ANKETA: Koristite li Frame Generation tehnike u PC igrama?
Današnje se PC igre sve više oslanjaju na tehnike ubacivanja umjetnih frejmova, odnosno zaglađivanja slike u pokretu. Prihvaćate li to ili stoički odbijate ideju promatranja lažnih sličica u sekundi?
Sviđalo se to nama ili ne, skoro svaka treća igra na PC platformi danas koristi neki oblik Frame Generation tehnike. Kod developera je sve popularnije oslanjanje na te tehnike, a neslavni primjer toga je ovogodišnji Monster Hunter Wilds za kojega je Capcom izravno poručio PC igračima da koriste Frame Gen da bi dobili glatku izvedbu.
Doduše, jedan dio igrača s druge strane ima prilično negativan stav prema Frame Genu, a nije teško pretpostaviti zašto. Grafičke kartice su sve skuplje i skuplje, a sve je rjeđi slučaj da mogu glatko vrtjeti igre bez Frame Gena. Stoga je među “pokretom otpora” Frame Gen smatran kao “Fake Frames”, bilo da se radi o Nvidijinom, AMD-ovom, Intelovom ili nekom četvrtom rješenju.
No, je li situacija jednostavna da te razine da baš nitko među PC gamerima ne voli tehnike generiranja umjetnih frejmova? To želimo istražiti našom novom anketom pa nam u komentarima javite jeste li vi našli neku dobru primjenu za Frame Gen i je li vam to opcija koju redovito držite uključenom u igrama.
RPGamer
21.10.2025 - 20:40Niš Ja tu ne razmem. Nemam blage veze kaj je to.
Darac83
@RPGamer, 21.10.2025 - 21:16Kad sam vidio članak, bio sam spreman u 200 eura se kladit da ćeš to odgovoriti. 😂
RPGamer
@Darac83, 21.10.2025 - 21:30Instaliram, pokrenem igru i normalno igram. Kakvi tamo nekakvi frameovi, 30, 60, 100, 120 fps i gluposti, daj se saberite. Ne mogu vjerovati da postoje ljudi koji se zamaraju time. Ja ni dan danas ne znam što je to.
Bubimir666
@RPGamer, 21.10.2025 - 21:34A jbga RPG kad igraš igre iz 1965.! Oprosti, fkt nemam ništa protiv tebe, ali iskreno počinješ mi ić na živce. Zkj si tu? Zkj komentiraš ako te ne zanimaju pomaci u zadnjih 30 godina, u tehnološkom smislu? U gejming smislu? Ponavljam, nemam ništa protiv tebe, ne poznajem te, super mi je kaj voliš svoje sprite sheetove iz doba DOS-a, ali daj ako nemaš kaj pametnog za reći, ako ne kužiš tehnologiju, nemoj komentirat. Jednostavno. Volimo te, ali ideš na živce. Odi igrat Mana Full Power Wizards Dream Quest iz 2004. Remake u 720p i pusti nas na miru. Molim te.
RPGamer
@Bubimir666, 21.10.2025 - 22:20Dobro, neću više. Nebitno koliko je stara igra, igram i ne zanima me je li taj frame 15, 30, 60, 200, 1000…meni igra radi i ostalo me ne zanima. Šutim i normalno igram.
TheCaptainCrash
@RPGamer, 21.10.2025 - 22:51ti si meni legenda brate, never change haha. covjek ima svoj djir i briga ga, tako treba.
PppPP
@RPGamer, 22.10.2025 - 01:43I koja je sad poenta ovog komentara 😂
TheCaptainCrash
@Bubimir666, 21.10.2025 - 22:52dobro sto si se uzjebo oko nonsalantnog komentara? vidis da covjek nema ni malo zle namjere.
Darac83
@RPGamer, 22.10.2025 - 08:58Pa i ja, ali eto, pratim gaming isključivo preko ovog portala pa pročitam i naučim nešto. Makar to ne koristim, znam o čemu se radi i što je sve danas “in”. A komentar je bio u šali, bez zle namjere. 🖖
Darac83
@RPGamer, 22.10.2025 - 08:58Pa i ja, ali eto, pratim gaming isključivo preko ovog portala pa pročitam i naučim nešto. Makar to ne koristim, znam o čemu se radi i što je sve danas “in”. A komentar je bio u šali, bez zle namjere. 🖖
Cristal_Wolf
@RPGamer, 21.10.2025 - 23:36slazem se, boli me tuki kolko frame-ova vrtim… ako radi radi….
Blackbeard
@Cristal_Wolf, 22.10.2025 - 03:27RPG Gamer je u pravu,ako mi igra radi kako meni paše i da je igrica,šta me boli briga koliko fps-a ima,mislim možda je bit o za CS,ili više za esport,za Casual gamere to ne bi trebalo biti bitno.
Dick Johnson
21.10.2025 - 21:36Jbg nema takvog odgovora, al koristim ak imam osnovni fps prek 60+, onda ima smisla i palim. Ak je ispod 60 onda je kontraproduktivan i pogorsava jos dodatno input lag.
Zweihänder
@Dick Johnson, 22.10.2025 - 11:40Najsmješnija je stvar da i Nvidia i AMD vele da framegen ima smisla samo kad imaš stabilnih 60 fps-a, a igre danas ga koriste da bi došle do 60 uopće. O stabilnosti da ne pričam, ako je 1% low na modernoj igri samo 20 fps-a ispod prosječnog fps-a, to je po današnjim kriterijima stabilna igra.
Dick Johnson
@Zweihänder, 22.10.2025 - 13:10Ma uzas, s framegenom love 30 fpsa 😂
Iron666
21.10.2025 - 21:42To je nešto što je sadašnjost i budućnost i čim se prije prihvati, to bolje. Mislim, igre koje su neoptimizirane su neoptimizirane sa i bez FramGena. Ovi koji govore kako u singleplayer igri osjete razliku između 10mS bez framegena i 25-30mS input delaya sa frame-genom… de aj dobro je. Ja koji sam OCD za takve stvari do sad nisam imao problema s tim niti u jednoj igri. Oke, nećeš to koristit u kompetitve shooterima koji su većinski dobro optimizirani nego u nekim 2K, 4K scenarijima sa izuzetno lijepim singleplayer naslovima da dobiješ jako visok framerate i uživaš u blagodatima dobrog ekrana.. Ljudi seru bez povoda, a tehnologija iza toga je zaista fascinantna. Neoptimiziranost igara iako ima malo veze s tim, ponajviše ima veze sa samim developerima i požurivanjem nedovršenih igara. Također, ne možeš očekivati da će ti FramGen pomoći sa entry level grafičkom ako nativno bez njega imaš nizak frame-rate. Uglavnom, nije to tako loše kako ljudi pričaju, ali da igre moraju bit optimiziranije, itekako moraju i bez i sa svim tim postavkicama
Cygarone
@Iron666, 21.10.2025 - 22:43Uopće nije poanta u input delayu po pitanju SP igara. Problem nastaje kad taj isti Frame Gen dodaje frameove, pa tako dobivamo butter smooth sliku u xyz FPSa sa razmazanim teksturama po ekranu. Evo ti jedan primjer ovdje. Gledaj u 4K kvaliteti i uspori ili zaustavi sliku ako ne “primjećuješ u hodu”. Apsolutno se slažem da igre moraju biti optimizirane, ali sagledajmo situaciju realno, u današnje vrijeme su sve drugo, osim optimizirane. Pa tako imamo 101 traljavu implementaciju RT, PT i ostalih idiotarija sve odjednom, bez mogućnosti opcije gašenja istoga (Indiana Jones za primjer). Nemoj me krivo shvatiti, ja sam apsolutni pobornik i obožavatelj novih tehnologija, u svim pogledima. Ako se radi o kvaliteti prikaza igara uz nove tehnologije, nemam ništa protiv, samo daj! Ali ako kvarimo trenutnu kvalitetu prikaza kako bi ubacili nešto poput FrameGena i upscalinga… To je grehota čovječe! Recimo tamo za nekih 20-30 godina, taj frame gen bi mogao biti dobar… ALI trenutno to nije. Dokle god devovi ne pobjede lijenost u sebi po pitanju optimizacije i daju malo više od sebe za level of detail. Gaming će ići samo u jednom pravcu, slobodnim padom, unatrag.
moordrak
@Cygarone, 22.10.2025 - 00:14Samo kratka replika, u pravu si. Ovo što imamo sada je čisti developer BMK mode. Bitno da radi. Kako radi, koga briga. Korisnici su ionako ovce.
Dokle god devovi ne pobjede lijenost u sebi po pitanju optimizacije i daju malo više od sebe za level of detail.
Znaju devovi što je optimizacija, ne brini. Svi su u ovoj industriji oboljeli od jedne druge bolesti: akutnog dolaritisa. Jednostavno ne možeš razvijati igru 7 godina. Tri, možda četiri maksimalno. Kakva je da je, izbacuju je na tržište te krpaju u letu. Primijetio si da je sve manje i manje inhouse engina. I to je postao trošak. Samo ću reći, Unity puno toga “guta”. Vidjet ćemo kakav će biti RAGE. Jel devetka? Samo R* boli pipi. Toliko su love natukli da je to odurno. I stalno im kaplje. Vrijeme radi njima u korist 🙂
Cygarone
@moordrak, 22.10.2025 - 11:23Ovu ću zapamtiti, Dolaritis! Strava na što je spala gaming industrija, više se fokusiraju na dioničare nego kvalitetu proizvoda. Sve me strah kako će izgledati taj dio upscaling i FG odrađen u RAGEu. Da budem iskren, čini mi se da nije niti problem u UE5 nego u devovima koji ga ili ne znaju koristiti efikasno ili su jednostavno lijeni/opterećeni rokovima. Nešto od toga mora biti problem…
Iron666
@Cygarone, 22.10.2025 - 01:27Ma sve stoji, zato sam i naveo da igre prvenstveno moraju bit optimizirane u samom startu, a onda sve te dodatne tehnologije su samo šlag na torti. Mrljave teksture su bile problem prije, sad sve rijeđe i rijeđe, pogotovo sa novim verzijama DLSS-a (tople preporuke da si sami uvijek updejtate DLSS verziju za svaku igru jer dosta često bude starija verzija). U svakom slučaju trebalo bi to bit bolje kroz dogledno vrijeme.. ali da.. sve je to na kraju manje bitno ako će i dalje izbacivati polu dovršene igre..
Cygarone
@Iron666, 22.10.2025 - 11:25Ma probao sam i DLSS na RTX 3070, sve je to ista pašta. FSR4 je poprilično smanjio jaz između DLSS. I dalje se vidi razlika nativne slike i upscalinga.
darijoman
@Cygarone, 22.10.2025 - 02:23Nebi se složio s tobom u nekim aspektima, pogotovo to po pitanju pljuvanja upscalera a i F-a. DLSS 4 i FSR 4 rade odličan posao i gotovo nema nikakvog gubitka u kvaliteti slike, pogotovo na višim rezolucijama recimo 4K i ako koristimo mod quality i balanced. Po pitanju FG ovisi kako ga koja igra implementira i o samom fps-u. On obično radi dobro kad je fps 60+. Space Marine 2 i Wuchang Fallen Feathers su igre gdje sam ja probao FG i radi odlično bez ikakvih nuspojava, dok u nekim drugim ne baš najbolje. Tako da to sve ovisi od dva pomenuta faktora: implementacija i fps. To za 20-30 godina, ma daj čovjeće
Cygarone
@darijoman, 22.10.2025 - 11:35Igram PS5 i PC gaming u 4K trenutno na AMDu. FG i upscaling mi stvaraju mrljavu sliku i ghosting efekte. Možda je problem što mi je monitor zapravo OLED TV od 42″ a udaljen sam cca 1m od ekrana pa i vidim takve minuse. Igrao sam između ostalog i sa RTX 3070 koristeći DLSS. Ista priča, nažalost nije me se dojmila kvaliteta. Kada sam napisao 20-30 godina mislio sam na to da će tada FG biti implementiran po defaultu u igre. Razlika će biti u potpunosti neprimjetna jesu li pravi frameovi ili AI generirani. U današnje vrijeme guraju AI u svaku reklamu neovisno o tehnologiji. Kao što je to bilo prije desetak godina sa riječi “Gaming”. Trebati će barem 10-15 godina prije nego kvalitetni AI procesor postane dostupan široj potrošačkoj publici. Tek tada će taj AI FG i ostale kerefeke zaživjeti u potpunosti. Što se tiče današnje dostupnosti svega navedenog, samo bih spomenuo Daj mi brate toggle u postavkama!
darijoman
@Cygarone, 22.10.2025 - 11:43Problem kod tebe je u TV-u. Za ostalo mogu samo opet sam sebe citirati iz gornjeg posta.
Cygarone
@darijoman, 22.10.2025 - 12:03U redu, prihvaćam. Molim te obrazloži. Smatraš li da je LG OLED C2 loš po pitanju prikaza slike ili…? Jedino bi mogao biti problem u udaljenosti od ekrana. Možda ako bih igrao sa 3,5m ne bi vidio problem… Probao sam npr sa Hogwarts Legacy, neovisno o udaljenosti kosa na likovima je i dalje vidljiva kao velika mrlja. Probao sam i ovaj novi GTA EE (refleksije na vozilima su katastrofalne). U njemu su dodavali RT, FG i upscaling funkcije za testiranje primjene u sljedećem GTA 6. Sve je to nezgrapno napravljeno i primjetno.
darijoman
@Cygarone, 22.10.2025 - 12:21Mislim da si ti jedini koji iznosiš takve hipoteze, a svi ostali stručnjaci i mi gameri čoravi. Eto tu je izgleda problem. Očito ti nešto ne štima sa TV-om i to je to
Mr. Crow
@Iron666, 22.10.2025 - 11:00Evo primjera: dying light the beast od jedinice (izašla 2015) nema ono wow efekt šta se tiče napretka u grafici a guta fps nemoguće. Tek nakon zakrpe 1.2.4/1.2.5 značajno diga frame. Igra sam ga na fsr balanced da bi ga nakon patch-a igra na native.
Znači prevara teška, neoptimiziranost nad neoptimiziranošću.
Iron666
@Mr. Crow, 22.10.2025 - 11:22Yep, to je nažalost postao standard. Đabe i sve te đinđe minđe kada je u samoj srži i jezgri igra neoptimizirana…
Zweihänder
@Iron666, 22.10.2025 - 11:49Framegen kako sada funkcionira s interpolacijskim algoritmima skoro uvijek proizvodi rezultate koji ostavljaju vrlo neprirodan dojam. Dio problema je i nestabilnost fps-a modernih igara. Osobno mi ne pada na pamet igra u kojoj nisu važne niti grafika niti reponzivnost, ali kad bi takvo nešto postojalo, tu bi framegen bio savršen.
dvuk
21.10.2025 - 21:52Koristim ako baš moram, mrzim ga, i mislim da je to najveća prevara u povijesti pc gaminga. Danas grafa košta kao nekad zvijer od kompa, a ne može terat igre u fulu, igram u 1440p i moj bogčić 3060ti gura nekako, a da uzmem 5070 ti košta 1300€ Znači 1100 eura skuplja za duplo više fpsa. Samo duplo više. Užas
Kikindo
21.10.2025 - 21:54Nažalost koristim jer sam primoran…
Demon90
21.10.2025 - 22:27Koristim povremeno Al ne mogu reći da je zato što volim
Cygarone
21.10.2025 - 22:30Frame Gen je apsolutni gimmick trick. Koriste ga devovi kako bi prikrili jedan od smrtnih grijeha, u narodu poznatog kao lijenost. Svatko tko mi kaže kako je to super, zamolio bih da mi proslijedi broj svojeg dobavljača, što točno konzumira i u kojim količinama. Igram igre na 4K TV i sama pomisao da mi se razmazuju teksture i LOD po ekranu samo kako bih nagurao čistih 120 FPSa, koža mi se naježi. Radije ću lockati FPS sa riva tunerom na stabilnih 70-80 FPS nego gurati nešto što će mi dati prebijenu sliku lošiju od starog sivonje na CRTu.
PppPP
@Cygarone, 22.10.2025 - 01:44Jesi li probao? Od Nvidie
Cygarone
@PppPP, 22.10.2025 - 11:44Jesam također i DLSS. Doduše samo sa RTX 3070 ali svejedno, nisam zadovoljan. Popeglane su jedne teksture a zamrljane druge… Napravimo kompromis, neka nam daju opciju gašenja u postavkama i svi će biti sretni. Bit je u tome, onoga trena kada se zagasi npr. TAA dobivamo prikaz igara kao da su pokretane na MSXu a ne modernom računalu. Ukratko, trenutna implementacija je blago rečeno nezgrapna/smotana do te mjere da sam bolje bez svega sa 60FPSa u SP igrama nego sa svim njihovim trikovima.
Zweihänder
@Cygarone, 22.10.2025 - 11:55Naziv supstance je copium. Ljudi potroše 1000€ na novu grafičku koja uopće ne može vrtiti nove igre pa su onda prisiljeni sve to uključivati. Onda se uvjeravaju da je sve super kako bi otjerali onaj caveat emptor što im šapće u uhu.
dukicakvaki
21.10.2025 - 22:41Ja recimo to izbjegavam koliko god mogu, probao sam to koristiti na MSFS 2024 i 2020 , međutim užasno blurra elemente u kokpitu. Srećom, 2024 su sada sa zadnjim patchem optimizirali i stvarno mi nije potrebno više.
Inače se dobije nekih 20-30% više frameova na mojoj konfi – ali nije vrijedno toga u načelu.
mii2o90
21.10.2025 - 22:41Sinoć upalio novu igru “Keeper”. U postavkama je nudilo uključiti frame gen. Sa strane piše koji je očekivani FPS, iz nekog razloga je bio već kad opcija nije uključena. To je bio prvi i jedini put da sam uopće razmatrao. Ne vidim smisao opcije ako je FPS manji kad je uključena
TheCaptainCrash
21.10.2025 - 22:54fali kategorija “Ne koristim osim ako pokusam igrati normalno i nece”, tako nesto, mozda nije najbolje ime ali razumijete nadam se. Ja prvo stavim sve kako hocu bez ikakvih dodatnih điđa i onda ako vidim da ne ide, pokusam sa DLSSom. Tako da prvo probam nativno pokrenuti, tek onda umjetno.
moordrak
21.10.2025 - 23:48Da, naravno, koristim sve što vole mladi! 🍻 Prvo pokrenem igru po defaultu. Moram vidjeti kako stvar izgleda “iz kutije”. Obično se dočepam settingsa nakon prvih sat vremena provedenih u igri. Provjerim rezu (ide na 1440p po defaultu), pogasi se motion blur i bloome. RT ide na off ako ima “štekanja” ili je FPS ispod 60. RT je jako lijepa i posve nepotrebna stvar. Spustim na 1080p za glatko igranje na 120 FPS i uživam k’o tuljan. Više od toga mi ne treba iako monitor ide na 180 (ili 175, ne znam više). Kompetitivna scena me ne zanima zato mi lag, ako postoji kad je upaljen FSR/DLSS , ne smeta. Previše. Iznimka su souls-like igre gdje moraš pogoditi pravi iframe u stotinku. I gatcha igre su, ne bi vjerovali, jako ovisne o dobrom tajmiranju, posebno kod izbjegavanja napada ili u prevenciji istih.
Zaključak: ako igra upali sve te dodatne điđe, ok, ako ne upali, isto dobro. Ne volim razmazane teksture zato držim “umjetnika” pod kontrolom. Po nekom mojem skromnom mišljenju, sve u rasponu od 60 do 120 FPS na 1080p je sasvim zadovoljavajuće. 4k me savršeno ne zanima.
Cygarone
@moordrak, 22.10.2025 - 11:50Ja sam se vidiš lijepo zafrknuo. U vrijeme kad sam kupovao 4K TV čini mi se da PS5 nije imao podršku za 1440p. Nedugo nakon toga (cca 2-3 mjeseca), PS5 objavio podršku za 1440p. Super zadovoljan sam bio sa 1440p za gaming na PCu i htio sam isto sa PS5. 4K me i dan danas ne zanima.
moordrak
@Cygarone, 22.10.2025 - 12:434k ima smisla na TV-u odnosno velikim dijagonalama i ako si blizu panela. Sa 3-4 metra, razlika u kvaliteti između 2k i 4k nije toliko drastična. Barem meni nije. Kod filmova i serija, da, razlika je vidljiva ali to je većinom radi “zasićenosti” filmskog prikaza nekim drugim elementima koje igre još uvijek ne mogu emulirati.
GogicM99
22.10.2025 - 01:46Dobra je stvar u slucaju da imas monitor od 100 ili vise Hz pa da napravi ugodjaj jos fluidnijim ali pod uslovom da obavezno imas minimalno 60FPS bez upaljenog FrameGen zbog input laga. Nikako ne bi trebao doci u obzir framegen da bi neku igru doveo u igrivo stanje zbog lose optimizacije.
Hadvar
22.10.2025 - 08:57Isprobavam jedino sa ry tracingom. Recimo, koristim to na AC Shadows sa ukljucenim ray tracingom i mogu reci da ne primjecujem neke razlike u izgledu. Ali inace ne koristim. Native all the way.
Lazy
22.10.2025 - 09:26Pokusavam da ne, al moram posto PC furam u 4k, naime postoji problem kod pretjeranog koristenja FrameGena s “razmazivanjem” slike,nez kako drugacije da to nazovem.Kad mi je fps iznad 60 ne diram,inace “moram”.
ChungaLunga
22.10.2025 - 09:38Zaboli me, igram se uglavnom na konzolama.
IceQ
22.10.2025 - 09:49Samo ponekad ako je igra baš loše optimizirana ili koristim raytracing pa malo da popravim fps.
Pask0o0
22.10.2025 - 10:08Ja osobno pokušavam igrat savaku igru bez DLLS-a ili AMD frame gena, ali neke igre stvarnu su od mene tražile da barem malo upalim frame gen, kao što su black myth wukong itd..
Mr. Crow
22.10.2025 - 10:26Meni je 60 fps u singleplayer igrama postalo malo. Sićam se kad sam molia za 25 fps-a, a sad ako pada ispod 70, nije mi dobro, živci neki ovo ono.
Što se tiče cs-a; 120?, uf nešto me žulja, 240? eee too daa (7000 premier xD)