Warhammer Online: Age of Reckoning

Ivan Čičak
History

Svijet Warhammera je velikoj većini ljudi jako dobro poznat. Od samih početaka Warhammera kao igre na ploči, zatim kao figurica za koje su se izrađivala ratna polja i dvorci, do dobro nam poznatih strategija Warhammer 40 000 i Mark of Chaos, dolazimo do Warhammer Online: Age of Reckoning. Ovaj nastavak Warhammer serijala najavljen je šapatom kao ubojica World of Warcrafta, a u ovoj recenziji ćemo vam reći zašto i pobliže ih usporediti. Mythic nam donosi pravo osvježenje u svijetu MMO-a i nije bez razloga jedan od najduže očekivanih naslova.

I’m in…

Za početak, WAR je izašao 18. rujna, iako je na nekoliko portala objavljeno da će izaći dan kasnije. Svoj primjerak WAR-a sam kupio posve neočekivano, jer dok sam curu lagano upućivao na kuharice u Algoritmu, sebi sam ostavljao prostor da nasamo pitam prodavače kada će izaći WAR. Na svoje iznenađenje bilo je još mnogo neprodanih primjeraka WAR-a, pa sam nekako sa nevjericom kupio svoj primjerak. Nakon uvodnih sat vremena igre bilo je očito da su uvedene brojne grafičke promjene što se tiče uporabe posebnih napada i čarolija naspram beta verzije igre. Još više me začudilo da su serveri bili više od pola popunjeni, jer WAR je nekako pomalo skrivećki ušao u svijet gaminga. Nakon tjedan dana neki serveri su klonirani da bi se još više igrača moglo pridružiti, što je očiti znak da su gameri zainteresirani za novine u svijetu MMO-a.

Igrači će se brzo naviknuti na svijet WAR-a, u kojem je važnije eliminirati što više protivničkih igrača, nego okolo ‘grindati’ razne protivnike i time si dizati rank. Za svaki kill protivničkog igrača za nagradu dobivate iskustvo (experience) i renown bodove, te ako imate sreće na lešu protivničkog igrača možete pronaći vrijedna i rijetka oružja ili oklope. Rank vam raste putem skupljanja iskustva, te u posebnim okolnostima u RvR dijelovima mape. U tome ulogu ima i vaš renown rank koji se po nekoj formuli pridodaje vašem običnom ranku, te tako npr. igrač sa rankom 13 i renown rankom 10 imati će sposobnosti i posebne napade u RvR borbi povećane na rank 18.

Usporedbe se neizbježne

Iako je ušao na mala vrata WAR će vrlo vjerojatno brzo postati ubojica WoW-a. Tome mišljenju posebno pridonosi činjenica da sam upoznao nekolicinu igrača koji su sa WoW-a prešli u potpunosti na WAR zbog novina koje je on i uveo. WAR će vas odmah pripremiti na bitke sa drugim igračima, te će vas od početka natjerati da surađujete sa drugim igračima, te da si pomažete međusobno. To smatram velikom prednosti naspram WoW-a. Ulogu u tome imaju prije svega Public Questovi u kojima može sudjelovati neograničen broj igrača i koji se sastoje od nekoliko dijelova.

U prvom dijelu najčešće morate ubiti određen broj NPC-ova da bi prešli na sljedeći stupanj PQ-a. U drugom ćete često vidjeti da su vam protivnici NPC Championi koje kao i protivničkog heroja morate u određenom vremenskom razdoblju ubiti. Svi igrači koji su imalo sudjelovali u PQ-u dobivaju određeni bonus na zadnji roll koji odlučuje tko će dobiti i kakvu nagradu. Taj bonus ovisi o vašem zalaganju tijekom PQ-a, koliko ste štete nanijeli protivnicima i koliko ste liječili vaše suborce. Isto tako vrlo često se događa da osoba sa najvećim bonusom ne dobije najbolju nagradu što je u redu, jer ipak su svi sudjelovali u borbi. Nakon što odigrate nekoliko PQ-a polako ćete krenuti prema RvR području gdje se bitka vodi oko zauzimanja strateških ciljeva.

Da vam to ne bi bilo olakšano područje čuva pet NPC-a od kojih je jedan Champion i bilo kakvo soliranje će vas stajati glave. Čuvari tih ciljeva su na strani onih koji kontroliraju taj cilj; npr. ako je Destruction zauzeo jedan cilj, nakon određenog vremena taj će cilj čuvati NPC-ovi na strani Destructiona. Takav način ratovanja sa protivničkih igračima je mnogim gamerima privlačniji od puke krađe protivničke zastave i jurišanjem ničijom zemljom do vaše zastave, stoga i ne čudi što svaki dan sve više igrača odlučuje pristupiti WAR-u. Osim razlike LEVEL – RANK postoji i razlika HEALTH – WOUNDS, gdje se wounds (rane) množe sa 10 da bi dobili broj vaše energije. Padovi sa visina su puno realnije napravljeni nego u svijetu WoW-a, i morate biti jako oprezni kada odlučite skočiti sa neke uzvisine, jer će vam oduzeti puno životne energije svaka neopreznost. Nagrade za svaki quest su vam jako korisne, a bolje od toga možete jedino pronaći kod renown trgovca ili kod influence rewardova.

Dvije strane

Ranije sam naveo Destruction kao jednu stranu, i kao što pogađate to je strana ‘zla’ ( iako je zlo danas posve relativan pojam ) koju čine rase orkova i goblina (Greenskins), Chaosa i Dark Elfova. Druga strana je Order koju predvode Dwarfs, High Elfovi i Empire. Postoje četiri klase u igri, ali nisu sve dostupne svakoj rasi ( vjerojatno će biti uvedeno u nekim kasnijim ekspanzijama ); Tank, Melee DPS, Ranged DPS i Support. Zasada samo High Elfovi i Chaos imaju mogućnost odabira između te četiri klase. Svijet WAR-a se bazira na borbi između dvaju kraljevstva (RvR borba) i tako je svijet WAR-a raspoređen.

Sukobi se temelje na ratu između Greenskinsa i Dwarfova, Empirea i Chaosa, te Dark Elfova i High Elfova. Što znači da ako ste pripadnik jedne rase, možete otputovati do drugog RvR područja i pomoći vašim saveznicima u borbi protiv drugih rasa. Na svakoj mapi (području) postoji nekoliko kampova u kojima možete preuzeti nove questove, kupiti novu opremu, zaliječiti se i ukloniti sve negativne statuse koje ste pokupili, a ne možete ih se riješiti. Obje zaraćene strane su sjajno izbalansirane i samo zajedništvom ćete napredovati u igri. Isto tako svaka klasa od svake strane ima svoje prednosti i mane na koje treba paziti. Bright Wizardi tako imaju ‘combustion’ koji im se povećava kako koriste čarolije, te im tako raste šansa da dobiju ‘critical hit’, ali isto tako se povećava šansa da čarolija zakaže i eksplodira vam u lice (što vas može ubiti). Black Orc tako ima nekoliko posebnih napada koje može koristiti, a ako ih pravilnim redoslijedom koristi, oni mu daju još dodatan bonus pri šteti koju daje. Takve stvari mogu vam pomoći u sukobima, ali isto tako postoji rizik da vam odmažu ako vam koncentracija nije na nivou.

Također, što se tiče zaraćenih strana, na jednom serveru možete imati samo likove sa jedne strane. Tako možete imati 2 ili više likova sa strane Ordera, ali ne možete na tom serveru stvoriti lika na strani Destructiona, i obrnuto. Time je Mythic Entertainment otežao trgovanje i davanje jeftine opreme putem aukcija, kao što se moglo raditi u WoW-u.

Hehehehe, Chicken tastes like Squigg!!

Trgovaca ima na svakom koraku, a u svom glavnom gradu ćete uvijek pronaći sve što vam treba. Uz obične trgovce također postoje i trgovci renown opremom. Oni vam prodaju opremu za koju uz određeni rank morate imati i određeni renown rank. Tako da bi mogli posjedovati neku bolju opremu morate igrati protiv protivničkih igrača, te vas na neki način igra tjera na sukobe sa protivničkom stranom. Na core serveru morate biti označeni da bi vas netko mogao napasti, a to postižete na nekoliko načina; time da napadnete protivničkog igrača koji je već označen za RvR, tako da uđete u RvR područje ili da liječite svog saveznika koji je usred bitke sa protivnikom i već je označen za RvR.

Lako se može dogoditi da radite neki quest usred ničega i odjednom primjetite malog goblina kako radi svoj quest, a pritom je označen za RvR i nije svjestan vaše prisutnosti. Jedno od mogućih rješenja je da ga ostavite na miru i rješavate svoj quest, dok je drugo da ga napadnete i navučete na protivničke NPC-ove, a pritom da ga i sami napadate. Takav način razmišljanja će mnogi primjeniti jer se na tome WAR i temelji, ratu sa protivničkom stranom, a ne besmislenom grindanju i dizanju nivoa (pardon, rankova).

Kako dobivate renown rankove, tako dobivate i renown bodove koji služe za podizanje nekih vaših sposobnosti, taktika, morala ili vam daju neku treću mogućnost koja će vam koristiti. Te bodove možete stavljati u jednu sposobnost ili odabrati više njih, ali ako namjeravate stavljati samo u jednu tada ćete za svaki sljedeći rank te sposobnosti morati stavljati sve više bodova. Vaše spobonosti također možete povisiti stavljanjem raznih talismana u vašu opremu (nema sva oprema takvu mogućnost). Postoje trajni talismani i oni koji nakon određenog vremena nestanu, a obično traju nekoliko sati.

Uz talismane postoje i četiri jewlery slota u koja možete stavljati prstenje, ogrlice, medaljone i slične stvari koje vam uz određene otpornosti povisuju i neke sposobnosti. U svakom kampu postoji i NPC kod kojeg možete pokupiti Influence reward. Influence skupljate putem PQ-a, a Inluence bar je podijeljen u tri dijela, te kako skupljate influence biti će vam dostupne obične, bolje i elitne nagrade od kojih ćete moći odabrati. Igra se prilagođava vama osobno, tako da ako odaberete klasu Melee DPS-a, sve nagrade putem questova, PQ-a ili Influencea će biti isključivo za vašu klasu. Na ovaj način primjerice nećete za nagradu dobiti ogrtač koji vam daje bonus na inteligenciju i koji je najbolji za spellcastera, nego ćete dobiti nešto poput oklopa koji vam daje bonus na čvrstinu ili rane.

Što se tiče karijera u WAR-u, one se dijele na ‘gathering’ – sakupljanje i ‘crafting’ – stvaranje. Gathering se dijeli još na ‘cultivating’, ‘salvaging’ i ‘butchering and scavanging’, dok se crafting dijeli na ‘apothecary’ i ‘talisman making’. Cultivating omogućava uzgajanje bilja i gljiva koje su potrebne za apotekatstvo, pa je dobra ideja spojiti te dvije grane. Salvaging je grana u kojoj sve čarobne i posebne stvari i oružja možete razgraditi na osnovne stvari, kao što su čarobne esencije i komadiće. Butchering and scavanging su zapravo jedno te ista stvar, samo što za leševe koji imaju odjeću možete koristiti scavange, dok najčešće za zvijeri, koje nemaju odjeće, koristite butchering. Apothecary koristi sastojke koji se dobiju iz cultivatinga te butchering i scavanginga, a od njih radi razne napitke, boje i esencije. Za izradu talismana su vam potrebna četiri sastojka koja možete nabaviti kroz salvaging, trgovce, te kroz druge vještine.

Ono na čemu se igra temelji…

RvR područja ima na svakoj mapi, a neka se čak protežu i na dvije mape. Osvajanjem RvR područja vaša strana dobiva bonuse kod trgovaca pri kupnji i prodaji stvari, te na dobiveno iskustvo i renown. RvR područje se najčešće osvaja zauzimanjem strateških ciljeva koji su dobro čuvani od strane NPC-ova, te vrlo često i od protivničkih igrača koji su također spremni braniti se i otežati vam zauzimanje ciljeva. U početku se RvR područje sastoji od tri do četiri strateška cilja, a kasnije uz te ciljeve imati ćete mogućnost zauzeti i protivničke dvorce koji su jako dobro čuvani. Kada zauzmete protivnički dvorac i osigurate ga, tada taj dvorac prelazi u vlasništvo vaše strane, a u njemu možete pronaći razne trgovce i učitelje, koji su vam tako puno bliži umjesto da putujete do vašeg glavnog grada. Da zauzimanje dvoraca ne bi bilo nemoguće Mythic se za to pobrinuo i postavio ovnove i baliste ispred dvorca da vam pomognu u napadu na dvorac.

Balistama također možete ciljati i protivničke igrače i njih tako eliminirati ako se nađu u gužvi, jer je jako teško zauzeti dvorac i bez igrača koji ga brane. Ono što ne smijete raditi dok igrate WAR jest gubiti živce ako vas netko ubije dok ste nesvjesno označeni za RvR borbu, a vi mirno lutate šumicom i tamanite trolove. Poginuti ćete puno puta, što svojom krivicom, što krivicom support likova koji uporno umišljaju da su tank klasa, a što zbog lukavosti protivničkih igrača.

Mislim da je očito po načinu pisanja da me se WAR jako dojmio u svakom pogledu. Takav način igre puno više pridonosi zajedništvu i općenitom smislu MMO-a. Preporuka.

Ne zaboravite nam ostaviti kakav komentar ispod nakon pročitane recenzije, a diskusija o ovoj igri na našem forumu već se dugo vodi, pa kliknite ovdje i provjerite o čemu ljudi pišu te se slobodno uključite u raspravu.

Mythic Entertainment ipak je potvrdio hype koji se stvorio oko izlaska ove igre. Čak i da subjektivno kažete da nije bolja od WoW-a, morate priznati da mu može stajati rame uz rame.

94 Naša ocjena
  • Public questovi