HCL.HR

Recenzija

Rollerdrome

ROLAJ ILI UMRI

Stjepan Fikter

Spoj rolanja i pucanja na papiru zvuči dosta ludo, no cijela je stvar u praksi još luđa od same ideje. Prepreke za ulazak u ovaj distopijski sport vrlo su niske jer Rollerdrome može zaigrati svatko, bez obzira je li ikad prije igrao nešto slično poput skejtanja, uobičajenog rolanja ili daskanja na snijegu i jurnjave BMX-ovima. Tome u prilog ide vrlo lagan početak igre i kratko uhodavanje prije nego što uslijedi potpuni kaos. U svakom slučaju, zabava je zagarantirana jer je riječ o iskustvu koje je poprilično drugačije od svega na što ste naviknuti. Ipak nije čest slučaj da u sportu izbjegavate rakete i mine, uključite usporavanje vremena, aktivirate super refleks za dodatnu štetu protivnicima i potom ispucate vruću sačmu u lice neprijatelja.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
30€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Princip iza Rollerdroma vrlo je jednostavan. Imamo role, imamo oružje i imamo mogućnost usporavanja vremena. Kad se sve to kombinira, dobije se vrlo zabavno te ekstremno iskustvo u kojemu se lako može izgubiti život. No, to nisu jedine stvari zbog kojih će vas Rollerdrome oduševiti. Naime, ostali elementi koji nadopunjuju jezgru igre čine ovaj naslov još zabavnijim. Primjerice, punjenje oružja streljivom radi se izvođenjem trikova. Što više bodova skupite od trika, to više metaka imate unutar šaržera. Možda na prvu zvuči kao nešto posebno, no riječ je o fantastičnoj mehanici koja se odlično uklapa u cijelu filozofiju natjecanja.

Na raspolaganju imate četiri različita oružja, što je sasvim dovoljno za atraktivno napucavanje. Fantastični koncept zabavnog napucavanja posebice se odnosi na pištolj i sačmaricu. Naime, ta dva oružja imaju automatsko ciljanje prema protivnicima kad se uspori vrijeme. Dovoljno je ući u potreban domet i oružje vam se automatski fiksira se na neprijatelje. To možda odaje dojam da je riječ o nekakvom olakšavanju igre, ali nije baš tako. Naprotiv, ova mehanika eliminira potrebu usporavanja gameplayja kad treba ispaliti što više metaka u što kraćem roku i pri tome držati fokus na ludilu koje se neprestano događa oko vas.

Druga dva oružja traže malo preciznije ciljanje jer je riječ o bacaču granata te energetskoj pušci. Potonje oružje ima neograničen domet za razliku od ostalih, a može se i dodatno napuniti kako bi se ispucala jača zraka. Na vašu sreću, jednom kad se vrijeme uspori, nije potrebno točno naciljati protivnika, a to puno znači kad dođe do masovnog kaosa na ekranu. Šlag na kraju ove kaotične torte je to što sva oružja dijele istu municiju pa treba voditi računa i o tome. Nije uvijek jednostavno napuniti bacač granata ili railgun budući da njihovo punjenje zahtijeva više bodova od pištolja ili sačmarice.

Jednom kad se vrijeme uspori više nije potrebno točno naciljati protivnika, a to puno znači kad dođe do masovnog kaosa na ekranu.

Alati za eliminaciju uz pucanje se djelomično mogu napuniti i uspješnim izbjegavanjem metaka, raketa, eksplozija te udaraca. Ovaj element je ključan za preživljavanje jer, osim što ćemo sačuvati zdravlje, preciznim izbjegavanjem i usporavanjem vremena otključavamo super reflex. Tada protivnici padaju puno lakše, no nije ga uvijek jednostavno aktivirati. Sve ovisi o tome koliko je protivnika uperilo oružje prema nama, kao i o pravom trenutku za uspješno izmicanje. Ovdje treba istaknuti kako Rollerdrome ima vrlo responzivne i precizne kontrole napucavanja pa se neće dogoditi da vas tipke iznevjere usred najnapetije akcije.

Kad smo već kod kontrola, one su očekivane za ovakav žanr. Drugim riječima, jednostavne su za pohvatati i brzo ćete se osjećati kao kod kuće. Nažalost, nisu uvijek potpuno precizne kad je riječ o izvođenju trikova. Igra ponekad ne registrira naredbe za trik koji želite napraviti, no srećom to nije ništa što će ubiti sveukupni doživljaj vožnje. Nadalje, Rollerdrome nema baš puno trikova. Preciznije rečeno, njih 30-ak dijele se na razne grab, rail i rotacije. Što je sasvim dovoljna brojka jer nije ni jednostavno izvesti sve njih tijekom jedne vožnje dok drugi pucaju po vama. Ono što još vrijedi spomenuti je činjenica da je svaki od trikova kvalitetno animiran te izgleda odlično.

Kontrole su jednostavne za pohvatati i brzo ćete se osjećati kao kod kuće.

Općenito govoreći, Rolledrome ima fantastičan vizualni stil koji totalno doprinosi atmosferi sporta budućnosti. To nije vidljivo samo unutar arena nego i u segmentima između natjecanja. Prije nego što obučemo role, imamo priliku pogledati nekoliko detalja dok se ne zaputimo u samo borilište. To obično budu isječci iz novina, stvari od drugih vozača, a može se prisluškivati i nekoliko razgovora. Simpatični detalji koji dodatno oživljavaju svijet igre. Što se tiče strukture natjecanja, riječ je o klasičnoj špranci u kojoj počinjemo na dnu i penjemo se prema vrhu/finalu. Pobjeda dolazi uspješnim osvajanjem arene, odnosno eliminacijom svih protivnika.

Igra je podijeljena na četiri razine natjecanja što sveukupno znači 11 arena u kojima se vozi i puca. Svaka od njih ima određeno vrijeme u kojemu se treba završiti vožnja kako bi se dobili dodatni bodovi nakon izlaska iz arene. Suprotno od toga je oduzimanje bodova, no svaka lokacija pruža dovoljno vremena za eliminiranje protivnika pa kazne ne bi trebale predstavljati preveliki problem. Sve arene uz to imaju svoje posebne izazove: od sakupljanja određenog broja bodova, izvođenja trika na određenom mjestu, specifičnog načina eliminiranja protivnika do korištenja samo određenog oružja i slično… Naravno, napredovanje u natjecanju donosi izazove koji postaju još teži, što se osjeti kad se iz četvrtfinala prijeđe u polufinale.

Igra je podijeljena na četiri razine natjecanja što sveukupno znači 11 arena u kojima se vozi i puca.

Kako je riječ o igri sa smrtnim posljedicama, ovdje nema padova ili neuspješno izvedenog trika jer bi to usporilo gameplay i koncept same igre. Cijela filozofija povezivanja comboa leži u eliminiranju protivnika, a ne koliko trikova napravimo. To je još jedan detalj koji odlično kombinira akciju i atraktivnost rolanja. Period potreban da eliminirate protivnika kako bi se combo nastavio taman traje toliko da si u glavi možete posložiti plan što napraviti.

Množitelj bodova može se izgubiti ako primite previše štete, no vrijeme za combo svejedno se produžuje kad god nekoga eliminirate. Nemojte ovo krivo protumačiti pa pomisliti kako to da igra previše oprašta. Stvar je u tome da su developeri htjeli zadržati atraktivnost vožnje stavljajući fokus upravo na jedinstveni spoj trikova i akcije. Kad se skupi vozačkog iskustva, kazna uglavnom dolazi zanemarivanjem okoline i opasnosti koje dolaze sa svih strana. To je vidljivo u kasnijim razinama kada neće vrijeme prekinuti vaš combo već pokoja zalutala raketa, laserska zraka, metak ili hladno oružje. U prijevodu, Rollerdrome ima šarolike protivnike – od ekipe s palicom u rukama do likova s bacačem raketa, preko opakih frajera koji koriste teleportaciju pa sve do robota.

Osvajanjem natjecanja otvara vam se dodatna kampanja naziva Out For Blood što bi se možda moglo opisati i kao New Game+. Ponovno se vozate po istim arenama, ali s dvije značajne razlike: neprijatelji koriste jača oružja, a izazovi su zahtjevniji. Ovo je ultimativni Rollerdrome turnir, no prosječnom natjecatelju neće puno značiti ako ne želi kompletno testirati svoje vještine. Out For Blood je manje-više samo ponovni prelazak igre u kojemu nećete vidjeti nove stvari.

Da sumiramo Rollerdrome u jednoj rečenici: fantastično je to gaming iskustvo uz fantastičnu prezentaciju. Sama ideja rolanja i pucanja je već sama po sebi zanimljiva, ali egzekucija toga je ono što čini onaj naslov veoma zabavnim. Skok, trik, izbjegavanje metka i usporavanje vremena samo kako bi ispraznili šaržer u protivnika iskustvo je kakvo ne pruža mnogo igara. I sve to se odvija u kvalitetno osmišljenim arenama. Svaka od njih je posebno iskustvo pa je prava šteta što nemamo još dvije ili tri više. Unatoč tome, lakoća izvođenja svih ludosti koje igra pruža je užitak pod prstima, a to je na kraju jedna od važnijih stavki kod igara koje spadaju u žanr ekstremnih sportova.

Skok, vožnja po zidu u grab trik koji završava na railu uz uspješno izbjegnut metak i aktivirano usporeno vrijeme kako bi s lakoćom ispucali metke u protivnika. Rollerdrome je zbilja ekstremni sport distopijske budućnosti.

87 Naša ocjena
  • atraktivna kombinacija rolanja, usporavanja vremena i pucanja
  • odlična prezentacijska strana
  • izazovnost
  • zabavne arene
  • kontrole nisu u potpunosti precizne
  • Out For Blood ne sadrži dovoljno raznolikosti
  • dvije, tri arene više ne bi bile na odmet

Stjepan Fikter

Tehnologija ga natjerala na Windows 10. Hvata se čudnih i većini ljudi potpuno stranih igara ŽNJ produkcije. Važno mu je trzanje oružja u pucačinama. Igrice su zabavne.

Komentari (10)

  • Pajo Paksu

    29.08.2022 - 15:31

    Meni se sviđa ajmo reči ova strip grafika.
    A recenziju čitam kad sjednem u vlak na povratku sa posla.
    Mada mislim iskreno kako igra nije za mene po viđenom, a opet me zanima drugo mišljenje.
    Tko zna možda mi se igra i svidi.
    Nikad ne reci nikad
    Bond
    Jeames Bond

  • 312AE

    29.08.2022 - 16:06

    Sve je to cool,no kolko sam shvatil imaš sam jednog igrivog lika. Kaj nebi bilo cool da su ih ubacili 6-9 i dali svakom neki crazy special ili svakom liku drugo oružje.Ovoj curi recimo pištoje ,brzinu i Bullet time,nekome granatluncher i druge eksplozivne naprave, C4 i mine recimo ,snajpera, tanka s sacmaricom, machin gunera , alloundera, jednoga koji može biti nevidljiv i baca nozeve ili sjekire,jednoga koji radi nešt s dimom ili Graffiti Guy koji neprijatelje uništava s sprejevima, jednoga s katanom. Ohh bila bi to luda igra.

    • Zoran Žalac

      @312AE, 29.08.2022 - 17:02

      Vjerojatno bude u nastavku. Lansirali su dvije igre ove godine, a radi se o malom studiju.

    • 312AE

      @Zoran Žalac, 29.08.2022 - 17:33

      Ma kužim to,čital sam njihov intervju u njemačkom Manijacu,no nisu o tome pričali,više cim su inspirirani muzički i da je charakter na početku imali fiziku padanja,ali su se odlučili protiv toga jer je kralo flow. Tak mi je ovo nekak palo na pamet,da bi bilo cool.

    • siblyx

      @312AE, 29.08.2022 - 17:38

      Ako to naprave dobio si doslovno copy-paste svake MP igre unazad 5+ godina.

    • 312AE

      @siblyx, 29.08.2022 - 21:24

      Ne slažem se s tobom,možda tak zvuci,ali ne mislim na hero shootere današnjice,nego na arcadne igre,kak su nekad bile na 5. i 6. generaciji konzola,ljepo arcadno i oldschool ,Jet Set Radio s shooting elementima i miksom auto combat igri poput vigilante 8 i twisted metal ,tak nešt.☺️ S tim grafickim stilom,meni cool.

  • Tomislav88

    29.08.2022 - 20:13

    Kako to da niste jos recu za saints-e izbacili? Konkurentni portali vec jesu ima 4-5 dana… jos sam na dvojbi kupiti ili ne

    • Monster Tamer

      @Tomislav88, 29.08.2022 - 20:43

      Mene čudi kako baš Hrvoje igra i recenzira to blago rečeno smeće. Sasvim sam siguran da je nešto zajebao pa mu je to sada kazna.

    • Tomislav88

      @Monster Tamer, 30.08.2022 - 12:05

      Nije ocistio podrum pa ga Igor kaznio

  • Klaudio89

    31.08.2022 - 16:35

    po prvom što sam vidio,igrica me gotovo podsjeća na film Rollerball što i jeste zanimljivo u neku ruku naglasiti

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?