HCL.HR

RETRO DOZA #248: Clive Barkerove igre

Gregor Stojev 03.12.2017.   •   8 komentara   •   Retro gaming


Danas izdvajamo radove jednog od onih autora koji se smatraju majstorima horora. Njegovi radovi protežu se kroz medije knjiga, filmova i video igara, no njegovo nekoć poznato ime već duže vrijeme odsutno je s ove scene.

clive barkerove igre retro doza

Clive Barker je nekoć bilo ime zbog kojeg su pojedinci išli spavati ranije dok su pak drugi strpljivo čekali kasne noćne sate. To vam je tip koji je između ostaloga snimio serijal kultnih Hellraiser horor filmova. Osim što je snimao filmove, Barker se u međuvremenu bavio drugim stvarima koje ćemo izdvojiti pošto spadaju u sferu našeg omiljenog hobija.

Za početak, Nightbreed je trebala biti trilogija igara po istoimenom filmu iz 1990. godine koji se tada, nažalost, i nije smatrao previše uspješnim. Iako mu se danas pripisuje kultni status, zbog svojedobnih loših rezultata tada smo vidjeli samo dvije igre. Jedna od njih nosila je doslovni podnaslov “The Action Game” te je paralelno s filmom bila klasična 2D akcija za Commodore, Atari ST, ZX Spectrum, DOS i Amstrad CPC platforme. Ukratko, Nightbreed se vrti oko lika koji misli da je serijski ubojica te bježi po lokalnom groblju gdje haraju kojekakvi čudaci. Samom filmu time možda i nisam učinio nekakvu uslugu jer mi se čini da tu ima više od toga, no jednog dana možda i njemu dam priliku. Konkretna igra ionako se toga tek djelomično dotiče.

Iste 1990. godine druga Nightbreed igra zvala se “The Interactive Movie” te je bila dostupna za Amigu i DOS. Zahvaljujući prezentaciji prilično bizarna stvar za svoje vrijeme; ako smijem primijetiti. Ovdje je cilj jasno bio dostaviti više priče i manje akcije, no kako se opet radi o identičnoj premisi, mislim da je ključna stvar već rečena. Sam gameplay tu se sveo na point and click princip dok je radnja prikazana kroz nešto detaljnije panele. Svojedobno je to vjerojatno i bio jedan od najefikasnijih načina da vam se horor igra uvuče pod kožu, stoga bacite oko na video ispod.

Sada napokon koračamo u nešto moderniju eru kad Clive Barkera bolje asociramo po igrama. Godine 2001. Barker nam je za PC i MAC složio jednu stvarčicu pod nazivom Clive Barker’s The Undying. Dok je dotični striček napisao radnju i sve to, sam razvoj ove 3D horor pucačine pao je Electronic Artsu. Koristeći prvi Unreal Engine, Undying nas je u ulozi paranormalnog entuzijasta poslao u ukletu kuću da saznamo što se to tamo dovraga zbiva. U sve to bila je upletena i mogućnost korištenja raznih magija okultizma, no jedan od fičra koji se tu isticao bio je nalik fatality sustavu iz Mortal Kombata.

Prilikom game overa, znači svaki put kada poginete, čudovišta s kojima ste se borili mogla su vas dokrajčiti i u scenama koje se prebacuje u perspektivu trećeg lica. Ne sjećam se točno zašto, ali znam da ga osobno nikad nisam završio. Bilo kako bilo, svejedno mu izdvojite koju minutu te se s videom ispod prisjetite kako je to izgledalo prije nekih 15-ak godina.

Punih pet godina nakon Undyinga trebali smo vidjeti sljedeću igru koja će nositi autorov potpis – Clive Barker’s Demonik. Kažem “trebali smo” jer na kraju nismo, pošto je Demonik zbog financijskih poteškoća bio otkazan. Izdavač Majesco i developer Terminal Reality pokušali su nam složiti koncept gdje bi igrači preuzeli ulogu negativca, a kao demon sa strašnim moćima gazili bi po ostalima.

Jedino što nam danas od njega preostaje je službeni trailer i kratki segment u filmu Grandma’s Boy gdje možete vidjeti kako se Demonik u jednom trenutku vrti na telki. Ako je vjerovati traileru niže, Demonik je navodno trebao imati online komponente s revolucionarnim elementima fizike, no je li to zbilja tako prepustit ćemo vama da odlučite.

Posljednji naslov u ovom nizu, jedan kojega smo ovoga puta i dobili, bio je Clive Barker’s Jericho za PC, PS3 i Xbox 360 2007. godine. Možda i nije nešto previše retro, no svejedno ga vrijedi spomenuti s obzirom na to da je prošlo već 10 godina. Ponovno se radi o pucačini iz prvoga lica, ali nova fora jest činjenica da igrate s čitavom ekipom likova čije uloge preuzimate kada vama odgovara.

Iza Jerichoa stoje Codemasters i MercurySteam za koje je Clive Barker jasno napisao radnju i dizajnirao razna čudovišta. Nažalost, bez obzira na solidnu prezentaciju i priču, Jericho je ipak završio s prosječnim ocjenama zahvaljujući linearnosti, lošoj umjetnoj inteligenciji i, naravno, repeticiji.

Paralelno s Jerichom, oko 2007. godine, gospodin Barker također je izjavio kako planira ne samo nastavak, već i neke tri druge igre. Međutim, od toga se izgleda još uvijek ništa nije izrodilo, a pošto čovjek sada broji već 65. rođendan, sasvim je moguće da će tako i ostati.

Označeno sa: ,

Komentari (8)

  • Romano

    03.12.2017 - 16:36

    Šta reci. Sve sam ih igrao. I malo me steglo u prsima dok sam gledao gameplay. Prođe život. Di si bio,šta si radio,ništa.

  • Apocalypse4987

    03.12.2017 - 17:14

    Odigra sam undying i jericho, odlične igre

    • Disc0

      @Apocalypse4987, 04.12.2017 - 17:18

      +1

  • KhorneFlake

    03.12.2017 - 17:49

    Undying je igra nad igrama, a kosa iz nje mi je jedno od najomiljenijih komada oružja iz neke igre, ako ne i omiljeno. Nadogradim max štit da mogu prići ološu za fino obezglavljivanje, mmm, kakav je fin osjećaj bio dok sjecka. Municiju gotovo nisam ni trošio kad sam je jednom pronašao.
    Jericho mi nije bio toliko dobar, ali je svakako imao svojih momenata.

  • L3gi0naR

    03.12.2017 - 18:25

    Jericho je bila brutalna igra.Malo premračna i naporna al sveukupno ništ posebno.

  • mili1985

    03.12.2017 - 20:37

    Jericho je imao odličnu priču i setting i jako dobre bossove, ali katastrofalan kraj!

  • SanKa

    04.12.2017 - 10:29

    Undying mi je vjerojatno najdraza horor igra ikad. Uživao sam igrajući. Gameplay je odličan, fkt traje igra, atmosferična, oružja super, priča super. Vrh

  • croBilly394

    04.12.2017 - 18:10

    Ako po ičemu pamtim Jericho, to su krv i iznutrice. Toliko mesa ni kroz Ravlić nije prošlo.. Ali pamtim ga i po odličnoj priči koja mi se svidjela, a o konceptu mijenjanja boraca u timu koji su svaki na svoj način posebni ne moram ni pričati, ali ni sve to nažalost nije pomoglo činjenici da je igra bila repetitvna i katkad pomalo naporna..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?