HCL.HR

Dogodilo se – Nintendo Switch prodajom je nadmašio PlayStation 4

Zoran Žalac 07.02.2023.   •   62 komentara   •   Industrija videoigara


Nintendo Switch postao je treća najprodavanija konzola u povijesti, kao i najprodavaniji uređaj osme generacije konzola.

Zaključno s 2022. godinom u svijetu je prodano 122,55 milijuna primjeraka Nintendo Switch konzola. Time je praktički okončana bitka oko prodajnih rezultata osme generacije konzola. Punih devet godina PlayStation 4 je bio najprodavanija konzola te generacije (ukupno 117 milijuna prodanih konzola), no Nintendo Switch ga je sustigao i u konačnici nadmašio, postavši najprodavanija konzola zadnjeg desetljeća.

Pritom Switch u prodaji nije nadmašio samo PlayStation 4, nego i legendarni Game Boy (118,69 milijuna primjeraka). Sad je aktualna Nintendova konzola tako treća najprodavanija konzola u povijesti… koja se inače bilježi još od 1972. godine, odnosno pojave prve komercijalne konzole za igranje igara.

Iako je Switch nadmašio PlayStation 4 u prodaji samih konzola, daleko je još od rezultata ukupne prodaje igara kakvu je imao PS4. Do kraja 2022. godine za Switch je tako prodano sveukupno 994 milijuna igara, dok je PlayStation 4 sa svojih 1,5+ milijardu prodanih igara po toj metrici najuspješnija konzola u povijesti.

Nintendo Switch je pred svojim šestim rođendanom i mnogi zazivaju umirovljenje te konzole, odnosno dolazak njezina nasljednika. Nintendo po tom pitanju još šuti, a za ovu godinu imaju barem još jedan veliki as u rukavu – ekskluzivnu igru The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Komentari (62)

  • dragansimic22

    07.02.2023 - 11:32

    Ako Nintendo bude izbacio inačicu gdje će se moći igrati u 60fps-a na OLED ekranima s 1080p, PS5 ide dolje također. A gdje je Xbox ekipa, jel oni uopće imaju eksluziva? koja je svrha te konzole

    • PppPP

      @dragansimic22, 07.02.2023 - 11:44

      Svrha konzole su ekskluzive? I naravno da imaju.

    • dragansimic22

      @PppPP, 07.02.2023 - 11:51

      Uvijek, koje

    • Zoran Žalac

      @dragansimic22, 07.02.2023 - 12:07

      Upravo se po ovim rezultatima jasno vidi da većini ljudi nije bitno igranje u 60 fps-a na 1080p OLED ekranima. Pogotovo ne kad je u pitanju prijenosni mod korištenja konzole gdje ti viši framerate i viša rezolucija prepolove trajanje baterije.

    • dragansimic22

      @Zoran Žalac, 07.02.2023 - 12:59

      Definitivno, kvaliteta Ninetendovi igara premašuje potrebu za normalnim fpsom (iako su izbacili OLED ekrane, mislim). Nintendo je pobjedio “console war”, no ipak nije fer uspoređivati PS5 i stariji Switch, treba čekati novu konzolu – i tu garantiram da će Nintendo rasturiti PS5, no mora imati određeni tehnoloških napredaka, a optimizirani 1080p na OLED ekranu (koji već postoji na Switchu) nije teško postići. PS4 je funkcionalno davao isti FPS kao i Switch. PS5 možda ima mogućnost istaknuti se nekim naslovima (GTA6) što će dakako gurniti prodaju tih konzola u nebesa. Koji će Nintendov odgovor biti s obzirom da novi Breath of the Wild izlazi u 5. mjesecu, ne znam. Xbox kao da ne postoji.

    • Arthur

      @dragansimic22, 07.02.2023 - 12:56

      Ekskluzive nisu svrha konzola, ali su jedan od dva glavna razloga za kupnju konzola. Play Station je u tom području glavni, ali također je tu i dobar hardware za minimalnu cijenu jer ne može svatko kupiti dobar PC ili laptop jer je to dosta skuplje od konzole, a i kada kupiš konzolu miran si nekoliko godina (oni koji imaju PS4 su i dalje mirni na neki način). Sada neću uvesti PS5 jer se dogodilo par neočekivanih stvari koje su utjecale na ekonomiju općenito pa je PS5 znatno skuplji kao i dosta toga. Istina je da XBOX nema neke ekskluzive, ali zato imaju nobi series x i jeftinu verziju koja je dosta pristupačnija od većine drugih stvari. Od Nintendo switcha ne možeš niti očekivati neke ogromne stvari jer je riječ o prijenosnoj konzoli. Daleko od toga da bi i ja najradije uzeo PS5, ali treba i druge uzeti u obzir koje imaju druge stvari.

    • dragansimic22

      @Arthur, 07.02.2023 - 13:13

      Ne, Playstation je bio glavni, više nije – Nintendo je. Sve ostalo se može igrati na PC-u koji je i dalje master race. Ja osobno imam PS5 i PC novi, nakon što sam odigrao “eksluzive” koje su s vremenom došle na PC, nemam baš prevelika nadanja za PS5 iskustvo, iako volim sjesti pred velikim TV-om i igrati Jedi Fallen Order ili Sekiro ili Elden Ring kojeg moram odigrati. Ali se priupitam, jesam ja zbog tog platio 3500 kn?

    • PppPP

      @dragansimic22, 07.02.2023 - 13:56

      Haahahh prika nintendo ne može zamijeniti ps ili xbox. Ne preferiraju svi pc, niti ga imaju svi. Ne kužim, zbog čega si ti platio 3500?

    • dragansimic22

      @PppPP, 07.02.2023 - 14:44

      PC je zamijenio sve, osim Nintenda (osim funkcionalnih emulatora), sve što možeš na “next gen” konzolama možeš na PC-u, master race! Nintendo je jedina konzola s ekskluzivama, dakle zamijenio je PS4/5 (koji nema eksluziva jer sve dolazi na PC) i Xbox (koji nema ništa). Defacto, ti imaš 2 platforme – PC i Nintendo.

    • Zoran Žalac

      @dragansimic22, 07.02.2023 - 15:06

      S obzirom da se Sonyjeve igre na PC-ju u prosjeku prodaju 20 puta manje nego na PlayStationu, teško da je PC išta zamijenio većini ljudi. Pojedinačne igre na toj relaciji uopće nisu presudan čimbenik hoće li netko uzeti konzolu i PC. Većini igrača dovoljno je jedno od toga, a na to što će odabrati više utječu financijski prag ulaganja, preferencije žanrova, preferencije kontrola i sl. Niti je PC gaming postao suvišan kad su konzole prije 15 godina imale više ekskluziva, niti su konzole postale suvišne sad kad većina toga dolazi na PC. I ne, nije Nintendo najbolje prodavana konzola zato što ima Marija i druge ekskluzivne stvari. Imao je i Wii U isto pa je bio debakl. Najprodavanija je jer nudi specifičnost koju druge platforme nemaju, a koja ljudima odgovara. To je i glavni razlog zašto će konzole uvijek imati svoju publiku, čak i Xbox. Većina ljudi želi samo igrati igre, što jednostavnije. Ne žele instalirati najnovije drivere za grafičku, ne žele moddati igre, ne žele prćkati po postavkama za grafiku, ne žele imati deset accountova za deset različitih launchera s igrama. Koliko god da je PC gaming u današnje vrijeme pristupačniji nego prije, toliko je i dalje za entuzijaste, a ne za većinsku publiku koja odigra 3-4 igre godišnje.

    • dragansimic22

      @Zoran Žalac, 08.02.2023 - 08:41

      Ne, nisi u pravu – PC si opisao kao indie scenu, a u stvarnosti je top G. Potpuno si zanemario količinu ljudi, a kamoli pirate scenu. Nintendo nije tu gdje je jer je prodavao šrot, već je tu jer je imao eksluzive ne kao Mario (iako je i to dio) već kao Breath of the Wild, kojeg da nije bilo, sigurno bi brojke bile 50-80 milijuna manje i nikad ne bi pretekao PS4. Ovo oko jednostavnosti igranja, tu se slažem – konzole će imati svoju publiku, svako svom. No šta je je, PC u “ratu platformi” gazi sve pred sobom.

    • Zoran Žalac

      @dragansimic22, 08.02.2023 - 09:38

      Yeah, taj top G argument pada ravno u vodu kad vidiš statistike steam hardware anketa. Većinski dio PC publike ima grafičke u rangu PS4 konzole, a zbog cijena novih grafičkih kartica sve više ljudi prelazi na igranje na laptopima. Isto tako kad pogledaš listu najigranijih igara na Steamu, to u pravilu nisu visokobudžetni naslovi nego free-to-play igre. Količina ljudi koja prati tu tvoju triple-A gaming scenu na PC-ju i jest zanemariva u ukupnom broju igrača. Najveća “snaga” PC gaminga je esport, koji baš i nema veze s AAA produkcijom, i najpopularnije igre na PC-ju (LoL, Roblox i sl.) nisu igre koje itko piratizira. A to spominjanje pirate scene kao argumenta zašto je PC moćna platforma je valjda najpromašeniji komentar u povijesti ovog portala. Pa čovječe nekad su izdavači izbjegavali izbacivati svoje igre za PC platformu upravo zbog visoke stope piratstva, a danas igrama uništavaju performanse stavljajući DRM-ove poput Denuva i forsirajući always online sustave. Piratstvo nije nešto čime se PC kao platforma treba hvaliti. Po toj logici što onda nisi naveo cheating scenu – da je PC platforma privlačna jer ondje možeš lakše bit cheatersko đubre i iživljavat se na poštenim igračima. To nije pozitivna odlika platforme.

    • dragansimic22

      @Zoran Žalac, 08.02.2023 - 10:54

      Udio igrača u jednoj AAA igri – recimo RDR2 je 45k igrača u zadnjih 24h na steamu, što je 0,0015% ukupne steam populacije. Nađi mi konkretan broj igrača na PS-u, ja sam našao ovaj izvor: https://ps-timetracker.com/statistic/last-30-days gdje je nominalni broj manji nego na steamu, napravi postotak na 117m konzola. Pogledaš li top G igre, isto free to play Fornite, Apex…..isto. Nadalje, odi natrag na statistiku steama i zbrajaj nominalne iznose svih korisnika kojima grafička kreće s brojem 3. Te uspoređuješ s PS5, PS4 grafe ne mogu terat na 60 fps, a najpopularnija grafa trenutno (svugdje) je 1060, čija inačica od 3 gb biva jača od PS4. Napomena – svaka grafa s brojem 3 ispred je jača od PS5-a i može terat 2k na 100+ fpsa. Nadalje, STEAM nije PC gaming scena cijela, osim ako si hrabar reći da PC ima samo 30m korisnika, onda je ovaj portal promašen. Da, PC scena ima nejednakosti, neki uživaju u 144hz4k, neki na 120hz2k, neki ne mogu pokrenuti Crash Bandicoot. No na PS5 nitko ne vrti 4k120hz, niti 60fps-a na 4k. Piratizacija je najveća vrlina PC gaming scene, mogu igrat Cyberpunk bez da ga platim, i onda ga izbrišem jer nevalja, a PS – 600 kn i plač.

    • Zoran Žalac

      @dragansimic22, 08.02.2023 - 11:17

      Boli me glava koliko si neupućen i kako loše razmišljaš o gamingu. Netočne brojke koje ne razumiješ – npr. da Steam ima 30 milijuna korisnika. Ne, Steam ima više od 120 milijuna korisnika i najveće je okupljalište PC gamera. 30 milijuna je nedavni rekord istovremeno aktivnih korisnika Steama. Uspoređuješ udio igrača u igri koju su igrači na konzolama imali priliku igrati punih godinu dana prije igrača na PC-ju, i igri koja je na PC-ju jedna od zahtjevnijih pa ju mnogi tek sada tri godine kasnije mogu igrati jer su prije tri godine imali drlog od hardvera.

    • dragansimic22

      @Zoran Žalac, 08.02.2023 - 11:23

      Ispravka netočnog navoda, još bolje u ovom slučaju jer onda brojka grafičkih na steamu od nvidijine serije 3 (bez amd-a) dolazi do 30% kad ih kumulativno zbrojiš, a to je (samo na steamu) više od količine prodanih komada PS5. Dobro, RDR2 igrati u 30 fps-a u 1080p godinu dana prije nije superiornije od igranja iste u 60fpsa, a kamoli na većoj rezoluciji. Ponavljam, hardver PS4 je inferiorniji GTXici 1060, tako da nije bio drlog. Kada uzmemo u obzir i druge platforme na PC-u, sva tvoja priča pada u vodu, a s piratizacijom još više.

    • Zoran Žalac

      @dragansimic22, 08.02.2023 - 11:48

      Ispravi si onda i navod da većinski dio te RTX 30xx serije čine laptop verzije kartica – koje su po defaultu slabije em od desktop modela istih kartica, em od PS5. A da ne pričamo o tome kako uračunavaš RTX 3050 koji isto tako nije za usporedbu. O piratizaciji zaista nemamo što raspravljati uz tvoj sebičan i ignorantan stav.

    • dragansimic22

      @Zoran Žalac, 08.02.2023 - 12:38

      Nisam ubrojavao laptop verzije i 3050, no komotno mogu ubrojit 2060, 2060S, 2070,80, čak i 1660, i ovako si prvotno uspoređivao s PS4

    • pleto

      @dragansimic22, 09.02.2023 - 08:33

      “Ponavljam, hardver PS4 je inferiorniji GTXici 1060, tako da nije bio drlog.” – šta si ti digital foundry? Aj ne serendaj bez da imaš argumente i dokaze. Imam gtx 1660 super i do nedavno sam imao ps4 pro i mogu reći da je pro vrtio sve puno bolje nego 1660 super. Možda ako na pc-u smanjiš sve na minimalno a ostaviš jedino rezoluciju jednaku onda dobiješ veći broj fps-a na pc-u, ali ne možeš to mjerit tako jer ni na PS4 nisu grafičke postvke na minimumu.

    • dragansimic22

      @pleto, 09.02.2023 - 09:21

      Hahahahahha, odi na benchmarke i usporedi, ne baljezgaj gluposti. S 1660 s 60fpsa možeš na High igrati 2k, skoro ali sigurno iznad 30 fps-a.

    • pleto

      @dragansimic22, 09.02.2023 - 09:25

      Pročitaj još jednom ili možda dva ili tri puta što sam ja napisao pa probaj shvaiti prije nego što odgovoriš glupost. Jedini koji ovdje baljezga si ti.

    • dragansimic22

      @pleto, 09.02.2023 - 09:33

      Ponavljaš se, rekao sam ti da odeš na benchmarke. Ja sam imao 1060 3GB i mogao sam i dalje mogu vrititi većinu igara na 45-50 fps-a na high detaljima (izuzev RDR2). Uz to ne uzimaš u obzir da je LOW detalj na PC-u i dalje jači nego default na PS4. Jedino što na PS4 moš mjenjat je motion blur, glupost.

    • pleto

      @dragansimic22, 09.02.2023 - 10:24

      Ne trebam ići na benchmark jer redovito dobijam manje fps-a na svom pc-u nego na benchmark-ima. Njihovi Pc-i s kojima rade benchmarke su savršeno optimizirani samo za taj benchmark da izvuku što više fps-a. Što ću gledat tuđe kad mogu pokrenut u vlastitoj sobi što sam već i učinio milijun puta. Osim toga ne stoji ti tvrdnja da je low na pc-u jači nego default na ps4, odakle ti ta informacija. Imaš ne YT stručnjake koji objašnjavaju i testiraju grafiku igara na svim platformama kao na primjer digital fondry a ima i još nekih drugih i uvijek objasne sve u detalje. Neke igre uspoređuju i cross platform pa možeš vidjet po njihovim objašnjenjima da tvoja tvrdnja ne drži vodu.

    • dragansimic22

      @pleto, 09.02.2023 - 10:33

      Benchmarkovi se prikupljaju s desetak tisuća korisnika, čak i po pojedinoj igri. Reci mi o kojoj igri pričaš, frend mi je imao 1660 i dero je sve što je mogao, ja sam s 1060 3GB mogao sve pokrenut, a ti tvrdiš da je slabija od PS4, možda ti je nešto s kompom, možda imaš slabe ili premalo RAM memorije, možda ti je procesor koma, daj svoj system info, rješit ću ti ja to.

    • pleto

      @dragansimic22, 09.02.2023 - 14:45

      Ne znam ti točno sad reći kolko je bilo za koju igru al ja sam gledo benchmarke na YT i pomislio sam da i ti misliš na te. Tamo sam uvijek imao niži fps nego što oni imaju. Inače mi je grafička najslabiji dio konfiguracije i trebao bi ju mjenjat, proc je ryzen 5 3600, 16 gb rama ne znam točno kojih sad ali znam da su bili neki brzi, a igram 1080p. Odustao sam od nadogradnj jer imam 2 PS5 i onda mi se ne isplati kupovat igre za PC jer ovako mogu igrat s djecom multiplayer igre. Kupim jednu digitalnu verziju igre i igramo zajedno na 2 playstationa, čak smo jedno vrijeme trio igrali dok nisam prodao ps4. Kad bi morao složit 2 ili 3 setupa PC-a za igranje u dvoje ili utroje puno bi me više koštalo nego s playstationima. Znam kad sam igrao recimo fortnite u crossplayu da sam imao malo više fps-a nego sin na ps4 pro a doslovno nam je bio ekran pored ekrana ali je kod njega igra puno bolje izgledala, na mom ekranu se doslovno nisu prikazivale nek stvari koje se jesu kod njega, da nisam vidio kod njega ne bi znao ni da postoje (npr. u lobby-u je okolo bilo ukrasa raznih koje na PC-u ja nisam vidio jer sam postavio na low-med sve, dok se na ps4 to vidilo a vrtilo se malo lošije ali stabilno, voda je izgledala ko ploča kod mene dok je na ps4 izgledala puno bolje). Zato kažem da low na pc-u nije sigurno isto sto i na ps4.

    • PppPP

      @dragansimic22, 07.02.2023 - 16:04

      Hahaha delusional

    • dragansimic22

      @PppPP, 08.02.2023 - 08:43

      Ajde nabroji mi koju Xbox ekluzivu

    • PppPP

      @dragansimic22, 08.02.2023 - 10:34

      Zar ne znaš googlati? Ajd nije tako teško, navijam za tebe

    • dragansimic22

      @PppPP, 08.02.2023 - 11:01

      Znam, želim da ti navedeš barem 5 TOP eksluziva

    • Marac Marko

      @dragansimic22, 07.02.2023 - 16:44

      Xbox igre se mogu sad igrati i na Tv-u
      Ja sam bas u potraznji za novim samsung tvom😀

    • dragansimic22

      @Marac Marko, 08.02.2023 - 08:26

      koje

    • Marac Marko

      @dragansimic22, 08.02.2023 - 11:34

      Xbox Game Pass cloud
      Ima mnogo igara
      Jedino kaj znam da trenutno nema fife

    • dragansimic22

      @Marac Marko, 08.02.2023 - 12:41

      Pff, to nisu ekluzive

    • Marac Marko

      @dragansimic22, 08.02.2023 - 13:45

      Na cemu si? A kaj je Forza Horizon 5 na primjer

    • dragansimic22

      @Marac Marko, 08.02.2023 - 13:54

      Ima i za PC

    • bacvaman

      @dragansimic22, 07.02.2023 - 21:29

      PlayStation 5 će postati četvrta od pet Sonyjevih kućnih konzola koja se prodala preko 100 milijuna, dok od šest Nintendovih kućnih konzola (tu ne brojim Switch) se samo Wii prodao preko 100 milijuna. Sony kralj kućnih konzola, Nintendo kralj handhelda.

    • dragansimic22

      @bacvaman, 08.02.2023 - 08:43

      PC car svega

    • bacvaman

      @dragansimic22, 08.02.2023 - 20:02

      Zašto je onda prodano 300+ milijuna konzola u zadnjih 10 godina kad je PC toliko bolji?

    • Marac Marko

      @bacvaman, 08.02.2023 - 13:51

      Gle decko da nije bilo Nintenda danas ne i bilo ni oslicnog PS5
      A i to odlicnog je samo zbog gempada
      Ja sam ga tih 6. mj.. drzao horizontalno ia sad ga drzim vertikalno zbog nedaj bog problema

    • Danijel88

      @dragansimic22, 08.02.2023 - 23:41

      Ja pc igre igram samo na velikom ekranu, fotelja, xbox gamepad, samsungov mini led tv, soundbar i udri

    • Marac Marko

      @Arthur, 07.02.2023 - 16:42

      Ja recimo ima Swich i nmikad ga nisam osim u avonu igrao u prijenusnu konzolu.
      Imao sam PS4, Switch igrao vise na Tv-u od PS4.
      A sad imam PS 5 i mogu samo reci da je konzpla vrh, Dualsense je vrh, nesto posebno, fenomenalni gempad
      Odlicno iskustvo

  • Monster Tamer

    07.02.2023 - 11:40

    Bude broj prodanih primjeraka još porastao jer moram ja još kupiti.

    • Stefek

      @Monster Tamer, 07.02.2023 - 19:00

      Ja sam ga kupio prije mjesec dana,i mogu reći da sam se preporodio. To mi je najdraža konzola koju sam imao

  • PppPP

    07.02.2023 - 11:43

    Nije mi to baš za usporedbu

  • mamojebac

    07.02.2023 - 11:52

    Najjača stvar mi je sto npr igraš na TV-u i samo makneš tablet iz onog čuda i nastaviš igru gdje si stao 😎
    To sam naucio kad mi je prvi put pala sa stola iz tog kućišta haha

  • Motor City Bengals

    07.02.2023 - 12:04

    Ova godina je jos uvijek Switch, dogodine ce biti povoljnija situacija za izbaciti nasljednika.

    • Motor City Bengals

      @Motor City Bengals, 07.02.2023 - 12:06

      Hocu reci da ce Nintendo s jos par ubitacnih naslova pomusti ovih 120+ milijuna i onda krenuti dalje.

  • mirkunjaaa

    07.02.2023 - 14:15

    Svaka cast. Inovativna konzola koja dokazuje da nije potreban jak harware 🤷‍♂️
    Iako….nasljednik bi trebao ostat maltene isti samo sa snagom ps5/xboxx.
    2 godine kasnjenja se nece ni osjetit jer su ionako za zaborav a onda bi Nintendu uz ovaj svoj univerzum privuka i sve ostale thirdparty izdavace i pomeja pod sa svima 🤷‍♂️

  • m@rko

    07.02.2023 - 14:44

    Sta mislite, hoce li u prodaji prestići legendarni ps2?

  • Pajo Paksu

    07.02.2023 - 15:30

    Lako je tako kad se PS4 konzola više ne proizvodi:P

  • Artyom

    07.02.2023 - 16:43

    Ovo mi nikad nije bilo jasno! Zar nije Switch u generaciji sa PS5 i XBS… (PS1 vs N64 vs Saturn; PS2 vs GameCube vs Xbox; PS3 vs Wii vs X360; PS4 vs WiiU vs XB1; PS5 vs Switch vs XBS)

    • Pajo Paksu

      @Artyom, 07.02.2023 - 18:03

      Aaaaaaaaaaa dobar

    • Artyom

      @Pajo Paksu, 07.02.2023 - 20:20

      Mislim, nije šala. Istina je da su Nintendo konzole u zadnjih par generacija uvijek slabije što se tiče sirove snage, ali Nintendo ide drugiom filozofijom dizajna gdje snagu hardwarea uvijek nadomjesti inovacijama i idejama kojih se konkurencija nije ni dosjetila. Iako slabije, Wii, Wii U i Switch su u mnogim segmentima daleko naprednije konzole od konkurencije u svojoj generaciji. Stavljati Wii U i Switch obadvije u istu, osmu generaciju nema veze sa mozgom. Switch je definitivno u generaciji nakon Wii U-a sa aktualnim PS5/XBS konzolama, a starije su raspoređene upravo onako kako sam napisao…

    • Zoran Žalac

      @Artyom, 07.02.2023 - 23:59

      Meni je logičnija podjela kad gledaš po igrama. Switch je igrama bio u generaciji PS4 i XBO, igrao se Witcher 3, Doom, Hellblade, itd. Nema mi smisla da je u generaciji s ps5 i xs, a uopće ne dijele multiplatform naslove.

    • Artyom

      @Zoran Žalac, 08.02.2023 - 02:29

      To što Switch nema snage da vrti grafički najzahtjevnije PS5 i XBS igre ne znače da je zaostao u prošloj generaciji. Ni PS5 i XBS ne mogu vrtit razne Switch igre jer nemaju odgovarajući hardware koji je u Switch-u daleko napredniji za takvu vrstu igara. Neke igre jesu kompitabilne da budu na svim platformama, neke nisu. Switch je djelio razne naslove sa PS4 i XBO zbog toga što je izašao ranije dok PS5 i XBS nisu ni postojali. Nintendo je požurio izdati novu generaciju konzole zbog financijskog faila koji su imali sa Wii U konzolom te je Wii U bio na tržištu 2-3 godine kraće nego što je planirano.

    • Zoran Žalac

      @Artyom, 08.02.2023 - 08:12

      Ummm… što? Koji je to točno hardver u Switchu daleko napredniji da neke igre ne za Switch nisu izvedive na PS5 i XSXS? Jedino motion kontrole jer Xbox nema gyro, ali sve drugo je izvedivo na PS5. I ne, Switch nije dojelio igre s PS4 jer nije bilo PS5, nego što ne može dijeliti tehnički kompleksnije multiplatform igre za Ps5. Evo, PS5 je vani već dvije godine, Switch je i dalje živ u to vrijeme i koje su to PS5 fokusirane igre zivjele na Switchu u to vrijeme? Nikoje, jer se konzola mučila s izvedbom igara prethodne generacije.

    • Artyom

      @Zoran Žalac, 08.02.2023 - 16:08

      Šta tu nije jasno. Kad naprave igru koja treba brdo rama i vrlo jak gpu/cpu koji imaju PS5/XBS, Switch neće bit kompatibilan. Kad naprave igru koja zahtjeva napredne motion kontrole i dual screen gameplay, onda Switch hoće, a drugi konzole neće. Svaka konzola se oslanja na svoj hardware i svoje prednosti, i to ne znači da je jedna zaostala u generaciji iza druge. Multiplatform igre nisu tu nikakav pokazatelj, neke će moći radit na svim konzolama, neke neće, uvijek je tako bilo. Nije sve u sirovoj snazi, PS i Xbox konzole su po hardwareu ko jaje jajetu, pa nije čudno što dijele skoro sve igre, Switch ima drugačiji hardware ali to ne zači onda da su njegove igre jednu generaciju zaostale. Je, Switch je imao snage za PS4 igre ali nema za one igre koje traže maksimalnu PS5/XBS snagu jer su te konzole izašle kasnije sa većim kapacitetom. Switch je požuren ranije na tržište, dok PS5/XBS ne samo da su došli kasnije već su bili i odgođeni zbog corone i situacije na tržištu. Ja jedino tvrdim da je Switch u istoj generaciji konzola koji je došao prvi na tržište, a ne u prošloj generaciji (jer tamo je bio Wii U, i ne možemo strpat Wii U i Switch i istu generacij, jer Switch je definitivno nexGen u usporedbi sa Wii U).

    • Zoran Žalac

      @Artyom, 08.02.2023 - 16:28

      Na Switchu ne postoji “dual screen gameplay” kako navodiš – ili konzola radi u handheld modu ili je spojena na TV. Nema i jedno i drugo, kao u eri Wii U-a. Na PlayStationu 4 i 5 se tehnički gledano može izvesti sve što se izvodi na Switchu. DualShock 4 i DualSense imaju podršku za gyro kontrole jednako kao i JoyConi za Switch. Switch ima ekran osjetljiv na dodir u handheld načinu rada, a Sonyjevi kontroleri imaju touchpad površinu koja može poslužiti po sličnom principu. Čak se igranje u handheld modu može oponašati uz Remote Play. Jedine specifične igre koje ne bi funkcionirale na PlayStationu su Nintendo Labo igre s onim kartonom, Ring Fit Adventure i Nintendo Switch Sports… a te igre ionako ne funkcioniraju ni na svim modelima Switcha (nisu podržane na Liteu). Ukratko, ako je Switch igra bez nekog hardverskog dodatka, bez problema se može izvesti na PS4 i PS5 jer nema nijedne tehničke prepreke za to. Xbox je jedino iznimka, jer kao što rekoh – nema ni gyro ni touchpad kao Sonyjevi kontroleri.

    • Artyom

      @Zoran Žalac, 08.02.2023 - 16:45

      Ok ok. U pravu si što se tiče svih tih tehnikalija i pozdravljam vrhunsko poznavanje hardwarea. Osobno nisam ni zao da Switch nema dual screen igre. Nemam ja Switch i nisam Nintendo fanboy ako je slučajno tako ispalo, samo govorim šta govorim o generacijama konzola.

  • Bocwana

    07.02.2023 - 17:09

    Ja i dalje pepam God of War..
    Malo onaj, malo ovaj novi..
    Pa Uncharted…

    Ljepota igre je u pitanju ….šta ću 😀

  • Pajo Paksu

    07.02.2023 - 20:44

    ama baš ništa ne ide u prilog Nintedu, prestigli su konzolu koja se više ne proizvodi,PS5 gura igre za PS4 i PS5. ako se računa zarada onda bi PS5 trebao ući u u tu kalkulaciju jer pogoni igre za PS4.
    Glupo bi bilo da Sony nastavi proizvodit PS4 kad na PS5 možeš igrati igre za PS4 i PS5
    Znači PS4 plus PS5 protiv Ninteda Switcha . Nintedo Switch nula bodova

  • Cro legend

    08.02.2023 - 03:31

    Svaka igra na Knitendu kosta kao 1tb ssda za PC. Ili dva tri bundlea igrica sa Steam salea. I onda se ljudi zalu da je kriza grafickih, prije bi dao 1000€ na komponentu nego 1000€ na 15-20 Knitendo igrica i igrao ih portable. A Sonyu hvala za eksluzive, nek i Nintendo slijedi njihov primjer, da ljudi ne moraju skidati emulatore. 🙂

  • the wolf

    08.02.2023 - 16:57

    Ma Xbox i Sony kakav switch

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?