Blackrock Mountain: A Hearthstone Adventure

Dominik Bošnjak

Nakon pozitivnog iskustva s Curse of Naxxramasom u sklopu kojega smo se uvjerili da Hearthstone može biti i zabavno singleplayer iskustvo, na Blackrock Mountain smo nestrpljivo čekali gotovo godinu dana. Mislim, Hearthstone avantura sa zmajevima koja dolazi s 31 novom kartom? Ogromne beštije koje imaju potencijala usporiti metu i dati prostora control dekovima? Da, molim!

No, gledajući meta igru na ljestvici nakon četiri tjedna od punog izlaska Blackrock Mountaina, situacija baš i nije onakva kakvu smo predvidjeli, a i većina profesionalnih igrača je u potpunosti promašila sa svojim prognozama. Tako umjesto imponirajućih paladina i warriora s pohlepnim listama prepunim ogromnih i sporih zmajeva, sada na većini rankova vladaju tzv. Grim Patron warriori, hibridni hunteri, novi-stari zoolockovi i tempo mageovi. Kako smo došli do toga i gdje je ta sporija meta o kojoj su svi govorili?

Odgovor je isti kao i uvijek – pojeli su ih ultra agresivni igrači s relativno jeftinim dekovima. Grim Patron, 3/3 za 5 mane koji stvara novog Grim Patrona svaki puta kada preživi štetu je posve samostalno uskrsnuo OTK, tj. „math“ warriora. Quick Shot, bezuvjetna 3 boda štete za 3 mane i dodatna karta u slučaju da vam je ruka prazna je dao još veći doseg ionako zastrašujuće brzom hunteru. Također je i unaprijedio omraženog face huntera i postao bitnim dijelom novog hibridnog huntera koji je nekakva kombinacija agresivne i midrange strategije s naglaskom na ovu prvu.

Flamewaker, 2/4 za 3 mane s efektom Knife Jugglera na steroidima koji se aktivira prilikom svake odigrane čarolije je barem utrostručio frustracije igranja protiv tempo mageova. Na kraju, Imp Gang Boss, još jedan 2/4 za 3 mane koji stvara 1/1 Impa svaki puta kada primi štetu je zamijenio već ionako solidnog Harvest Golema u zoo dekovima i time praktički sam uskrsnuo iste.

S druge strane, midrange i control dekovi su dobili puno više novih karata namijenjenih za manje agresivne stilove igranja, no niti jedna od njih ne pomaže vratiti se u partiju nakon što vas protivnik doslovno pregazi u prvih pet-šest krugova, što svi gore navedeni dekovi izuzev Patron warriora bez problema mogu izvesti. A i taj isti Patron warrior bi vam lako mogao sasuti 20 bodova štete u facu bez da je krug prije imao ikakvu prisutnost na ploči. Da, Warsong Commander je od izlaska BRM-a i službeno popravljen te sada daje Charge i odigranim i prizvanim, tj. „summonanim“ čudovištima. Pripremite se na gledanje warriora koji s dva Battle Ragea za 4 mane vuče 5-8 karata te vas sljedeći krug spušta s 25 na 0. Drugim riječima, iako su se svi fokusirali na velike strašne zmajeve i vezane karte prije izlaska BRM-a, u biti je ovih par karata namijenjenih agresivnijim i combo dekovima definiralo meta igru, barem za sada.

Što se samog dizajna novih karata tiče, BRM donosi nekoliko novosti. Kao prvo, tu je tzv. „holding“ mehanika inkorporirana u karte čiji se efekti aktiviraju kada u ruci držite zmaja. Najkvalitetnija karta ove vrste koju je nova avantura iznjedrila je bez sumnje Blackwing Corruptor, 5/4 za 5 mane koji dolazi s još 3 dodatna boda usmjerene štete u slučaju da ispunjavate taj uvjet.

U osnovi se radi o minijaturnoj neutralnoj verziji Fire Elementala, što je najveći kompliment koji se može dati ovoj karti. Ostali primjeri su više-manje preslabi za ozbiljnu igru. Blackwing Technician je 2/4 za 3, a u slučaju ispunjenja holding efekta dobiva +1/+1 što nije loše, no predstavlja problem kada treba odlučiti koju kartu za 3 mane izbaciti umjesto nje. Twilight Whelp je 2/1 za 1 koji u istom scenariju dobiva dodatna 2 boda HP-a, a kako se radi o priest karti, ujedno se i u 99% scenarija radi o lošijem Zombie Chowu. Naposlijetku je i Rend Blackhand, 8/4 za 7 mane koji uništava jedno legendarno čudovište kada imate zmaja u ruci, jednostavno loš kada se natječe za mjesto s jednim Dr. Boomom, a daleko je i od najbolje alternative istom. Sve u svemu, holding mehanika je zanimljiva, no BRM nije uveo dovoljno objektivno dobrih karata baziranih na njoj.

Isto vrijedi i za mehaniku smanjivanja cijene mana kristala karata, u sklopu koje je ova avantura predstavila dva podtipa: karte koje smanjuju cijenu drugim kartama i one koje smanjuju vlastitu cijenu. Što se prve grupe tiče, ona još može proći: Emperor Thaurnissan koji na kraju svakog vašeg kruga daje popust od jednog kristala svim kartama u vlasnikovoj ruci je naprosto strašan kada ga odigrate kao combo druid ili handlock. Isto tako, Dragon Consort koji daje popust od dva kristala sljedećem zmaju kojeg odigrate je jedini razlog zašto još uvijek pokušavamo napraviti ozbiljnog „Dragadina“ koji u sedmom krugu na polje baca Yseru ili Alextraszu.

S druge strane, karte koje same postaju jeftinije se sve baziraju na brojci čudovišta koja su uništena tijekom kruga u kojem ih igrate – svako čudovište im smanjuje cijenu za jedan kristal. Očito je da su rađene za tempo dekove, no problem je što ni s debelim popustima nisu pretjerano fantastične, a da ne spominjemo najgore scenarije: Volcanic Drake je 6/4 za 6, Volcanic Lumberer 7/8 taunt za 9, Dragon’s Breath je 33% slabiji Fireball za 5, a Solemn Vigil u osnovi Arcane Intellect za 5 mane. Od svih navedenih, jedino bi se Solemn Vigil dao ugurati u neki već postojeći dek kao što je midrange paladin, no i to je veliko „možda“ s obzirom da iako Paladinu nedostaje dobar mehanizam izvlačenja karata, i dalje postoje bolje alternative.

Osim svega toga, BRM je predstavio i svu silu gimmick karata kao što su Majordomo Executus koji vas na smrtnoj postelji pretvara u Ragnarosa i većini protivnika omogućuje da vas sredi u jednom potezu, Lava Shocka koji za 2 mane radi 2 boda štete i otključava Shamanove zaključane kristale što u praksi nije vrijedno dva mjesta u deku i sl. I warrior i warlock su dobili nove AoE čarolije i obje su toliko situacionalne da su jednostavno beskorisne, da ne spominjemo da warlocku zaista nije trebao novi AoE.

Novi legendarni zmajevi u kombinaciji s već popularnim finisherima kao što su Ysera ili Alextrasza čine control dekove presporima, a samostalno nisu bolji od „starih“ zmajeva. Od nahajpanih karata koje su nas najviše razočarale definitivno treba izdvojiti i Hungry Dragona, 5/6 za 4 koji protivniku priziva 1-mana čudovište. Ova je karta toliko kritizirana kao premoćna prije nego što je izašla, no igrati je u praksi znači počiniti samoubojstvo protiv agresivnih dekova i odigrati Lost Tallstridera protiv sporijih protivnika. Sve u svemu, nimalo impresivno.

Ima tu još smicalica poput Drakonid Crushera i Core Ragera koji nude naizgled nevjerojatne omjere cijene i statistika no u praksi su loše karte jer vam u situacijama u kojima ih možete aktivirati za punu vrijednost ili neće pomoći pobijediti jer ste de facto već pobijedili ili neće spriječiti vaš poraz. Gang Up koji vam omogućuje da stavite tri kopije nekog čudovišta na ploči u vaš dek je korak naprijed za mill roguea, no taj je dek i dalje dobar samo za casual igranje, a isto vrijedi i za shamanvog Fireguard Destroyera, 4-7/6 za 4 mane s jednim overload kristalom koji je dodao pravu midrange prijetnju u shamana, no i dalje nije pomogao ovoj klasi da postane učinkovitija u ranked modu igre.

U kontekstu Arene, Blackrock Mountain je povećao fond potencijalnih karata za 31 dok je istovremeno otežao draftanje jakih sinergija u Arena dekovima iz razloga što se većina tih istih karata oslanja na zmajeve. Drugim riječima, draftanje arena deka koji bi išao na čistu vrijednost nije bilo lakše još od vanilla verzije igre jer većina BRM karata jednostavno nije toliko dobro kada se igraju samostalno. Pošto gotovo sva nova čudovišta imaju uvjetne efekte koji zahtijevaju aktivatore na koje unutar Arene jednostavno ne možete računati, najbolji recept za uspjeh je ići na čistu vrijednost prilikom draft faze i nadati se da vaši protivnici neće učiniti isto.

Što se samih singleplayer borbi tiče, svi bossovi su upečatljivi i zabavni protivnici, a isto vrijedi i za klasne izazove te tu ne bih htio ništa spoilati jer sve te borbe zaista vrijedi iskusiti. Heroic mod je i dalje više-manje vježba za mazohiste koji su voljni zamijeniti par žila u mozgu i tri-četiri sata opasno visokog tlaka za cardback koji čak nije toliko kul i nekako ostavlja lošiji dojam od onog kojeg ste mogli dobiti za prednarudžbu BRM-a.

Dakle, u usporedbi s Curse of Naxxramasom koji je s današnjim danom praktički obavezna avantura za sve one koji misle igrati Hearthstone barem donekle ozbiljno, Blackrock Mountain još uvijek nije uvjet za uspjeh na Hearthstone kompetitivnoj ljestvici. Da, nije loše kupiti ili otključati prvo krilo s Emperor Thaurnissanom i Grim Patronom ako želite malo eksperimentirati, no bez ostatka ćete za sada preživjeti, pogotovo ako ni inače ne igrate ultra agresivne ili tempo dekove.

Control dekovi su sada nešto manje zastupljen u meti, no nisu pretjerano slabiji. Na ljestvici dominiraju brži buildovi iz istog razloga iz kojeg su dominirali i od dana kada je Hearthstone službeno izašao iz alphe – najjeftiniji su, a većina igrača i dalje ne troši prave novce na ovu igru te posljedično imaju manje rijeđih karata koje su najzastupljenije u sporijim dekovima. I upravo je to ono na što su sve prognoze, pa tako i ona moja, zaboravile. Blizzard može izbaciti i 5000 novih glomaznih čudovišta koji će koštati 7 mane i više, no većina ljudi nema kolekcije s kojima može napraviti adekvatne dekove koji će ih kvalitetno koristiti. Posljedično će većina i dalje igrati agresivne dekove i onemogućiti onima željnim polusatnih partija da dođu na svoje.

Unatoč tome, ako igrate Hearthstone sat vremena dnevno ili više, procijenio bih da se isplati dati 25 dolara na Blackrock Mountain. Grindanje 3500 golda jednostavno nije isplativo sve i da imate svo vrijeme ovog svijeta jer su ti resursi bolje utrošeni u same pakete ili, idealno – Arenu. Da, za razliku od Naxxramasa ova avantura nije revolucionarizirala kompletnu meta igru, no to još uvijek nije isključeno, a sve i da vas kompetitivna igra ne zanima i kartate se isključivo iz zezancije… pa, tek bih vam onda iz sveg srca preporučio BRM, s obzirom da dobar dio novih karata upravo i jest rađen za zezanciju. Uz to, singleplayer borbe s bossovima su i dalje urnebesno smiješne i upečatljive neovisno o tome jeste li ili niste upoznati s Warcraft svijetom, tako da kompletnom paketu ipak dajem solidnu ocjenu, makar sam u kontekstu karata rađenih za ranked igru očekivao više.

Mjesec dana nakon izlaska posljednjeg krila Blackrock Mountaina, najnovije Hearthstone avanture s kojom se zabavljamo već debelo preko 200 sati – spremni smo dati svoj sud o istoj. Dakle, kakve su promjene u omiljeni nam CCG donijeli zmajevi?

• singleplayer bossovi
  • seksi nova ploča
  • šačica dobrih karata