Supreme Commander 2 [PC, X360]

Bela

Kada se originalni Supreme Commander prije tri godine našao u prodaji, privukao je popriličan broj igrača. Donio je velike mape, solidan engine, dovoljan broj taktičkih mogućnosti, ali i kompleksnost pri upravljanju frakcijama. Upravo zbog te komplikacije SupComm nije bio za svakoga. Srećom, Gas Powered Games odlučio je ispraviti to u nastavku. Iako je na kraju isti ispao prije hibrid SupComma i Demigoda nego evolucija originala, činjenica je da takva mješavina dobro funkcionira. Pojednostavljen, ali i dalje dinamičan s dovoljno strateških opcija, Supreme Commander 2 predstavlja kvalitetan, zabavan i zarazan RTS naslov.

Dakle, nastavak je puno linearniji, brži i zabavniji od originala, ali je i dalje duboka igra primamljivog izgleda. Također, tu je i podjednako kvalitetan multiplayer. Ukoliko ste samo zainteresirani za SP kampanju vjerojatno ćete ostati razočarani. Naime, solo kampanja će poslužiti samo kao tutorial za nove igrače, dok će veterani originala teško pronaći prave izazove unutar nje. Kampanja pati od nedostatka osobnosti, nudi mlaku SF priču, prikazuje plitke i naporne likove te joj u globalu fali više dramatičnijih trenutaka. Priča je skoro nepostojeća pa nećemo trošiti vrijeme na nju. Dovoljno je spomenuti tek da je glavni pokretač radnje veliki intergalaktički sukob između tri frakcije: UEF, Illuminate i Cybran.

Oni koji su igrali original odmah će primijetiti da je u nastavku dosta toga promijenjeno. Kao prvo, sustav levela razvoja za svaki tip jedinice izbačen je i zamijenjen s tech-tree-jem. Sada tako više nije potrebno graditi određene objekte i istraživati tehnologije kako bi se otključale nove. Umjesto toga, uveden je tech-tree koji je podijeljen na više segmenata kao što su unaprjeđivanje zračnih, pomorskih i kopnenih jedinica, ACU-a i građevina. Osim ulaganja u nove tehnologije i poboljšanje atributa poput energije, jačine štitova, brzine popravaka i sl., u svakoj se kategoriji nalaze nove eksperimentalne jedinice i građevine do kojih treba doći trošenjem Researcha. Tech-tree je praktičan, pregledan i jednostavan, ali se s njim izgubila i ona strateška kompleksnost menadžmenta iz originala.

Tech-tree je praktičan, pregledan i jednostavan, ali se s njim izgubila i strateška kompleksnost originala.

S druge strane, za prilično malo vremena možete doći do gigantskih, snažnih eksperimentalnih jedinica i taj podatak itekako pridonosi dinamici same igre. To također znači da će jedinice izgrađene na početku meča biti korisne i na samome kraju ukoliko ste ih nadogradili. Ono što još saznajemo iz tech-tree-a jesu razlike između frakcija. Primjerice, Illuminate uopće nemaju mornaricu, Cybran-ove pomorske jedinice imaju mogućnost prostiranja nogu pomoću kojih izlaze iz vode i nastavljaju po kopnu, dok UEF ima top koji može ispaljivati jedinice na drugi kraj mape. Naravno, sve tri frakcije i dalje mogu s vremenom izgraditi kolosalno moćne robote koji će sijati uništenje gdje kod krenu. Jedini minus ovim promjenama mogla bi biti brzina kojom se dolazi do najboljih jedinica, uz koju se pomalo gubi onaj osjećaj postignuća iz originala. Taj će minus zapravo primijetiti samo hard-core igrači prvotnog SupComma. Novajlije bi s druge strane pak mogle naići na pretjerane taktičke i strateške opcije, unatoč općenitom pojednostavljenju igre.

Nadalje, izgradnja baze sada je “opuštenija” do te mjere da vam igra napominje kako je bitno razmaknuti građevine kako bi se jedinice unutar baze mogle neometano kretati. Mi ipak smatramo da takvo upozorenje dolazi zbog lošeg pathfindinga kojega autori nikako da isprave. Jedinice tako još uvijek zapinju za građevine, što izaziva frustraciju. Koordinacija istovremenih akcija poput istovremenog flankiranja protivnika, ojačavanje obrane, priprema velikog rusha i mikromenadžmenta, još je uvijek tražena kvaliteta, ali to ovoga puta nije ni približno naporno i zahtjevno. Partije SupComma 2 mogu trajati nekoliko minuta ili nekoliko sati, sve ovisi o postavkama, veličini mapa i taktikama. Sa strateške strane također ima dosta promjena. Prvo što se vidi je to da sada ima manje građevina. Uz one produkcijske, postoji svega par objekata za podršku. Nema muke, a gnjavaža oko resursa svedena je na minimum.

Zračna borba mnogo je istaknutija pa bombarderski rushevi postaju očekivana rutina svake partije. Također, fokus na protuzračnu obranu može biti dvosjekli mač ukoliko se protivnik odluči na pritisak sa svih strana. Puno toga dakako ovisi o samome stilu igre pojedinog igrača. Možete i dalje biti “kornjača”, balansirani igrač ili pak klasičan tank rusher, a možete se napucavati i devastirajućim nuklearnim bombama – sve ovisi o vama i vašem pristupu. Sama dinamičnost igre tjera igrača na konstantnu opreznost i uravnoteženost obrane jer se u globalu SupComm2 vrti oko trokuta tri bojna polja, tj. zraka, vode i kopna, a nepokrivenost jednog od tih polja znači brz put do poraza. I upravo te promjene čine ovaj nastavak odličnim RTS-om.

Sam princip Supreme Commandera 2 i dalje je isti kao u originalu. Izgradite brdo robota i jedinica i uništite sve što vam smeta na putu. Gas Powered Games ostali su vjerni originalu u još jednom aspektu – masovnost ponovno velika odlika igre. Bitke su ogromne sa stotinama jedinica na terenu, a mape enormne i mogu podržavati do 8 igrača. Nisu lijepe i detaljne kao u Demigodu, no to je manje bitno. Ono što omogućuje takve masovne bitke je mrvicu modificirani Demigod engine koji svoj posao odrađuje fenomenalno. Stotine jedinica i istovremenih eksplozija s više nego solidnim vizualima vatre i dima na ogromnim mapama ni u najmasovnijim bitkama ne uzrokuju pad performansi. Grafika je i više nego zadovoljavajuća, a optimiziranost odlična. Neke teksture jedinica su mutne i ne prikazuju baš gomilu detalja, no nešto se zbog dobre optimizacije moralo i žrtvovati. Dakako, o količini detalja ovisi i razina zooma kojeg koristite.

Igračima Demigoda nevjerojatan kaos bit će itekako biti poznat. U Supreme Commander 2 taj pojam dobiva novu definiciju pošto na ekranu često zna biti mali milijun jedinica. Zapravo, kada je kaos na sceni tada SupComm 2 izgleda najbolje. U Demigodu su velike količine detalja magija i specijalnih poteza heroja bili glavni atributi odlične grafičke prezentacije dok u ovoj futurističkoj strategiji najbolje izgledaju eksplozije i svakojaka devastirajuća oružja. Kontrole su općenito odlične. Kako je ritam igre uvelike ubrzan u odnosu na nastavak i kontrole su modificirane da funkcioniraju još bolje, a važnije komande i akcije uvijek su nadohvat ruke. Zvuk je solidan i nenametljiv. Iako neki likovi zvuče kao iz crtića, zvukovi u bitkama su dobri, a animacije su zadovoljavajuće. HUD je minimaliziran kako bi se omogućio što veći pogled na bojište, ali su na njemu ujedno zadržane one najbitnije opcije. Meniji su pregledni i dobro dizajnirani.

Dakle, dosta noviteta, dosta usporedbi s Demigodom. Zbrajanjem i oduzimanjem dolazimo do zaključka da je Supreme Commander 2 jako dobar RTS naslov. Prije svega zabavan, fluidan i dinamičan, ali i dalje dovoljno bogat na polju strateških elemenata. Trajnost kampanje nije nešto čime se igra može pohvaliti, no u obzir treba uzeti dugotrajan skirmish te još duži multiplayer. Na kraju ponovno moramo spomenuti da će fanovima originala u novome nastavku možda previše stvari biti drugačije, no to ne umanjuje činjenicu da je ovo jako zabavan RTS. Stoga vam Supreme Commander 2 toplo preporučujemo – ukoliko tražite kvalitetan futuristički RTS, ovo je igra za vas.

Jeste li već zaigrali ovaj strateški naslov? Kako vas se dojmio? Mislite da još uvijek ima prostora za napredovanje? Sve nas to zanima pa nam svakako ostavite ocjenu i komentar.

Izmijenjen brojnim novitetima, Supreme Commander 2 pokušava se nametnuti novoj publici kao dinamičan RTS naslov s tradicionalnim strateškim vrijednostima.

83 Naša ocjena