nekim drugim stvarima. To nema nikakve veze s mišljenjima većine, ocjenjujem uvijek po vlastitom dojmu. Za Warcraft se recimo ne bih složio s kritičarima. Ali tako je to s recenzijama filmova – apsolutno svaki film može se recenzirati tako da je najbolji i najgori. Jer nije svaki film za svakoga. Ti si zadovoljan ovime, okej, ja nisam jer mislim da može i bolje. Ja sam zadovoljan svojom recenzijom, ti nisi jer misliš da može i bolje. Vidiš kako to funkcionira.

• Artyom

@funky0308, 06.08.2016 - 14:04

Slažem se. Zoran je nalupeto vrpu sranja. No istina je da je premalo Jockera u filmu. Navodno su izrezali tri četvrtine njegovih scena. Neznm zašto, možda zato što je bio prestrašan za djecu. DC je očito prepravljao film da bude smješniji i zabavniji i gledljiviji djeci kao što su to Marvelovi filmovi. Al to im je greška, trebaju se oni držat svog mračnog i opakog svijeta pa šta god marvel-fanboy-kritika rekla na to.

• DjokaBA

07.08.2016 - 11:13

Ovo se ne desava cesto, ali slazem se sa Zoranom.. los film.

• RedEy3

07.08.2016 - 11:38

Totalno recenzija pokupljena sa mišljenja na RT, kao da teži da bude ”mainstream” sa kritičarima. Film je meni odličan, jer znam što sam tražio, to sam i dobio. Isto kako su neki ljudi razočarani sa deadpoolom, jer su očekivali nešto što deadpool nije. Puno komedije? Check. Akcije? Check. Solidna priča? Check. Dobri glumci? Check. Kemija između glumaca, osobito deadshot i harley? Check.

Ne vidim što više tražiti? Od mene 90.

• Budoka

08.08.2016 - 18:55

Jučer sam pogledao film sa prijateljima i slične komentare smo imali na njega koje su iznesene u ovoj recenziji. Ne znam, očekivali smo bolji film. Po trailerima je obećavao puno više i imam osječaj kao da je propuštena prilika jer je film imao potencijala da bude jako, jako dobar.. ovako mogu samo reć da je ok. Ocjena od 55 mi je malo premala. Dao bih mu 70. Ne više.

• Ivsica

09.08.2016 - 01:55

Brate mili šta ste vi gledali dosad kad neki kažu da bi mu dali 90 od 100, dođe mi da se ranim?!
    Neki kažu da se zna šta se očekuje od ovakvih filmova i tu se upravo slažem s vama, znam šta sam očekivao od ovog i ono malo sam razočaran, rekao bih da se film može pogledat al ako baš ne umireš da ga pogledaš ni ne moraš!?
    I da povučem paralelu sa Guardian of the Galaxy, praktički isti filmovi očekujem isto od njih i mislim da su je “Guardians” bar dva koplja bolji film od ovog u svojoj kategoriji!?

• bratminli457

09.08.2016 - 23:23

Posto vidim da ste poceli recenzirati filmove i serije bilo bi dobro da dodate za to plejlistu kao sto imate za pc xbox ps i hardware.

@bratminli457, 10.08.2016 - 16:42

Poradit će se na tome u skorijoj budućnosti, znam da nije pregledan sustav recenzija filmova/serija trenutno.

• hacksor1234

10.08.2016 - 13:10

Zorane planiras li napisati recenziju za Lights Out?
    Jedan od bljih filmova ove godine po meni

• bartul_9

12.08.2016 - 21:27

Zorane, oces recenzirat Stranger Things? Odlicna je serija daj joj priliku.

• krosis

22.08.2016 - 22:29

Kad malo bolje razmislim Zoran je sve dobro napisao….al opet meni je film super….jedino bih maknuo minus iz recenzije “Joker je sporedan i totalno nebitan” jer po mom mišljenju to nebi uopce trebao biti minus….mogla je i HQ biti sporedna a Joker jedan od glavnih…tak je svejedno….dakle sve 5 osim ovog minusa mislim da se takvo nešto nebi trebalo uzimati u obzir…..