Warcraft (film)

U RAIDU NA KINA

Kao i sve recenzije filmova na HCL-u, ovu možete pročitati bez straha od spoilera. Na početku, međutim, želim napomenuti da nisam fanatik Warcraft univerzuma i da najiskrenije nisam imao pojma kako je Falstad Wildhammer trebao biti u Vijeću tri čekića, niti da ga je ondje neopravdano zamijenio Kurdran Wildhammer. Stoga, ako u recenziji iznesem nekakvu bedastoću zbog nepoznavanja široke mitologije Blizzardovog svijeta slobodno me razapnite u komentarima. Samo nemojte bacati paradajz. Ima i gladnih ljudi na svijetu.

Prije gledanja Warcrafta imao sam specifično pitanje u glavi – zašto taj film nije u potpunosti animiran? Ne bi li to bio sasvim logičan potez kad nas Blizzard već časti fantastičnim CG animacijama u svojim igrama, usudio bih se reći najboljima u industriji igara? Možda i bi, ali Blizzard nije tvrtka koja je stekla slavu kratkoročnim planovima. Blizzard nije tipična tvrtka koja svoju publiku vidi kao hrpu novčanica. Ne kažem da Blizzard ne voli novčanice, ali želim naglasiti da imaju nevjerojatno razumijevanje tržišta i sposobnost planiranja dva koraka unaprijed. Želite li potvrdu toga pogledajte samo kako su dizajnirali likove u Overwatchu – ljudi doslovno drkaju na njih. Nije šala.

U tom kontekstu poznavanja tržišta i publike Blizzard je s Warcraftom napravio ispravan potez time što ga nije dostavio kao animirani film. Naime, ciljna publika ovog filma nisu djeca. Warcraft je svoj vrhunac popularnosti imao u prošlom desetljeću, a publika koja se tada susrela s njime sada je već u zrelim godinama. Premda animirani filmovi definitivno imaju svoj dio zarade, statistički gledano najprofitabilniji ljetni blockbusteri su upravo oni u kojima može uživati zrela publika.

warcraft-movie-4

E sad – čemu uopće ovaj prolog o tome zašto film nije animiran? Vjerojatno ste primijetili da Warcraft nije pokupio bajne kritike recenzenata. Osobno nisam čitao recenzije jer to nikada ne radim prije nego napišem vlastitu, ali kroz ono malo istaknutih kritika vidio sam da mu se zamjera što je „neozbiljan“ za standarde „ozbiljnih“ filmova. Neki su ga usporedili analogijom Princeze Xene u eri Game of Thronesa. Prva misao na to bila mi je da se Blizzard ovoga puta možda preračunao pa su pokušali napraviti nešto ozbiljno od onoga što ne bi trebalo shvaćati ozbiljno.

Dok sam gledao film, već me pri početku lagano hvatao strah od toga. Film je počeo upečatljivo dobrim prizorima, što naglašavam jer sam kasnije razmišljao na koje je sve načine mogao početi i došao sam do zaključka da je to najbolji uvod koji su mogli napraviti. Međutim, kroz idućih petnaestak minuta uslijedio je niz brzih scena zbog kojih sam htio da film jednostavno uspori. Ne da bih ga mogao pratiti – jer se zapravo ni nema mnogo toga za pratiti – već da postavi čvršće temelje za likove i mjesto radnje.

Film u startu djeluje kao kaotični niz brzih scena sve dok se radnja ne uspori i normalizira.

Te problematične scene su takve da likovi prozbore maksimalno 3-4 rečenice na jednoj lokaciji, onda slijedi slideshow kratkog putovanja do druge lokacije i tamo ista stvar. Mislim da bi naracija bila daleko efektnija da su dijalozi u tim scenama bili barem 30% duži, što bi otvorilo prostor da se putovanje presječe scenama preostalog dijela priče kako se ne bi dobio dojam da likovi idu od lokacije do lokacije kao kroz susjedne prostorije. Stvarno sam si u jednom trenutku pomislio: pa neće valjda ovako čitav film. Tu je grešku napravio nedavni Ratchet & Clank i nakon toga mu više nije bilo povratka.

warcraft-movie-3

Srećom, dobra je vijest što se Warcraft normalizira čim krenu bitke dvaju zaraćenih strana. I pravo da kažem, završnica je bila dovoljno napeta da nisam imao paralelnih analiziranja iste. U ovo malo vremena otkako recenziram filmove shvatio sam da je najbolja stvar kad me film toliko zaokupi da ga prestanem gledati u svom „recenzentskom modu“ promišljanja o narativnim elementima, vizualnim karakteristikama i svemu ostalome. Warcraft je to dobrim dijelom uspio postići i natjerati me da zaboravim svoje prvotno pitanje i podjele na animirano/igrano, neozbiljno/ozbiljno.

Završnica je dovoljno napeta da iskupi sve problematične scene.

S time na umu, film mi se prilično svidio i kao adaptacija igre i kao zaseban uradak. Naravno da ga ne smatram kandidatom za neke filmske nagrade, ali iskreno ne razumijem toliko glasne negativne kritike za isti. Treba priznati da se filmom ostvarilo dosta toga, pogotovo na tehničkoj razini. Ne bi svatko znao snimiti i kompletirati ovako zahtjevan projekt na sličan način, a kamoli bolje od ovoga. Isto tako, ne bi svatko znao očuvati identitet maštovite igre kao što je Warcraft bez da ga generalizira široj publici.

warcraft-movie-2

Određeni dijelovi priče nisu objašnjeni u detalje, ali s obzirom na količinu fantasy sadržaja u današnjoj popularnoj kulturi mislim da za to nije bilo ni potrebe. Primjerice, ovdje nećete doznati kako „funkcionira“ magija u Azerothu – tko je i na koji način predodređen da ju može koristiti. Za takve stvari imate igru, a kako se kaže – original je uvijek bolji od adaptacije. Film je prvenstveno tu da vas zabavi na dva sata, a ako želite više nećete ostati zakinuti jer se imate gdje dodatno informirati.

Jedini prigovor koji bih u tom kontekstu dao jest prikaz ostalih rasa u Alijansi. Naime, on je ovdje praktički nepostojeći. Premda već u ranom dijelu filma doznamo da u Azerothu postoje patuljci, njih se kasnije nikako ne koristi u samoj priči. Isto tako, nakon nekih 45 minuta najednom se na ekranu pojave vilenjaci, gotovo niotkud, kao da film poručuje: e, da, usput rečeno imamo i vilenjake. Iz perspektive nekoga tko ne poznaje Warcraft univerzum nameće se pitanje što je film onda još prešutio – npr. možda da negdje u tom svijetu postoje kung-fu pande? To bi bilo smiješno!

Rase patuljaka i vilenjaka u filmu su samo vizualni dodatak za raznovrsnost bez ijednog stvarnog lika.

Priča je dovoljno svježa da fantazijskom žanru ponudi nešto novo u obliku teme o magiji koja ima svoju cijenu. Warcraft s te strane nipošto nije generičan proizvod u filmskoj industriji. Ipak, na trenutke je i ta priča vrlo tanka zbog dosta plitkih likova. Jedan od dijaloga primjerice glasi nekako ovako: „To bi mogla biti zamka.“ – „Ne, ne bi mogla biti.“ – „Možda i bi.“ – „Ne, ne bi mogla biti.“ Uz takav dijalog nijedna glumačka postava ne bi mogla napraviti mnogo više od ove. Ne bih rekao da su odradili loš posao, ali recimo da ovo nisu uloge koje će im obilježiti karijeru. Najzanimljiviji likovi na kraju su mi bili Orkovi – njihova problematika ima dobro postavljenu težinu, a kako su vrhunski animirani tako neke od najboljih scena čitavog filma pripadaju njima.

warcraft-movie-5

Dakle, rekao bih da sam zadovoljan kako je Warcraft na kraju ispao. Mislim da je riječ o sasvim solidnom startu i dobrom temelju za nastavke kojih će definitivno biti. Prije svega mislim da je Blizzard napravio dobar posao time što će filmom zasigurno privući novu publiku prema Warcraftu te igrama općenito. Ako ćemo iskreno, nijedna dosadašnja filmska adaptacija neke igre nije imala pozitivan efekt da ljude naknadno zainteresira za originalni materijal. Warcraft u tome uspijeva – ovisno o dobrim i lošim dijelovima filma više ili manje, ali u konačnici uspijeva. I mislim da je samim time zaslužio blagu pohvalu. A zahvalu zaslužujete i vi koji ste iščitali sve ove retke pa najbržem među vama dajem onaj kod za mjesec dana besplatnog WoW-a koji glasi NVZMJT-RPD8-TMTTKR-R74N-Y29F7C i aktivira se na warcraft.com/movie. Prijatno.

Blizzard je izvršio uspješan raid na kino dvorane s filmom solidne kvalitete. Warcraft filmskoj industriji nije postavio nikakve nove dosege, ali je ispunio svrhu ljetnog blockbustera i postavio dobar temelj za nastavak.

• priča i prikaz Orkova
  • tehnički impresivno
  • budi želju za još