Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege – taktička destrukcija
Na današnji dan prije deset godina stigli smo u svijet Rainbow Six: Siegea te dobili pogled na to kako izgleda kad se spoje taktiziranje i destrukcija na malom prostoru.

Duga je povijest franšize Rainbow Six. Prva igra seže u 1998. godinu, kad je svijet gaminga ugledao Tom Clancy’s Rainbow Six. Ta igra, a i one naknadne, bile su primarno single-player naslovi, a u njima je glavni cilj je bio borba protiv terorista.
Sve do Rainbow Six: Siegea, Ubisoft se nije toliko fokusirao na multiplayer segment svojih igara iz ovog serijala. Kad sad pogledamo cjelokupnu povijest ovih naslova, jasno možemo reći da je Siege najuspješnija Ubisoftova Rainbow Six igra, pa i najuspješniji multiplayer naslov kojeg su lansirali.
Međutim, Rainbow Six: Siege prvotno uopće nije bio u planu kao takav. Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2 bio je zadnja igra prije Siegea. Izašla je 2008. godine i bila je vrlo dobro prihvaćena od strane igrača. Ubisoft je želio nastaviti u tom tonu pa je tri godine kasnije najavljen Tom Clancy’s Rainbow Six: Patriots. Međutim, bilo je ovdje očito puno problema u razvoju te je igra naposljetku zakopana duboko pod zemlju.
Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege bio je zamjena za taj propali projekt. Koncept igre bio je dvoboj timova unutar i oko utvrđenih objekata. Jedan tim nalazio bi se unutar zgrade/objekta i zaštitio se raznim strukturama, dok bi onaj drugi napadao i pritom uništavao pred sobom prepreke. Bilo je jasno da će napadački tim morati imati neku vrstu skupljanja informacija kako bi se pripremili za protivničku utvrdu.
Igra je bila zamišljena na konceptu dvoboja timova unutar i oko utvrđenih objekata.
Uveden je dron s kojim bi se skenirala mapa i pozicija neprijatelja. Zatim je došla ideja da igra dobije operativce koji bi imali posebne vještine i zapravo fokusirali se na komunikaciju s cijelim timom. U razvoju Siegea bilo je bitno da se odmakne od već postavljenih operativaca te se okrene prema onima koji bi donijeli nešto jedinstveno tijekom borbi.
Kad se sve to izmiješalo, Ubisoft je dobio smjesu koja se sastojala od taktičkog napucavanja i destrukcije okoliša. Igra je bila uistinu vrlo dobro prihvaćena, ne samo tijekom prvotnih najavnih videa, već i tijekom raznoraznih testiranja. Netom nakon izlaska Siegea, bilo je jasno da je zainteresiranost igrača velika i da se mora odraditi neki plan za budućnost. Međutim, nije sve bilo tako bajno.
Ubisoft se nije nadao da će Rainbow Six: Siege doživjeti toliki uspjeh pa mu shodno tome nije pripremio anti-cheat sustav. Na igrinom početku bilo je previše varalica za podnijeti i Ubisoft je znao da mora nešto poduzeti ako želi zadržati igrače. Rainbow Six: Siege je nudio unikatno iskustvo igranja i imao je pravi žar koji je privlačio sve više i više igrača.
Kako bi se riješio problema, ali i promijenio strukturu igre, Ubisoft je kroz takozvanu Operation Health sezonu kompletno izmijenio svoju igru. Siege je dobio sustav protiv varalica, igra se na konzolama i PC-u vrtjela puno bolje nego dotad te je kompletno izmijenjen sustav hitboxa. Operation Health pokazala se sezona koja je spasila igru od propasti i usmjerila ju prema budućnosti.
Siege je nakon početnih poteškoća nastavio rasti te se tako rodila i njegova esport scena.
To je bila dobitna kombinacija jer Siege je nastavio rasti iz godine u godinu te se u isto vrijeme izrodila i njegova esport scena. Rainbow Six: Siege je do dana današnjeg došao do 100 milijuna igrača koji su zaigrali igru. Iako mu je popularnost značajno pala u jeku battle royale pucačina, Siege se i dan danas drži u samom vrhu najpopularnijih multiplayer naslova.
Štoviše, 2025. godine igra je postala R6 Siege X te je donijela novi mod i brojna poboljšanja. No, puno je važnija bila djelomična tranzicija na free-to-play format.

































































vlatko2003
02.12.2022 - 10:06jedino sta vrijedi od tog ubisofta, ma da je i to puno sranja
Rastmahatta
02.12.2022 - 15:25Ja sam bio nabrijan na ovo kad je došao prvi trailer, rekao sam si evo ide nasljednik SWAT-a, nisam mogao više pogriješiti. Pravi nasljednik SWAT-a je došao relativno nedavno u Ready or Not
Cactus0077
03.12.2023 - 22:10a kupil sam na ps4 posto je 10e na ps4 na disku