Ma ne kažem ni ja da je Wii U previše pametno ime... dapače, užasno je teško komunicirati publici da je Wii U nova konzola. Znam to i sam kao novinar - pišeš vijest o Wii U i toliko premišljaš o tome kako ćeš napisati svega par riječi da situacija čitatelju bude jasnija - a na kraju ipak par ljudi u komentarima pita nešto kao "Šta je to neki novi kontroler za Wii?" ili nešto kao "PS vita je bolji handheld od ovoga!". Jednostasvno, ljudi ne čitaju - nemaju vremena za to i formiraju mišljenje na prvi pogled, a kad vide ime 'Wii U' i kad vide pokraj tog logotipa kontroler s ekranom kako leži pokraj crne kutije nalik staroj Wii konzoli - to je njima samo dodatak za Wii (ili pak ne vide crnu kutiju pa misle da je to novi handheld iz Nintenda). Nintendo je svejstan tog problema i pratio sam njihove prezentacije i reklame nakon što su shvatili da ljudi ne razumiju... i u njima se vidi da je sve pisano i izrečeno tako da se jasno naglasi da je to NOVA KONZOLA s novim kontrolerom. Bilo je takvih reklama puno, ali opet - i dalje veliki broj ljudi ne razumije o čemu se zapravo radi.
Ali kad malo razmisliš ime 'Wii 2' bi bilo još teže komunicirati - ljudi bi čim čuju to ime pomislili da je to napredni Wii gdje je fokus i dalje na motion kontrolama (a to više ne žele kupiti kao što su htjeli 2006. kad je koncept motion gaminga bio svjež i inovativan). A da su ga nazvali potpuno drugačije, dakle bez Wii branda u imenu... onda bi pak propustili priliku - jer imaju jako snažan brand koji je u prodaji potukao znatno snažnije konzole ove generacije, koji ih je efektivno spasio na polju kućnih konzola nakon ne baš uspješnih GameCubea... koji je "odgojio" neken ove gamere rođene pred kraj 90-ih... i jedino pametno je da se napravi neka vrsta nasljednika s istim tj. sličnim imenom. I to su i napravili... i Wii U kao ime ima pozadinu iza sebe, ima smisla - 'Wii' dio govori o igranju zajedno s obitelji, s prijateljima pred jednim televizorom ili sada putem interneta... dok taj novi 'U' dio govori o singleplayeru, o jednom igraču i njegovom boljem iskustvu s takvim kontrolerom. Uglavnom - ima nekog smisla to ime. I teško da su mogli smisliti nešto puno bolje, ali da je pod tim imenom teško komunicirati konzolinu poruku - to je definitivno istina.
Zato kažem da ne gledam na to kao jednostavan 'update' kao ti - nisu bili lijeni nikako. Ime ima logiku iza sebe, a vizija iza cijelog Wii U koncepta je iznimno jaka i tehnologija je vrlo dobra, pogotovo prijenos podataka između kontrolera i konzole što omogućuje neke gameplay koncepte koji su zapravo zanimljivi, za razliku od nekih gimmicky stvarčica na Viti ili 3DS-u ili čak na Wii. Možda najbolji primjer je ona igra iz Nintendolanda gdje preko Gamepada bacaš shurikene u mete na TV-u, ili jednostavno to da na gamepadu imaš kvalitetne stereo zvučnike koji čine čuda za imerziju - pogotovo u horor igrama poput ZombiU. Tim zvučnicima se premalo važnosti pridaje - imaju odličan surround efekt i stvarno su velika stvar za imerzuiju - isto kao što je onaj mali zvučnik na WiiMoteu bio - samo još bolje.
A što se tiče ergonomije, težine itd. Za to se stvarno ne brini. Ja sa isto bio skeptičan u tom pogledu i kad sam ga na Gamescomu probao prvi put, malo mi je bio čudan. Isto tako mi je bio malo čudan kad nam je stigao Wii U na launch day. Ali evo već više od mjesec dana se igram isključivo na Wii U i potpuno sam naviknut na Wii U GamePad. Stvarno nije težak ni nakon dužih perioda, ugodan je za držanje - sve je na svome mjestu, d-Pad je zakon... uglavnom, nakon negdje mjesec dana korištenja isključivo Wii U GamePada za igranje (nisam ništa drugo ni stigao igrati nego Wii U igre), išao sam malo probati Steam Big Picture mod sa svojim Logitech Dual Action PC kontrolerom koji sam svojevremeno dosta i platio - i dobar je kontroler. I uglavnom - taj Logitech mi je izgledao smiješno. Plastično, prelagano i na kraju - premaleno. Istu stvar sam osjetio kad sam probao s Wii U Pro kontrolerom igrati Sonic Racing Transformed - jednostavno su mi svi "normalni" kontroleri bili prelagano, premaleni i... pa, smiješni zapravo. Ozbiljno, kad se navikneš na Wii U GamePad, pogotovo kad njime igraš igre poput ZombiU gdje touchscreen zapravo i služi nečemu pa osjetiš da imaš tu dodatnu dozu interakcije u rukama, teško je vratiti se na normalan kontroler.
I da, ja sam ti taj čovjek u HCL unboxingu :)