HCL.HR

Xboxove ekskluzive navodno stižu na PlayStation, i to vrlo brzo

Zoran Žalac 05.02.2024.   •   47 komentara   •   Industrija videoigara


Prema neslužbenim informacijama, Xboxove ekskluzive neće još dugo biti nedostupne na konkurentnoj PlayStation platformi jer Microsoft navodno priprema zaokret u poslovanju svoje gaming divizije.

Xbox bi ubuduće mogao prigrliti strategiju lansiranja igara na konkurentnim konzolama, ako je vjerovati novom setu glasina.

Naime, vrlo je izgledno da na PlayStation (a možda i na Nintendo Switch) konzole dolaze Xboxove ekskluzive Hi-Fi Rush i Sea of Thieves, a sada su se pojavile odvojene glasine da će na PlayStationu završiti svemirski RPG Starfield te nadolazeća akcijska avantura Indiana Jones and the Great Circle.

Prema izvješću portala The Verge, Indiana Jones igra će i dalje biti lansirana kao Xbox ekskluziva, ali bi se na PlayStationu trebala pojaviti svega nekoliko mjeseci kasnije. Što se tiče Starfielda, glasine navode kako PS5 verzija stiže netom nakon lansiranja ekspanzije Shattered Space, potencijalno još ove godine.

U slučaju da se ove informacije pokažu istinitima, nameće se pitanje odakle ovakav zaokret u poslovanju Xboxa. Ukratko, Microsoftove projekcije predviđaju da će im prihodi od prodaje hardvera (Xbox konzola) nastaviti padati u budućnosti. S druge strane, pretplatnička usluga Game Pass je vrlo izgledno usporila s rastom te su iz Microsofta već potvrdili kako priliku za buduće širenje Game Passa vide na PC platformi, a ne na Xbox konzolama.

Treba svakako u obzir uzeti i trenutno stanje industrije videoigara. Velika ulaganja u sektor videoigara više se ne čine nerizičnima kao za vrijeme pandemije, iz mjeseca u mjesec vidimo sve više otpuštanja, a u takvom okruženju čak i velike firme poput Microsofta nastoje ostvariti što veće prihode, odbacujući stare ideje o trajnoj ekskluzivnosti sadržaja. PlayStation je svoje igre počeo dovoditi na PC platformu, a Xbox ionako lijepo zarađuje od Minecrafta na PlayStationu i Switchu. Na kraju krajeva, statistika je jasna – PlayStation 5 i Switch su daleko prodavanije konzole od Xboxovih.

Označeno sa:

Komentari (47)

  • Motor City Bengals

    05.02.2024 - 09:17

    Ceka se FFVII Rebirth demo!

    • Iceman73

      @Motor City Bengals, 05.02.2024 - 09:23

      Ko čeka,taj se načeka

  • Kralj Budala

    05.02.2024 - 09:50

    Čekaj malo, hoće da pošalju Starfield na PS5! Ništa Sony, uzvrati im istom mjerom i šalji Destruction AllStar tamo!

    • Bogy

      @Kralj Budala, 05.02.2024 - 14:50

      također razmjena Hifi rush i knack

    • Ivano Blazevic

      @Bogy, 05.02.2024 - 15:32

      Ma bolji hi-fi rush deset puta

    • Emexs

      @Kralj Budala, 05.02.2024 - 18:05

      Hahhahah kralj 😆

    • Tomislav88

      @Kralj Budala, 05.02.2024 - 21:23

      Hahahaha brate al se nasmijah

  • Mrkvicaa

    05.02.2024 - 09:53

    Treba negdje kapnut zarada, na x konzoli i PC-iju su im igre besplatne na mjesečnoj članarinskoj pretplati.Ako ništa,bar su uštedili na ukidanju fizickog diska na pola vijeka za series x konzolu.

  • SanKa

    05.02.2024 - 10:16

    za indija me cak veseli. top

  • Blackbeard

    05.02.2024 - 10:18

    Zna se ko je uvijek bio najbolji i ostao,PlayStation i Nintendo 😁

  • Mrkvicaa

    05.02.2024 - 10:25

    Prije kupnje, Indiana Jones izvorno zamišljena kao multiplatformska igra.

  • DjokaBA

    05.02.2024 - 10:39

    Logican potez, uzeci u obzir velicinu trzista.

  • soypi

    05.02.2024 - 11:09

    Super stvar za nas, svaka čast Microsoft. Samo što je bilo potrebno da potone prodaja konzola da urade ovakav potez, a prije su tvrdili da neće ukinuti multiplatform za Bethesda i Blizzard igre. I sad će opet tvrditi kako imaju super gamer friendly politiku LOL. win-win za nas i za njih

  • MAJSTOR RINGO

    05.02.2024 - 11:12

    Ja sam se ponadao za hellblade2😆😆😆

  • John_Constantine

    05.02.2024 - 12:15

    Nije se prodalo dovoljno, pa idu na još jedan pokušaj

    • Stecajni_upravnik

      @John_Constantine, 05.02.2024 - 19:17

      I to ali i to da rade pametnu stvar, zaradjuju na tudjoj infrastrukturi i bazi igraca. Zato su verovatno pokupovali gomilu studija, lova je u software a ne hardeare vec duze vreme a to ovi macani najbolje znaju.

  • Mrky

    05.02.2024 - 13:24

    ŠTA?!?

  • Slasno Pile

    05.02.2024 - 13:51

    Super, vrijeme je da ekskluzive izumru.

    • kebbab

      @Slasno Pile, 05.02.2024 - 15:43

      Pa gotovo su izumrle ali samo na jednoj strani.

    • Slasno Pile

      @kebbab, 05.02.2024 - 15:58

      Odlično, sad još na drugoj i GG

  • IgorBiH

    05.02.2024 - 14:28

    Koja je hrvatska riječ za meldown? To je ono kad ti se događa nešto tako strašno i iznenada da osjećaš kao da nestaješ ili da se topiš u mjestu. Nevjerica, šok, poricanje. E to se sinoć dešavalo na internetskim bespućima kad su jedan za drugim insideri počeli objavljivati da je MS odlučio da praktički isključi Xbox sa aparata koji su ga vještački održavali u životu godinama. Ja sam rekao i prije izlaska Starfielda da je to do or die za MS. Predug i preskup projekat da bi propao. Projekat koji je trebao da preokrene sudbinu Xbox brenda. All in. I desio se bust. Kad su prve recenzije počele izlaziti pa onda realizacija da je to ista stara loša Bethesda bilo je jasno da će implikacije tog promašaja biti žestoke. Ne odmah ali u svoje vrijeme. I evo ga, nekoliko mjeseci poslije ključ u bravu. Dakle, izgleda da smo na pragu totalne pobjede Sonija tj. totalne bezuvjetne kapitulacije Xboxa, poslije 20 godina “ratovanja”. Kakav dan za biti živ.

    • Zoran Žalac

      @IgorBiH, 05.02.2024 - 20:49

      Pretjeruješ. Kapitulacija bi bila da se prestanu baviti proizvodnjom igara. To što se odmiču od retaila, prema cloudu i pretplati, je put kojim će i Sony kad tad krenuti. Samo vjerojatno ne toliko brzo kao Xbox, jer su u vodećoj poziciji pa se ne žure. Ali kad-tad će ih sustići stvarnost ako će nastaviti raditi projekte koji koštaju toliko da moraju prodati minimalno 10 milijuna kopija da bi pokrili troškove.

    • Mark_x_X_x

      @Zoran Žalac, 05.02.2024 - 21:21

      U kojem svijetu bi sony zaradio više od pretplata nego od prodaje igara koje će za par godina bit i $80?

      Da stave sve first party igre day one na ps plus samo bi gubili na prodaji, da, hrpa pretplatnika bi bilo, ali kako bi preplata trebala pokrit failane projekte jednako tako može i uspjeh hitova koji se dobro prodaju pokrit troškove.

      Xbox je prošao na pretplatu zato što nisu imali i izbora i da, investitori više vole vidjet pretplate kao nacin monetizacije zbog manje rizika… Ali sony je daleko od rizika u odnosu na xbox koji je failao godinama pa naravno da je tim investitorima promjena nacina monetizacije bila jedina opcija. Sony nije u takvom sosu, i jedini razlog zašto su došli sa ps plusom gdje je danas je bio kao odgovor gamepassu, ne zato sto im je digao profite. Imamo i kontretne primjere u insomniac leaku koji pokazuje kako se novi horizon prestao prodavat onog trena kad je dosao na ps plus.

      Sve industrije koje su prešle na pretplate nisu prešle zato što su prije poslovale dobro pa su se same prebacile, morale su da opstanu.

    • IgorBiH

      @Mark_x_X_x, 05.02.2024 - 22:16

      Btw, sveprisutni i neizbježni Netflix je i dan-danas u minusu!

    • Mrkvicaa

      @IgorBiH, 05.02.2024 - 22:48

      Trebaš da znaš: nisu ozbiljne igre kardashian show:)

    • Zoran Žalac

      @Mark_x_X_x, 05.02.2024 - 22:28

      Gdje sam napisao išta od toga? Pričamo o dovođenju igara na što više platformi. Mislim, ne moraš meni vjerovati, sam predsjednik Sonyja je nedavno izjavio kako uz playstation u budućnosti za gaming poslovanje vide druge platforme, poput PC-ja, clouda i mobitela.

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 05.02.2024 - 22:39

      svjestan je što ga čeke;)
      nastavio je Yoshida-san, “dok će PlayStation ostati naš temeljni proizvod, proširit ćemo naša iskustva igranja na PC , mobilni i oblak.”

    • Mark_x_X_x

      @Zoran Žalac, 06.02.2024 - 09:51

      “To što se odmiču od retaila, prema cloudu i pretplati, je put kojim će i Sony kad tad krenuti.”

      Sonyeve igre se odlicno prodaju fizicki, insomniac leak je pokazao da se neke cak prodaju vise fizicki nego digitalno.

      Jedini razlog kada ti pretplate izgledaju dobro je kad loše posluješ godinama i onda tvojim investitorima dobro izgleda kad imas konzistentnu i neriskantnu zaradu. Nema industrije koja se prebacila na pretplate iz vece zarade, prebacili su se zato sto nisu mogli prodat dosta pjesama/filma ili evo kao xbox igara.

    • Zoran Žalac

      @Mark_x_X_x, 06.02.2024 - 12:08

      Sonyjeve single-player igre su se prodavale dobro do sada. U slučaju da nisi čuo, više od polovice projekata u budućnosti će im biti live service naslovi koji će teško prolaziti kao igre od 80 eura. Prilično sam siguran da će te live service naslove gurati na pretplatu ako ne prvog dana, onda čim prije. Jednako kako su gurali i onaj nesretni Destruction All-Stars jer su ga prvo mislili prodavati za 80 eura pa su svi ismijali ideju, onda je kasnije koštao valjda 20 eura nakon što su ga dali na pretplati, a na diskovima se nasilno dijelio uz svaku konzolu dok se nisu riješili zaliha. Ciklus za proizvodnju igara kakve su im do sada prolazile postaje sve duži i skuplji, a rezultati prodaje koji su bili dobri prije 5-10 godina više nisu dovoljno dobri za takve projekte. Zato i gledaju sve više prema live service modelu.

    • Mark_x_X_x

      @Zoran Žalac, 06.02.2024 - 14:48

      Svaka novija single player igra im ruši rekorde prodaje tako da ne znam bas o cemu pricas osim o fantaziji koja traje vec neko vrijeme da sony postaje live service machine, no , vec su se okrenuli od toga i doslovno otkazali najveći live service projekt koji imaju, kad xbox igre krenu dolazit na playstation i dobe jos vecu zaradu od prodaje igara i mikrotransakcija koje xbox ima u prakticki svakoj igri nece biti potrebe da ganjaju ikakav live service.

      Koristit destruction all stars kao primjer smjera gdje će sony krenut je toliko bizarno i smiješno da ne znam jednostavno kaj bih rekao, evo koliko godina je od njega a i dalje nijedan primjer poput njega? Helldivers 2 je 40 €, to je vec sigurno da dolazi na plus no ne pricamo o takvim projektima zar ne.

    • Zoran Žalac

      @Mark_x_X_x, 06.02.2024 - 15:08

      Krivo. Ruše rekorde jedino ako će se voditi njihovim marketinškim spinovima najbrže prodavana igra u 24 sata, najbrže prodavana igra u tri dana, itd. Nijedna igra koju su lansirali u PS5 eri nije se unazad 3 godine prodala u više od 20 milijuna kao što su to svojedobno ostvarili s prvim Spider-Manom i God of Warom. Ok, te su igre izašle u petoj godini PS4 konzole, ali s druge strane – nisu bili ni cross-gen naslovi za dvije konzole kao Rangnarok i Forbidden West.

      Ovo da im je live service fantazija… isto krivo. Za 2024. godinu nemaju nijednu klasičnu igru single-player formata u vlastitoj produkciji (kod svojih studija). Najveći live service projekt koji imaju je Bungiejev Marathon – i taj je multiplatform naslov potvrđen i za Xbox. I da, kad kažem – idu u smjeru pretplata, ne mora značiti da će igre lansirati na pretplati… dovoljno je da te traže pretplatu za online igranje – što je kod live service igara obično obavezno. Helldivers 2 ti je, kad ga već spominješ, potvrda tog smjera – igra koju istovremeno lansiraju i za PS5 i za PC, na što je bilo kmečanja fanova po PS Blogu koji se smatraju izdanima jer Sony traži plaćanje pretplate na konzoli, a PC igračima za igranje iste igre na traži pretplatu.

    • Mark_x_X_x

      @Zoran Žalac, 06.02.2024 - 17:54

      Ti uspoređuješ prodaje igara u periodu od 5 godina sa godinom dvije otkad je vecina nastavaka izasla, forbidden west se u prvoj godini prodao 8.4 milijuna a prvi dio 7.6, dosli su do 33 milijuna sa godinama prodaje i pc portom, a nemoj zaboravit ni elden ring koji je pomeo sve u blizini.

      Ragnarok se prodao 15 milijuna u prvoj godini, bez valhalle, a 2018 se prodao 23 milijuna do sada ukljucujuci PC release.

      Spiderman 2 je tek izasao i jedino znamo da se u prvom danu prodalo 2,5 milijuna kopija u odnosu na spidermana 2018 koji se u 3 dana prodao 3.3 mil kopija.

      I ne, ne pricamo ovdje o multiplayer igrama za koje ti treba pretplata za igrat, multiplayer preko ps plusa je već godinama dio sonyevog biznisa, ako pricamo zajedno u kontekstu s xboxom onda pricamo o biznisu izbacivanja igara day one na pretplate, ne o tome da ih trebas kupit pa onda jos pretplatu platit za igrat. Ne vidi tu sonya da bude velikodusniji niti vidim kako je to buducnost ako xbox napravi sto se prica.

    • Zoran Žalac

      @Mark_x_X_x, 06.02.2024 - 18:59

      Pa normalno da ću uspoređivati jer si napisao da im svaka nova igra ruši rekorde prodaje. A nijedna igra iz ps5 ere još nije srušila rekorde najprodavanijih sonyjevih ps4 igara. Kako ćemo to zaključiti drugačije ako ne direktnom usporedbom. To što je horizon 2 prodao 0.8 milijuna više nego horizon 1 u prvoj godini je zapravo poražavajuć rezultat za sony, s obzirom na to da je igra bila lansirana na dvije platforme a ne na jednoj kao prvi dio, te k tome više nije bio novi ip nego već etablirano ime s kojim su već upoznali i pc igrače. U tom kontekstu lošiji rezultat zapravo. Očekivanja su im bila puno veća. Zato su ju i stavili na pretplatu točno 12 mjeseci nakon izlaska, što npr. nisu učinili s GT7 ili Gow ragnarok.

    • Mark_x_X_x

      @Zoran Žalac, 07.02.2024 - 12:13

      Stavili su na pretplatu zato sto je u to vrijeme bilo pritiska od strane gamepassa, igra se prodala bolje od prvog dijela koliko god to malo bilo i unatoc groznom ps5 launchu, a hrpa ps4 igraca poput mene je cekala na ps5 da ju igra, i jos je tu elden ring bio koji je je kompletno pomeo iz svake sfere razgovora kod glavnih medija sto je isto imalo velikog utjecaja na prodaju.

      Doslovno najmanje uspjesan nastavak igre od prosle generacije smo uzeli… A i dalje se bolje prodao od prvog dijela, hah, eto, ne znam kamo misliš da vodi matematika rekordnih prodaja unutar prvih par dana za druge igre ako ne isto.

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 05.02.2024 - 22:21

      Da microsoft sutra batali konzolu i igrice isto bi ostao na vrhu najvrjedniji brendova.Sony za razliku od microsofta ovisi od konzoli i igricama.Ako sony nema profit od pretplate nama povratka.

  • Bogy

    05.02.2024 - 14:52

    Xbox postaje Sega 2.0

  • VitMeR

    05.02.2024 - 16:38

    Microsoft odlucio ubit xbox haha jos da halo dodje

  • delight353

    05.02.2024 - 17:01

    A neće se, iskreno, PS ekipa nešto usrećiti sa Starfieldom… Nažalost. Ali svakako dobro da se umanjuje ekskluzivnost naslova.

  • djosic85

    05.02.2024 - 19:58

    Veselim se starfieldu, ali kad bude na akciji ko kila mandarina, parizera ili s čim već zoki radi one usporedbe cijena

  • vragec25cro

    05.02.2024 - 20:50

    Sta je s Xboxsom posto vidim da neki pisu po komentarima da ga gase a u clanku nista o tome?

  • Darac83

    05.02.2024 - 22:31

    Super. Starfield na PS 5 taman kad pojeftini ful i pokrpaju ga do kraja (nešto kao Fallout 76). 😊👍

  • Lazy

    06.02.2024 - 06:30

    Po svemu sudeci, xbox kao konzola zavrsava put nakon 20 godina pokusavanja, mozd mi se to samo cini ali…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?