HCL.HR

Reklamni spot za Marvel’s Spider-Man 2 prikazao “not actual gameplay” grafiku kakvoj se nadamo na PlayStationu 6

Zoran Žalac 03.10.2023.   •   40 komentara


Televizijski spot za nadolazeću PlayStation 5 ekskluzivu Marvel’s Spider-Man 2 fokusira se na interne i eksterne sukobe te izazove poznatih superheroja. U “not actual gameplay” formatu.

Deveta generacija konzola trebala bi biti ona u kojoj ne znamo razlikovati stvarno od nestvarnog, kako nam je to rekao Keanu Reeves u tehnološkom demu Matrix Awakens. No, koliko god developeri ganjali 4K kvalitetu i raytracing efekte, za promociju igre u javnom prostoru očito to još nije dovoljno impresivno. Marvel’s Spider-Man 2 grafički bi tako trebala biti jedna od ljepših igara PlayStation 5 konzole, no za promociju u novom TV spotu još uvijek se koristi “not actual gameplay” materijal.

“Filmični” trailer izgleda prekrasno, to se ne može poreći. Samo se je očito da smo još generacijama daleko od toga kad ovako nešto neće nositi oznaku “not actual gameplay”. Ili smo daleko od toga da grafika koja je blizu ovoga još uvijek nije dovoljno dobra za promoviranje.

Da ne ispadne kako je Sony jedini koji koristi ovu taktiku, i CD Projekt RED nedavno je lansirao impresivni trailer za Cyberpunk 2077: Phantom Liberty koji je također istaknuo stari trend korištenja uljepšanih materijala za promociju igre. A Cyberpunk 2077 je prva i jedina igra na tržištu koja ima puni pathtracing i pomiče granice onoga što je danas izvedivo u tehničkom smislu. Ali eto – za promociju igre širem krugu publike takva prezentacija još uvijek nije dovoljna.

Komentari (40)

  • Iron666

    03.10.2023 - 11:10

    Već 3 godine stara konzola i 3 godine star hardware. Teško da će grafika na istoj ići znatno kvalitetnije do kraja njenog vijeka, jednostavno će postati outdated hardware (koji je zapravo već i sad). Ne hejtam, ali nažalost tako je kako je. Sve je to tek sad nekako krenilo (s ovom generacijom) i baš me zanima hoće li se cijeli fokus optimizacije igara prebaciti na AI i koliko će snaga samog hardware-a uopće utjecati na sve to. Danas se to barem vidi gdje surova snaga očito ne znači meda bez šugavog upscale koji sa sobom nosi hrpu ghostinga, fejk frejmova i povećanog latency-a. Živi bili pa vidjeli. Nek oni nama daju kvalitetne igre koje sa sobom nose neki impact, koje ćemo pamtit, jer toga ima sve manje i manje.

    • Zoran Žalac

      @Iron666, 03.10.2023 - 11:18

      Ne očekujem brda i doline, ali sjetim se da još uvijek nismo vidjeli nijednu PS5-only razvijanu igru u režiji Sonyjevih studija kao što su Naughty Dog, Sucker Punch ili Santa Monica, od kojih se očekuje da hardver PS5 konzole poznaju kao vlastiti džep, i koje se uz Insomniac smatra vodećima unutar PlayStation Studiosa.

    • Daky_13

      @Zoran Žalac, 03.10.2023 - 11:50

      Mislim da će pun potencijal snage Ps5 izdavači igara tek upoznati na kraju njegovog ciklusa,kao što smo imali prilike da vidimo na Ps4 sa nekoliko igara posebno Last of us 2 i Ghost of Tsushima,to je bio maksimum snage Ps4.Nadolazece igre za Ps5 se uveliko rade na Unreal 5 enginu ali lično mislim da će Ps5 imati problema pri izvođenju,60 fps-a će mo moći samo da sanjamo, jedino ako bude tu pripomogao Ps5 pro.Nije to više kao pre kada se izmedju konzolaških generacija video značajan napredak u izvedbi i grafici,toga je danas sve manje.Bližimo se maksimumu,makar za ovaj naš naraštaj ljudi.Zato za svaku sledeću generaciju koja dolazi očekujem sve manje ono “vauuu vidi koja grafika”

    • Iron666

      @Daky_13, 03.10.2023 - 13:08

      Slažem se s tobom. Nosioci same konzole koje je Zoki naveo su zasigurno zaslužni i bit će zaslužni za najbolje i najljepše naslove koje će nam ponuditi, ali sama činjenica da je UE5 tek počeo biti dostupan developerima krajem 2022. govori dovoljno. Sva ta prava next gen “sranja”, najviše to real time osvjetljenje i sl. nose sa sobom hrpu problema i to se stvarno vidi i na samoj konzoli koja to sve jedva pokreće i još sa downscale fejk rezolucijom, a isto tako i na PC-u gdje bez navedenih DLSS-ova i fejk frejmova ne možemo imat stabilan gameplay na grafičkama koje koštaju 20 tisuća kuna, halo 🤣. A još k tome, igre poput RD2 koji ni nemaju te neke nove shemice, izgledaju i dan danas bolje nego hrpu novih naslova rađenih na najnovijem engine-u. Vidjet ćemo, ali poprilično sam siguran da nećemo vidjeti neki breakthrough sa grafikom, barem ne na konzolama

    • Daky_13

      @Iron666, 03.10.2023 - 14:17

      Ljudi idu na mesec,prave svemirske brodove sta sve ne rade i sta sve mi ne znamo.Hocu da kažem da naravno postoji tehnologija koja može da pokrene igre 4k nativno sa ray treisingom i svim sranjima,i ne samo sa 60 fps-a već sigurno i većim brzinama.Naravno da to nama(običnim smrtnicima) nije dostupno jer kako bi oni prodavali tehnologiju svake godine,a i konzole

    • MAJSTOR RINGO

      @Zoran Žalac, 03.10.2023 - 13:23

      Slažem se Zoki, po meni je INSOMNIAC najtalentovaniji Sonijev studio. Ocito da su oni preuzeli primat, kako iskoristiti maksimalno sonijev hardver.
      Nekada je to bio Naughty Dog, sada je to INSOMNIAC.
      A sto se tiče SM2, bice to spektakularna vizuelna prezentacija.
      Jedva čekam taj 20 oktobar😲😲😲

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 03.10.2023 - 18:21

      Baš kao što rekao, lords of the fallen bi trebao biti prva prava UE5 igra.Ima da vrište konzole;)

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 03.10.2023 - 21:14

      Vec smo imali igru u UE5, ona kako bese ime, a jaooo, vec joj zaboravio ime. Ma nece ako nativna rezolucija bude 436p i 720p😆🤣😆🤣

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 04.10.2023 - 09:26

      Immortals 436p:)
      Mislim da je layers of fear demo koji samo igrao prva UE5 igra.(fortnite ne računam)
      Imaš ovdje listu za sve UE5 igre.
      Uz PcGamingWiki lako je tamburati:)
      https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Engine:Unreal_Engine_5

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 04.10.2023 - 10:09

      Neki su novinari izjavili kako
      lord of fallen izgleda impresivno, to je obavljeno na Steamu odma ispod igre
      https://store.steampowered.com/app/1501750/Lords_of_the_Fallen/

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 04.10.2023 - 11:58

      Da, izgleda zaista prelepo cak i na YT, mislim da je gameplay prikazan na high end PC-u ako se ne varam, mozda je bilo i gameplaya na konzolama🤔
      Kako ce sve to izgledati na konzolama? Hmm… ne zna bas, ne bih bas stavio ruku u vatru da ce to biti tako impresivno.

    • Rick Sanchez

      @Iron666, 03.10.2023 - 11:51

      Slažem se s većim dijelom onoga što si rekao, ali ne i da grafika neće još puno napredovati tijekom ove generacije. Samo pogledaj kako izgleda TLOU2 koji je (svojevremeno bio) PS4 ekskluziva.

    • MAJSTOR RINGO

      @Rick Sanchez, 03.10.2023 - 13:50

      Mislim da vise ne moze biti puno bolje od grafike koja ce biti u SM2, to je neki maksimum po meni koji se moze izvuci iz PS5.
      S obzirom na limitiranost hardwera, insomniac pravi cuda, uz svo postovanje prema CP2077, kojeg trenutno igram, SM2 ce biti nivo vise po pitanju grafike, fizike, facijalnih animacija.

    • Rick Sanchez

      @MAJSTOR RINGO, 03.10.2023 - 14:12

      Naravno da može biti bolje od SM2 s obzirom da se radi o igri otvorenog tipa. Zamisli neku linearnu Naughty Dog igretinu ekskluzivno za PS5. Ja osobno takvo nešto čekam 🙂

    • MAJSTOR RINGO

      @Rick Sanchez, 03.10.2023 - 14:33

      Pa mogu da se slozim da neka linearna igra izgleda graficki lepse od OW, naravno developer ima vise resursa na raspolaganju. Ali veruj mi da nesto puno lepse od ovoga sto ce biti u SM2 ne moze biti. Jednostavno i generalno hardwer koji je trenutno dostupan developerima, ne mislim samo na konzole, vec i PC, ne dozvoljava da igra bude kao u CGI trejlerima, ali je valjda Zoki rekao, sada smo puno blize tome, mozda mrvicu lepse tu i tamo u nekim segmentima moze izgledati bolje u narednim godinama, ali za sada ovo je neki trenutni maksimum. Kada si spomenuo Naugty Dog, nazalost😔, od pomenutog studija nemoj da ocekujes u ovoj generaciji konzola neki njihov novi naslov tipa TLOU3, ona sranja remejkove i multipleyere ne racunam.

    • Rick Sanchez

      @MAJSTOR RINGO, 03.10.2023 - 14:53

      Ma brate, nema šanse da Naughty Dog preskoči cijelu playstation generaciju. U to budi siguran…

    • MAJSTOR RINGO

      @Rick Sanchez, 03.10.2023 - 15:09

      Daj boze da gresim, ne znam jel uopste rade na nekom projektu? Jel bilo glasina nekih da kao rade na TLOU3? Ako sam ispratio dobro, cak i da su krenuli da rade, za takav naslov je potrebno oko 4-5 god. Neka optimisticna prognoza, mogu izbaciti naslov pred sam kraj ere PS5.

    • Rick Sanchez

      @MAJSTOR RINGO, 03.10.2023 - 15:15

      Mislim da čak nema ni glasina da na nečemu rade, ali odbijam vjerovat da će preskočit jednu cijelu generaciju 🙂

    • MAJSTOR RINGO

      @Rick Sanchez, 03.10.2023 - 16:02

      A mozda vec 3 godine rade u velikoj tajnosti, pa skoro bude neki ultra mega giga naslov Naughty Doga🙂

    • Gebro_gaming891

      @MAJSTOR RINGO, 03.10.2023 - 20:50

      Rekli su prije par mjeseci da rade na novom IP-u.

    • MAJSTOR RINGO

      @Gebro_gaming891, 03.10.2023 - 21:07

      Da, nesto kao da sam negde to procitao, moram da priznam da nisam to bas do kraja ispratio. Ok, cak i da stvarno rade, za igre kakve radi ND, kakva je produkcija u pitanju, za to je potrebno puno vremena, novca itd…
      Tacnije oko 4-5 god.
      Tako da kao sto sam rekao, optimisticno bi bilo da izbace igru do kraja ove generacije konzola.

    • Daky_13

      @MAJSTOR RINGO, 03.10.2023 - 14:32

      Grešiš drug ,što se tiče snage PS5 sa ovim naslovom SM 2 tek je počelo(zagrebao površinu)Ima on još pola snage neiskorišćene,samo neće moći da tera 60 fps-a.Alan Wake koji treba da izadje opasno izgleda

    • MAJSTOR RINGO

      @Daky_13, 03.10.2023 - 14:44

      Alan Wake izgleda zaista next genovski, ali to je ono sto sam napisao gore, developer ima vise resursa napraviti graficki slatkis kada je u pitanju linearna igra, a AW2 je to.
      Pa ako je na SM2 iskoristena polovina snage PS5, onda 100% iskoristenosti ps5 docice se do grafike kao u CGI trejlerima. Naravno da to nije moguce trenutnim hardverom. Veruj mi drug da insomniac zna da iskoriti maksimum hardvera konzole, ovim su naslovom ajde ne mozda iskoristili 100%, ali mislim da nema puno jos prostora za nesto mnogo lepse.

    • Daky_13

      @MAJSTOR RINGO, 03.10.2023 - 14:58

      Pa vidi iskreno kada uporedim Milesa Moralesa sa SP2 nije baš kao dan i noć po meni 30%možda malo jače poboljšanje,najviše u osvetljenu.Ne možemo meriti jačinu grafike izmedju igara otvorenog sveta i linearnog.Za 2 godine kada bude izašla neka linearna igra AAA videćemo veliku razliku.Po meni je bolje raditi manju igru zatvorenijeg tipa ali da puca

    • MAJSTOR RINGO

      @Daky_13, 03.10.2023 - 15:54

      Pa ne moze drug da bude kao dan i noc jer MM izgleda vec prelepo, kod SM2 ima napretka itekako, ja sam jos na prvom gamepleyu pre par meseci pisao ovde odmah posle prezentacije da ima vidnog napretka u osvetljenju, motion capture je bolji, likovi detaljniji, teksture generalno bolje. Vidi ovako drug, nisam ja sada protiv lepse i bolje grafike, da ovde laprdam nesto protiv ps5, naprotiv sonijev sam igrac vec 25 god. Od PS1 do PS5 imao sam sve konzole, nekada sam bio i PC igrac. Hajde da malo zavirimo u hardver koji PS5 ima, hajde da napravimo neki ekvivalent PC-ju. Iako je tesko napraviti preciznu paralelu, PS5 mu dodje u rangu GPU RTX 2070, ili sa RTX 3060, mada ova druga je jaca ako gledamo teraflopse. Sto se tice CPU, to mu dodje neki Ryzen 5 5600 ako se ne varam. Iz ovoga se moze zakljuciti da ne treba i da ne moze se ocekivati cuda od PS5. A to je i odgovor drug gore kada si napisao zasto ne moze gurati native 4k RT i 60 fps. Barem ne sve u isto vreme.
      I opet ponavljam da insomniac radi cuda od ps5. A za neku linearnu PS5 eksluzivu cemo se bas nacekati jer nema nista od Naughty Doga, Santa Monica je vec izbacila Ragnarök, ceka Sucker Punch, ali opet to ce biti OW i eventualni Tshishima2

    • Daky_13

      @MAJSTOR RINGO, 03.10.2023 - 19:45

      Vidi drug ne možeš napraviti ekvivalentu naspram Pc-a jer kompletan hardver koji se nalazi na Ps5 je napravljen samo za njegov ekosistem i samo na njemu najbolje radi.Da stavis sav taj hardver komplet isti na Pc ne bi radilo tako.Pc je sastav za sebe to je nešto drugo,mada znaš ti to.Sto se tiče same snage opet mislim da tu ima još mesta svašta nešto raditi,bilo za igre otvorenog sveta ili ti linear

    • MAJSTOR RINGO

      @Daky_13, 03.10.2023 - 20:57

      Da, naravno da je ta arhitektura samo svojstvena za konzole. Pa zato sam i rekao neki ekvivalent PC-ju, neka priblizna vrednost ono sta ima unutra, u konzoli. Konzola je namenjena samo za igranje, upravo zbog toga i developeri mogu lakse da optimizuju igre za konzole nego za PC.
      Sto se tice grafike, mislim da sam dovoljno rekao u prethodnim komentarima, ne bih se ponavljao.
      Nemam nista protiv da igre izgledaju kao na CGI trejlerima, ali to je nemoguce. Bice eventualno u buducnosti mrvicu lepse nego u SM2, to nam je sto nam je.
      Jednostavno hardver konzole je limitiran, i tu ne mozes praviti cudesa kao na high end kompu gde svake godine izlaze najnovije, mocne CPU i GPU komponente. Drug PS5 hardver je vec star 3 godine i vec je poprilicno izgubio korak sa PC, tako je uvek bilo, iako je sada ta razlika manja nego pre. Meni je licno ok konzola, jer sam vec godinama ono casual igrac.

    • Daky_13

      @MAJSTOR RINGO, 04.10.2023 - 02:23

      Ma ne očekujem ni ja da igre budu kao na trailerima,ali se nadam da ce kasnije na kraju njegovog ciklusa izgledati bolje nego sada.Kao što su to uradile igre na kraju životnog ciklusa konzole ps4

    • Cro legend

      @Iron666, 03.10.2023 - 13:06

      Da zato je potreban i 30 fps cap. Nerealan si.

    • Iron666

      @Iron666, 03.10.2023 - 13:12

      Ne razumijem na temelju čega si upravo ovo izjavio. Grafika će apsolutno uvijek biti detaljnija na PC-u nego na konzoli. Doslovno ne postoji ni jedan slučaj igre koja ima bolju grafiku na konzoli, nego na PC-u, ni jedan. Jedino igre koje nisu ni dostupne na istom. Sve stvari koje sam igrao na plejci, a dostupne su na kompu jednostavno su minimalno 30% downgrade-ane što se tiče grafike, a performansi da ne govorim. A to isto tako vrijedi i za PS5 igre. Mislim, suludo je to uopće komentirati niti to ima ikakve veze s temom ovog članka, ali štogod

    • Zoran Žalac

      @Iron666, 03.10.2023 - 13:14

      A tehnički vanilla GTA 5 izgleda slabije na PC-ju nego na PS5 🙂 Ali to je do Rockstarovog nemara jer nisu apdejtali PC verziju.

    • Iron666

      @Iron666, 03.10.2023 - 13:17

      + kako je napredovala na konzolama, rame uz rame je napredovala i na PC-u, jednakom, zapravo i puno većom brzinom, tako da stvarno pojma nemam šta pričaš

    • FilipM.

      @Iron666, 03.10.2023 - 13:23

      Iako star 3 godine, ps5 još nije zreo kako treba

  • Rick Sanchez

    03.10.2023 - 12:46

    Čudan zaključak autora teksta. Cinematic CGI traileri pred release visokobudžetnih naslova su poprilično česta pojava i sumnjam da time developeri ”poručuju” da grafički prikaz igre nije impresivan.

    • f_152

      @Rick Sanchez, 03.10.2023 - 13:28

      Istina. Pa World of Warcraft radi ovakve cinematike vec 15 godina.

    • Zoran Žalac

      @Rick Sanchez, 03.10.2023 - 13:43

      A prije 15-20 godina to je bilo očekivano jer grafika nije bila ni blizu tih CG trailera. Sad je ingame grafika bliže tome – pogledaj Story trailer za Spider-Mana 2, nije to baš dan i noć od ovog CG trailera. Ali marketinškom timu očito nije dovoljno blizu. Mogu još razumjeti tipa za Diablo 4, izometrijska igra, naravno da će ti cinematic trailer bolje prodati igru. Ali Spider-man igre su *cinematic* same po sebi, ima ingame scena u kojima su stvari izvedene slično kao i u ovom, puno skupljem i zahtjevnijem videu.

    • Rick Sanchez

      @Zoran Žalac, 03.10.2023 - 14:05

      Ključna stvar je ovo što si rekao da će cinematic trailer bolje ”prodati igru”. Ingame grafika je bolja nego ikad, ali CG trailer je i dalje nešto drugo.

  • JCD-Bionicman

    03.10.2023 - 13:02

    Skoro svaka igra ima cinematic trailer, šta lupetate da je to nova stvar? To se radilo i pre 20 godina i radiće se i sledećih 200.

  • Cro legend

    03.10.2023 - 13:10

    Prosle dvije Spiderman igre su svoj pravi potencijal pokazali na PC-u i izgledale su fantasticno. Ne sumnjam da ce ni ova biti sto drugacija! 🔥

  • Djelo_Jerboa

    03.10.2023 - 14:06

    Ne vidim poantu ovog???

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?