Preko 4000 negativnih recenzija starijih Borderlandsa na Steamu je proglašeno nevažećim

Pero Mlinar 06.04.2019.   •   27 komentara

Steamov novi algoritam odredio je da je preko 4000 recenzija serijala Borderlands nerelavatno za naslove koje one navodno ocjenjuju.

Svijet je ponekad baš tužno mjesto. Primjerice, nakon što je objavljeno da će Borderlands 3 postati ekskluzivom u Epicovom dućanu, ljudi su masovno na Steamu počeli davati loše ocjene prethodnim nastavcima iz serijala – iako im oni nisu bili nimalo krivi. Dovelo je to do paradoksalne situacije u kojoj je, zahvaljujući objavi, stare nastavke Borderlandsa igrao u posljednje vrijeme rekordni broj igrača, dok im je, neočekivano, njihova ocjena simultano padala. Uglavnom iz razloga nevezanih uz same igre u pitanju, jasno.

Valve je tomu i njemu sličnim problemima rješenje našao još prošlog mjeseca, kad je najavljeno da se na Steam uvodi novi algoritam koji će recenzije koje se ne dotiču pripadajuće igre automatski učiniti nevažećim. Na taj je način, u vrlo kratkome roku, preko 4000 korisničkih recenzija prestalo imati ikakvog utjecaja na ocjenu dosadašnjih naslova iz serijala Borderlandsa. Te su recenzije gotovo isključivo bile negativnog sadržaja, ako je potrebno nadodati.

Same recenzije pritom nisu uklonjene. Ukoliko odlučite “prolistati” Steam, na njih ćete naići redovno, kao da se ništa nije dogodilo. Poanta je čisto u tome da se te recenzije više ne uzimaju u obzir prilikom računanja konačne ocjene.

Komentari (27)

• 312AE

06.04.2019 - 21:30

Dobar potez, ali mogli su ih i odmah maknuti. Ovak trolerima još uvjek daju prostora. Misli kužim da je taj rat izmedju steama i epica za pc gamere totalni shit. Ali jebiga, to je kapitalisam. Igre su svejedno super i dosta jedinstvene u žanru i jedva čekam trojku. Ne pišem to samo je volim Borderlands. Nikad nebi trolal igre, jer mi se ne svidjaju neki potezi publushera. I sam Pitchford je rekel da je to odluka 2K,te da on nije sretan s tom odlukom, ako već, onda treba njih trolati.

• Demon90

06.04.2019 - 21:32

Mrzim kad se takve osobe nazivaju gamerima. Pljuvati po nečemu dobrome samo zato što novi nastavak neće biti dostupan gdje ga oni žele. Ja osobno neću kupiti borderlands na epicu i to je moj način ne podrzavanja exskluzivnosti trgovina, nemam potrebe pljuvati po dobrome zbog toga.

• Saren

@Demon90, 06.04.2019 - 22:20

Bas tako. Slazem se i ja. Pljuvanje igre jer je publisher odlucio drugi store mi je nerazumljivo i stvarno bih morao cavao nabit si u glavu da idem tako nesto radi. Ne volim Epic niti ga podrzavam al pljuvanje po igrama jer nisu na Steamu il gdje vec mi je neshvatljivo. Ne krivim ovdje in Gearbox ni Pitchforda. Ljudi usmjeravaju bijes na kriva mjesta i ovo ne pomaze ama bas nikome. Ako su ljudi vec toliko ljuti pravac 2K koji je ovo odlucio ne Gearbox. Kao i ti – ni ja osobno necu kupit Borderlands na EGS-u iz istih razloga, a o Outer Worlds-u cu razmislit dal uzet na MS-u.

• Sinek

@Demon90, 08.04.2019 - 09:04

kad nekoga naljutiš on ti zapali sasvim dobar automobil. ljudi će napraviti dosta toga kako bi barem malo zapaprili devu/izdavaču koji im se zamjerio a usrane ocjene na steamu nisu bezazlene kad kupac ne zna što se događa u pozadini (vjeruj, takvih je mnogo, ne zamaraju se svi aktualnostima u pc gamingu).
      druga stvar, djeca su vladari interneta
      treće, “Mrzim kad se takve osobe nazivaju gamerima” – pričaš kao da je gejmanje neko sveto poslanje

• Demon90

@Sinek, 08.04.2019 - 10:09

E jest ti logika

• Sinek

@Demon90, 08.04.2019 - 10:49

na što točno misliš? želiš reći da stvari ne funkcioniraju ovako?

• Demon90

@Sinek, 08.04.2019 - 11:52

Kao prvo svatko tko pljuje po nečemu zbog nečega drugoga ne je baš u redu u glavi. Drugo činjenica da misliš da to čine samo djeca daleko od toga. Vjerujem da su većina odrasli luzeri koji ostavljaju negativne ocijene isto kao što ogroman broj odraslih igra fortnite isl. Što je onda sljedeće misliti da većina igrača na pc nezna trenutnu situaciju između epicai steam je nelogično isto kao i da isti ne poznaju borderlands serijal bez obzira jesu li igrali ili nisu. A za zadnji dio gamanje i sveto poslanje nemam komentara

• Sinek

@Demon90, 08.04.2019 - 15:27

kako ti ne kužiš da ljudi ne pljuju po borderlandsu 2 nego po 2k/take2 izdavaču i ukoliko se isti odluči sa svakom svojom igrom preseliti na epic onda će steam ekipa svaki njihov stariji naslov obasuti negativnim recenzijama… većina ljudi je u samoj recenziji napisala da je bl2 dobra igra, nitko ne pljuje bl2 ali ostavljaju thumbs down iz drugih razloga
      stvarno misliš da svi čitaju hcl-ove, ign-ove, kotakue i polygone i da se zamaraju glupostima kao što su store ekskluzivnosti? nemaju svi vremena za ove gluposti o kojima ja i ti pričamo

• Sinek

@Sinek, 08.04.2019 - 15:30

a “mrzim kad se takve osobe nazivaju gamerima” je smiješna patetika i trebaš se ostaviti tih filmova 😛

• Demon90

@Sinek, 08.04.2019 - 18:05

Da se više ne raspravljamo po internetu ti imaj svoje mišljenje a ja cu svoje.

• KhorneFlake

06.04.2019 - 23:40

Ironično da Steam algoritam spašava obraz Gearboxovih starijih naslova, dok im isti zabijaju nož u leđa zarad šake dolara i privremene ekskluzivnosti.

• BeLLicus

07.04.2019 - 00:32

Bit će red lagano odhebati ovo PC gejmanje uskoro, volim PC zbog 60FPS i kod igranja shooterskih igara korištenje tipkovnice i miša, ali i takve igre su svake godine sve gore i gore, a i ja lagano starim, 90% vrhunskih igara što iziđu tokom godine budu exkluzive za Play Station, uzmimo samo prošlu godinu, GOW,RDR2,Spiderman, dok sam na PC dobio AC: Odyssey kojeg sam iovako mogao odigrati na plejki i koji vjerovatno ne može stati u istu rečenicu sa ove gore 3 igre. Sad su još počeli seruckati sa exkluzivama na šroterskom Epic storu i evo 4mj ove godine sam odigrao 0 novih igara, možda bih odigrao Metro da nije na Epicu. Nadam se iduće godine PS 5 da dolazi i sa njim igranje u 60 frejmova preko konzole, a PCu sretno sa 700 verzija Battle Royala, lošim optimizacijama, 10 trgovina za pokretanje i kupnju igre itd. Već dugi niz godina igram samo na PC ali kažem FPS shoteri su sve gori i gori, Btf,Cod sve isto iz godine u godinu…

• vragec25cro

@BeLLicus, 07.04.2019 - 08:53

De baš play station,bolje xbox 🙂 Svatko ima svoj ukus u to se nebi mješao,ali meni baš kontra.Uzeo konzolu zbog Rdr2,i razmišljao koju da uzmem rekoh aj uzet ču ps4 zbog Hzd.Rdr 2 jedva završio(smorio me),Hzd u 6 mjeseci došao do lvl 14(dosadan mi),zbog Hzd odustao od ostalih eskluziva koje me i prije nisu zanimale.Primarno sam pc gejmer,ali zadnjih mjesec i po dana kako sam nabavio xbox one razmišljam skorz da se prebacim na konzole(na xbox).Trenutno igram FH3 zadnjih mjesec i po dana,FH4(instaliran) čeka da završim FH3.Vidim u xbox game pass još jedeno par novih naslova iz (2018) koje mislim odigrati tako da mi to to za ovu godinu.Pc i dalje ostaje zbog strategija i multiplayer napucavanja(slažem se malo koja bude dobra fps multiplayer).Šta se tiče toga sad prepucavanja i konzole war na pc(epic vs steam) iskreno me niti ne zanima,ako želim nešto da igram nebitno gdje je kupim(zato imam ps4 xbox one i pc 🙂 ).

• moordrak

@BeLLicus, 07.04.2019 - 13:03

Čestitam! Ovako počinje navlačenje na konzole. Meni je imati dobar PC strast isto kao što je nekome imperativ imati dobar auto, ali znam svoje limite. Omjer uloženoga i dobivenoga je, što se PC-a tiče, loš. Uvijek je bio. Ako ćeš gledati kroz prizmu novca, sve tri platforme zajedno koštaju manje od jednog solidnog gamerskog PC-a. Za razliku u cijeni možeš kupiti igara i igara. Dobro, nije stvar samo matematike nego i gušta, ali kada sam počneš zarađivati i kupovati stvari, perspektiva se malčice promijeni. Konzole pružaju prihvatljiv kompromis ako igranje shvatiš kao vid zabave, a ne natjecanje čiji je veći. Zato lijepo nabaviš nešto iz ponude Nintenda, Microsofta i Sonya i deri!

• vragec25cro

07.04.2019 - 09:02

Po meni su to debili.Ok ako ti se nešto ne sviđa pa daš negativnu ocjenu,ali sad da daješ negativnu ocjenu zbog nekih trečih razloga koji nemaju veze s samo igrom to je čisti debilizam.

• krolesi

@vragec25cro, 07.04.2019 - 10:18

Baš sam to htio napisati. To je čisti debilizam na n-tu. Stvarno ljudi danas imaju problema s pameti ili nedostatkom iste. Bravo za komentar

• esseGesse

07.04.2019 - 09:39

Ja dao negativnu ocjenu bmw-u jer u Hrvatskoj ga mogu kupiti samo kod Tomića, a ja bi ga baš kupio kod Zubaka…

• Agent

07.04.2019 - 09:49

A za metro nisu ništa napravili,oni isto imaju masovno negativnu ocjenu

• josip091

07.04.2019 - 14:01

bolje kad Borderlands 3 izađe sve bi trebali igrati Borderlands 2 na steamu tako da oni vide da se Borderlands igre vise igraju na steamu

• DeadStar

07.04.2019 - 14:17

Neko vrijeme sam prijavljivao nevaljane recenzije (hater-ske). Obično su im bile recenzije sa jednom ili dvije rečenice i to bez da imaju veze s igrom. NPR. Lik je dao negtivnu ocjenu za Fallout (kojeg je dobio free /ima flag u recenziji) s tvrdnjom da je igrica” jako loša” , jer kad je prvi put poginuo od početnih štakora morao je isponova raditi lika jer nije napravio save game…… Zamisli konja

• departed1983

@DeadStar, 08.04.2019 - 01:08

Steam forum i steam recenzije su toksicniji od LOLa i Overwatcha zajedno. Skup napacene i frustrirane djece.

• departed1983

08.04.2019 - 01:07

Izgleda kompletna gaming zajednica ima amneziju kako smo na isti nacin bili prisiljeni koristiti steam kao sto je sad za epic. I ista je prica bila kad se prelazilo sa fizickih izdanja na digitalna. Kupis igru na CDu, a u kutiji dobijes steam key. Jel me neko pito zelim li ja da moja igra bude na steamu? Nije. I ljudi su kukali. Isto kao i sad. Samo se tad malo vise mislilo svojom glavom, i nije bilo raznih youtubera i “influencera” koji su iza sebe imali gomilu koja ih slijepo slijedi i ponavlja ono sto oni govore. Ljudi prodaju svoj proizvod u trgovinama koje oni zele, i gdje misle da ce bolje zaraditi. Svaki od vas ovdje, da ima sovju firmu, i da ima slicnu situaciju uradio bi isto. Sad, hoce li se to njima isplatiti ili nece, vidjecemo. Ali ako se nekom igra neka igra on kupi konzolu zbog nje, a da ne govorimo o instaliranju lucnchera..

• Saren

@departed1983, 08.04.2019 - 03:20

To sto si naveo sve stoji. Doduse postoji puno vise problema oko Epica negoli ijednog drugog dostupnog launchera. Pocevsi od toga tko ima vecinski udio u Epicu, do izrazito katastrofalnog securitya koji je gori od Windowsa XP, do toga da sam Epic krsi minimalno 12 GDPR tocaka, natezanja sa sluzbom njihovom kad zelis povrat novaca, da ne pricamo o ogromnom nedostatku featurea i Steam tako krenuo ali bar nisu trubili dvije godine da ce “evo sada dodajemo” dodavati funkcionalnost (mislim fakat nemozes ni screenshot sugavi uzet niti ima cloud save onda o cemu govorimo ?) te na kraju – placanje / podmicivanje kako god publishera da se sele kod njih. Dobro manji dev studiji ili publisher tipa Devolver Digital mozda i stvarno uspiju 2x bolje nego na Steamu ili bilo gdje drugdje. Ok, Epic fakat ne guli developere kolko Steam i to sto Steam radi jest fakat pogresno i trebali bi to kresati debelo dolje ako hoce “izravnat playing field” na trzistu. Doduse to svejedno NE umanjuje cinjenicu da je ovdje rijec o vrlo losoj praksi i ljudima to ide na zivce. Ne toliko sto Epic ima ekskluzive ( i sto je rijec o jos jednom launcheru) vec na nacin na koji ih priskrbljuje. Ako ti meni reklamiras proizvod na platformi na kojoj ju ja zelim kupiti i onda mi u zadnjoj sekundi kazes – e neces razbojnice – izvoli kod nas u nasem storeu il nikako e u tome je problem. Ja itekako shvacam da niti svaki publisher koji se veze ugovorom il cime vec za platformu il cak prije toga nema ili para/volje/dopustenje il sta god da moze reci “ok evo vama moja nova igra na ova 4x mjesta pa si birajte”. U konrektnom slucaju Borderlands ovdje ovo je cisti anti-konzumerizam. Da 2K nije toliko pohlepan kolko jest mogli su komotno reci ok – nasa igra ide na minimum 2 najjace trenutne platforme i cao – daj ljudima na izbor. Ovo kako sam rekao postaje console wars – samo u nasem slucaju je launcher war. I ne prije nego kazes da sam protiv napretka i da slusam kojekave influencere (imam google i reddit za to i ispovijesti ljudi naokolo za Epic) – ne. Ja nemam apsolutno nista protiv da se igre prodaju kod konkurencije bila ona Epic, Origin, GOG, Uplay il nesto deseto, ali imam protiv kada mi netko na silu zeli podrivati platformu koja je napol funkcionalna i koju posjeduje vecinskim dijelom najgora kompanija ikad, ciji softver se ponasa kao zadnji spyware i jos mi nastoji “odrediti” gdje cu kupiti odredjenu igru, e pa oprosti u tom slucaju ja cu radije cekati dok mi se ne ponude alternative nego samo skociti i reci “yupiiii! daj tu igru vamo!”. OK ovo sto si rekao da ljudi svoj proizvod prodaju gdi hoce to je sasvim u redu ali ne vidim cemu cudenje kada netko od nas ima problem oko toga u kojem se to tocno storeu prodaje. To je isto ko da mi najednom Kras odluci diktirati hocu li Dorinu sa Keksom kupit samo kod Konzuma il mogu i u Intersparu – po cemu to pomaze konkurentnosti? “Futra” se jedan ducan debelo i par likova moze slavodobitno reci onda “ehehe sad mi imamo top proizvod i tucemo nasu konkurenciju itekako sa ovime i naravno pomazemo kupicma”(samo sto nikoga nije briga za kupce ni Steam ni Epic ni bilo koga drugoga). Dok god se neke osnovne stvari oko Epica ne promijene i njihovog launchera do samog ophodenja njihovog sefa prema nama kao kupcima i korisnicima – ja im neidem ni blizu niti zelim podrzavati takvu kompaniju i takvu praksu. Kako sam rekao tko hoce iz ovih il onih razloga – tvoj novac, tvoja briga u to ulazit nezelim.

• Sinek

@Saren, 08.04.2019 - 08:56

zvala je kina, želi natrag svoj zid 😛

• Saren

@Sinek, 08.04.2019 - 13:50

HA-HA kako si duhovit. Ajde onda ti objasni problem nekome u manje od 5 recenica. Zadnji put kad sam pisao o toj tematici u ultra skracenom obliku bilo je par doticnih koji su nasli ga brijati kako jel nisam objasnio i da nemam pojma o temi.

• Sinek

@Saren, 08.04.2019 - 15:35

što si se bocnuo odmah, preveliki tekst, svaka čast na trudu, možda da probaš za sljedeći put snimiti nekakav dokumentarac o ovome 😛

• moordrak

@Saren, 08.04.2019 - 10:48

Sjećam se lijepih dana kada se Steam koristio samo kao pokretač i platforma za kupovanje sa API-jem okrenutim prema developerima igara. Steam je popularizirao igranje na PC-u stekavši enorman broj korisnika. Velike su to stvari, a Valve voli živjeti na lovorikama. Napravili su čudovište. Osilili su se, ušuškali u sigurnost, a sada se na tržištu pojavljuju neki novi klinci. Teško će u skoroj budućnosti bilo tko prestići Steam kao platformu za digitalnu distribuciju igara no mnogi im žele oteti dio kolača. Neće im vječno kapati lovica ako budu sjedili na ušima. Dobro je da ih svako malo netko bocne 🙂