System Shock 2 – šokantno dobar
Na današnji dan prije točno 24 godine na PC-u se igrao System Shock 2 – spiritualni prethodnik BioShocka i jedna od najstrašnijih igara 20. stoljeća.
Ima nekih igara koje ne uspiju ništa drugo osim razočarati igrače premda imaju sve preduvjete da budu izvrsne. A ima isto tako igara koje ispadnu izvrsne iako im baš ništa ne ide u korist. Primjer potonjega je System Shock 2 koji se pojavio na današnji dan prije 24 godine.
Originalni System Shock iz 1994. bio je onaj tip igre koja je dobra, ali je vrlo malo ljudi bilo zainteresirano za nju. Studio koji ju je napravio počeo se baviti drugim stvarima te se jednim dijelom razišao. No, ekipa je ostala u dobrim odnosima pa su se dva zasebna studija dogovorila oko suradnje na System Shocku 2.
Electronic Arts je kao izdavač dao zeleno svjetlo za projekt, ali su developeri dobili samo godinu dana da dovrše igru nakon što su na njoj prethodno proveli 18 mjeseci. Cijeli je projekt mogao biti zbrzan i zbrčkan zbog toga što su na njemu radila dva tima, ali je nekim čudom rezultirao jednom od ponajboljih igara s kraja devedesetih.
System Shock 2 je perspektivom bio pucačina iz prvog lica baš kao i original, no u nastavku je fokus bio stavljen na role-playing elemente po uzoru na serijal Ultima, te na zastrašujući ugođaj, tj. horor atmosferu. U znatno mračnijem i ozbiljnijem okruženju glavni protivnik bila je podivljala umjetna inteligencija zvana SHODAN koja je na temelju svojih monologa i manipulacija postala jedan od najlegendarnijih antagonista u videoigrama.
Umjetna inteligencija SHODAN svojim je monolozima i manipulacijama ušla u grupu najlegendarnijih antagonista u igrama.
System Shock 2 bio je prva igra studija Irrational Games koji je kasnije razvio serijal BioShock. Već smo ovdje imali strukturu koju je BioShock naslijedio: skupljali smo i slušali zvučne zapise, nadograđivali lika, koristili nadnaravne moći i bio-rekonstrukcijske uređaje za oživljavanje, hakiranje, prebacivanje između više vrsta municija… Sve je to System Shock 2 činilo vrlo naprednom u svoje vrijeme, a u mnogim je aspektima i dan danas kompleksniji od svog nasljednika.
Igra je lansirana na PC-u te su joj recenzenti dali vrlo visoke ocjene. No, kako to obično biva s igrama u kojoj se prvo postavlja pitanja, a puca kasnije – System Shock 2 bio je komercijalno neuspješan te je u prvih pola godine bilo prodano manje od 60 tisuća primjeraka igre. Tek je nešto kasnije igra našla svoju publiku. Jedno je vrijeme bila povučena iz prodaje zbog prepirki oko vlasništva nad System Shock franšizom, no na kraju je sve završilo sretnim ishodom.
Povodom 20. godišnjice System Shocka 2 najavljeno je kako će igra dobiti svoje poboljšano izdanje te VR verziju. No, od tada nismo vidjeli ništa.
DjokaBA
12.08.2021 - 08:49Steta sto je remaster u kanalu, vredi za ovakvu igru. SHODAN vs GladOS, koji je bolji AI ?
Zoran Žalac
@DjokaBA, 12.08.2021 - 09:38Shodan vs Glados vs Skynet vs Zuckerberg – taj bi battle royale trebalo napraviti, sve ostalo je kamilica.
DjokaBA
@Zoran Žalac, 12.08.2021 - 13:09Hahahahah Zuckerberg je cheat.
Antiesreg
@DjokaBA, 11.08.2023 - 10:49Ha ha Zuckerberg zna jiu jitsu a ninjitsu je glavna vještina u Cyberpunk 2077 (baš je igram Act 2) ; Zucki bi ih ugušio triangle chokom he he 🙂
Croatomic
11.08.2022 - 10:49Legendarna
HeisenStein
11.08.2022 - 12:26nikako da je isprobam, odlazem vec nekih 5 godina
KhorneFlake
@HeisenStein, 11.08.2022 - 16:27A ja odigram par nivoa, i napravim pauzu par godina, i dok se nakanim da je opet igram zaboravim kako se igra….
Croatomic
11.08.2023 - 09:56Zaaaaakoooon!!!!
Bojko
11.08.2023 - 11:36Kada me pitaju da li sam igrao System Shock, prvo na ovaj pomislim.