HCL.HR

Dragon Age: Inquisition – u zmajevom gnijezdu

Zoran Žalac 18.11.2021.   •   12 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije sedam godina lansiran je fantastični RPG Dragon Age: Inquisition, komercijalno najuspješniji dio BioWareova serijala.

2011. je na papiru bila fenomenalna godina za ljubitelje fantasy RPG-ova jer su nove igre u razmaku od pola godine dobili serijali Dragon Age, Elder Scrolls i The Witcher. Premda je Dragon Age bio “najsvježiji” među tim serijalima i premda je doslovno imao zmaja u nazivu, igrači su više zabave pronašli kod zmajeva u The Witcheru 2 i Skyrimu. Razvojni tim BioWare primijetio je da je zadnji u toj utrci pa si je za sljedeći Dragon Age uzeo više vremena i dostavio ga na današnji dan prije sedam godina.

Dragon Age: Inquisition bio je revolucionarna igra više za sam BioWare nego za igrače. Engine koji se koristio u prva dva dijela nije bio dizajniran kako bi se nosio s igrom s velikim otvorenim svijetom. Ekipa je za viziju nove igre trebala novi engine, a poklopilo se to s time da je izdavačka kuća Electronic Arts tada došla na ideju da svi njihovi studiji razvijaju igre u Frostbiteu 3, naprednom engineu korištenom za igre iz serijala Battlefield. BioWareu je prelazak na Frostbite 3 pružio dosta prilika, ali i nevolja jer su radili s tuđim alatom koji nije bio prilagođen za RPG naslove.

Ipak, ono što su dostavili bilo je impresivno za to vrijeme. Svijet je u Dragon Age: Inquisitionu i dalje bio podijeljen na odvojene regije, ali su sama područja bila znatno veća nego u prethodnim igrama. Najatraktivniji dio bili su sami zmajevi – bilo ih je više nego u prethodnim igrama te su bitke s njima bile iznimno napete.

Gameplay je u Inquisitionu bio sličan prethodnim igrama iz serijala. Borilo se timski, a igrač je mogao birati između devetero pomagača od kojih mu je većina mogla biti i više od pomagača. Borba je i dalje imala opciju pauziranja, a igrač je mogao preuzeti kontrolu nad bilo kojim likom u timu. Sustav odabira u dijalozima približio se kružnom formatu iz Mass Effect igara, a umjesto kampa imali smo vlastitu utvrdu Skyhold iz koje smo mogli birati strateške misije.

Inquisition je po prvi put u serijalu predstavio i multiplayer kooperativnog tipa. Moglo se igrati u četvero, birati između devetero likova te rješavati misije na tri mape. Sam multiplayer mod bio je odvojen od glavne kampanje te je imao zaseban sustav napredovanja.

Dragon Age: Inquisition po izlasku je pokupio dobre kritike i visoke ocjene. Na kraju 2014. osvojio je brojne nagrade za najbolju igru te godine. Uslijedila su brojna proširenja za igru koja su izlazila u narednih godinu dana, zaključno s Trespasserom koji je zaključio samu priču i postavio temelje za nastavak koji još uvijek čekamo.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (12)

  • Darcoolio

    18.11.2021 - 18:28

    Prvo sam se jedva navikao, nisam bio osuševljen kamerom i generalno sam se nadao da će nakon DA2 da se vrate na staro kao na Origins, međutim ipak sam nastavio da igram i bio bi pravi greh da nisam.
    Mada Origins sam prešao sa svim mogućim klasama tako da mi je on generalno najbolji u serijalu, a vala i u top 5 RPG igara.

    • Veles

      @Darcoolio, 18.11.2021 - 19:43

      Slazem se, Origins je znatno bolji od svojih nastavaka. Bolje se sjecam radnje iz ekspanzije za Origins, nego price iz DA2 i Inquisition. To dovoljno govori

  • moordrak

    18.11.2021 - 19:45

    “Shadows fall
    And hope has fled
    Steel your heart
    The dawn will come

    The night is long
    And the path is dark
    Look to the sky
    For one day soon
    The dawn will come…”

    Ove riječi obilježavaju Jedan od nezaboravnih trenutaka u mojem prilično dugom gaming stažu. Nevjerojatno je kako se i nakon 7 godina sjećam gotovo svih detalja kao da sam igru igrao jučer. Volio bih da je ovakvih uspomena više.
    Dragon Age Inquisition za mene je zadnji Biowareow uradak vrijedan spomena. Jednostavno me strah kako će izgledati nastavak DA sage.

  • tuvvok1701

    18.11.2021 - 19:56

    Meni izvrsna igra, koliko sam se samo zabavio na side questovima, to su strahote

  • crolink07

    18.11.2021 - 20:38

    Odlična igra, RPG prve klase,platinirao na trojci i četvorci.

  • Lazy

    19.11.2021 - 07:10

    Osobno igra mi je prosjek, igrao, presao, natjerao se da je zavrsim, jako repetetivna i monotona igra, niti blizu “pravim” RPG-ima.,steta…

  • SonOfZeus

    19.11.2021 - 11:46

    Meni osobno je igra bila razočarenje, ni tragu odličnom Originsu. Monotona, MMO-like svijet i osrednja priča nakon prvog chaptera. Nikad ju nisam završio.

  • NastyGT

    19.11.2021 - 12:31

    DA Origins igram trenutno i na poslu u trenucima pauze. DA2 sam igrao nekih 4-5 sati pre nego što me je smorilo, ovo sam izdržao na jedvite jade dva sata igranja pre nego što sam je zauvek obrisao.

  • markan3333

    19.11.2021 - 21:21

    Odlična igra, ali mi je Origins i dalje najbolji.

  • marko1106

    19.11.2021 - 21:24

    Ova igra i ME:Andromeda su dvije potpuno slicne igre. Znam isti developer ali doslovno precrtane sa nekim izmjenama. Ali questovi su doslovno isti.

  • Buuks

    19.11.2021 - 23:45

    100 radnih sati dobro uloženih.

  • Gojko Knez

    20.11.2021 - 17:30

    Origins je remek djelo, dvica je franšizu odvukla iza šupe i spremila joj metak u čelo. To sto se Žučino truplo trzalo još neko vrijeme ne znači puno. Ljude koji su radili DA2 treba procesuirati i kazniti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?