Vanquish [X360, PS3]

Marko Babić

Odgovor na prethodno pitanje bi bio neštu u stilu „Uklapa se“, no bez brige, obrazložit ćemo vam sve. Vanquish nas vodi u distopijsku budućnost u kojoj ne postoje ratne tenzije, već samo rat. Priča, preuzeta iz udžbenika za kreiranje generičnih akcijskih filmova (no ne, nažalost nisu prepisivali bilješke od Commandoa), se svodi na sljedeće: Rusi su bezumno zli i žele uništiti cijeli svijet, a na nama, Amerikancima, je da spasimo svijet i borimo se za slobodu te prava ljudi. Ne moramo ni spominjati krilatice kao „God bless America!“. Da barem nismo ozbiljni. Kako SAD trenutno ima crnog predsjednika, autori igre su se morali osjećati osobito kreativnima za nabijanje političke korektnosti, stoga SAD u igri ima predsjednicu.

Uglavnom: Nakon što Rusi (odnosno zli demoni predvođeni Sotonom) sravnaju jedan grad sa zemljom, vi ste, zajedno s još gomilom vojnika, poslani kako biste spasili jednog znanstvenika i usput ubili gomilu Rusa. Obzirom na svjetske ratove i rusko razbacivanje ljudskim životima na sve strane, ironično je što ćete se ovdje boriti uglavnom protiv kojekakvih robota.

Zgodna stvar s pričom jest što je i sama svijesna koliko je nepotrebna te se nakon stogodišnjeg uvoda animacije pojavljuju rijetko i u malim količinama, čime ne zaboravljate što radite. Znači, akcija uvijek traje; tu i tamo je prekinuta nekom animacijom gdje vaša svemoćna hakerica s IQ-om 183 ne može hakirati vrata kad joj priča tako nalaže i tjera vas da potamanite sve robote u okolici.

Vi ste Sam Gideon, bivši perspektivni sportaš koji je prekinuo karijeru zbog ozlijede i koji žestoko želi biti Solid Snake sa svojim kulnesom i paljenjem cigareta dok metci sijevaju na sve strane. Nekako ste postali DARPA agent i nosite tzv. Augmented Reaction Suit, za prijatelje ARS. Vama vičnijima engleskom jeziku će to možda biti smiješno. ARS(e) je prototip vojnog odijela od veoma tvrdog materijala otpornog na udarce koje je usput konvencionalno lako poput pera.

ALI TO NIJE SVE! Umjesto da se gnjavite sa spremanjem oružja, vaše odijelo može pohraniti zapis tri oružja. Drugim riječima, nećete vaditi pušku iz zraka (ili debelog crijeva, zlobnici će reći), već će se iz vaše ruke formirati željeno oružje. Oružja ima zbilja raznoraznih: od obične jurišne puške, snajpera i sačmarice do lansera raketa, diskova i još nekih egzotičnih.

Kako nabasate na različita oružja, možete ih zamijeniti za neko postojeće, no time gubite nadogradnje koje ste dotad imali. Kakve nadogradnje? Tijekom igre ćete nalaziti razne predmete koji će vam povećati štetu koju čine oružja i nosivost metaka za isto. Pomalo nam je nejasno zašto su se developeri odlučili na bezbroj nelogično postavljenih oružja po mapama, kad su mogli jednostavno dizajnirati taj segment gameplaya da municiju i oružja pokupljamo od palih neprijatelja.

…pucanje je zabavno i fluidno te teče poprilično brzo, no i ta brzina je više prividna…

ARS je sposobno i za mlazni pogon koji aktiviran izgleda kao da ste na sanjkama, no veoma je koristan kod bježanja ili ako se jednostavno brzo želite premjestiti s jednog kraja prostorije na drugi. Kad je izašla demo verzija, svi su hvalili igru kako je brza, dinamična, frenetična, [ubaci još jedan super epitet], itd. I uistinu – pucanje je zabavno i fluidno te teče prilično brzo, no i ta je brzina više prividna. Ruku na srce, gamepad ne daje refleskima mnogo prostora za izražaj, stoga su stvari kao korištenje zaklona i obnavljajuće zdravlje obavezni u ovakvom tipu igre, čime epiteti koje igra dobiva za svoju brzinu postaju suvišni.

Osim njih, tu je i još jedan šuterski gameplay element češći od AIDS-a u Africi: bullet time. Kad se bacate u stranu (iliti dodgate) te koristite precizno nišanjenje, vrijeme se uspori, što je na gamepadu i više nego nužno ako želite išta pogoditi pri ovakvom tempu igre. Doduše, dok vam je vrijeme usporeno, vi ste nepokretni. Da, bullet time u kojem ne možete izmicati metcima. Tko se samo toga sjetio? Dobro, vrijeme se uspori i kad vam je zdravlje pri kraju pa znate da trebate kidnuti i pronaći zaklon dok se ne oporavite.

Da ne ostane sve na generičnom napucavanju, tu i tamo se možete počastiti upravljanjem turreta, Quick Time Eventima i boss borbama. Povremeno ćete ići sami, no uglavnom ćete sa sobom imati tim elitnih vojnika korisnih poput kacige na kamikazi. Dobro, budimo pošteni i recimo da su korisni za odvlačenje pažnje. Suborci mogu pasti na ratištu, a tada ih možete potapšati po ramenu da ozdrave. Vjerojatno to u budućnosti ima efekt umjetnog disanja. Šteta što i vas oni ne mogu tako oživjeti, no igra ni ovako nije pretjerano izazovna.

Engine koji pokreće Bayonettu zaslužan je i za sjajnu grafiku te odlične modele likova u ovoj igri. Svugdje će vas počastiti fenomenalnim efektima i detaljima, no isto tako framerate može štucnuti kod brojnih scena eksplozija. Vanquish je sposobna i funkcionalna igra, no ništa više. Grafika je impresivna, napucavanje je fluidno i zabavno; rekli bismo da je nabijeno adrenalinom, no to je više iluzija jer ćete zle ruske robote uglavnom napucavati u usporenom vremenu.

Sve što je u ovoj igri, viđeno je već prije. Dobro, osim klizanja na dupetu na mlazni pogon, no to nije nešto što će prodavati igru. Preporučamo li vam Vanquish? Ako ste ljubitelj žanra pucačina iz trećeg lica na konzolama, svakako vam preporučamo da obavezno odigrate igru. Ako ste htjeli nešto više od ove igre kao priču, zanimljive likove i eventualno pamtljiv soundtrack, slobodno tražite drugdje.

Vaše komentare o ovoj brzoj pucačini iz trećeg lica očekujemo ispod, a ne zaboravite ostaviti nam i svoje ocjene u Vaša ocjena boxu.

Vanquish je naslov koji je mnogo obećavao. Zašto? Dovoljno je reći kako je redateljsku palicu u igri preuzeo Shinji Mikami, poznatiji kao kreator Resident Evil serijala.

78 Naša ocjena