The Walking Dead: 400 Days

Mnogi će se složiti da je jedna od svijetlih strana The Walking Dead franšize činjenica da zombiji nose tek polovicu problematike u priči. Najbolje je to vidljivo u 400 Days DLC paketu za Telltaleovu avanturu, epizodnom dodatku koji uspijeva stvoriti napete situacije i bez zombija. Naime, pogodite li odgovarajući redoslijed scenarija i izaberete odgovarajuće akcije, u dvije priče 400 Daysa uopće nećete vidjeti niti jednog zombija.

Ova naknadna epizoda osmišljena je tako nas uvede u sljedeću sezonu The Walking Dead avanture koja bi trebala početi kasnije ove godine. Taj je uvod efektan jer epilog epizode otkriva intrigantan smjer u kojemu će se kretati radnja nove sezone. Međutim, sadržajno gledajući, 400 Days imao je priliku biti nešto mnogo veće od onoga što je na kraju dostavio. Ideja o pet različitih pričica koje su međusobno povezane, a odvijaju se u različitim periodima, dosta je interesantna i u prezentaciji donosi neke zanimljive tehnike naracije. Ipak, Telltale je u toj ideji ostavio puno nedorečenosti, što u cjelini ostavlja dojam da je ovaj DLC lošiji nego što jest.

Dakle, pet priča koje se nude dosta su zanimljive. Osobno sam bio skeptičan prema njima jer sam mislio da u kratkom roku neće biti dovoljno vremena da igrač uspostavi odnos s likovima. I uistinu, priče traju po petnaestak minuta, no Telltale je maksimalno iskoristio svaku sekundu istih i maestralno centrirao određenu problematiku tako da odgovara tempu igre. Drugim riječima, koliko god je zahtjevno složiti priču u trajanju od dva ili tri sata, toliko ju je teže sažeti na 15 minuta a pritom očuvati napetost i neizvjesnost. Telltaleu je to pošlo za rukom i zbog toga im stvarno treba odati počast.

Telltale je iskoristio svaku sekundu priče za pružanje napete atmosfere i savršeno ju prilagodio tempu igre.

E sad, strukturiranje priče u globalu je ipak druga stvar. Spomenutih pet pričica imaju međusobne poveznice pa se neki likovi i neke lokacije tako provlače kroz više scenarija. Problem je u tome što je isprva teško uvidjeti te poveznice, a kako se radnje odvijaju u različitim periodima teško je i posložiti kojim se redoslijedom što događa. Telltale je ovdje sam sebi uskočio u usta time što je igraču omogućio da sam odredi kojim redoslijedom želi vidjeti priče, a nije mu naznačio kronološki ispravan redoslijed istih. S obzirom da priče ionako ne možete ponavljati dok igru ne pokrenete iznova, ovakva sloboda izbora samo šteti cjelokupnoj ideji 400 Daysa. Jer kada dođete do epiloga imat ćete više pitanja nego odgovora, a neće vam biti jasno ni gdje su posljedice vaših teških izbora.

400 Days daje nekolicinu referenci na prethodne epizode prve sezone, što će svakako razveseliti fanove. Naravno, nijedna od tih referenci nema neki veliki značaj, a ne očekujte ni to da će vam ova epizoda odgovoriti na cliffhanger prošle. Svejedno, interesantno je susresti se s nekim poznatim likovima – makar i u neživom izdanju. Osjećaj poznanstva imat ćete i s mehanikom gameplaya koji nije dobio nikakve nove dodatke. S obzirom da su priče kratke i svedene na jednu lokaciju, ovdje ćete imati još manji osjećaj kontrole, odnosno interaktivnosti. To bi vam možda moglo smetati, ali opet napominjem da su priče napete pa za vrijeme igranja o tome ne stignete ni razmišljati.

Sve u svemu – „koliko para toliko i muzike“ – reklo bi se. The Walking Dead: 400 Days prodaje se po cijeni od 4,99€ što je razuman iznos ako želite upotpuniti svoje iskustvo ove epizodne avanture. Ako ćete vagati uloženo i dobiveno, ima tu svijetlih i manje svijetlih strana tako da je odluka na vama. Konačno, ako se pitate hoćete li propustiti nešto važno ako ne odigrate ovu epizodu prije druge sezone, odgovor je – nećete.

Prije nego Telltaleovi zombiji ove jeseni ponovno nanjuše svježu krv, dodatna epizoda zvana 400 Days donosi nam novu dozu drame kroz pet kraćih scenarija koji nas uvode u sljedeću sezonu.

75 Naša ocjena
  • pet zanimljivih situacija