Half Minute Hero: Super Mega Neo Climax Ultimate Boy

Marvelous Entertainment, proizvođač video-igara najpoznatiji po Harvest Moon serijalu, donosi nam nakon PSP te Xbox Live Arcade inačica i PC verziju svog RPG-a koji se krije iza dosta dugog naziva Half Minute Hero: Super Mega Neo Climax Ultimate Boy, a kojeg ćemo mi od milja i praktičnosti zvati samo Half Minute Hero.

Igra je pobrala solidne kritike u PSP i XBLA verzijama dok je krajem prošlog mjeseca došla je i na PC putem Steama, a upravo tu verziju smo i mi dobili za recenziju. Stoga se dobro pripremite jer imate samo 30 sekundi za pročitati svako poglavlje i ostaviti komentar – inače se oprostite od budućih video recenzija! OK, šalim se, slobodno si uzmite vremena. Čitajte dalje i saznajte što se krije iza dugog naslova ove ekstremno kratke igre.

Priča Half Minute Heroa je vrlo jednostavna, a vrti se oko vječite borbe dobra i zla. Glavni negativac Noire odlučio je prizvati čudnovatu neman Overlorda te uz pomoć njegove magije uništiti cijeli svijet. Nisam siguran je li se navedeni ikad zapitao hoće li uništiti i samog sebe kad uništi cijeli svijet, no ionako nemamo vremena za tako složena pitanja i kompleksne teme – na nama je da što prije preuzmemo ulogu Heroa, glavnog junaka koji bi trebao uz pomoć Božice vremena zaustaviti naum zlog Noirea i spasiti svijet od uništenja. I sve to u 30 sekundi!

Tako ćemo se unutar razdoblja od 500 godina boriti protiv sila zla s već navedenim hrabrim herojem, princezom koja se odaziva na ime Princess i vitezom kojeg svi nazivaju Knight, ali će nam u pomoć tijekom igre uletjeti i prelijepi zli gospodar imena Beautiful Evil Lord. Ekipa iz Marvelousa se očito dobro zabavila pri imenovanju glavnih likova.

Ako pogledate najavu igre za Steam koju prilažemo odmah ispod ovog paragrafa, dva zaključka lako je izvući: Grafika je rađena po uzoru na old-school japanske RPG igre iz ranih devedesetih te da igra ima epsku, nabrijanu glazbu koja naprosto oduševljava u svakom pogledu. Upravo glazba, svojevrsni miks hard rocka i orgulja, savršeno pristaje napetom tempu igre i pomaže potjerati vas naprijed u brzinskoj borbi s hordom neprijatelja.

Možda ju neki od vas osude na prvi pogled, ali jednostavna grafika igre zapravo nije neki minus budući da svojim vizualnim stilom budi lijepa sjećanja na Final Fantasy, Dragon Quest i ostale predstavnike zlatne generacije japanskih RPG-ova. Najbolje od svega, igra daje na izbor jedan od dva vizualna modela – rukom crtani ili 8-bitni model koji izgleda totalno retro i čini samu igru još simpatičnijom. No glavni razlog za nezaboravnu zabavu i visoku ocjenu koju ste već zasigurno primijetili ne nose grafika, glazba ili priča već stvarno jedinstven i svakako zarazan gameplay.

Igra je podijeljena na nekoliko misija koje je potrebno prijeći s jednim od četiri glavna lika predodređena baš za tu misiju. No iako je moguće zaigrati i s drugim likovima, većinu vremena u igri provest ćete u ulozi Heroa, budući da su developeri iz originalnog PSP naslova izbacili veliki broj misija specifično namijenjenih Evil Lordu, Princezi i Vitezu te nam u ovoj PC verziji ostavili samo po jednu misiju za svakog od tri navedena lika.

Svaka misija započinje kratkom uvodnom pričom poslije koje slijedi bacanje čini kojom će svijet biti uništen za točno – pogodili ste – 30 sekundi. Naša misija unutar tih 30 sekundi je doći do glavnog dvorca gdje se nalazi zli vladar i njegovim porazom poništiti bačenu čin… ili da zvuči glamuroznije – spasiti cijeli svijet! To ćemo postići kretanjem po mapi na kojoj se osim dvorca zlog vladara nalaze i brojna sela, gradovi, špilje te razni nasumični neprijatelji koje valja poraziti. Ponekad je potrebno odraditi svojevrsne questove da bi bili u stanju stići do ultimativne lokacije – samog dvorca. Tako ćemo pomagati u izgradnji mosta, pomoći ribaru koji će nam zauzvrat pokloniti brod ili izliječiti zmaja koji će nam poslije postati prijevozno sredstvo.

Kao što možete zamisliti, tempo igre je strašno brz – ipak je sudbina svijeta u pitanju, a vremena ima strašno malo. Stoga nam vrlo dobrodošlu pomoć u tim misijama može omogućiti Božica vremena koja bi unutar svakog sela i grada, uz malu nadoplatu novca (o da, i bogovi vole novac), trebala ponovno vratiti vrijeme na početnih 30 sekundi do uništenja svijeta. Vrijeme je moguće produžiti neograničen broj puta, no valja imati na umu da se cijena produžavanja svaki put povećava za 100. Prvi put nije problem platiti 100 novčanica za prijeko potrebno produženje, no šesti put morati ćete izdvojiti 600 novčanica ili započinjete misiju od početka.

Borba je potpuno automatska, a jedine mogućnosti osim same borbe su bijeg i liječenje glavnog lika. Sve je vrlo jednostavno pa se i sama borba svodi na to da sretnete protivnika nakon čega se pušta animacija borbe čiji ishod ovisi jedino o levelu lika te oružju i oklopu vašeg junaka. Glavni lik svaku misiju započinje s levelom 1 no vrlo brzo se napreduje pa ćete već nakon prve tri borbe imati level 5 ili 6. U većini gradova i sela osim kipova božice kojima vraćamo vrijeme, naići ćemo i na brojne healere te prodavače raznih ljekovitih biljaka, oružja i oklopa za glavnog lika. Dakle, ovo je RPG u malom – gotovo svi elementi su tu, no sve je vrlo brzo, prigodno pojednostavljeno i vjerujte – vraški zabavno.

Uništenjem Evil lorda završava vaša misija i slijedi priča nakon koje dolaze creditsi – i to se dešava svaki put kad prijeđete misiju. Poslije smo u stanju ponoviti iste misije radi poboljšanja vremena prelaska (koji donosi bolje medalje), novih oružja ili mogućnosti grananja misija. Tako ćemo ponavljanjem nekih misija i korištenjem drugačijih metoda biti u stanju otvoriti neke potpuno nove misije. U znaku jedne kompetitivne note, svoje rezultate unutar pojedinih misija, poput vremena prelaska, broja pogibanja ili doseg levela, moguće je usporediti s prijateljima unutar igre. No osim singleplayer iskustva Half Minute Hero ima i pravi multiplayer za četiri igrača. I on je predivno jednostavan – potrebno je samo biti brži od ostale trojice igrača i prvi uništiti Evil lorda. Zanimljivo je da svi igrači pritom imaju zajedničko vrijeme, a ukoliko ono istekne nitko nije pobjednik. Tko bi rekao da će iz tako malenog naslova i jednostavnog moda igranja izaći tako zanimljiva mješavina multiplayer kooperacije i kompetitivnosti.

Naravno, igra ima i par nedostataka. Neki su čak i vrlo banalni poput krivih uputa za kontrole pa mi se tako znalo dogoditi na pojedinim mjestima da igra želi da pritisnem jednu tipku, gdje zapravo treba pritisnuti neku potpuno drugu. Osim toga, nije baš za pohvalu što je PC verzija okrljaštena za neke misije viđene u PSP inačici. Ipak je riječ o misijama koje su dopuštale da igramo s drugim likovima, imale su ponešto drugačiji gameplay i vrlo lijepo doprinosile općenitoj raznovrsnosti igre.

No unatoč svemu tome Half Minute Hero iza sebe ima odličnu ideju predivno provedenu u djelo. Ovaj “mini-RPG” izvrsna je zabava za one trenutke kada imate pet minuta slobodno, a ne igra vam se Tetris nego vaš omiljeni žanr. Kratke i zabavne misije, izvrstan humor, nabrijana mjuza i adrenalin uzrokovan odbrojavanjem 30 sekundi prije uništenja svijeta sigurno su dobra preporuka za bilo koga, a pogotovo za ljubitelje retro igara i japanskih RPG-ova.

Jeste ju zaigrali? Na PC-u ili nekoj od drugih platformi? Kao i uvijek, javite nam se s vašim ocjenama i komentarima.

Što uspijete napraviti za 30 sekundi? Upaliti računalo, otvoriti knjigu ili ostaviti komentar na forumu možda. E pa Super mega neo climax ultimate junak za 30 sekundi uspije spasiti svijet!

87 Naša ocjena