HCL.HR

Istraga je otkrila kako je Redfall postao tako loša igra; developeri su se nadali da će ju Microsoft otkazati

Zoran Žalac 01.06.2023.   •   17 komentara


Ljudi koji su radili na Redfallu anonimno su progovorili o problemima u razvoju te igre, otkrivši kako se studio Arkane nadao da će Microsoft / Xbox otkazati igru, što se na kraju nije dogodilo.

Svi se više-manje slažu kako je Xboxova prva igra od 80 eura bila ogromno razočaranje. Svima je isto tako jasno zašto je Redfall loša igra – gotovo nijedan njezin segment nije ponudio ništa kvalitetno. Međutim, mali je misterij kako je Redfall ispao kao igra koje se srami i sam šef Xboxa. To jest, kako je moguće da je studio Arkane, jedan od najcjenjenijih studija u industriji igara, nakon niza hitova lansirao nešto što mnogi smatraju totalnim smećem?

Stvari su malo jasnije nakon istrage Bloombergovog novinara Jasona Schreiera. On je porazgovarao s ljudima koji su radili na igri te otkrio s kakvim se problemima suočavali. Izjave su dali anonimno, s obzirom da dopuštenje za razgovor s novinarima nisu imali. Njihove matične firme, Bethesda i Microsoft, odbili su dati izjave za Bloomberg.

Ukratko, razvoj Redfalla krenuo je 2018., u vrijeme dok Arkane i Bethesda još nisu bili pod Microsoftom. Tadašnji vlasnik studija, ZeniMax, svoje je ekipe poticao da rade na multiplayer igrama u koje se mogu implementirati dodatne monetizacije, odnosno mikrotransakcije. Fallout 76 i Wolfenstein: Youngblood neki su od plodova tog pristupa.

Razlog tome je naravno – prilika za zaradu. U 2018. godini scenom je harao Fortnite i donosio milijarde dolara prihoda. Godinu dana ranije Arkaneova igra Prey pokupila je hvale recenzenata i igrača, ali je bila komercijalno neuspješna. Cilj je stoga bio da Arkaneov ogranak u SAD-u kreira nešto što bi bilo interesantno širem krugu igrača i tako ostvarilo bolji rezultat.

Prvi problem je nastao u činjenici da Arkane do Redfalla punih 19 godina uopće nije radio na multiplayer igrama. Falilo im je iskustva, ali i radne snage. Drugi problem bio je taj što je studio brojao manje od 100 ljudi, dok je ZeniMax htio da im razviju igru koja bi konkurirala Fortniteu i Destinyju, naslovima iza kojih stoje timovi sa više stotina zaposlenika.

Bloomberg izvještava kako je moral zaposlenika u Arkane Austinu s vremenom pao na niske grane. Do trena kad je Redfall bio dovršen, studio je napustilo oko 70% zaposlenika koji su 2017. lansirali Prey. Kad je 2020. Microsoft najavio kupnju Bethesde i njezinih studija, ekipa u Arkane Austinu nadala se da će Redfall biti otkazan ili vraćen na početak razvoja kao single-player igra. Nažalost, nijedno od toga nije se ostvarilo.

Na kraju je Redfall kasnio u razvoju, a ono što smo dobili bila je skrpana verzija igre koja je sve do 2021. bila dizajnirana s mikrotransakcijama kao vodećim motivom. Strašno je čak i pomisliti da je igra zapravo mogla biti još gora od onoga što smo u konačnici dobili.

Komentari (17)

  • Fumer

    01.06.2023 - 16:06

    tužna priča

  • Apocalypse4987

    01.06.2023 - 16:08

    Uvik sam developere smatrao svojevrsnim umjetnicima koji imaju ideju, viziju, volju i želju napravit nešto fenomenalno, i šta više proučavam gaming industriju počinjem ih žalit. Moraju radit ono što im se kaže, kad im se kaže i koliko im se kaže, i to od ljudi koji pokma nemaju o videoigrama. Slična stvar je i u filmskom svijetu. Neki se odvaže pa naprave svoj studio, a to zna bit rizičan i skup pothvat. Ostali proizvode smeće i čekaju kad će dobit otkaze jer ulagači žele da naprave igru koju u stvarnosti niko ne želi. Jednostavno grozno!

    • Stecajni_upravnik

      @Apocalypse4987, 01.06.2023 - 16:57

      Muzika je kontra primer koji dokazuje tvoju poentu. Danasnju muziku i tekstove pesama mahom prave psiholozi a ne muzicari, pravi se sadrzaj koji na prvo slusanje ne izlazi iz glave, koji od antitalentovanih ljudi za pevanje pravi zvezde a od publike zombiranu masu. Ipak, kao i u gamingu, postoji ekipa koja prati svoje ideje i namere pa pravi dobre i kvalitetne stvari. Zato odavno tvrdim da je buducnost gaminga Indy scena👍

    • Ravel

      @Apocalypse4987, 01.06.2023 - 17:31

      Jedino gdje imaš kompletnu slobodu je kod pisanja knjiga, a čak si i tu u milosti izdavačkih kuča.

    • Bogy

      @Apocalypse4987, 01.06.2023 - 19:37

      Problem ovdje je loš Menađžment koji nezna otkazat projekte i neznaju držati zajedničku viziju za projekt među dev. Svaki dobar AAA studio bez dobrog međžmenta ne može fukcionirati dugoročno, dobar za to primjer je 343 i bungie.

  • Kvizo

    01.06.2023 - 16:12

    hahaha neznas ko je debilni ovi sto su pravili ili ovi sto pustise igru u promet a znaju staviti cjenu od 70 eura fuj

  • zlakob

    01.06.2023 - 16:29

    To je tako.. Nitko nemoze bit na vrhu i hvaljen cijelo vrijeme – nažalost. Sve koji su gore moraju kad tad past dole i reorganizirat se… Same shit i sa Arkanom… Žalosno je jedino sto developeri moraju imat flaster preko usta i nesmiju zucnit i moraju lagat o svemu dok se igra ne izbaci.. Jednom kad se skupe muda od tih svih geekova i nerdova i kad budu izlazili u javnost govoreci kako su pod pritiskom i kako rade na smecu od igre, tad se mozda malo promjeni situacija.. Al nazalost to mora bit cijeli kolektiv a ne samo pojedinac..

  • Ravel

    01.06.2023 - 17:32

    Nadam se da će ovo pročitati svi, a prvenstveno oni koji su od igre pravili smijuriju i pljuvali po Arkaneu, bez da su znali što se dogodilo iza kulisa.

  • DiVojic

    01.06.2023 - 17:37

    Na sreću ovakvi idiotski leaderi su rijetkost među Japanskim game-devovima. Tamo barem razumiju gaming.

    • Zoran Žalac

      @DiVojic, 01.06.2023 - 17:57

      Hah. Za demantiranje ovoga ne treba tražiti dalje od Square Enixa. Jedan Platinum Games, poznat po nekim od najboljih akcijskih igara (NieR Automata, Bayonetta), kreira live service fijasko Babylon’s Fall, kojemu Square Enix najavi gašenje šest mjeseci nakon lansiranja. Final Fantasy 7 First Soldier – krepao. Chocobo GP – sahranjen. Avengersi – piši kući propalo.

    • DiVojic

      @Zoran Žalac, 01.06.2023 - 19:17

      You got me there, ali mi se čini da je i dalje manji broj idiotskih dev kompanija kada se uspoređuje sa zapadom, tko zna možda sam u krivu xD

    • DiVojic

      @Zoran Žalac, 01.06.2023 - 19:18

      Babylon Fall, majke ti zaboravio sam na to xD

    • marko1106

      @DiVojic, 01.06.2023 - 18:16

      Pa i Sony najavljuje slicno. Više multiplayera. Zašto je Gamepass bio gotovo bagatelu. Ubacis igara sa transakcijama, dlc-ovima, i more dodataka. Sony se isto okrece prema tome. Realno gledajući još jedino Nintendo izbacuje originalan sadržaj. Svaka sljedeca igra im je inovativna u nekom smislu. I na pc-u se nađe dragulja koje imaju nešto inovativno ali moraš tražiti dalje od AAA takozvanih igara.

  • PS2MASTE®

    01.06.2023 - 19:05

    Arkane se nadao da će Redfall biti otkazan, ali Phil Spencer je napravio drugo – otkazao PS5 verziju. LOL

  • Indigo83

    02.06.2023 - 01:38

    pare pare pare poluproizvodi pare pare pare poluprizvodi

  • Darac83

    02.06.2023 - 01:45

    Neka, valjda dolazi vrijeme da shvate da neće bilo kakvo sranje proć. U svim žanrovima danas postoje glavne face koje vladaju i na desetke drugih koji kupe ostatke. Ako se želi dio kolača, mora se potrudit i napravit sadržajno i kvalitetno. Potrudi se ili propadni, nema više ofrlje…

  • SanKa

    02.06.2023 - 10:19

    rekao sam da ce ovo bit tesko smece cim se pojavio prvi video.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?