Torchlight [PC]

Za početak da kažem riječ-dvije o developeru. Osnivači Runic Gamesa, developera ove igre, su isti oni ljudi koji su bili suosnivači Blizzard North studija. Ovo dovoljno govori kakvu igru možete očekivati, jer iz Torchlighta jednostavno ispadaju reference na Diablo igre. To naravno nikako nije loše, štoviše, ako ste ljubitelj Diablo igara ovo će vas samo još više oduševiti. No dobro, krenimo prema priči…

Torchlight se ne može baš pohvaliti kvalitetnom i dubokom pričom. Priča više služi za to da imate razlog zašto ubijate beštije nego da vam prezentira svijet Torchlighta. Ali ukratko, priča je klasična i vrti se oko prijašnjeg good guya Alrica koji je pod utjecajem mistične rude Ember postaje bad guy, te mi kao heroj moramo pomoći bivšim Arlicovim drugarima da ga pronađemo i pošaljemo na neki drugi svijet. Cjelokupna radnja događa se ispod Torchlighta, i kako se spuštate sve dublje tako ćete otkrivati dijelove Arlicovog dnevnika koji vam govori što se događa. Iako je to poprilično šturo napravljeno, sa ne baš previše informacija.

Kada pokrenete kampanju na izboru imate tri lika: Destroyer, klasa koja je za blisku borbu, Alchemist koji se bavi magijama jer može podizati impove i steampunk robote, te Vanquisher, klasa koja je specijalizirana za borbu na daljinu. Iako izbor nije velik, ove tri klase su sasvim dovoljne. Zanimljiva stvar je da već ovdje možete vidjeti referencu na prvi Diablo, a kada se stvorite u Torchlightu, jedinom gradu u igri onda znate odakle je igra izvlačila najviše inspiracije. Kako budete igrali pronaći ćete i reference na Diablo 2 u smislu kombiniranja itema te ubacivanje gemova u oružja i iteme. No nemojte misliti da je igra bezobraza kopija Diablo igara.

Torchlight ima svojih noviteta u odnosu na spomenute igre. Tako kada odabiremo lika možemo birati da li ćemo imati psa ili mačku kao pomagača koji će nam biti drugi inventorij. Također možete ih poslati u grad da vam prodaju iteme, to znači da vi ne morate svaki puta koristiti town portal scroll da biste se išli riješiti viška predmeta. Ovo je korisna funkcija koja ne usporava igranje usred makljaže protivnika. Ako se pitate što bude kada vašem psu ili mački potroše svu energiju, odgovor je, tada neće napadati protivnika, te će bježati od njih dok ih ne izliječite ili dok im se malo energije ne povrati. Također neće izgubiti ni iteme koje nose sa sobom.

Još jedna novost je da možete loviti ribu ili ju pak kupiti, te kada ribu date psu/mački dolazi do transformacije. Pa svaki puta kada vidite mogućnosti pecanja izvadite pecaljku i zabacite je u vodu. Torchlight uz standardne expericence ima i fame koji dobivate rješavanjem questova i ubijanjem, da kažem, unique neprijatelja. A ako se pitate čemu fame služi, odgovor je za poboljšanje vještina u skill treeu, što znači da ne morate više čekati novi level da pojačate neku vještinu.

Mehanika igranja je kao u svakom hack and slash naslovu. Mozak na pašu i krenuti s ubijanjem neprijatelja, skupljanju itema, experienca i famea. Kako se spuštate sve dublje ispod Torchlighta tako ćete se boriti sa sve jačim neprijateljima i dobivati bolje iteme. Razina ispod grada ima preko 30 tako da ne očekujte prebrz prolazak igre. Zadaci u igri su tipični, uz glavni zadatak možete uzimati i sporedne, a oni se svode na to da ubijete određenog neprijatelja ili donesete određeni item koji je potreban za završavanje zadatka.

Nakon što ubijete glavnog negativca možete birati dali će igra biti gotova ili ćete nastaviti igrati u još dubljim razinama ispod grada, gdje ćete i dalje pojačavati svoga lika. Također možete i umiroviti svoga heroja, a ako se odlučite praviti novog lika igra ima jednu zanimljivu stvar. Naime uz svoju standardnu kutiju za iteme, u gradu imate još i zajedničku kutiju. Znači sve što stavite u tu kutiju i kada krenete igrati sa novim likom, itemi će biti tamo. Poprilično zanimljiva opcija ako naiđete na neke iteme što su prikladniji za neku drugu klasu.

Grafika nije ništa posebno za današnje vrijeme, ali je oku ugodna zbog sličnosti s Warcraft stilom. Razine ispod Torchlighta su lijepo dizajnirane, i kako se sve dublje spuštate tako se mijenja i setting pa nećete uvijek gledati jedno te isto. Pogotovo kada vidite da uz magiju egzistira i mehanika. Točnije uz različite staffove, mačke, samostrijele, postoje pištolji i puške. Zvučna i glazbena podloga odrađene su solidno, iako će većinu vremena glazba biti neprimjetna, taman kako i treba biti. Što se tiče tehničkog dijela to je također odrađeno solidno, bez previše bugova.

Dok čekate Diablo 3, Torchlight je odlična igra za kraćenje vremena. Odličan hack and slash naslov koji kombinira ono najbolje iz Diabla i Diabla 2, te dodaje još svojih novosti. Iako igra nema multiplayer to nije razlog za ne igranje ovoga dragulja među RPG igrama. Replay value postoji zbog tri klase i zajedničke kutije koja opet olakšava igranje pri novome početku. Moj savjet je da na početku igre za težinu odabere hard, jer zaista ispod toga je igra prelagana, no niti na hardu nećete imati previše izazova. Ipak, to nije ništa zabrinjavajuće jer iznad hard težine postoje još dvije za biranje. Za kraj da kažem nemojte se iznenaditi kada vidite da je instalacija velika samo 500 megabajta. Iako je igra mala, dovoljno je velika da u nju utrošite preko desetak sati igre u prvom prolasku. Ako vas je ova recenzija odlučila na kupnju igre, onda ćete se sigurno i oduševiti kada vidite da se igra na online servisima prodaje već od 16 Eura.

A vi? Jeste odigrali ovaj odličan hack an` slash RPG? Ostavite nam komentar u boxu ispod ukoliko ste registrirani i recite što mislite o ovoj igri našoj recenziji.

Nestrpljivi ste dok čekate izlazak Diabla 3? Stigao je Torchlight, igra koja će vam skratiti vrijeme čekanja i pri tome vas zabaviti baš kao što su prijašnji Diablo naslovi radili u svoje vrijeme.

• hack and slash osjećaj