I HAVE NO MOUTH, AND I MUST SCREAM
Ova igra me zainteresirala svojim nazivom. Malo sam pogledao o čemu se radi i odlučio je zaigrati.
Radi se o klasičnoj point&click avanturi, iako nisam ljubitelj istih, ova igra je jedna od najdojmljivijih koje sam ikada igrao u bilo kojem žanru, a razlog tomu je
odlična priča, voice acting, muzika, atmosfera, utjecaj na igrača i teme koje obrađuje. Inače u igrama postoji nasilje, droga, ovo, ono, iako piše da nisu za mlađe, ja
kad sam bio klinac, a i ostali, takve igre igraju. Međutim, ova igra je drugačija i zbog nekih tema nije namjenjena mlađim igračima, te ju stvarno njima ne
preporučujem. Igra obrađuje mučne teme i depresivna je, ali u tome je čar jer ostavlja dojam na igrača i dugo nakon igranja.

Priča ove igre nastala je po istoimenoj noveli, iako je malo promjenjena glede nekih likova. Metaforički se ovdje radi o paklu, muci, prokletstvu i iskupljenju.
Posljednjih 5 ljudi na Zemlji zatočio je kompjuter/umjetna inteligencija (AM=Allied Mastercomputer=I am=Mislim, dakle jesam) i zadnjih 109 godina izloženi su vječnim
mukama.




Glas AM-u posuđuje pisac novele i u tome briljira. Igra započinje tako da svaki od likova ulazi u svoju avanturu koju je kreirao AM da bi ih u potpunosti
slomio. Igrač svojim izborom i odlukama može dovesti igru do "sretnog" kraja (doduše za civilizaciju, ne baš za likove) i iskupljenja, a to je još jedna od čari ove
igre, da nema baš happy endinga za sve.
Igra obrađuje teme kao što su holokaust, ekperimenti na ljudima (djeci), ludilo, paranoja, silovanje,... Svaki od 5 likova s kojima igramo ima vlastitu priču, nešto loše u karakteru i nešto zbog čega ih grize savjest. Gorristera izjeda krivnja jer je poslao ženu u ludnicu.

Benny je zapovjednik u vojsci koji je ubio vojnike iz svoje jedinice jer nisu ispunili njegove naredbe.
Ellen je karijeristica koja ima strah od žute boje koja ju podjeća na noć kad je bila silovana.
Nimdok, po meni najzanimljiviji lik, je pomoćnik Mengelea u koncentracijskom logoru.
Ted je paranoičan i stalno se boji da ne bude otkrivena njegova laž.


Svaki od njih ulazi u svoju avanturu. Gorrister se nalazi u cepelinu iznad pustinje sa izvađenim srcem. Benny je u primitivnom plemenu gdje prinose
ljudske žrtve. Ellen započinje u nekoj piramidi nalik na egipatsku ali izrađena od elektroničkog otpada. Nimdok je u konc-logoru, a Tedova avantura se odvija u
sablasnom srednjovjekovnom dvorcu.




Ono gdje igra najviše briljira je mogućnost izbora i donošenje odluka a pritom neznajući jasno da li je to dobro ili loše te utjecaj tih odluka na ishod. Da li
poslušati savjet nekog lika (tipa jednog psa i čija je on metafora)? Jel on dobronamjeran ili loš? Tko me testira?


Da li obaviti ekperiment na djetetu (očito ne) ili odšetati iz sale? Ili možda skalpelom ubiti drugog doktora (da se spriječi daljnji ekperimenti)? Da li ubojstvog lošeg lika je dobro ili ne? Da li je ravnodušnost dobra ili ne? Što je ispravno?


Igra može završiti na 4 različita načina ovisno o postupcima igrača. Bad ending (nije neki spoil):



PLUSEVI I MINUSI:
+ mogućnost izbora i donošenje odluka ne znajući što je "crno", a što "bijelo" i utjecaj na ishod
+ odlična priča
+ odlična atmosfera
+ odličan voice acting
+ odlična muzika
+ depresivnost
- neke zagonetke se moraju rješavati određenim redoslijedom, što ponekad zahtjeva traženje walkthrougha
- igra nije namjenja mlađoj publici
- igra je stara (izašla 1995) pa će to neke odbiti