The Dark Spire [DS]

Marko Babić

Setting igre je nekakav fiktivni srednjevjekovni. Naravno, uz to dolaze svi oni dobri stari i svima poznati elementi jednog takvog fantasy svijeta: nekoliko klasa, opredjeljenja te mnogo mačeva i magije. Na početku će vas dočakati neki čoban koji će vas informirati o određenim stvarima u vezi igre te vas tražiti da formirate svoju ekipu. Možete uzeti četiri postojeća lika ili kreirati vlastite. Kada kreirate vlastite, doduše, počinju od prvog levela, za razliku od postojećih koji su na drugom. No opet, kreiranje vlastitih likova daje vam više slobode.

Kreiranje likova je prilično jednostavno i podsjeća pomalo na „jednorukog Džeka“. Znate one slot mašine gdje potegnete polugu i trebate dobiti tri iste jabuke, sedmice ili što već za pobjedu? E, to je to. Dakle, za svaki atribut će vam se brojka kretati između minimalnog i maksimalnog, a ovisi o vašem tajmanju koji ćete broj dobiti. Tako možete raspodijeliti svojim likovima Strength, Intelligence, Dexterity i ostale tipične RPG atribute. Ovisno o atributima, lik može biti Mage, Warrior, Priest ili Thief, dakle evo nam još RPG klasike. Tu su još i opredjeljenja prema zakonu ili kaosu, što također utječe na stjecanje nekih atributa kod klasa. Još vam samo preostaje da imenujete likove i odredite im rasu (human, dwarf, halfing, elf) od kojih svaka ima svoje prednosti i nedostatke.

Nakon toga će vas vaš mentor uputiti u jednu tamnicu gdje ćete se naučiti osnovama igre. Znači, imate pogled iz prvog lica i d-padom upravljate gdje se krećete. Kad dođete do vrata, možete ih pomnije pregledati, eventualno obiti ako treba, tu i tamo vas čekaju random encounteri i poneki boss fajt. Naravno, odmah će vam mentor dati nužnu RPG opremu kao što su armor i oružja. Kad dođete do bitke, ne očekujte nikakve grafičke delicije ili nešto slično. Zapravo ne očekujte ni nikakve pokrete. Sve se svodi na biranje likova, napada koje izvode, čitanje koliko je „healtha“ neprijatelju ostalo, na trpljenje napada i moljenje da vas nevidljiva kockica voli.

Eto, pobijedite mentora i otisnete se u svijet. Netko iz vaše gilde će vam zadati glavni quest, što je zapravo i priča ove igre. Naime, jedan je velik i moćan čarobnjak služio na kraljevom dvoru dugo vremena. Jednog je dana jednostavno ukrao najvrjednije što kralj ima – nekakvu vrijednu ogrlicu, te se popeo na famozni toranj ilitiga „The Dark Spire“. Taj je amulet bio tako dobro čuvan da nitko nije ni znao da posotoji sve dok jednog dana nije ukraden. Vaša je misija pobijediti zlog čarobnjaka, vratiti amulet i eventualno doznati motive spomenutog antagonista. Naravno, nećete odmah uskočiti njemu u ralje, već ćete početi s manjim questovima koje možete uzeti u guildu. Svoditi će se uglavnom na klasični „odi ovdje, ubi onoga.“ tip questova.

Svi će se questovi odvijati u spomenutom tornju i bit će sve teži kako se penjete sve više prema njemu, dok konačno ne dođete do glavnog bossa. Svako malo izaći ćete iz tornja i otići u neku crkvu moliti se, otići do dućana i kupiti neke gluposti, svratiti do taverne i čuti najnovije glasine, prespavati u nekom prenoćištu te obnoviti zdravlje, itd. Kad svratite do guilda, možete raspodijeliti stečeni experience i raspodijeliti svojima na željene skillove. Stvari kao korištenje potiona, napredovanje po levelima, dropanje itema i sl. ne moram ni spomenuti kao sastavni dio igre.

Ako ste došli igrati ovu igru očekujući nešto novo i inovativo, bojim se kako ćete se razočarati. Grafika nije ništa posebno, a možete je podesiti i da izgleda kao klasičan dungeon crawler, tj. crno bijelo i bez ikakvih detalja. Zvuk vas isto neće pretjerano oduševiti, kao ni još mnogo toga u igri. Primjerice, pomalo su mutavo odrađeni armor i oružja. Koliko je nešto bolje možete znati samo po cijeni pošto damage / armor nigdje ne piše. Dosta toga je nejasno i mutno te nije pojašnjeno pa će igra od vas zahtjevati mnogo učenja na pokušajima i pogreškama.

Ono što nisam dosad spomenuo i što mi je ultimativno nepojmljivo jest možda i najveći nedostatak igre. Naime, igra ne koristi touch screen. Osobno bih shvaćao da nema utjecaja na igru, tj. borbu u dotičnoj. Opet, zašto ga ne ostaviti za kretnje po tamnici ili za švrljanje po meniju? Zašto nam nisu ostavili opciju da ga uključimo ili isključimo po volji? Ne znam, ali meni se ne sviđa što su sve odradili arhaično i nejasno. Ima čari i u tome, naročito ako volite ovakve igre i patite od nostalgije, ali zašto ne eksperimentirati i biti inovativan ponekad? Da su stavili opciju kao Square kod Chrono Triggera da možemo koristiti touch screen ili igrati nostalgično bez njega, bio bi to win – win.

Igru vam preporučam samo ako ste veliki fan ovakvih igara i gutate svaki RPG koji postoji. Igra nije nešto posebno, no zabavit ćete se možda koji sat, no ne računajte previše na to pošto je prilično monotona. Samo za fanove i starije igrače.

Mislili smo da su vremena starih „dungeon crawlera“ davno prošla. Da nećemo vidjeti više kretanje iz prvog lica po hodnicima, usput stajući kod random encountera ili boss fajtova. Naravno, ekipa iz Successa nam je odlučila pokazati drukčije.

• RPG elementi
  • ideja
  • zastarjelo