LEGO Batman 2: DC Super Heroes

Žarko Ćurić

Dolazim za pult lokalnog gaming “birca”, klimam glavom okolnim glavešinama i sjedam za šank. Uskoro s druge strane šanka prilazi pipničar. Onako, dijete u tijelu orangutana, masna duga kosa i izlizana majica Pink Floyda. Ni dobar dan, ni izvolite, dovoljno teško mu je i to što uopće nešto mora promrmljati pa samo kaže: “Šta ćeš?“ Najgora stvar od svega bila je što ni sam nisam znao što želim.

„Imaš li išta novo, osvježavajuće?“
„Jesi za novi Call of Duty?“
„Osvježavajuće kažem. Išta s otvorenim svijetom?“
„Sigurno – novi The Secret World.“
„A ne, nisam mislio na MMO, više na otvoreni svijet tipa GTA. I po mogućnosti da ima neke superjunake u priči.“
„Jesi onda za novi Prototype?“
„A ono, volio bih i odigrati igru sa prijateljem u co-opu, po mogućnosti offline.“

Pipničar je već počeo lagano gubiti živce, vrteći ispod šanka i tražeći nešto po mjeri. U međuvremenu, osjetio sam da me netko povlači za rukav; okrenuo sam se i vidio klinca od kakvih 11-12 godina.

„Striček, a jeste probali LEGO Batman 2?“
„Ajde prti mali“, čuo se je glas ispod šanka, “čuj nudiš čovjeku od 20 i kusur godina LEGO igru.“

Smilovao sam se, bilo mi je žao malca, pa sam rekao: “Ma daj da vidim te legiće!“ Tjedan dana kasnije mogu slobodno ustvrditi da sam zbog tog osvježenja postao legoholičar. LEGO Batman 2: DC Super Heroes nikako nije igra rezervirana samo za najmlađe, a uz otvoreni svijet s mnogo toga za pokupiti – može postati i prava ovisnost. (op. ur. birc gdje poslužuju igre kažeš? Bome interesantne posljedice ima ta ovisnost).

Radnja novog LEGO Batmana vrti se oko Lexa Luthora koji u savezu s Jokerom želi na ne baš legalan način postati novi predsjednik SAD-a. U namjeri da zaustave ovaj pohod, Batman i Robin udružuju se sa Supermanom i članovima Justice Leaguea (Green Lantern, Flash, Cyborg i Wonder Woman) te kreću u još jednu borbu protiv zlikovaca. O priči, uistinu, ne treba mnogo više reći. Da se razumijemo – nije loša, ali bitnije je ono kako je prezentirana.

Novost u serijalu je uvođenje glasovne glume koja se izvrsno nadopunjava s urnebesnim tekstom. Bilo da je u pitanju Robinova ushićenost oko Supermana ili Batmanovo omalovažavanje istog lika ili pak ludih Jokerovih doskočica, igra će vam izvući osmjeh na lice tijekom gotovo svake animacije između misija. Sama grafička strana novog dijela je dobro odrađena i optimizirana. Prelijepe animacije kiše i vode, sjajne lego kocke te detaljan grad prigodno doprinose generalno lijepom ugođaju u igri. Detaljan grad? Da, po prvi put u LEGO serijalu na raspolaganju imamo kompletni, otvoreni grad koji možemo slobodno istraživati.

Iako se sada odvija u otvorenom svijetu, sama srž gameplaya novog LEGO Batmana doslovno je prepisana od prijašnjih LEGO igara, no to ne treba gledati negativno. Igrač upravlja s jednim likom uz kojeg se u pratnji uvijek nalazi i drugi lik koji može biti vođen od strane našeg prijatelja ili umjetne inteligencije, s tim da igrač u svakom trenutku može izvršiti zamjenu lika s kojim upravlja. Umjetna inteligencija u igri baš i ne zaslužuje taj naziv, barem ne drugi dio, budući da će lik upravljan od strane računala često raditi takve gluposti da ćete usred akcije prestati s borbom protiv neprijatelja samo da namlatite glupana. Tako se često zna dogoditi da drugi lik uporno prolazi kroz vatru i gubi život, pušta da ga drugi negativci tuku ili vam smeta pri važnom skoku zahvaljujući čemu gubite život.

Lego kovanice razbacane su širom levela, a možemo ih zaraditi i razbijanjem brojnih objekata. Ukoliko dođe do gubitka života, uskoro se ponovno stvarate na istom mjestu olakšani za određenu količinu kovanica, što relativno pojednostavljuje igru i efektivno umanjuje napetost cijelog iskustva. Glavna kampanja sastoji se od ukupno 15 levela, a svaki sadrži nekoliko zanimljivih, no ne i pretjerano teških zagonetki koje treba riješiti uz odgovarajućeg lika i njegovo odijelo. Tako ćemo s Batmanom prolaziti kroz elektrizirana područja obučeni u Electricity odijelo, razbijati razne staklene dijelove sa sonarnim pištoljem koji se nalazi u sklopu Bat odjela, Robin će se sa svojim akrobatskim odijelom penjati na teže dostupna mjesta dok će Superman sa svojim Heat Visionom topiti zlatne objekte.

Dodatni začin raznolikosti gameplaya jesu i vozila uz pomoć kojih ćemo zaustavljati zlikovce u bijegu. No za sve vas koji volite ovakve igre zbog sakupljanja, prava zabava počinje tek nakon završetka glavne priče jer tada počinje potraga za skrivenim zlatnim Lego kockicama.

Po završetku glavne priče igra otvara ogromni Gotham City kojeg sada možemo slobodno i nesmetano istraživati. Ulice i zgrade velikog grada skrivaju brojne zlatne Legiće (njih 250) koji naprosto zovu da ih se pronađe. Možemo ih osvojiti kao nagradu za pomaganje građanima u nevolji, dobar broj može ih se pronaći na skrivenim mjestima poput vrhova zgrada, a neke ćemo jednostavno osvojiti u utrkama kroz checkpointove. Svakako je pohvalno da u igri imamo i velik izbor automobila, letjelica i glisera, iako je samo upravljanje s njima prilično nezgodno odrađeno. Vozila naprosto obožavaju izvoditi razne neočekivane piruete prilikom prelaska preko najobičnijeg objekta, a igri nisu strani ni bugovi poput zapinjanja lika u određenim situacijama.

Jedna od također konfuznih i iritantnih stvari je i nepostojanje mini-mape na ekranu. Velika mapa postoji samo unutar menija zbog čega je lako izgubiti orijentaciju u velikom gradu. Istraživanjem, osim zlatnih lego kockica, igra skriva i nove likove na mapi. Pronađite ih, porazite ih i za određenu količinu Lego kovanica zaigrajte s njima u glavnoj ulozi. Pričamo o ukupno 50 likova – od zločinaca Jokera, Lexa, Penguina i Two-Facea do poznatih likova iz stripova kao što su Clark Kent, Lois Lane do Batmanovog batlera Alfreda.

Od mrežnog multiplayera ponovno ni traga ni glasa.

Pri početku teksta smo spomenuli da nam prijatelj može uletjeti kao pomoć i preuzeti drugog lika. Tom prilikom igrači se nalaze na jednom ekranu, a pri izlaženju jednog lika iz kadra slika se dijeli na dva dijela, što nekada zna biti itekako konfuzno. No sigurno je bolja opcija od prijašnjeg blokiranja lika što je uzrokovalo gubljenje mnogih života pri raznim skokovima. No jedna od nejasnih stvari u ovom kontekstu je ponovni izostanak mrežnog kooperativnog moda u novoj igri LEGO serijala. Nije li već kristalno jasno da mnogi gameri nemaju prijatelje koji su voljni izdvojiti 2-3 sata dnevno da sjednu na kauč pokraj nas i pomognu u prelasku igre?

LEGO Batman 2: DC Super Heroes djeluje svježe, ali ipak ne uvodi ogromne promjene u LEGO serijal. Tu je i dalje ista mehanika napredovanja uz pomoć raznih likova, razbijanje cijelog levela u potrazi za Lego kovanicama i odličan humor. No nisu sačuvane samo dobre stvari iz prošlih nastavaka jer neinteligentna umjetna inteligencija pomoćnog lika, razni glitchevi i nepostojanje online co-opa vuku se još od prvih LEGO igara te bi bilo lijepo da se na njima jednom konačno poradi. No unatoč nedostatcima koje igra ima, otvoreni Gotham City, tona zabavnog humora odrađenog kroz dobar voice acting i zarazni gameplay koji vas naprosto vuče da odigrate „samo još jednu“ misiju, definitivno su dobra preporuka za izvrsnu zabavu ovog ljeta. Ukoliko imate kontroler viška i prijatelja/djevojku/baku/cimera iz zatvora koji vole igre, slobodno malo povećajte ocjenu.

LEGO Batman 2 donosi novitete poput otvorenog svijeta i glasovne sinkronizacije, no je li to dovoljno osvježenje za sveprisutni LEGO serijal?

• zabavan gameplay
  • otvoreni svijet
  • voice acting
  • humor
  • nema online MP
  • AI pomoćnika
  • prelagano

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.