Dragon Age: Inquisition – u zmajevom gnijezdu
Na današnji dan prije devet godina lansiran je fantastični RPG Dragon Age: Inquisition, komercijalno najuspješniji dio BioWareova serijala.
2011. je na papiru bila fenomenalna godina za ljubitelje fantasy RPG-ova jer su nove igre u razmaku od pola godine dobili serijali Dragon Age, Elder Scrolls i The Witcher. Premda je Dragon Age bio “najsvježiji” među tim serijalima i premda je doslovno imao zmaja u nazivu, igrači su više zabave pronašli kod zmajeva u The Witcheru 2 i Skyrimu. Razvojni tim BioWare primijetio je da je zadnji u toj utrci pa si je za sljedeći Dragon Age uzeo više vremena i dostavio ga na današnji dan prije devet godina.
Dragon Age: Inquisition bio je revolucionarna igra više za sam BioWare nego za igrače. Engine koji se koristio u prva dva dijela nije bio dizajniran kako bi se nosio s igrom s velikim otvorenim svijetom. Ekipa je za viziju nove igre trebala novi engine, a poklopilo se to s time da je izdavačka kuća Electronic Arts tada došla na ideju da svi njihovi studiji razvijaju igre u Frostbiteu 3, naprednom engineu korištenom za igre iz serijala Battlefield. BioWareu je prelazak na Frostbite 3 pružio dosta prilika, ali i nevolja jer su radili s tuđim alatom koji nije bio prilagođen za RPG naslove.
Ipak, ono što su dostavili bilo je impresivno za to vrijeme. Svijet je u Dragon Age: Inquisitionu i dalje bio podijeljen na odvojene regije, ali su sama područja bila znatno veća nego u prethodnim igrama. Najatraktivniji dio bili su sami zmajevi – bilo ih je više nego u prethodnim igrama te su bitke s njima bile iznimno napete.
Najatraktivniji dio Inquisitiona bili su zmajevi te su bitke s njima bile iznimno napete.
Gameplay je u Inquisitionu bio sličan prethodnim igrama iz serijala. Borilo se timski, a igrač je mogao birati između devetero pomagača od kojih mu je većina mogla biti i više od pomagača. Borba je i dalje imala opciju pauziranja, a igrač je mogao preuzeti kontrolu nad bilo kojim likom u timu. Sustav odabira u dijalozima približio se kružnom formatu iz Mass Effect igara, a umjesto mobilnog kampa imali smo vlastitu utvrdu Skyhold iz koje smo mogli birati strateške misije.
Inquisition je po prvi put u serijalu predstavio multiplayer kooperativnog tipa. Moglo se igrati u četvero, birati između devetero likova te rješavati misije na tri mape. Sam multiplayer bio je odvojen od glavne kampanje te je imao zaseban sustav napredovanja.
Dragon Age: Inquisition po izlasku je pokupio dobre kritike i visoke ocjene. Na kraju 2014. osvojio je brojne nagrade za najbolju igru te godine. Uslijedila su brojna proširenja za igru koja su izlazila u narednih godinu dana, zaključno s Trespasserom koji je zaključio samu priču i postavio temelje za nastavak koji još uvijek čekamo.
Darcoolio
18.11.2021 - 18:28Prvo sam se jedva navikao, nisam bio osuševljen kamerom i generalno sam se nadao da će nakon DA2 da se vrate na staro kao na Origins, međutim ipak sam nastavio da igram i bio bi pravi greh da nisam.
Mada Origins sam prešao sa svim mogućim klasama tako da mi je on generalno najbolji u serijalu, a vala i u top 5 RPG igara.
Veles
@Darcoolio, 18.11.2021 - 19:43Slazem se, Origins je znatno bolji od svojih nastavaka. Bolje se sjecam radnje iz ekspanzije za Origins, nego price iz DA2 i Inquisition. To dovoljno govori
moordrak
18.11.2021 - 19:45“Shadows fall
And hope has fled
Steel your heart
The dawn will come
The night is long
And the path is dark
Look to the sky
For one day soon
The dawn will come…”
Ove riječi obilježavaju Jedan od nezaboravnih trenutaka u mojem prilično dugom gaming stažu. Nevjerojatno je kako se i nakon 7 godina sjećam gotovo svih detalja kao da sam igru igrao jučer. Volio bih da je ovakvih uspomena više.
Dragon Age Inquisition za mene je zadnji Biowareow uradak vrijedan spomena. Jednostavno me strah kako će izgledati nastavak DA sage.
tuvvok1701
18.11.2021 - 19:56Meni izvrsna igra, koliko sam se samo zabavio na side questovima, to su strahote
crolink07
18.11.2021 - 20:38Odlična igra, RPG prve klase,platinirao na trojci i četvorci.
Lazy
19.11.2021 - 07:10Osobno igra mi je prosjek, igrao, presao, natjerao se da je zavrsim, jako repetetivna i monotona igra, niti blizu “pravim” RPG-ima.,steta…
SonOfZeus
19.11.2021 - 11:46Meni osobno je igra bila razočarenje, ni tragu odličnom Originsu. Monotona, MMO-like svijet i osrednja priča nakon prvog chaptera. Nikad ju nisam završio.
NastyGT
19.11.2021 - 12:31DA Origins igram trenutno i na poslu u trenucima pauze. DA2 sam igrao nekih 4-5 sati pre nego što me je smorilo, ovo sam izdržao na jedvite jade dva sata igranja pre nego što sam je zauvek obrisao.
markan3333
19.11.2021 - 21:21Odlična igra, ali mi je Origins i dalje najbolji.
marko1106
19.11.2021 - 21:24Ova igra i ME:Andromeda su dvije potpuno slicne igre. Znam isti developer ali doslovno precrtane sa nekim izmjenama. Ali questovi su doslovno isti.
Buuks
19.11.2021 - 23:45100 radnih sati dobro uloženih.
Gojko Knez
20.11.2021 - 17:30Origins je remek djelo, dvica je franšizu odvukla iza šupe i spremila joj metak u čelo. To sto se Žučino truplo trzalo još neko vrijeme ne znači puno. Ljude koji su radili DA2 treba procesuirati i kazniti.
snooker
18.11.2022 - 08:23Ovo je doslovno na isti kalup kao i Mass Effect Andromeda, samo što su njega popljuvali
kanidja536
@snooker, 18.11.2022 - 17:36Neznam baš, Andromedu sam odigrao i super mi je a Inquisition sam igrao nekih 5 – 6 sati i odustao, nije mi baš sjelo…
Virty
18.11.2022 - 08:40Meni top igra.
Krle91ITG
18.11.2022 - 13:29Odlicna igra, bila je prezabavna ta zima. Kontam da opet to ponovim od novi. I onako vec 2 god samo igram stare naslove, 🤣, jedva nesto novo.
Snake666Doctor
18.11.2023 - 15:591 i 2 su mi definitivno najdrazi ali i u 3. Sam se zabavio, steta sto mjenjaju stil i sve manje je rpg, a sve vise nekakav hack and slash. Odigrat cu i 4. Ako ikada izade
RaspudicT1986
18.11.2023 - 16:19Nije loša igra, ali nije ni blizu Originsa. Dosta repetativna, i umori te prije nego ju završiš. Origins nisam presto igrat, jer te pricom drži napetog do kraja
Mamba_
18.11.2023 - 19:11Solidna igra ali side questovi koji nisu vezani za saborce, borba i ai saboraca su loši.
Bolje da su zadržali borbu iz DA2 i taktike za saborce iz prethodnih naslova. Takodje su nerfali dosta skilova i abilitija.
Lovac
19.11.2023 - 14:09Origins, fantasy Mass Effect i umjesto da su nastavili istim tempom kao ME, prvo su previše zastranili s dvojkom koju ipak rado odigram kao priču jedne obitelji u Kirkwallu onda Inquisition, eh, igrao sam MMO-ove s manje grinda i repeticije/dosade na otvorenim mapama. A ovo je kao story driven SP RPG! Strašno koliko je bilo fetcheva, pa čekanja (poglavito onaj war table). Užas, par većih story misija rastegnuto tako da se ni AC Valhalla ne bi posramila. Nakon toga par teasera za DA i ME gdje se kao vraćaju korijenima no legendarni su studio napustili svi bitni, a baš od Inquisitiona preko Andromede i Anthema, 10 su godina u slobodnom padu reputacije. Neće biti ništa od ONE razine s novim igrama plus što je prošlo previše godina experimenata i ljudi koji su uživali u njihovom dobrim igrama sad imaju kredite i obitelji xD