HCL.HR

Electronic Arts je pod istragom zbog Fife i paketića Ultimate Teama

Zoran Žalac 11.09.2018.   •   39 komentara   •   Zanimljivosti


Sudeći po belgijskim medijima, tvrtka Electronic Arts mogla bi se naći na sudu u sporu protiv Belgije.

Belgijska vlada ove je godine na snagu donijela zakon po kojemu videoigre dostupne maloljetnoj publici ne smiju sadržavati nikakav oblik nagradnih kutija (loot boxa) jer se kupovanje i otvaranje istih po tamošnjim regulativama smatra kockanjem. Igre poput Dote 2, Overwatcha, Counter-Strikea i NBA 2K19 stoga su morale potpuno izbaciti kupovanje nagradnih kutija ili na neki drugi način zaobići odrednice zakona u Belgiji.

Dok su se drugi oko toga potrudili, makar i nevoljko, EA Sports sa svojom Fifom po tom pitanju nije učinio praktički ništa, a upravo je FIFA bila jedan od naslova za koji se smatralo kako mladu publiku navodi na kockanje.

Kako navodi belgijski Metro, EA je zbog toga pod istragom i ako se pokaže da postoji valjana osnova za tužbu, tvrtka će se naći na sudu. Doduše, ostaje vidjeti kakvu će razinu transparentnosti FIFA 19 donijeti u svoj FUT mod pri otvaranju paketića s igračima. Ovogodišnji je PES, primjerice, izbjegao optužbe o kockanju time što je omogućio igračima da prije kupovanja novih nogometaša provjere koje nogometaše mogu dobiti.

Upravo je to sporni element za belgijsku komisiju s obzirom da FIFA igračima ne prikazuje kolike su im šanse da nešto osvoje ako odluče potrošiti novac na mikrotransakcije.

Komentari (39)

  • sedf

    11.09.2018 - 10:28

    Pošalji te ih u zatvor

  • i_love_all_games

    11.09.2018 - 11:22

    Barem imamo dokaz da nije cijeli svijet glup

  • AdvCool

    11.09.2018 - 11:31

    EA, nikada dosta novaca. ‘Singleplayer games are dead. Gamers don’t want them, they want multiplayer games with lootboxes’. Koji papucari, kako bi volio da propadnu

  • Luka 6c

    11.09.2018 - 11:33

    Ti loot boxovi su fkt teška glupost. Kaj nisu u stanju smisliti bolji način kako izmusti pare od igrača? Stavi kozmetiku, stavi, ak ništa, da možeš kupit igrača kojeg želiš, al ova fora da platiš box u kojem ne znaš što ćeš dobiti je anti logika. Em platiš igru, em imaš mikrotransakcije -.-‘

    • movie

      @Luka 6c, 11.09.2018 - 14:35

      Faket konj koji je to smislio. Inače preko kupovine fifa pointsa godišnje zarade blizu milijardu dollara. Pa kojoj je budali to palo na pamet? Da ne bude da ih branim, apsolutno ne ali lika koji je osmislio fut treba nagraditi nobelovom nagradom. Lik je svojom inovacijom omogućio firmi najveću zaradu u povijesti industrije. I tako svaku godinu iznova.

    • Susjed

      @movie, 11.09.2018 - 14:47

      Pa tom tipu bi se smučilo od tvojih hvalospjeva ?

    • movie

      @Susjed, 11.09.2018 - 15:09

      Kakvi hvalospjevi. Samo činjenice. One kažu da je lik osmislio mod koji svake godije iznova donosi najveće novce u industriji. Da je to lako imali bi godišnje na desetke takvih igri a ipak nemamo niti jednu osim fife. Znači, gledano sa strane to je tako. Iz prizme igrača možemo ga mrziti, što je opet realno. No svaki poslodavac bi volio imati ovakvog lika u svojoj firmi. Jednostavno moraš iskazati poštovanje liku koji je osmislio genijalan mod za uzimanje novca svake godine za jednu te istu stvar. Zar to nije umjetnost izvlačenja novca?

    • Luka 6c

      @movie, 11.09.2018 - 15:20

      reply na tvoj reply Susjedu, nije mi mob refreshao. Dakle, kao sto sam napisao u replyju tebi, nitko iz EA nije osmislio loot box da odmah razjasnimo. oni su ga implementirali to jest preuzeli ideju od drugih. da, umjetnost je, ali imaju problem s time – zakonski problem.
      Također, loot box u takvim igrama nema alternativu. dakle, svojim novcem jedino kroz loot box mozes doci do tih igraca, ili cega god vec, ne govorim sad o fifi specificno. poanta je sto vjerujem da ima, ili moze biti boljih nacina kako izmusti novac a da pritom svi budu zadovoljni

    • movie

      @Luka 6c, 11.09.2018 - 17:16

      Pa nije baš tako. Možeš cijelu godinu igrati fut a da ne potrošiš niti jednu lipu. Igraš redovito WL i SB i zaradit ćeš kroz sezonu nekoliko milijuna coinsa samo od igre a od packova što dobiješ uz igranje dobit ćeš masu igrača. Možda te nešto strese pa dobiješ i one najbolje. Imaš masu sbc kroz koje možeš dobiti odlične kartice. Potom imaš neka natjecanja kroz koja dobijaš igrače. Stvarno ne trebaš trošiti nikakve novce osim ako nisi totalni debil za igru. Još bih dodao market na kojem možeš zaraditi po nekoliko milijuna coinsa. Što ti više teba?

    • Luka 6c

      @movie, 11.09.2018 - 18:06

      reply na “pa nije baš tako…”. da, možeš i bez loot boxova, kao i u gotovo svakoj igri koja ih sadrži. ali dok god imaš loot box U OVOM OBLIKU i dok god mozes kupovati za stvarne pare i dok god izaziva isti osjećaj kao i kad kockas i dok god, u krajnjoj liniji, to spada pod kockanje – mijenjaj koncept ili mijenjaj zakon.

    • RaspudicT1986

      @movie, 11.09.2018 - 18:23

      daj mi molim te reci jel se u tim silnim gold packovima ikad ista dobije ili to mogu samo oni likovi na YouTubeu!! iskreno u 3 godine FUT-a nisam dobio u paketićima bas nista vrijedno…..najbolje sam dobio Bufona i Bonucia dok su vrijedili cca 30-50 tisuca coinsa. A otvorio sam brat bratu 500 paketića…sto kupljenih sto osvojenih na SB i SBC

    • movie

      @RaspudicT1986, 11.09.2018 - 23:13

      Pa eto ja dobio TOTS Salaha, TOTS Matića, TOTS Verthomgena, TOTS Adana, MOTM Trippiera, Griezmanna… to je ono što mi je prvo palo na pamet. TOTS Salaha i Matića sam dobio upravo na SB

    • RaspudicT1986

      @movie, 12.09.2018 - 09:13

      ma dobro TO…..tako sam i ja dobi sterlinga 93 i otamendia 92 ali to su paketici di ti je zagarantitan TOTS………ja te pitam tjekom sezone u normalnim Gold i gold premium paketima??

    • movie

      @RaspudicT1986, 12.09.2018 - 14:10

      Pa u SB paketima ti ništa nije zagarantirano. Igraš tjedan dana koliko skupiš bodova upadaš u određeni rang koji daje određene nagrade. Recimo u elite 1 dobijem 39 800 coinsa i dva mega packa. Tijekom godine dobijao sam kojekakva govna a onda me u vrijeme totsa streslo to što sam ti naveo. Nisu tro bili zagarantirani packovi već packovi koje sam dobio igrajući WL ili SB

    • RaspudicT1986

      @movie, 12.09.2018 - 15:05

      ajde dobro bar nesto!! da znam da ne igram đaba

    • movie

      @RaspudicT1986, 12.09.2018 - 18:12

      A gle, sve ti je to sreća. U prošloj fifi sam otvorio preko 1000 packova i dobio karu. Netko otvori 50 packova i dobije čuda. Nema pravila.

    • mOOha

      @movie, 11.09.2018 - 15:34

      Slažem se – uspio je izmisliti lov u mutnom jer zbog tehnikalije ne spada pod kockanje – još – a svakako bi moralo spadati pod kockanje i apsolutno sva pravila koje kockanje povlači. Vjerujem da tada EA nebi tako zadovoljno trljao ruke, a zbog ovog propusta to svakako može dok im netko ne stane na rep.

    • mOOha

      @movie, 11.09.2018 - 15:34

      Nisu jedini naravno – čitav Freemium model počiva na toj poremećenoj arbitrarnoj distinkciji koja nikako ne drži vodu.

    • Luka 6c

      @movie, 11.09.2018 - 15:12

      tako je Movie, u pravu si. dakle moja poanta nije “to nitko ne kupuje” nego “kaj ne postoji bolji način”, neki koji ce biti win win. jer ako ti države doslovno brane loot box koji spada pod kockanje onda imas problem i nemas win win. btw lootbox nije osmislio nitko od ekipe koja radi na fifi nego je taj koncept stariji, ovi su ga samo implementirali

    • movie

      @Luka 6c, 11.09.2018 - 17:04

      Ja ne govorim o poštenom modelu niti me interesira imali pošteniji model. Govorim samo o činjenici da ovaj model donosi firmi enormnu zaradu. To me fascinira. Naravno da to nije ea izmišljotina. Njihova izmišljotina je fut u koji su to dobro implementirali. Mnogi su taj sistem upeljali u svoje igre ali nitko iz godine u godinu na tome ne ubire niti približne novce kao ea sports. Na tome uberu koliko i na prodaji same igre. Strašno.

    • Luka 6c

      @movie, 11.09.2018 - 18:04

      ne govorim ni ja o poštenju, boli me briga za poštenje i kaj ekipa radi sa svojim parama, ali postoji nešto što se zove zakon. nije da sam neki fan i toga jer ih ugl pišu stari prdonje koji nemaju kontakta sa stvarnošću ali loot box spada pod samu definiciju kockanja.
      da, u pravu si, donosi brdo love.
      da, u pravu si, super je implementirano.
      da, model je pošten dokle god ga krajnji potrošač smatra poštenim.
      ono kaj ja hocu reci je sto taj model nije win win. Ako ti loot box spada pod kockanje, ako ti iz kriga psihologa dolazi da je loot box kockanje i dolazi do istih emocija kada se kockaš, onda tome U OVOM OBLIKU nije mjesto, kuzis?
      slazem se ja sa tobom u svemu kaj si ti do sad napisao, ali to nije ono kaj ja govorim

    • Lundvalnaden

      @Luka 6c, 11.09.2018 - 18:21

      po čemu je lootbox drugačiji od skupljanja sličica iz čokoladica životinjskog carstva?
      kinder jajeta?
      ili nebrojeno mnogo drugih igračaka kojima je osnovni i jedni model prodaje kao “mistery box” ?

    • Sackboy

      @Lundvalnaden, 11.09.2018 - 19:42

      I sličice su isti shit kao lootbox nema razlike, zato od 10 godina na dalje ne skupljam nikakve sličice, do 10 sam bio dovoljno blesav da nasjednem na te fore.

  • MoGaming

    11.09.2018 - 11:39

    Da im ukinu ove paketiće nebi pola ljudi kupilo fifu.

    • movie

      @MoGaming, 11.09.2018 - 15:11

      Dobro jutro. Pa naravno da je tako. Fifu godinama prodaje fut. Kada nestane futa nestat će i fife u ovom obliku.

    • kapulee

      @movie, 11.09.2018 - 15:34

      Nije istina.Vise igraca igra career mode nego FUT.

    • movie

      @kapulee, 11.09.2018 - 17:10

      Daj ne budi smiješan. Što više igrači igraju i što ih više interesira vidi se po interesu igrača pri izlasku igre. O ničem se ne priča i ne piše kao o futu. Pri predstavljanju igre ea uglavnom govori samo o futu. Na fifa poinsde za fut igrači potroše godišnje blizu milijardu dollara. Dan danas možeš otići u fifu 16 i u futu odigrati online tekmu. Odi na fifa temu na bug, cijelu godinu svi govore samo o futu. Nema niti jednog igrača koji govori o career modu a kada se pojavi jedan s nekim upitom ne dobije niti odgovor. Toliko koliko igrači što igraju.

    • Luka 6c

      @MoGaming, 11.09.2018 - 15:21

      ne moraju ukinuti. samo da se nađe novi model.

  • sallaD

    11.09.2018 - 11:43

    hajde EA, kada cete reci belgijskom sudu da su neobrazovani radi sto ne prihvacaju vase loot boxeve ko normalnu stvar?

    • MoGaming

      @sallaD, 12.09.2018 - 00:17

      Tebi su neobrazovani oni jer žele zaštit narod? Ovo sve države trebaju uradit i onda bi morali izbacit taj model skroz.

    • sallaD

      @MoGaming, 12.09.2018 - 07:09

      Netko nije u potpunosti shvatio referencu.

  • Lundvalnaden

    11.09.2018 - 18:18

    ej toliko strke oko lootboxova u video igrama, imam ja jedno pitanje –
    kako to da nema nikakve strke oko “lootboxova” sa stvarnim igračkama?
    danas na svakom kiosku imas gomile “mistery boxova” svih mogucih igračaka, kao ne znas sta ces dobit, jel to nije kockanje isto? jel nisu paketici sa sličicama kockanje, istom tom logikom?
    kupuješ životinjsko carstvo čokoladice, nemas pojma koju ces sličicu dobiti, jel to nije identična stvar ko i najgori moguci lootbox?
    kinder jaja, evo cujem oni furbyji i brdo sličnih igracaka svi se tako prodaju danas?
    zasto nema niti jedne riječi protiv takvih stvari? :SSS

    • Sackboy

      @Lundvalnaden, 11.09.2018 - 20:15

      Ja se potpuno slažem, sve te “random” kupnje treba prebaciti strogo pod kockarski zakon.

    • Luka 6c

      @Lundvalnaden, 12.09.2018 - 00:04

      tu cu ti pokusati odgovoriti i na reply u komentaru iznad. Predmet trgovine kinder jajeta i životinjskog carstva je čokolada, a ne kocept loot boxa. također, znaš što kupuješ.
      ovo sad vrijedi i za sličice, kinder jaje, životinjsko, pokemone, panini sličice i sve te gluposti: svaka sličica ili igračka se može posebno naručiti i platiti stvarnim novcem po tržišnoj cijeni. Tom činjenicom se gubi svaka nepredvidivost ishoda trošenja vlastitog novca. U slučaju loot boxova u gamingu, vrlo rijetko mozes doci i reci “daj mi zlatnog ronalda za $$$”, “daj mi najjace kartice u battlefront 2” itd. prisiljen si kupovati loot boxove. također, aktivnosti kupovanja loot boxova i otvaranja istih ima izaziva isti osjećaj kao i kod stvarnog kockanja. upravo navedene karakteristike spomenutog sustava su ga stavile pod povečalo određenih zemalja.

    • Lundvalnaden

      @Luka 6c, 12.09.2018 - 00:26

      loot boxovi u video igrama su opcionalna mogucnost koja nije glavni smisao igre. neke igre možeš u potpunosti igrati bez da imaš ikakve potrebe za dodatnim loot boxovima. dok s druge strane, koja je poanta čokolade u životinjskom carstvu? to je samo utješna nagrada, glavni cilj je skupiti čitav album.
      nikad nisam cuo da se posebno moze naručiti pojedinačna sličica ili igračka poput npr pokemon karte, osim ako ju kupuješ na oglasniku, od drugih ljudi, što nije neka najlegalnija metoda, a u krajnjem slučaju nije ni službena opcija.
      sve u svemu, meni to sve zvuči kao ista kategorija, tj igre su jos i najbolja opcija u većini slučajeva

    • Lundvalnaden

      @Luka 6c, 12.09.2018 - 00:34

      da još dodam – neki dan sam gledao reportažu o najnovijim hit igračkama za 2018. godinu. jedna od igračaka su bile neke plišane životinjice koje su se mogle kupiti samo u mistery boxovima.
      naglasak u reklami za tu igračku je bio da ima nekih 20ak različitih životinja, neke od njih su super rijetke (tako da su odlične za kolekcionare), a nikako se ne može znati koju životinju ces dobiti u kutiji jer žele da djeca imaju osjećaj kao da je životinja izabrala njih, a ne oni nju…
      i eto, to je jedna od popularnijih igračaka i nitko se ne javlja da je to problematično :S
      to bi bilo kao da postoji video igra u kojoj imaš samo loot boxove u kojima možeš dobiti crtež nečega i to je to. i neki crteži su rijeđi i nikad ne znaš šta ces dobit, ljudi kupuju lootboxove, skupljaju crteže i gledaju u njih. a takva igra, na svu srecu, koliko ja znam, još ne postoji ili nije nešto popularna 😀

    • Luka 6c

      @Lundvalnaden, 12.09.2018 - 08:58

      i kocka je u životu opcionalna mogućnost.
      “nisam čuo” ja argument?
      Zašto kupovina prek oglasnika nije najlegalnija metoda??? o cemu ti?
      Tebi to “zvuči”?
      “nitko se ne javlja da je to problematcno pa onda ok” je tebi argument?
      Gle, neda mi se objašnjavati ti osnove ekonomije i kocke, a i nije mi uplode-alo komentar od sinoć. evo ti par linkova, procitaj i obrazuj se o temi a ne tu laprdat:
      https://www.engadget.com/2017/11/22/belgium-moves-to-ban-star-wars-battlefront-2-style-loot-boxes/?_ga=2.215112286.85535646.1536708362-192271418.1536708362 https://blog.prototypr.io/the-esrbs-response-to-loot-boxes-is-useless-e6154ee9d26c https://www.wired.co.uk/article/loot-boxes-star-wars-battlefront-2-fifa-ultimate-team https://www.youtube.com/watch?v=_akwfRuL4os&_ga=2.215112286.85535646.1536708362-192271418.1536708362 https://en.wikipedia.org/wiki/Loot_box https://en.wikipedia.org/wiki/Skin_gambling

      Također, imaj na umu da moj prvi komentar nije bio da bi nešto trebalo ukidat, nego samo da se nađe novi model. Pročitaj si tekstove i uživaj, neda mi se replyjat po stoti put istu temu, a i stranica ne prima komentar svaki put 🙁
      pozdrav 🙂

    • Lundvalnaden

      @Luka 6c, 12.09.2018 - 23:33

      dečko, ja laprdam, lijepo sam te pitao, al očito moram crtati, pa hajmo.
      to sto ti mozes kupiti igračku koju želiš na ebayu nema nikakve veze, jer je to THIRD PARTY. dakle nije official support.
      onda isto tako mozes reci da ni lootboxovi nisu problem ako ih netko može hakirati.
      loot boxovi u video igrama su opcionalna stvar jer se sve igre mogu igrati bez da se uopce kupuju lootboxovi tako da nema smisla zasto bi se uopce ukidali.
      što se tiče tvojih drugih argumenata i linkova koje ne planiram otvoriti – ja ne mislim tako i uopce me ne zanima što imaš za rec.
      uživaj 🙂

    • movie

      @Luka 6c, 12.09.2018 - 14:13

      Najbolja je fora što ti nisi prisiljen ništa kupovati unutar futa. Sve je to tvoja dobra volja. Ja fakat tu ne vidim problem? Je li me netko tjera trošiti stvarne novce za packove? Apsolutno ne. Je li mogu biti konkurentan unutar igre ako ne potrošim i jednu lipu? Apsolutno da.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?