World of Warcraft: Warlords of Draenor

Matej Lazić Švogor

Nakon goblina, worgena, pandi i ostalih dlakavih čudnovatih stvorenja, Warlords of Draenor ovoga puta u WoW svijet ne dodaje novu rasu (a da ju dodaje, vjerojatno bi bila dlakava ili mala – ili u kombinaciji dlakava i mala) već vraća u glavnu ulogu Outland.

Naravno, ne radi se o Outlandu kakav smo poznavali u The Burning Crusadeu, već prastarom svijetu Draenora. Drugim riječima, igrate u starom Outlandu i jednostavnije ga je tako zvati – mnogo puta jezik vam se slomi samo od pokušaja točnog izgovaranja Draenor, Dreanor. Priča koja se krije iza ove ekspanzije pomalo je komplicirana te se u njoj vrlo lako moguće izgubiti, ali vam je detaljno objašnjena u najavi koju sam napisao prilikom igranja bete. Ima tu rodbinskih odnosa, buntovnosti, odbijanja ispijanja krvi i još mnogo toga.

U svakom slučaju, ova recenzija je kraća upravo jer smo u najavi veliki dio novosti opisali i prokomentirali pa vam je za potpuno razumijevanje ekspanzije upravo taj članak obavezno štivo. Osim toga, ovaj tekst prožet je s tri video komentara koji vam detaljno demonstriraju i pojašnjavaju neke novosti.

Nova ekspanzija znači samo jedno – povećan level cap, a on sada čini okruglu brojku 100. Dolazak do tog broja i dalje nije ispunjen onim starim WoW guštom, ali je na dobrom tragu. Tih novih 10-ak levela okupirat će vas prvih par dana, a kada dođete na maksimalni level – igra tek počinje. Tu su novi dungeoni, nova PVP zona – Ashran i nedavno otvoren raid – Highmaul. Početak levelanja vašeg lika jednak je bili vi Horda ili Alliance, putovi vam se razilaze tek nešto kasnije. Neću vam spoilati, ali prije odlaska svakog na svoju stranu ima tu eksplozija, bombardiranja i quest u kojem ubijate do brojke od 200 žrtava. „Kud koji mili moji“ vrijedi za jedne i druge jer Horda odlazi u Bladespire Fortressu, tj. Frostfire Ridgeu, a Alliance u Shadowmoon Valley, točnije Karabor.

Sam gameplay poboljšan je smanjenjem statsa, a to znači manje healtha, mane, nanošenja štete itd. U video komentarima koji sam snimio i koji ste pogledali (op. a. jelda jeste?) mogli ste vidjeti te promjene. Karakterno su dodane četiri stavke: Multistrike, Leech, Versatility i Avoidance, a sve četiri mjere se u postotcima. Ovo je također u najavi detaljnije objašnjeno – točnije, princip rada i računanje. Elementu gameplaya dodan je vaš privatni posjed Garrison. Garrison je vaša privatna baza u kojoj gradite građevine i skupljate podanike. Podanike možete slati na razne misije i skupljati bonuse od izvršavanja istih. U mom trećem video komentaru Warlords of Draenora imate prikazan Garrison, izvršavanje misije i slanje podanika na misiju – kao i sav dodatan sadržaj koji se može pronaći na vašem imanju.

Kupnjom ekspanzije dobivate i “besplatan boost” – možete jednog karaktera, starog ili novog, zaigrati odmah na levelu 90 i krenuti u nove avanture. Ako ste old school igrač WoW-a ovo je savršeno rješenje jer nikome se ne da ponovno prolaziti sve questove. Boost možete i kupiti, ako ste već iskoristili onaj besplatni, a on košta 50-ak eura, 60-ak dolara ili 40-ak funti. Isplativo ili ne – nisam siguran, zavisi kako gledate na to valjda. Osobno bih prije izabrao par dana questanja, no tko voli nek’ izvoli. Level 90 nije jedini kozmetički element u igri, poboljšane su i teksture likova – mnogi od njih sada se kreću živahnije, prirodnije i tu je nekoliko novih crta lica. Možda je pomak minimalan, ali svaki napredak je dobar napredak.

Par tjedana igranja nove ekspanzije probudilo je u meni neke od starih osjećaja vezanih uz WoW, a to je praktički sve što sam htio. Ponovno osjetiti taj žar. Vraćanje Outlanda, smanjenje statsa, nove teksture – praktički sve što su učinili kroz ovu ekspanziju korak je u pravom smjeru. Neugodna situacija sa serverima u startu ekspanzije, kada je bilo skoro pa nemoguće ući u igru bez čekanja od par sati, sada je iza nas, ali učinila je svoje i ostavila je gorak okus u ustima. Ipak se radi o igri koja već duže vrijeme radi sa milijunskom bazom igrača i koja traži da plaćemo mjesečnu pretplatu, pa svaki izgubljeni sat djeluje kao izgubljena kuna. Treba proći još dosta vremena za povratnu informaciju cijele zajednice igrača o tome uspijeva li Blizzard ovakvim pristupom vratiti stare igrače, privući nove i zadržati ih sve zajedno uz igru s modelom mjesečne pretplate, ali Warlords of Draenor mi nekako govori da dobro razumiju svoje igrače. Blizzard je prodao milijune primjeraka, povećao brojku pretplatnika na minimalno mjesec dana i potvrdio da tko god što rekao – World of Warcraft i dalje sjedi na tronu MMORPG igara.

Warlords of Draenor Blizzardov je pokušaj da vrati dio stare slave World of Warcrafta, a rekli bismo da puno bolje od ovoga nisu mogli ni napraviti.

82 Naša ocjena
  • smanjenje statsa