Super Mario Party

ROĐENDAONICA

Mario i njegova ekipa partijaju već dvadeset godina, što na kućnim, što na prijenosnim konzolama. Igre Mario Party serijala pri tome obično imaju unikatan faktor zabave jer iskorištavaju posebnosti Nintendovih konzola, bilo da su u pitanju kontrole pokretom, ekran na dodir, mikrofon i tome slično.

O kakvoj je igri ovdje riječ?

Super Mario Party za Nintendo Switch po tome nije iznimka pa donosi nekoliko novih načina igranja. Primjerice, moguće je prisloniti dvije Switch konzole kako bi se dizajnirao level u mini-igri koja podsjeća na kultni Battle City s NES-a. Isto tako moguće je slagati slagalicu tako da si igrači dodaju dijelove gurajući ih s jedne konzole na drugu. Doduše, takav oblik zabave ograničen je samo na dva igrača, ne može se replicirati na velikom ekranu i vjerojatno nije ono što će prodati igru na ovim prostorima.

Ono što je privlačno kod Switch konzole jest to da s njom uvijek dobivate dva kontrolera za lokalni multiplayer (svakome po jedan Joy-Con). To je važna stvar jer je Super Mario Party najzabavniji u društvu. Idealno je ako ga možete igrati u četvero jer je većina igre dizajnirana za to; ali već igranjem u dvoje možete pronaći zabavu jer osim PvP izvedbe možete igrati i timski (2v2).

Super Mario Party najzabavnije je igrati u četvero, što i nije neizvedivo jer sa svakom konzolom dobivate po dva kontrolera.

Baš kao i prethodne igre u serijalu, Super Mario Party možete igrati i sami, ali to vam baš neće biti neki veseli party. Računalni protivnik je ili slabašan ili nemilosrdan, a u timu s njime ne možete se dogovarati oko taktike kao s drugim igračem. Samo je Challenge Road mod igre posebno dizajniran za solo igru, a on sam nije ništa posebno već samo traži da u svim mini-igrama pobjeđujete i što dulje držite taj pobjednički niz.

Po prvi put u serijalu postoji i opcija mrežnog multiplayera, ali je ona blago rečeno za sjesti i plakati. U online modu možete igrati samo Mariothon natjecanje u seriji pet nasumično odabranih mini-igara, i to od ukupno deset mini-igara. Dakle, Super Mario Party ima 84 različite mini-igre, ali od toga samo 10 komada možete igrati u mrežnom multiplayeru. To bi bilo smiješno i da je online funkcionalnost besplatna (a nije nego traži aktivnu pretplatu na Nintendo Online); ovako je sramotno i ne može se ni na koji način opravdati.

Super Mario Party ima 84 različite mini-igre, ali od toga samo 10 komada možete igrati u mrežnom multiplayeru.

Srećom, ponuda za lokalni multiplayer je više nego solidna. Uz već prepoznatljivi boardgaming mod imate još i plesno natjecanje te veslanje niz rijeku. Veslanje i plesanje traju kraće nego boardgaming (koji traje minimalno sat vremena), tako imate materijala i za kraći i za duži party, ovisno kako vam odgovara. U konačnici, možete i direktno navaliti na same mini-igre, bilo jednu po jednu ili u seriji po 12 komada s formatom zauzimanja polja (nešto nalik križić-kružiću, ali s duplo većim poljem i u četvero).

Samih mini-igara ima dovoljno, kao što sam već rekao – čak 84 potpuno novih. Premda bi bilo lijepo da je Nintendo ubacio neke mini-igre iz prijašnjih dijelova, i sadašnja ponuda je dostatna da minimalno tri ili četiri partyja budu svježi i drugačiji od prethodnih. Mini-igre su podijeljene na sedam vrsta, uključujući 1v3, 2v2, kooperativne i sl. Većina ih je odlična, no ponajviše se ističu one s kontrolama pokretom.

Među ponudom raznovrsnih mini-igara najviše se ističu one koje koriste kontrole pokretima.

Trike Harder primjerice traži da imitirate pedaliranje, u Sizzling Stakes pečete komad mesa žonglirajući ga po tavi, u Candy Shakedownu istresate bombone iz bočice i sl. Ako na partyju imate ljude koji se inače ne bave igranjem, garantirano je da će im mini-igre s kontrolama pokretom biti pravi hit.

S druge strane, ima i nekih urnebesnih koje koriste tradicionalnu vrstu kontroliranja. U Slaparazziju se na primjer međusobno šamarate, a cilj je da vas kamera uhvati u što izravnijoj pozi kada se izradi fotografija. U Pie Hardu se međusobno gađate pitama, a Penguin Pushersu tjerate pingvine izvan klizališta. Neke igre traže brze reakcije, neke malo taktiziranja, ali većina ih uglavnom ima neku vrijednost u smislu da mlađoj publici pomaže u razvoju motorike i memorije.

Naravno, nisu sve mini-igre jednako zabavne i kvalitetne.

Naravno, nisu sve mini-igre jednako zabavne i kvalitetne. Primjerice, Pull It Together, koji je u suštini povlačenje užeta, ne traži ništa više osim što bržeg pritiskanja jedne tipke. Neke mini-igre pak završe u svega desetak sekundi ili nisu dovoljno intuitivne. U bilo kojem slučaju, dobra je novost što prije početka svake mini-igre istu možete vježbati u malom ekranu uz opis samih pravila što do sada nije bio slučaj. Isto tako, za razliku od prijašnjih igara, ovdje svi igrači trebaju potvrditi da su spremni prije nego stvarno natjecanje krene, što je također mali pomak.

U smislu prezentacije mogu pohvaliti brza učitavanja mini-igara, a sve ostalo je na prosječnoj, da ne kažem „Nintendo razini“, što znači da je cijela priča objašnjena unutar jedne minute, a grafički igra nije ništa bolja od Mario Partyja s Wii U konzole otprije tri godine. Dakako, ovome nije za prigovoriti jer priča i prezentacija ionako nisu segmenti od kojih bi se tražila izvrsnost u igri party žanra.

Ako ćemo Super Mario Party gledati isključivo kao igru koja će upotpuniti druženja ili doprinijeti razvoju motorike kod mlađih igrača, onda je ova igra itekako uspjela u svom zadatku. Međutim, teško ju je vidjeti kao isplativu investiciju na duge staze, pogotovo jer nismo sigurni hoće li imati ikakvu podršku u vidu naknadnog sadržaja. Kad bi Nintendo imao u planu proširivanje ponude mini-igara besplatnim sadržajima, pogotovo u online modu, onda bi Super Mario Party bio apsolutna preporuka. Ovako ga možemo preporučiti samo na nekom popustu.

Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Odlična igra za druženja i ostala okupljanja. Bez lokalnog multiplayera uglavnom nema ni zabave, pogotovo ako računate na sramotno lošu online komponentu.

77 Naša ocjena