HCL.HR

Sljedećeg tjedna navodno bismo trebali vidjeti novu Metro igru

Zoran Žalac 11.04.2026.   •   26 komentara


Prema neslužbenim informacijama, sljedećeg tjedna mogli bismo dočekati najavu nove igre iz postapokaliptičnog serijala Metro.

Vrijeme je za novu Metro igru. Ili tako barem kaže inače pouzdana krtica NateTheHate, koji navodi kako će novi Metro biti najavljen nekad tijekom sljedećeg tjedna. Ranije je spominjao da nam slijedi još jedna State of Play prezentacija pa bi se to moglo dogoditi u sklopu toga.

Da stiže novi Metro – to već neko vrijeme znamo. Razvojni tim 4A Games već ga je najavljivao za “202X.” godinu, a pričali su i kako će to biti još mračnija igra od svojih prethodnika, što je potaknuto ratom u Ukrajini, matičnoj zemlji 4A Gamesa.

Postapokaliptični serijal pucačina prema romanima ruskog pisca Dmitryja Gluhkovskog startao je davne 2010., a zadnju smo igru iz glavnog serijala igrali 2018. Tadašnji Metro Exodus ujedno je postao i komercijalno najuspješnija igra u serijalu, prodavši se u više od 10 milijuna primjeraka. Od tada smo krajem 2024. dobili VR igru Metro: Awakening, dok je drugi dio 4A Gamesa izbacio pucačinu La Quimera koja je razočarala i igrače i njih same.

Komentari (26)

  • MD2

    11.04.2026 - 09:26

    Već je i vrijeme.😃 Jedan od omiljenih serijala.

  • VitMeR

    11.04.2026 - 10:34

    Too konacno, serijal sa najboljom atmosferom ikad

  • Apocalypse4987

    11.04.2026 - 10:39

    Zanima me ko će bit novi protagonist i vrijem radnje. Artyomova odiseja je završila sa Exodusom, i to je to, ne treba više ništa dodavat na to.

    • Zoran Žalac

      @Apocalypse4987, 11.04.2026 - 11:27

      Predviđam hate train ako bude Anna. Woke uništio još jedan serijal i tako.

    • Apocalypse4987

      @Zoran Žalac, 11.04.2026 - 12:39

      Moguće ako će bit neki prequel Exodusu, jer Ana i Artyom žive zajedno kilometrima daleko od metroa. Možda iznenade i daju igraču da napravi svog lika, tako bi bilo najpoštenije

    • Tetrapak_

      @Zoran Žalac, 11.04.2026 - 14:54

      To je trivijalizacija kritika. Ana je etablirani lik i opravdano sposobna u borbi. Kritike bi prvenstveno bile utoliko što ako se moglo igrati sa Anom, zašto se ne igra sa Artyomom? Pretpostavljam da bi kritika bila u stilu da je shoehornana kao protagonist. Ali da, ja bih volio da igramo nekoga drugoga i da Artyom bude više kao Anin tata, u smislu jaki side character. Vidjeti ćemo naravno, u svakom slučaju optimizam vlada za nastavak

    • Zweihänder

      @Tetrapak_, 11.04.2026 - 22:07

      Upravo to. Glavni razlog za drugog protagonista bi bio da se ne remeti kraj Exodusa. Ako je taj protagonist Anna, kraj se ionako remeti pa nema smisla da ne bude Artyom (osim ako ga ne ubiju, što ne vjerujem da će napraviti). Naš Zoran gore se naučio tražiti pozornost s političkim glupostima, ništa drugo.

    • Zoran Žalac

      @Zweihänder, 13.04.2026 - 12:41

      Da, da, uvijek izlike. Isto kako je Ciri etablirani lik i opravdano sposobna u borbi, ali zašto Witcher 4 ne bismo igrali s Geraltom… Svaki put ista priča kad god ženski lik nasljeđuje muškog, ali eto ja sam taj koji traži pozornost, ništa drugo.

    • Tetrapak_

      @Zoran Žalac, 13.04.2026 - 14:26

      Ako se dobro sjećam, nitko se nije žalio na segmente u kojima se igra sa Ciri trojci, mislim da je prvenstvena kritika bila na tome da ona nije Witcher i njen promijenjeni fizički izgled. Nisam vidio puno ljudi koji propitkuje kakav je lik općenito i mislim da bi ljudi uživali u Ciri u glavnoj ulozi u nekom spinoffu ili većem DLCju kao što je bio Blood and Wine.

    • Zoran Žalac

      @Tetrapak_, 13.04.2026 - 16:09

      U tome se i nazire problem. Taj argument zvuči kao: nitko se nije žalio dok je ženski lik imao pola sata gameplaya u igri od 50+ sati, i nitko se ne bi bunio da je ženski lik glavni u nekakvom sporednom naslovu ili popratnoj ekspanziji. Kao, to je okej kao domet ženskog lika u Witcheru, mjesto joj je po strani, usput i kasnije.

    • Tetrapak_

      @Zoran Žalac, 14.04.2026 - 16:27

      U redu, ali Ciri prije služi kao primjerak retconnanja utoliko da se nju pretvori u witchera. Problem nije što je ona snažan ili sposoban ili karizmatičan lik, već u tome što ona mora biti uloga witchera kojeg jednostavno nije, čak i ako se opravda činjenica da žene fiziološki (ne mentalno, duhovno ili emotivno) ne mogu podnijeti trial. A kada smo već kod toga, da postoji igra u kojem na nekom području Vlada radijacija ili patogen napada Y dio kromosoma i ubija sve muškarce s kojima dolazi u kontakt, ne samo da bi bilo prirodno imati žene kao trgovkinje/ratnice/štoliveć u području gdje to vlada, nego bi bilo jako naivno potom to ispravljati time što jedan muškarac ima moć preživljavanja, pogotovo kada po proročanstvu on ne treba biti ratnik već ima značajniju ulogu u sklopu svijeta. Samo zato što je netko jak, ne znači da to mora biti glavni lik. Ima puno igara na tržištu u kojima si ti grunt, marinac, robot, ili Witcher naposljetku. Caru nije mjesto na bojištu i iako se može naći u borbi, poanta je da to nije narativno opravdano kao mainline nastavak. Naravno, niti jedno niti drugo nije apsolutno, ali poanta je da se CD Projekt Red postepeno udaljava od originalnog svemira i time razvodnjuje lore I worldbuilding. Čak bih rekao da stavljanje Ćiri kao protagonista četvorke nije woke, jednostavno loša prosudba sa perspektive pisca. Ponekad želiš subvertati očekivanja, ali to se radi u manjim cjelinama, postepeno i ne smije kršiti poantu glavne priče jer onda igrač, pogotovo ako je odrađeno na traljavi način nema povjerenja ili motivacije u to da bude emotivno uložen u igru. Isto tako, ako je glavna kritika woke, kako to da cyberpunk nije propao? U toj igri možeš imati bilo koju kombinaciju glasa, stasa i genitalija. Možeš raditi bilo koju akciju (izuzev spavanja sa nekim likovima) isključivo ovisno o buildu. To se, gledajući u vakuumu može činiti kao puno progresivnije od Witchera 4. Mnogi ljudi bi rekli da je to Soroševa mašina propagande koja briše spol i štuje Sotonu. Naravno, to je bedasto ali poanta je tu tome da je svaka postavka, mehanika i kozmetički detalj objašnjen, potkrepljen i dosljedan sa svijetom igre i sa samim gameplay loopom. Osobno nisam vidio nikakve kritike na cyberpunk na toj razini, te iako ne sumnjam da postoji, to je infinitezimalni dio manjine koji nema apsolutno nikakvog utjecaja ili glasa. Evo to je sve što sam htio reći o Ciri, mislim da sam se sad ispucao.

    • Zweihänder

      @Zoran Žalac, 13.04.2026 - 15:02

      Jesi i imaš očit financijski poticaj da se prostituiraš za klikove. Radi li se o tome ili o nekakvom jadnom pokušaju da demonstriraš svoju vlastitu prosvijetljenost, u to neću ulaziti. U svakom slučaju, da te briga za igre i njihove svjetove, gore ne bi ni spomnjao Annu niti kasnije Ciri. Ciri kao protagonistica nastavka je bio očekivani ishod nakon Witchera 3. Ono oko čega su se ljudi bunili je implikacija da je prošla kroz mutacije koje su po loreu nešto što jedino muški tinejdžeri mogu preživjeti, i to samo 30% njih. Ona je već imala svoje elder blood moći koje su uostalom jače tako da je biti witcher njoj zapravo ovdje downgrade kojeg je studio forsirao da mogu reciklirati marketing i gameplay. Naravno da ima i onih koji kmeče bezveze, ali raditi istu stvar usuprot i unaprijed te ne čini ništa boljim od njih.

    • Zoran Žalac

      @Zweihänder, 13.04.2026 - 15:48

      Izražavanje mišljenja putem komentara se sad zove prostituiranje za klikove? Zanimljivo, svaki dan naučiš nove definicije za postojeće stvari na internetu.

    • Artyom

      @Apocalypse4987, 11.04.2026 - 15:36

      Za sve koji ne znaju, u zadnjem nastavku smo već prešli na drugog protagonista, a zadnja scena koju smo do sada imali u serijalu je dolazak u Ameriku (obala San Francisca).

    • darijoman

      @Artyom, 11.04.2026 - 15:52

      Ima smisla. Baš sam nešto razmišljao o tome da im je to jedina formula koju mogu napraviti da vuk bude sit a ovce sve na broju. S obzirom da je Metro serijal koji se bavi ruskim načinom života,ruskim mentalitetom i odvija se u Moskvi,teško da bi oni mogli ostati na toj formuli s obzirom da su već sa Stalkerom novim počeli sa nacionalističkim zanosom pa su uklonili sva obilježja iz Sovjetskog doba,kao da oni nisu bili dio tog sustava i države,ruski jezik i ostalo

    • Artyom

      @darijoman, 11.04.2026 - 19:23

      Stalker se gadno usro sam sebi u usta sa tom cenzurom, da

    • Apocalypse4987

      @Artyom, 11.04.2026 - 17:07

      Sam? Ne znam baš, to bi im bio pucanj u nogu. Amerika ima Fallout, Britanija ima Atomfall. Australija ima Mad Max, Stalker ima Ukrajinu, Metro ima Rusiju. I svi se drže granica

    • Artyom

      @Apocalypse4987, 11.04.2026 - 19:22

      Slažem se! Samovu priču uvijek mogu nastaviti kroz DLC i ostaviti da opet bude zaseban side-story…

    • Zweihänder

      @Apocalypse4987, 11.04.2026 - 22:02

      To se moglo reći i nakon prve i nakon druge i nakon treće igre pa su ipak zadržali Artyoma kao protagonista svaki put. Uostalom, i na samom kraju Exodusa on doslovno kaže da će se jednog dana vratiti u metro. U DLC-u Exodusa smo vidjeli da mogu dobro izvesti ne-nijemog protagonista i ja bih osobno to volio vidjeti u nastavku, ali mislim da je studio u ovom slučaju taj koji je previše privržen Artyomu, a ne igrači.

  • Solokow

    11.04.2026 - 11:47

    8 godina od posljednjeg, tko bi rekao. Svaki bolji od prethodnog tako da su očekivanja visoka.

  • Zira

    11.04.2026 - 15:41

    Jedva čekam!!!

  • Zweihänder

    11.04.2026 - 22:22

    Inače ne volim kad se aktualni politički događaji plasiraju u igrama, filmovima itd. prvenstveno jer piscima skoro uvijek fali bilo kakve suptilnosti i sposobnosti dočaravanja kompleksnih situacija pa cijela stvar ispadne kao propaganda. Ipak, 4A Games je dobro pozicioniran da ovdje ispriča nijansiranu priču jer je cijeli Metro serijal baziran na djelima ruskog pisca koji se s režimom svoje države ne slaže i trenutno je izvan države upravo zbog svog javnog neslaganja. Nadam se da će nastaviti suradnju s njim i ne spasti na isprazni nacionalizam kao developeri novog Stalkera. Mimo svega toga, brinem se da je studio jednostavno došao u tu fazu postojanja gdje im kvaliteta proizvoda počinje opadati pod eksternim i internim pritiscima ganjanja profita. Nije da imam neke specifične informacije koje bi to sugerirale, jednostavno postoji prosječan vijek trajanja studija u industriji i oni su ga prešli. U svakom slučaju, bit će zanimljivo vidjeti što izbace.

  • GuybrushThreepwood

    12.04.2026 - 18:43

    To se cekalo

  • Lazy

    13.04.2026 - 07:32

    Ooo kako se veselim novom.Metrou,Exodus mi je bio takav vrh,malo koja igra prenese taj filing za osjecaj apokalipse,kakav setting …

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?