HCL.HR

Prekontrolirajte možete li pokrenuti Control na PC-u, drugu najzahtjevniju igru današnjice

Zoran Žalac 18.07.2019.   •   29 komentara


Nova igra tvoraca Maxa Paynea izlazi za nešto više od mjesec dana tako da imate fore nadograditi svoje računalo ako ju ne možete pokrenuti.

Zadnji put kad je finski Remedy Entertainment izbacio igru na PC-u, hardverski zahtjevi nisu bili zanemarivi. Quantum Break bio je jedna od onih igara koje su tražile i5 procesor pod minimalno, a Core i7 pod preporučeno, 16 giga rama i grafičke kartice koje nisu cijepljene protiv bjesnoće.

Idućeg mjeseca stiže nam Control, nova igra tvoraca Maxa Paynea i neke je igrače na PC-u bilo strah što će ta igra tražiti. Srećom, dobra je vijest što službeni zahtjevi nisu naročito strašni. Svejedno, Control će uz Metro Exodus postati jedna od najzahtjevnijih PC igara današnjice, prvenstveno ako u računicu ubacite raytracing efekte. A Remedy ih navodi i u minimalnu i u preporučenu konfiguraciju, pa vi sad vidite:

Minimalno kontrolirana konfiguracija:

  • OS: Windows 7, 64-bitni
  • CPU: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 3 1300X
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1060 / AMD RX580
  • Ray-Tracing GPU: GeForce RTX 2060
  • RAM: 8 giga
  • DirectX: verzije 11

Preporučeno kontrolirana konfiguracija:

  • OS: Windows 10, 64-bitni
  • CPU: Intel Core i5-8600K / AMD Ryzen 7 2700X
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1080Ti / AMD Radeon VII
  • Ray-Tracing GPU: GeForce RTX 2080
  • RAM: 16 giga
  • DirectX: verzije 12

Dakle, nije baš zahtjevno, ali se ipak ne viđa svaki dan da su Core i5 i GTX 1060 navedeni u minimalnoj konfiguraciji. Kad je već tako, od igre ćemo tražiti zavidnu razinu vizualne atrakcije, bilo s raytracingom ili bez njega.

Komentari (29)

  • xxved

    18.07.2019 - 13:34

    Sta bolan druga?
    Ja Metro igrao na High postavkama s istom grafickom koju ova trazi za minimum!

    • Zoran Žalac

      @xxved, 18.07.2019 - 13:54

      Po pitanju raytracinga Metro je još uvijek najzahtjevnija stvar na tržištu, barem dok ne vidimo benchmarke ovoga.

    • Zoran Žalac

      @Zoran Žalac, 18.07.2019 - 13:54

      Barem što se finaliziranih igara tiče… ne uzimajući u obzir Star Citizene i kojekakve slične projekte.

    • xxved

      @Zoran Žalac, 18.07.2019 - 14:16

      Ne znam kako ti benchmarki to gledaju, ali ja znam da mnogo bolje vrtim Metro nego AC: Odyssey i 90% strateskih igara. Kod njeg barem nekad predjem 40 FPS na High. I jos kod mjerenja benchmarka, koji je princip mjerenja da je svaka strateska igra “laka” za performanse a sve odreda stekaju nakon koji sat igre u istom save-u?

    • Demon90

      @xxved, 18.07.2019 - 21:51

      Zahtjevnost prilikom ray tracinga, čitaj s razumijevanjem.

  • Momentum

    18.07.2019 - 13:35

    Ne svidja mi se uopće,luda jeste,ali i sama grafika mi ne djeluje toliko dobro za ove zahtjeve,Bf4 mi ima bolju grafiku za ono doba i za one zahtjeve a da ne pričam o BF5 nema veze vrsta igre, nemaju veze jedno s drugim ali govorim samo o grafici i uspoređujem sa konfiguracijama.Jedino mi je super izgled stakala na vratima sa upaljenim rtx on,cak mnoge druge neke igre imaju ljepšu grafiku a puno su manje zahtjevnije,za mene je gaming propao već poodavno,kupiš sad računar koji je mašina a ono izađe igrica za par mjeseci koju možeš igrat jedino na low dok recimo sa tom mašinom vrtiš BF5 bez problema,pa i dan danas bi prije upalio Splinter Cell na ps2 nego ovo smeće igrao (moje mišljenje!)

    • marko1106

      @Momentum, 18.07.2019 - 14:23

      A u BF igrama fizika je nula bodova dok je ovdje sve fokusirano na fiziku. BF bi bio zahtjevniji duplo da imaju imalo fiziku blizu realnosti.

  • Momentum

    18.07.2019 - 13:40

    Zaboravio sam nadodati da su efekti stvarno cudo i extra su zato i jeste mozda ovoliko zahtjevna ima hrpu detalja…

  • Momentum

    18.07.2019 - 13:55

    Nešto baš kontam razliku cjenovnu PS4 i PCa, uloženo dobiveno,isplativost,ono dadneš za konfiguraciju 12000 kn da bi mogao igrati ovo normalno i desi ti se uključiš je a ono nije dobro optimizovano za pc pa greške pa ovo pa ono,lijepo kupiš PS4 pro i nemas nikakvih problema,dao si za konzolu i igricu 3000kn i živio rođo,jesam Pc fan ali što je previše previše u pc se danas ne isplati puno ulagati,mislim tko može tko ima viška ok ali za prosječne korisnike i prosječne gejmere se samo konzola isplati.

    • xxved

      @Momentum, 18.07.2019 - 14:12

      Za gamere mozda, ali racunaj da kad platis PS4 Pro sanse da si bacio te pare zauvijek je 90% dok na pc koliko god na postrosis UVIJEK mozes vratiti uzlozeno, pa i vise.

    • Lazy

      @xxved, 18.07.2019 - 18:26

      I nez na koju foru si bacio pare,sve igre kupujem za 80-120 kn koje poslije prodam za istu lovu, konzolu prodam u pola cijen ili vise,nikad do sad nisam popusio lovu na konzoli,bolje rec neku vecu lovu.Uvijek sam popusio lovu na PC-u,jerbo kad das 18000kn tesko da ces to ikad vratit, ako pola vratis dobro vratis.Ko sto kolega Apocalypse dolje kaze, to je manje bitno, placas svoj hobi a taj gust je nemjerljiv s novcem,bar meni.

    • xxved

      @Lazy, 18.07.2019 - 19:43

      Mislio sam da kasnije kad zavrsis s igrama na PC-u mozes lako otici u poslovne vode. Ja sam za svoj prvi PC spucao 7 000KM(3 500€), odigrao Bf4, AC: Black Flag i SE: Nazi Zombie Army te se ubacio u vode video edita, programiranja, 3D dizajna u slicno i trenutno i zivim od svog racunala i zabavljam se na njem.

    • Lazy

      @xxved, 22.07.2019 - 20:55

      Oprosti na kasnom odgovoru,bio sam na putu i nisam stigao odgovoriti, da ok ako ides u tom smjeru vjerujem da se isplati.Nije mi ni na kraj pameti bilo da ciljas tamo hehehe, ugl meni komp sluzi za odgovaranje na milijon mailova koje dobijemo na poslu, word,exel itd, “srecom” tu zavrsava moj posao s kompom i pocinje zabava,doma jel…igram na svemu iskreno,osim na mobu 🙂 nadam se da ce moja, sada vec krama, imati snage uhvatiti se u kostac s navedenom igrom jerbo obozav 3rd person avanture…ma sve 3rd person igre cca,pozz i zivio.

    • Apocalypse4987

      @Momentum, 18.07.2019 - 15:27

      Jel može doć jedan članak o zahtjevima neke igre a da neko ne započme litaniju o neisplativosti i isplativosti. Moraš shvatit da u tome lova nije važna, gaming je hobi, ne posao, tako da ekonomski ne isplati se niti imat gaming PC niti konzolu. Osim esports gamera i streamera, ko se uopće bavi gamingom da zaradi?

    • Lazy

      @Apocalypse4987, 18.07.2019 - 18:17

      Potpisujem!

    • xxved

      @Apocalypse4987, 18.07.2019 - 23:58

      U pravu si

    • ilfenomeno11

      @Momentum, 19.07.2019 - 15:18

      bravo napokon neko da ovo kaže 😉

    • Drunkenstein

      @Momentum, 20.07.2019 - 12:07

      Ma nemoj? Igra nije optimizirana za PC pa umjesto očekivanih 120 fps-a na maksimalnim postavkama, dobiješ samo 90? Bitno je da je savršeno optimizirana za PS4 pa dobiješ 30 fps-a na polumutnoj slici, s fizikom na razini Pokemona. Svako par dana nikne ovako pronicljiv, nadasve briljantan osvrt od strane novopečenih (pun intended) konzolaša. Ono kad ipak imaš izbor, no imaš i logiku za neprijatelja, pa kupiš konzolu. Ovaj komentar se ne odnosi isključivo na tebe, niti na ovu igru. Dosta je usporedbe PC-a s konzolama, nema je i nikad je neće bit. Može se uspoređivat samo Nintendo, kakav god bio ipak je drugačiji i jedinstven, i to je jedina prednost koju neki uređaj može imat nad kompjuterom.

    • kebbab

      @Drunkenstein, 21.07.2019 - 19:30

      Jesi igrao nekad na ps4 u 4k na 65″tv?

    • Drunkenstein

      @kebbab, 23.07.2019 - 10:41

      Kao prvo, nikad niko nije igra PS4 u 4K, ako me razumiš. Nadalje, igra sam kod prijatelja u više navrata na 43” 2K, šta rezultira s čak i nešto malo oštrijom slikom, iako manjom. Nije me se dojmilo, a bilo je tu i nekoliko igara koje iman na računalu, poprilično lošijeg osjećaja i izgleda.

    • Momentum

      @Drunkenstein, 22.07.2019 - 00:36

      Gle,dosta igrica za pc budu nestabilne pri izlasku,nije tu riječ samo o fps,mislim prvenstveno na izbacivanje iz igrice,stuttering problemi sa konekcijom, bugovi itd,u konzolu lijepo ubaciš cd i odmah igraš bez problema,nije svaka igrica na konzoli 30 fpsa a i nekako tih 30 fps djeluje stabilnije na konzoli i igrivije nego na PC,ja uopce nemam konzolu zadnju koju sam imao je ps2,ovaj sad PC što imam vjerovatno će mi bit zadnji,igrice i onako veoma malo igram,sljedeće što ću kupiti će biti konzola vrlo vjerovatno ps5 i lijepo neke igre igrati koje ne mogu na PC.Ja nisam rekao da je konzola jača i bolji uređaj od PCa,PC je naravno snažniji ali ako želiš samo igrati igrice tu je bolje koristiti konzolu a najbolje je imati oboje.

    • Drunkenstein

      @Momentum, 23.07.2019 - 10:32

      To je u redu, prihvatit ću ti to, osim prve polovice zadnjeg retka. Osobno ne igram igre po izlasku, pa samim time nikad nemam baš nikakvih problema, već mi sve funkcionira takorekuć savršeno, a pritom tako i izgleda, na stroju od 6200 kuna.

  • Vojne

    18.07.2019 - 17:33

    Valjda ce 1050Ti izdrzati barem na 40fps 😛

  • ReDnUtH

    18.07.2019 - 18:21

    Sreća da nisu tako strašni zahtjevi kad znam da necu ni igrat igru

  • PppPP

    18.07.2019 - 19:46

    Je li ta preporučena za 4k ili nešto? Jbt 1080 ti haha

  • MachinaEx

    18.07.2019 - 22:36

    Hmmmmm ja bih prije rekao da je grafička kartica od 6GB VRAM potrebna minimalno pokretanje na 4K rezoluciji, čisto sumnjam da kartica od 4GB VRAM neće biti dobovljna za FullHD pri Medium postavkama. Ova vijest me ne brine previše, radit će sasvim normalno i na modelima koji imaju ispod 6GB VRAM na Low ili Medium, bez RTX naravno!

  • bunda3745

    19.07.2019 - 09:26

    Ma ako mogu Crysis vrtit na high, nemam straha do 2025.

  • kebbab

    19.07.2019 - 15:39

    Moči ču pokrenuti i to faktički u 4K. Za to imam PS4 Pro

  • DjokaBA

    19.07.2019 - 17:26

    Hahahah jeste da volim igre Remedy-a, ali ne umeju da je optimizuju nikako. Ovde grafika nije ni blizu priblizna ovolikoj zahtevnosti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?