Torchlight II

Odmah na početku ću to reći – ova igra je zabavna. Zapravo krivo – ova igra je prezabavna. Dapače, ovo je čisti gutač vremena! Ako ste fan ARPG žanra, dakle sviđaju vam se igre poput Diabla 3, doslovno nema isprike da ne instalirate Torchlight II. Da se razumijemo, ova igra ne uvodi nikakve revolucionarne promjene u svoj žanr, ali zato pokazuje napredak u doslovno svakom segmentu naspram ionako kvalitetnog prethodnika. Ovo je nastavak u pravome smislu riječi što znači da nije dobio samo grafički facelift s dvije ili tri novotarije u gameplayu, ovdje je sve otišlo razinu više što će garantirati zabavno iskustvo bilo da igrate solo ili s ekipom.

Što čini ovu igru toliko zabavnom objašnjavamo u novoj video recenziji, ali i u još više detalja putem teksta u nastavku gdje vas pri kraju očekuje i drugo mišljenje.

Prvi Torchlight nije se iskazao s radnjom, a bome nije ni drugi. Iako se radnja nastavlja s prvoga dijela na nastavak, uopće nije bitno poznavanje prijašnje priče. U obje igre radnja je prilično jednostavna bez ikakve dubine, nekakvog zapleta ili detaljnije karakterizacije likova. No to nije loša stvar budući da Torchlight II ne shvaća sam sebe previše ozbiljno već radnja više služi da imate bar nekakav razlog za sav masakr koji ćete napraviti tijekom svoje avanture. Da ne ispadne kako developer nije uložio vremena u ovaj segment igre, treba spomenuti da postoji voice acting koji nije osobito impresivan budući da je broj linija teksta prilično malen. Uz to, tu su i animacije koje su ispale ravno iz radionice Klei Entertainmenta, kreatora Shanka i stilski poprilično podsjećaju na taj akcijski platformer.

Prebacivanje koncepta sa spuštanja po dungonima u jedan otvoreniji svijet ispao je pravi pogodak. Umjesto da se spuštate 30 razina, sada postoje tri grada iz kojih idete u nova prostranstva kako se razvija radnja. Ovim potezom dobilo se puno više u sferi dodatnog istraživanja, a i u mogućnosti kreiranja zanimljivijih zadataka iako se i dalje svode na to da sakupite određene predmete ili ubijete tog i tog neprijatelja. Istraživanje je ovako mnogo zanimljivije jer nikada ne znate gdje se može nalaziti nekakva tajna prostorija, dok su određeni zadaci kreirani sa više slobode zbog otvorenijeg dizajna igre. Za primjer mogu navesti jedan zadatak gdje se morate kretati unutar određenog kruga jer ako ste izvan njega pada vam zdravlje. Ili postoje dijelovi gdje ćete morati malo izigravati Indianu Jonesa te tako izbjegavati nekakve oštrice kako bi ostali živi. No ono što me je posebno iznenadilo jesu momenti poput kada sam se popeo na vrh jednog tornja i vidio sjenu velikoga zmaja kako me nadlijeće dok sam ubijao protivnike. Drugim riječima – igri ne nedostaje nekih finesa u dizajnu, a ne osjeća se ni posebna potreba za više raznolikosti u svijetu.

Ako se netko zabrinuo da su ovom odlukom dungeoni nestali, mogu odahnuti jer se oni i dalje nalaze u igri, samo su odlično raspoređeni unutar mapa, a isto tako su i dužinom fantastično odrađeni. Čak je i zadnji dungeon dužinom fino odmjeren, odnosno developer nije išao umjetno produžavati igru nego je to riješeno na drugačiji način.

Dizajn svijeta varira od brdovitih predjela, vrućih pustinja do šuma i naravno različitih tamnica. To upotpunjuje odličan grafički prikaz koji sada još više liči na nekakav crtić gdje se skoro na svakome koraku događa masakr različitih beštija. I u tome segmentu Torchlight II nadmašuje svoga prethodnika. Bilo da se borite protiv običnih neprijatelja, polu šefova ili šefova kako bi se to prije reklo, uvijek će vas iznenaditi koliko su lijepo dizajnirani i zamišljeni. Eventualni nedostatak kod šefova mogao bi biti što se rijetko kada mora mijenjati taktika u borbi protiv njih. Češće ćete morati mijenjati pristup borbi protiv običnih neprijatelja kada vas napadne nekoliko različitih vrsta koje variraju od već standardnih kostura do žohara, robota, gmazova, vukodlaka i sličnih.

Za one koji se osjećaju da su iskusni igrači, igra odmah na početku dopušta izbor svih težina kao i uključivanje hardcore moda što će od igrača tražiti još više promišljanja i pažnje tijekom igre.

Torchlight II na izbor daje četiri klase. Ako se palite na magije različitih elemenata, Embermage je vaša klasa, Berserker je za sve one koji vole blisku borbu dok je Outlander specijaliziran za magije i pištolje. Ja sam u avanturu krenuo s inženjerom jer su mi roboti i mine poprilično simpatični. Zanimljiva je stvar što svaka klasa može koristiti sva oružja. Tako da ja s inženjerom mogu nositi i različite staffove ako mi se baš to sviđa.

Ono što karakterizira svaku od klasu su naravno njihove vještine. Sve klase imaju tri seta vještina koje možemo razvijati po volji jer nisu uvjetovane prethodnima nego samo levelom. Stoga kada dosegnete neki visoki level možete otvoriti i zadnju vještinu u drugome setu ako vam se sviđa. Ovo je prilično dobro napravljeno jer je izbor dovoljno velik da si prilagodite stil igre vašim potrebama. Čak i ako vam se neka vještina ne sviđa postoji i opcija za poništavanje zadnja tri odabrana skilla, ali to naravno morate platiti.

Predmeti, itemi, loot – zovite to kako god hoćete, ali to je ono što nas tjera na daljnje igranje u ovome žanru i ako to nije dobro osmišljeno, cijeli koncept lako može failati. Ovdje srećom postoji hrpa dobro dizajniranih predmeta – ali doslovno hrpa. Zamislite samo situaciju kada uđete u Phase Portal i za nagradu dobijete cijeli ekran pun različitih stvari – osmijeh je odmah od uha do uha. Čak i kad je većina toga čisto smeće svejedno je lijep osjećaj vidjeti tu hrpicu. Prilikom rješavanja nepotrebnih itema i dalje će nam služiti naša životinja koja sada ima i mogućnost obaviti kupnju osnovnih predmeta pa je povratak u grad rijetko kada potreban. Ono što će se svidjeti opsesivnim skupljačima jeste loot sistem koji je vrlo dobro odrađen jer se i u običnoj škrinji može nalaziti neki unikati item. To stvara osjećaj da nikad ne znate što vam može ispasti iz neke škrinje, što automatski tjera na pregledavanje svakog kuta mape.

Jedan od najvećih nedostataka prvoga dijela bio je izostanak multiplayera. Nastavak to ispravlja nudeći igranje za do šest igrača online ili putem LAN opcije, koju uvijek rado vidimo. Kreiranje online igre svodi se na svega nekoliko koraka i postoji mogućnost stavljanja šifre ako se želite družiti samo s prijateljima.

Prilikom mrežnoga igranja, svaki igrač dobiva svoje predmete što je odlična odluka budući da vam nitko ništa neće moći ukrasti. Naravno opcija zamijene itema postoji, iako je jedini problem što ih se može samo šest odjednom zamijeniti. No tada samo treba malo strpljenja i sve se riješi u manje od minute. Jedini veći problem kod multiplayera odnosi se na situaciju kada host ispadne iz igre jer se više neće moći vratiti u istu igru, odnosno potrebno je kreirati novu avanturu da svi igrači opet igraju zajedno.

I kad je sve gotovo, nije sve gotovo. Nakon završetka igre postoje još dvije opcije. Jedna je Mapworks, portal gdje možete kupiti različite mape koje se dijele po levelima. Ako se smatrate dovoljno hardcore igračem, moguće je kupiti mapu gdje su protivnici 105 level. Druga opcija je New Game+ gdje počinjete novu avanturu ali će tada protivnici biti slični vašemu levelu. Tako da i nakon kraja igre opet imate dovoljno sadržaja za istoga lika ako ga želite do kraja razviti.

Sa svime time na umu dovoljno je reći – probajte ovu igru. Čak i ako niste ljubitelj žanra Torchlight 2 ima moć da vas pretvori u jednog. Igra ima toliko fluidan i zabavan gameplay da ćete se ponekada osjećati kao da nožem prolazite kroz maslac kada dobijete jače oružje ili otvorite novu vještinu. Meni osobno nema slađe situacije od onoga kada me napadne hrpa neprijatelja u liniji, a ja ih s topom samo odgurujem od sebe da bi na kraju eksplodirali u komadiće leda jer mi top ima Ice Damage. Da ne ispadne da hvalim igru u nebesa, valja spomenuti i da igra ima sitnih problema vezanih uz tehničku stranu, ali to neće utjecati na gameplay toliko da će vam zgaditi igru.

Izgleda da su sve odgode dobro utjecale na razvoj jer je ovo jedna od najispoliranijih igara ove godine. Ukratko, ako tražite igru sa veoma zabavnom borbom koja nije nikada naporna, lijepim svijetom za istraživanje i hrpom dobrog loota onda je ovaj naslov upravo ono što tražite. Jesam li još spomenuo da se igra bez problema vrti i na starijim računalima te da dođe 20 eura. Ne? Eto sada i to znate, mala cijena za previše zabave.

by Juraj “Freddy” Bevandić

Iako inače nisam izričiti ljubitelj ARPG igara, igrao sam originalni Torchlight. Igra me zabavila, ali samo na kratko vrijeme. Ponajviše radi činjenice da se cijela igra zbiva u jednom gradiću, tj. u podzemnim razinama ispod njega, ali sam također od takve igre očekivao da će imati multiplayer mod, čiji mi je manjak bio neobjašnjiv.

Dvojka nije popravila samo te neke osnovne primjedbe, dvojka je uzela taj koncept, napila ga rejuvenating potionom, enchantala na lvl 50 criticism resistance i oduzela nam sate i sate vremena. Igrao sam kratko singleplayer sa svim likovima tek toliko da isprobam koji mi najviše leži. Iako svi likovi mogu koristiti sve vrste oružja, dobro su osjetne razlike među njima – stvarno ima smisla igrati u timu s dobro balansiranom raznolikošću likova. Tih prvih nekoliko sati sa svakim likom mi je doslovno proletjelo. Igram po noći, pa je bilo kašnjenja na jutarnje buseve, vampirenja po prvim jutarnjim predavanjima i kako to već ide, je l’. No nije bilo pomoći, igra je jednostavno prezarazna.

Tek kada sam se spojio sa Stjepanom u co-op kako bismo se skupa odvažili u ubilačke, pljačkaške i ostale potpuno društveno prihvatljive pohode, shvatio sam da ti sati zabave u SP nisu niti zarez na površini ove igre. Da je ova igra jogurt, moje SP iskustvo u njoj bilo bi tek lizanje unutarnje strane poklopca. Tek sam co-opom zaronio u igru kako treba. Bilo da smo klali, palili i rješavali questove ili samo nasumično lutali i lootali, zabavljali smo se gazeći pred sobom horde neprijatelja, tj. svega što nam se usudilo stati na put.

Stoga definitivno imate i moju preporuku. Nije toliko bitno koji žanr igara preferirate – još jednom ponavljam, niti ja nisam ARPG fanatik, ali mogu vam samo reći da ova igra zaslužuje da ju zaigrate.

Jeste vi zaigrali Torchlight 2? Iskoristite te komentare ispod članka i javite nam slažete li se s mišljenjem naših recenzenata te podijelite s nama svoje.

Naoštrite mačeve, pripremite luk i strijele, napunite pištolje i nađite slobodnoga vremena za Torchlight II, igru koja neće redefinirati žanr ali će vam doslovno pojesti vrijeme.

• borba