Winning Eleven 9 [PS2]

Matej Majcenović

Od kad postoji Play Station, na njemu izlaze nastavci najboljeg virtualnog nogometa. Serijal je počeo sa International Superstar Soccer, da bi kasnije prešao u Pro Evolution Soccer. Svaki je nastavak posigao popriličan uspjeh, no svaki je nastavak bio popraćen Winning Eleven-om. � to li je Winning Eleven? Winning Eleven je ništa drugo nego japanska verzija najbolje nogometne simulacije. A zašto postoji u Europi? Iz jednog jedinog razloga. WE serijal postoji od 1995. Jedina razlika (osim one u jeziku) je u tome da izlazi prije PES-a. I to je zapravo i jedini razlog. Pa zašto čekati mjesec, dva više kad istu igru možete igrati odmah. To su uvidjeli Europljani koji su bili ljubomorni na Japance koji bi u tom slučaju bili u prednosti te dok bi oni počinjali igrati u Japanu bi već rasturali. I mi kažemo ne, hoćemo europsku inačicu Winning Elevena. I Konami kaže, dobro ali imat ćete japanskog komentatora. Svi sretni i zadovoljni jer znamo koliko smješan može biti japanac koji komentira nogometnu utakmicu : )

Da odmah kažem da neću raditi veliku razliku između PES i WE jer sve je to ista stvar samo drugo pakovanje. Samo što WE nije bilokakva stvar. WE je savršenstvo. Iz nastavka u nastavak, WE je sve bolji i bolji. Čak i kad pomislite da ne može biti bolji, WE će vas ponovno iznenaditi. Mislili ste da ne može bolje od WE8 i PES4. No naravno, Konami ponovno rutinski odrađuje posao te nam i ove godine predstavlja još jednu ‘savršenije od savršenijeg’ verziju.

Pitate se kako neka igra koja svake godine ima iste klubove, iste igrače, iste stadione, može biti toliko bolja. Ne kužim ni ja ali WE jednostavo ima ono nešto što je čini jednom od najigrivijih igara ikad, a pogotovo kad igrate protiv frenda. Kao dokaz navest ću da je PES4 instaliran na mom kompu od kad je izašao, do izlaska nove verzije. A nakon što vidite koliko je ona bolja ovu više nećete moći ni pogledati. Pa da krenemo više, mislit ćete da je previše hvalim.

Kao svake godine Konami ne teži što boljem izgledu igrača, ne teži licencama i pravim imenima klubova, ne teži onome što je nevažno. Konami teži tome da igru napravi što realniju, a na drugi način što igriviju, ubacujući mnoštvo detalja, koji pridonose atmosferi i igrivosti. I tako su ove godine u igru ubacili mnogo detalja, a gameplay se malčice promijenio. WE9 donosi nam (opet) novi gameplay tako da će vam trebati malo vremena da se naviknete. Nema više onog muvanja ko iz šale, besprijekornog prolaženja kroz suparničku obranu, okretanja za 90 stupnjeva u sekundi. Ne, sve je to sada malo teže za izvesti. Ako hoćete dobro igrati morate se dodavati, polagano izgrađivati igru. Nema više onih situacija kada je Henry najvažniji igrač u ekipi te koji može sve sam, od prolaska kroz protvniču obranu do zabijanja golova. Sada je potrebna ekipa, igrači se uopće ne razlikuju previše, te je stavljena dobra paralela između onih slabijih i ovih malo jačih. Golmani neće više gledati loptu koja ide pokraj gola, ali ipak ponekad znaju ‘zaštekat’ ako lopta ide u stativu ili prečku. Davanje golova je malo olakšano baš iz razloga što nećete cijelu utakmicu provesti pred suparničkim golom. No, najviše će nas veseliti činjenica da je Konami dodao i mnoštvo novih poteza. Koliko god vam je u PES4 bilo teško dobro udariti loptu iz voleja ovdje će to biti malo lakše, tako da odmah računate na malo ljepše golove. � karice će također biti malo lakše izvesti, iako neće biti kao u Fifi ‘u svakoj situaciji’ već samo na dobro nabačenu loptu. Naravno događat će vam se da loptu promašite ili da je pak plasirate u 20-i red tribina.

Licence su i ove godine jedan od problema ove igre. Licencirane su kompletna � panjolska i Talijanska liga, dok su iz drugih liga licencirani samo određeni klubovi npr. Arsenal i Chelsea. No skidamo im kapu na točnim grbovima (ako me moje znanje ne vara ovi su točni) te točno napisanim imenima klubova. Dakle nema više North Londona, Mersyside Reda, Rekordmeister-a i drugih bisera. To nažalost nije slučaj s ostalim državama čija su većina imena klubova i igrača napisana krivo. Imena igrača su većinom točna, a ova koja nisu, hm…. uz njih ćete se bar nasmijati. Tako naprimjer za Nizozemsku igra Kromkramp, Van Nisterlooj, a za Hrvatsku (ovo će vas baciti sa stolice) Da Shuga. Svi transferi su uredno izvršeni, čak i oni napravljeni nedavno. Nažalost, sezona još nije počela pa nećemo imati sve transfere, ali tu je još uvijek Edit mode. Igrači su napravljeni malčice bolje nego u PES4, dok se neki kao npr. Rooney, Ronaldhino ostali isti. No tek kad vidite C. Ronalda prasnut ćete u smijeh. Stavili su mu zlatnu ogrlicu sa srebrenim amuletom oko vrata : ) Grafika se od prošlog nastavka nije previše poboljšala ali slobodno mogu reći da je ovo, ono najviše što PS2 i njegov hardver daje ovom serijalu. Bolje neće ni moći, jer već sljedeći nastavak izlazi za konzole nove generacije ako se Konami ne predomisli.

Sve to lijepo zvuči no ja još nisam došao do detalja, kojih u ovoj igri ima, a ne može ih vidjeti svatko, osim onih PES fanova. Njih je mali milijun, a ja ću nabrojati samo neke. Napokon je dodan snijeg. Nažalost, kad igrate, na terenu ćete vidjeti samo malo snijega i leda. I efekt nije kozmetičke prirode, već ćete se na njemu ponekad i pokliznuti. Stadionima su dana prava imena, te izgledaju ljepše. Pri odabiru dresova za igru, možemo birati kombinacije štucna, dresova i majica. Dodane su nove formacije, tj. velik izbor njih. Dodane su i neke nove pozicije. Od novosti na terenu tu su 3D kamermani, i publika (nakon što postignete pogodak), neki igrači ne stavljaju majicu u hlače, nekima pak ona ispadne dok trče, igrači se znaju poskliznuti i pasti, ili pak padnu bez razloga. Ozljede su prilična novost u igri. Naime, vaš se igrač ne mora ozlijediti samo u slučaju kad netko napravi faul na njemu. Ozljeda se može dogodit i bez faula, nakon čega dobivate upozorenje da izbijete loptu, naravno, ako nećete, ne morate. Ako pak izbijete, igrač koji dobije loptu u tom trenutku ne mora je vratiti vama ako ne želi. Pravi Fair Play : ) Ozljede se mogu i otkriti tijekom utakmice, tako da vam vaš najvažniji igrač u bilo kojem trenutku može početi šepati, što će natjerati kamermana da ga pokaže i upozori vas. Također, ozljedu možete otkriti i tijekom poluvremena, kad će vam se na ekranu pojaviti natpis tipa: taj je igrač ozljeđen. Dakle i sreća igra ulogu. Interakcija između suca i igrača također je poboljšana, a dodane su i mnoge zanimljive situacije. Ne mora doći do tučnjave da bi igrač dobio crveni. Može proći i nekažnjeno : ) Još jedna zanimljivost vrijedna spomena je da nakon svake utakmice možete pogledati tko je Man of The Match, te će vam uz to pisati i zašto je upravo taj igrač proglašen igračem utakmice, a za druge obrazloženje ocijene koje su dobili. Npr. ako je igrač napravio puno faulpva na kraju će mu pisati da je puno faulirao i ocijena će bit lošija. Može li bolje pitamo se. No, uz sve te detalje idu nažalost i bugovi. Tako neki put za vrijeme utakmice nećete vidjeti publiku, dok će sudac mijenjati boju dresa, što je na neki način smiješno. Ovo sam ja uspio primjetiti, ali bojim se da ih ima još. Uglavnom, nisu previše vezani za sam gameplay.

WE9 uz ostale modove o kojima ću kasnije, nudi nam i Nippon Challenge mode, u kojem vodite reprezentaciju Japana, kroz kvalifikacije, sve do finala Svjetskog prvenstva u Njemačkoj 2006. Nešto kao Master liga u malom. Nažalost ovaj dodatak neće biti i u PES4. Osim Nippon Challenge-a tu su i stari modovi poput Cup moda, League, Training, Edit i Options moda. Modovi su poznati iz prijašnjih nastavaka, a kako se nisu mnogo promjenili u ne treba ih posebno predstavljati. Samo ću reći riječ-dvije o Master ligi. Zaigrajte je : )

Eto vam, ova je igra dokaz da se uz isti materijal svake godine uz malo truda može napraviti puno bolja igra od prethodne. Kad nam EA ne može to prezentirat s FIFA-om, Konami sa WE sigurno hoće. Svim fanovima koji još nisu nabavili igru iz nekog njima nepoznatog razloga ovim putem poručujem: Kreteni jedni ugasite vražji PES4 i nabavite ovu igru, pa koji vraga vi čekate : ) Ovo bi trebalo biti smiješno, nemojte se uvrijediti. The King is Reborn… Again.

Još jedan nastavak najboljeg nogometa na kugli zemaljskoj, a i šire. Sve je ostalo po starom, samo je još malo bolje nego prošle godine, ma klasika. Da saznate detalje pročitajte recenziju.