HCL.HR

Igre su danas zabavnije nego što su nekad bile! – evo zašto

Zoran Žalac 04.08.2021.   •   62 komentara


Neki kažu da su moderne igre danas zabavnije nego što su to bile stare igre u svoje vrijeme. Je li to nerealistično trabunjanje ili tu ima neke istine?

U našem prethodnom tekstu “Igre su prije bile zabavnije nego danas” obećali smo vam i suprotne argumente pa evo sada i tog odgovora. No, ako ste propustili taj tekst, možete u nastavku kratko provjeriti uvod u kojemu će vam postati jasno koja nam je ideja iza ovih tekstova i kojim smo se smjernicama vodili u njima.

Uvod (zašto i kako je nastao ovaj tekst)

Ako ste prošli uvodni dio teksta, bilo ranije ili sada, evo naših argumenta zašto su igre danas zabavnije nego prije.

Moderne su igre pristupačnije za širi krug igrača

Igranje igara nikad nije bila povlaštena ni ekskluzivna aktivnost jedne grupe ljudi. No, stare igre moralo se prihvaćati onakvima kakve jesu – čak i kad nisu bile pristupačne svim ljudima. Pojam pristupačnosti često se krivo tumači kao pojednostavljenje igre, tj. smanjivanje izazovnosti kako bi ju što više ljudi moglo završiti. Međutim, pristupačnost je daleko širi pojam od težine za igre. Pristupačnost je prevođenje igre na više jezika, pristupačnost su titlovi, opcije podešavanja kontrola i isključivanja vizualnih efekata koji nam smetaju. Ukratko, sve ono što kod modernih igara uzimamo kao zdravo za gotovo.

Kod starih igara nije uvijek bilo tako. Današnje igre sve se više dizajniraju s opcionalnim pomagalima tako da ih mogu igrati igrači s određenim hendikepom; na primjer daltonisti, (na)gluhe osobe, ljudi s paralizom i sl. Dok nekadašnje igre nisu imale skoro pa nikakve stavke po kojima ih se moglo podešavati, danas si svatko može prilagoditi igru po volji – od veličine sučelja do potpune slobode u mapiranju tipki za kontrole.

Opcije za pristupačnost nisu namijenjene samo igračima s hendikepom nego mogu poslužiti svim igračima. Korisno je kad igrač može birati font koji mu je najčitljiviji, ciljnik koji mu je lako uočiti i sl. Korisno je kad igrač po potrebi može isključiti trešnju kamere prilikom kretanja ako mu to stvara mučninu. Korisno je kad igrač može odvojeno podesiti glasnoću zvuka za glazbu, dijaloge i okolinu u igri. Nekad smo se mi prilagođavali starim igrama, dok danas moderne igre sami prilagođavamo sebi. I kad imamo više slobode u određivanju kako se igra upravlja i kako ju vidimo, to je dobra stvar. Naravno, nisu sve moderne igre jednako pristupačne, ali iz godine u godinu postaju sve pristupačnije i podesivije.

Moderne igre mogu postati bolje s vremenom

Rekli smo da su developeri ranije morali paziti da lansiraju dovršenu igru bez tehničkih poteškoća. To je donekle koristilo igrama, ali ako je stara igra doživjela neuspjeh zbog toga što je požurena na tržište, za nju nije bilo spasa – sve ono što je dobro odrađeno ostalo bi zauvijek upropašteno. U slučaju modernih igara to nije tako. Igre koje iz raznih razloga razočaraju igrače po izlasku svejedno imaju šanse da kasnije ostvare svoj pravi potencijal i postanu zabavnije. Naravno, ako developer vidi gdje je pogriješio i baci se na posao da to ispravi.

Krpanje modernih igara i aktivni razvoj uz feedback igrača omogućava iskupljenja i uskrsnuća kakva ranije nisu bila izvediva. Kad je E.T. razočarao igrače 1983. godine, neprodane se primjerke igre zakopavalo u pustinji. Kad su lansirani Final Fantasy 14 i No Man’s Sky samo su rijetki mogli reći išta pozitivno o tim igrama, no samo nekoliko godina kasnije FFXIV je trenutno najsnažniji MMORPG na tržištu, a NMS je najpozitivniji primjer igre koja je drastično evoluirala kroz potpuno besplatna proširenja.

Ne tvrdimo da su moderne igre imune na neuspjeh – dapače, razočaranja su možda i češća nego kod starih igara. Ponekad su neke igre toliko loše da je developeru jednostavnije napraviti sve iznova nego popravljati ono što je problematično. Ali, više ne vrijedi ona uzrečica da požurena igra zauvijek ostaje loša – igre koje pokazuju potencijal danas mogu dobiti drugu šansu ako uprskaju prvi susret s igračima.

Moderne igre bolje stare

Razvoj grafike u igrama 80-ih i 90-ih godina bio je uzbudljiv, no tehnologija je toliko uznapredovala da se iz današnje perspektive teže vratiti igrama iz 90-ih nego igrama s početka ovoga stoljeća. Kad kažemo da je neka igra „dobro ostarjela“ to znači da se unatoč svojoj starosti dobro drži po pitanju mehanika gameplaya i prezentacije. U slučaju modernih igara to je nekako češće nego kod starih igara iz 20. stoljeća.

Kad se vratimo nekoj igri iz moderne ere, češće nas iznenađuju detalji koje ranije nismo spazili ili ih nismo znali cijeniti. Grafički ih je lakše probaviti i u načelu su kompatibilnije s modernim hardverom. Stare igre bile su dizajnirane za televizore i monitore drugačijih tehnologija prikaza slike i kad ih danas igrate na aktualnim uređajima znaju izgledati „sterilno“ – kao da im se kroz čišći prikaz slike izgubio dio njihovog ugođaja. Kod modernih je igara povratak u vremenu bezbolniji i igre čak mogu izgledati ljepše na višim rezolucijama. Pogotovo one iz HD ere. A neke se drže toliko dobro da uopće ne biste rekli da su stare deset i više godina. Igre kao što su Portal 2 ili Mirror’s Edge gotovo su poput vina – postaju sve bolje kako vrijeme prolazi.

Brzina napredovanja tehnologije dovela nas je do toga da su Resident Evil iz 1996. i njegova prerada iz 2002. dvije neusporedivo različite igre – jedna se igra definitivno drži bolje od druge. A nije samo grafika u pitanju. Stare su igre nekoć imale svaka svoju kontrolnu shemu. Danas su kontrole većinom standardizirane među igrama i kraći je period ponovnog navikavanja na kontrole. Moderne su igre također prikladnije modernim potrebama – npr. imaju ručno snimanje pozicija kad igrač to želi, ili češće checkpointove, opciju restarta, itd. Opet – stvari koje danas uzimamo zdravo za gotovo, a zapravo su prednosti nad dizajnom starih igara.

Moderne igre otvorile su nam izazov igranja protiv drugih i s drugima

Mrežni multiplayer populariziran je početkom 21. stoljeća i ne može se poreći da je igrama donio nove prilike, a igračima nova iskustva. Dok je multiplayer prije bio pretežno lokalni, igrači su uglavnom bili osuđeni na igranje protiv svojih poznanika ili s njima. Nije to loše samo po sebi, da se razumijemo, ali s vremenom se izgubi čar igranja s jednim te istim suparnikom i prije su igrači bili više ograničeni time tko ima koju igru i na čemu se igra.

Današnji trendovi cross-playa vode nas prema brisanju granica među platformama, ujedinjavanju zajednica i proširivanju vidika. U kompetitivnom pogledu stare igre jednostavno nisu bile dizajnirane oko okršaja vještine između dva ili više igrača istovremeno. Imali smo high-score sustave i uvijek je bilo nadmetanja u igrama, ali nikada prije na razini koja je igračima dostupna danas.

Dakako, mrežno igranje ne podrazumijeva isključivo natjecanje u igrama. Zahvaljujući mrežnim funkcionalnostima danas su isplative igre kooperativnog tipa kakve u doba lokalnog multiplayera nisu bile toliko česte. Jednostavno rečeno, online segment igara prisutniji je kod modernih igara i pruža zabavu kakvu igre nekoć nisu imale.

Moderne igre raznovrsnije su u ponudi žanrova, cijene i sl.

Hiperprodukcija igara nije nužno pozitivna stvar, no jedno je sigurno: danas igrači imaju veće šanse pronaći igru koja će im odgovarati i pri tom proći bolje nego što bi prošli prije 20+ godina. Igre su i dalje skupe kao nekada, ali cijene su šireg raspona ovisno o trajnosti i vrsti igara. Prije nije bilo indie bisera koje se moglo kupiti za trećinu standardne cijene igara, a nije bilo ni igara kojima se moglo pristupiti potpuno besplatno (free-to-play naslova). Danas čak postoji i modularni format igara kod kojih možete kupiti dio igre koji vas zanima – npr. samo Online mod.

Istina je da svatko sam cijeni svoju zabavu, no treba reći da je cijena virtualne zabave kod modernih igara ipak fleksibilnija. Digitalna distribucija igara donijela je razne pogodnosti među kojima i česte popuste na igre. Starim su igrama cijene uglavnom padale kada bi dosegle određenu razinu prodaje (tzv. platinum izdanja), dok se danas igre popustima i sniženjima doslovno bore za interes igrača više puta godišnje. Cijena igre nije u izravnoj korelaciji sa zabavom koju od igre dobijemo, ali jasno je da češćom konzumacijom modernih igara imamo više šanse u pronalaženju zabave koja nam u igrama odgovara.

Kao što smo napisali na početku teksta, ovi su argumenti tek jedna strana istine. Za drugu stranu priče pročitajte drugi tekst. A sad nam u komentarima pišite slažete li se vi sa stavom da su moderne igre zabavnije od starih igara.

Komentari (62)

  • Mad Ant

    04.08.2021 - 20:58

    Ne slazem se barem 50%, ali nema sanse da ti, kao netko tko se igrao kao mali od ’83 kroz sve ove godine i gro platformi, to sada idem pisati na 5 stranica. 😀

    • Bojko

      @Mad Ant, 04.08.2021 - 22:11

      Piši brate, ne srami se.

    • Mad Ant

      @Bojko, 04.08.2021 - 22:16

      Ono za 5 stranica nije bilo zezancija, ipak sam ja bivsi g-novinar. S druge strane, netko tko bar djelomicno nije prosao slicno nece razumjeti ili ce jos gore samo trollati.

    • Bojko

      @Mad Ant, 04.08.2021 - 22:20

      Samo daj, ima nas stare garde koju interesira. Gdje si novinario?

    • Mad Ant

      @Bojko, 04.08.2021 - 22:26

      Ako se ne sjecas nicka nije ni bitno, ali sjetit ces se mozda stare originalne garde iz PCPlaya najvjerovatnije…

    • Bojko

      @Mad Ant, 04.08.2021 - 22:38

      Čovječe, svakako se sjećam PCPlaya, prvi ste imali CD sa demo igrama. Kao tada starijeg osnovnoškolca bez ikakve platežne moći, časopis nisam kupovao ja nego najbogatiji u društvu i išao je od ruke do ruke, a demo igre su bile moj fokus. A imena tada nisam pamtio (a bome ni sad mi ne idu). Kakva vremena.

    • Sick Individual

      @Mad Ant, 05.08.2021 - 00:36

      Respect! Sjećam se Igora Igy Gajića i Vikinga

    • Mad Ant

      @Sick Individual, 05.08.2021 - 10:08

      Igy je dosao kasnije i ostao do kraja ako se ne varam. Original ekipa koji smo bili stalno tamo: Silvano, Secen, Zec, Miha, Teo, Illa za ilustracije… Evo i link na jednu fotku sastanka 😀 https://www.google.com/search?q=pcplay+silvano+bucic&client=firefox-b-m&sxsrf=ALeKk01By4kEcLJM4AKj1Fkz4z_mZuz7mw:1628150413498&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjA36X4tJnyAhXdgP0HHc-0APMQ_AUIBigB&biw=360&bih=598#imgrc=cZyAftfqlyqwIM

    • Sick Individual

      @Mad Ant, 05.08.2021 - 11:14

      A jbt svaka čast.. Sijećam se da je i Viking jednom bio u Latinici i tamanio neke beštije na kompu u pozadini i pričao sa Latinom. Mislim da je tema bila štetnost gaminga na mladež ili tako nešto

  • Miss Paws

    04.08.2021 - 21:18

    Ja imam još jedan minus za nove igre xD. Prije si kupio PS ili PC, došao doma, u slučaju PS-a ubaciš disk, upališ plejku i udri, a na PC, instaliraj igru, klikni dvaput i udri. A sad, kupiš konzolu, pa napravi account, pa autoriziraj s mobitelom, pa updejtaj na najnoviju verziju softwera, ako misliš da si gotov aaa ne, onda ubaciš disk, pa čekaj updejtove za samu igru da se skinu, na kompu ista priča, smatram da gaming ima danas te neke qualiti of life stvari, ne bole te oči od gledanja u monitor/tv nakon dugog igranja, ove ostale stvari isto koje ste naveli u članku, ali da je prije sve to skupa bilo puuuuno jednostavnije pa i jeftinije, je. A da ne spominjemo kupovanje piratskih igrica na pijacama i kirvajima i slavnu eru pržilica xD

    • Sackboy

      @Miss Paws, 04.08.2021 - 22:16

      Prije 10 dana sam uzeo PS5, spojio i igrao odmah nakon što sam napravio login, mobitel mi nije trebao. Duže mi je trebalo za spojit podnožje konzole (nisam našao šaraf) nego pokrenuti je i početi igrati. Dok sam igrao konzola je skinula update i kod idućeg pokretanja je bilo gotovo za 30 sek. Btw ubacio sam disk ratchet and clank i odmah sam igrao, nakon igranja mi je reklo da je update spreman i da odlučim kada će ga instalirati.

    • Bojko

      @Miss Paws, 04.08.2021 - 22:16

      Puno istine si napisala. Ali sjeti se traženja crackova, pokušaja i pogreške, navlakuša i virusa. Nije uvijek bilo baš tako jednostavno, ali smo uživali u tome.

    • Mad Ant

      @Bojko, 04.08.2021 - 22:21

      Ne znam kako ti, ali bilo je skroz pljuga i nikad pokupio virus… khm gamecopyworld khm…

    • Bojko

      @Mad Ant, 04.08.2021 - 22:28

      Bilo je fora dok je crack bio na CD-u – prebaciš u game folder i šajbaj. U mom slučaju, jednom kada su internet brzine postale “normalnije” i kad smo krenuli skidati igre, pokupio sam virusa više nego Charlie Sheen spolnih bolesti. Možda zato što nisam mogao naći dobar crack za antivirusni program 😝

    • Mad Ant

      @Bojko, 04.08.2021 - 22:32

      Nisi imao NOD32 sa rucno skidanim updateovima svakih cca pol godine? 😉

    • Bojko

      @Mad Ant, 04.08.2021 - 22:40

      Kako ne? To je već bilo vrijeme faksa, bio sam pametniji. Čak je i Zone Alarm pomagao u nekim stvarima.

    • Sackboy

      @Bojko, 04.08.2021 - 22:50

      Ako ćemo iskreno sada su krekirane igre još bolje, imaju installer i same iskopiraju crack na potrebno mjesto 🙂 Uzaludno mi to kad uvijek zabrijem na MP igre i to još sa pretplatom 😀

    • Bojko

      @Sackboy, 04.08.2021 - 23:03

      Vjerovat ću ti na riječ. 🤣 Crackirao nisam već barem desetljeće.

    • Mad Ant

      @Bojko, 04.08.2021 - 23:12

      Ja mozda i duze, a Steam lista presla 250 sa gro jos neodigranih 😀

    • Indigo83

      @Mad Ant, 05.08.2021 - 00:30

      Od tako starog gamer/novinara bi ocekival da ima 250+ igara na GOG a ne na nakom steamu

    • Mad Ant

      @Indigo83, 05.08.2021 - 09:48

      Ja ne kupujem gluposti i vrlo dobro odvazem kad nesto uzmem, tako da su vecinom samo top stvari.

    • butjer1010

      @Indigo83, 05.08.2021 - 11:53

      hhhhh, dobraaaaaa. Vjerojatno smo tu negdje u godinama mad ant i ja, imam i ja na steamu puno igara, ali u pravu si – GOG je bio iznenađenje kad se pojavio, jebački me vratio u mladost kad sam vidio neke igre da se mogu igrati na novijim OS-ovima. Sad je već tamo 250+ 🙂

    • Mad Ant

      @butjer1010, 05.08.2021 - 12:53

      Ja imam samo dvadesetak na GoG-u jer neke stare sam toliko igrao da pitanje da li cu opet ikad. I svi frendovi su na Steamu, a na GoGu jedan…

    • butjer1010

      @Mad Ant, 06.08.2021 - 18:51

      To da, nemam nikoga na gog-u, ali tamo ni ne igram s nekim, samo stare SP igre.

    • Bojko

      @Mad Ant, 05.08.2021 - 10:20

      Bit će zanimacije za vrijeme mirovine 😀

    • Mad Ant

      @Bojko, 05.08.2021 - 10:29

      To sigurno, ali penzija je jos jako daleko. Ionako svako malo odigram nesto starije da me unormali 😀

    • Mad Ant

      @Bojko, 04.08.2021 - 23:02

      Ali nije da nisi naucio puno radeci to. Ja sam na kraju i poslovno u IT-ju.

    • Bojko

      @Bojko, 04.08.2021 - 23:09

      Bila je neka ljepota u tim analognim zadacima. A u onim digitalnim, jednom kada je crack proradio, osjećaj je bio kao da si neki divlji nezaustavljivi haker.

    • ScoobyDooo

      @Bojko, 05.08.2021 - 00:10

      Dobri stari total commander i udri crackove 😂😂

    • Bojko

      @ScoobyDooo, 05.08.2021 - 10:15

      Bomba od aplikacije. Takav standard su postavili da i dan danas slične aplikacije kopiraju tu prepoznatljivu plavo-bijelo-crvenu disketicu. Tadašnji UX ispred svoga vremena – dizajn baš i ne 😂

    • Mad Ant

      @ScoobyDooo, 05.08.2021 - 13:23

      Jos od kada se zvao Norton Commander. Jos se sjecam kada su si decki iz Croteama kupili licencu za posao, to je bilo cudo da netko kupi ;-D

    • Sackboy

      @Miss Paws, 04.08.2021 - 22:22

      Isključi u opcijama google playa da obavještava kada radi update na aplikacije, ja već godinu dana nemam tu obavijest i uopće mi ne fali.

    • Mad Ant

      @Sackboy, 04.08.2021 - 22:29

      Isusek, sta to ekipa ima upaljeno?

    • PppPP

      @Miss Paws, 05.08.2021 - 01:38

      Pričaš kao da to sve traje mjesec dana haha. Ostavim preko noći da se skine, ujutro igram i to je to. A account napraviš jednom i gotovo, čemu preuveličavanje. A da ne spominjem koliko mi je super kaj se igre mogu online kupiti. Ne samo da ne moran nigdje ić kupit igru, ili čekati poštara, već ne moram ni stavljati/mijenjati disk svaki put. Definitivno je više prednosti. Što je i logično. Tehnologija napreduje, a nostalgija je nešto drugo jbg.

  • WerWolf

    04.08.2021 - 21:22

    Nije bilo ni potrebe da bude indie bisera.Kad su AAA igre valjale.

    • Bojko

      @WerWolf, 04.08.2021 - 22:17

      Najveća istina koju sam pročitao ove godine. 🙌🏻

  • cutiexxx

    04.08.2021 - 21:48

    Po meni svaka era ima svoje prednosti i mane. Da me netko pita koje doba mi je draže, vjerojatno bih rekla da je stara era igara malo bolja jer u vrijeme nije bilo lootboxeva i mikrotransakcija

  • vragec25cro

    04.08.2021 - 21:57

    Stvar je u tome da su nekad igre bile teže i oslanjale se vecinom na sam gameplay.Najviše što mi se sviđalo kod starih igara je zarazan gameplay typa Prehistoric,Centurion,Super Mario i Tenkici.Dok u današnje vrijem kako je gore kolega/kolegica gejmer napisao/a Miss Paws da ne ponavlja sve to plus kad pokrenes igru(mislim na opciju play) ubacili razno razne cut scene po pol sata(jos gore kad ih ne možeš skipati),pa onda samo grafika bitno da se na konju razazna svaka dlaka a to što upgrejd kampa ne donosi nistq posebno(Rdr 2) nikome ništa.Sve veči su svijetovi u igrama i to mi se sviđa ako igra ima zabavan gameplay(Fc serijal,Just Cause 3) a još je najbolje ako igra otkačena s zaraznim gameplayem tyapa meni najdraža “eskluziva” prošle generacije Sunset Overdrive.Svako vrijeme nosi svoje dobre i loše igre i dobre i loše trendove,na nama je samo da odaberemo štq nam se sviđa i guštamo u tome nebitno jel razvikana AAA igra ili neka indie.

    • Kratosov Boy!

      @vragec25cro, 05.08.2021 - 11:50

      Ne razumijem zasto moras spomenuti RDR2 u ovome. RDR2 bi sam kao igra mogao stati kao plus za moderne igre.

    • vragec25cro

      @Kratosov Boy!, 05.08.2021 - 12:23

      Zato jer je najdetaljnija igra koju sam igrao,a sama bit igre priča i sav gameplay vezan uz priču teški smor i nerviranje.Linearan do bola i zastarjeli gameplay.Najviše sam uživao u lovu i luranju po mapi.Btw uzeo ga mjesec dana po izlasku i završio 100% priču za dva mjeseca.

    • Kratosov Boy!

      @vragec25cro, 05.08.2021 - 13:44

      Slozit cu se da je igra stvarno pre linearna, ali to je mala kap u ogromnom oceanu ove igre. Mozda sam malo biased jer mi je ovo najdraza igra ali u igri ima toliko dobrih stvari da je ta linearnost nebitna kada gledamo sve. Tako da ne znam o kojem to nerviranju i smoru pricas. I svaka ti cast sto si presao 100% jer sam 2 puta presao igru al nikad se nisam mogao natjerati da ju 100% zavrsim. Al past ce i treci replay pa mozda onda.

    • vragec25cro

      @Kratosov Boy!, 05.08.2021 - 14:26

      Sve šta nije vezano uz story mi bilo vrhunsko i zato me to nervirjer story gameplay katastrofa.

    • Kratosov Boy!

      @vragec25cro, 05.08.2021 - 14:36

      Strogo se ne slazem ali postujem misljenje.

    • Darac83

      @Kratosov Boy!, 05.08.2021 - 12:33

      Ako pratiš Vrageca duže, vidjet ćeš da on ima poseban pik na RDR2. Još uvijek nisam shvatio zašto… 😁

    • vragec25cro

      @Darac83, 05.08.2021 - 14:26

      Vidi gornji komentar.

  • Hadvar

    04.08.2021 - 22:52

    Ovisi koja generacija igraca. Mi stariji se mozda ne slazemo ali mladji klinci ce se naravno sloziti. Danasnji klinci vole fortnite i za deset godina ce pljuvat ono sto ce tadasnjini klinci igrat. Isto je kao i kod filmova i glazbe.

    • MightyAloy

      @Hadvar, 05.08.2021 - 20:10

      Razlika je u tome što modernih igara i filmova ima i odličnih dok je muzički mainstream današnjice kaljuža koja je najobičnija uvreda za glazbu.

  • Apocalypse4987

    05.08.2021 - 00:38

    Nakon pročitana oba članka mogu samo zaključit da starost igre nema veze sa time jel zabavna ili ne. Neke igre su jednostavno dobre i to je to. Možda je jedina razlika šta se danas izbacuje tisuće igara dnevno i stvarno treba kopat danima da se nađu kakvi biseri.

  • Lazy

    05.08.2021 - 02:10

    Malo prije stigoh s pred premijere Suicide Squad 2,e to se zove zabava na tisucu😊👌

    • Lazy

      @Lazy, 07.08.2021 - 08:59

      Oprostite na off topicu, morao sam…

    • Mad Ant

      @Lazy, 10.08.2021 - 20:36

      Ja sam prvo mislio da trollas, jer u zadnjih par godina ocekujemo da je svaki novi film sjw shit, ali bas isao traziti i ekipa se zacudila da je zapravo dobar 😀

  • beowulf112

    05.08.2021 - 03:21

    Ah kad sw sjetim kazaa,floppy diskova na kojima sam stavio pokemon red/blue..visual boy advance…

  • rokonja

    05.08.2021 - 07:09

    A da kupujete igre – kako bi onda išao naslov?

  • Manitou

    05.08.2021 - 08:45

    Na prvi članak sam htio napisati da je napretkom tehnologije industrija video igara super prošla, za razliku od npr. filmske ili muzičke, sami cgi i autotune. Ja se ne bih žalio ni na šta osim na cijenu igara, a najviše mi smeta što digitalne verzije koštaju jednako kao i one na disku. 90-ih platiš masno igru, ali barem dobiješ interesantan booklet, mapu i šta sve ne. Danas izvališ 80€ dobiješ cd, unutra reklama za neku drugu igru istog izdavača i upozorenje da ne jedeš plastiku.

  • superdeda2000

    05.08.2021 - 09:03

    Tem

    • superdeda2000

      @superdeda2000, 05.08.2021 - 09:08

      Temi se može pristupiti analitički koliko hoćeš i secirati svaki pojedini element ali to meni ne znači apsolutno ništa kada sam svjestan činjenice da je nekadašnji gaming meni bio nešto čarobno s čime sam odrastao i veliki dio mene koji me izgradio u odraslog čovjeka. Prema tome meni će stare igre uvijek ostati u najboljem sjećanju bez obzira koliko objektivno one bile dobre ili loše. ❤️90’s gaming

  • Kratosov Boy!

    05.08.2021 - 11:55

    Prosli tekst je bio odlican, ovaj je isto. A sto se tice same rasprave, vecina ljudi ce rec da su starije igre bolje zbog nostalgije. Ima i starijih igra koje su bolje od nekih novih, to ne osporavam ali puno nas ne gleda na ovo objektivno. No nije niti bitno, uzivali smo u igrama prije uzivat cemo u njima i sada.

  • Mad Ant

    05.08.2021 - 13:19

    Je, samo sto smo jos uvijek aktivni (barem ja) tako da nema problema za raspravu bilo kada. Pogotovo oni koji su prosli vise od dvije “generacije” igara/hardwarea, tek tada dobijes bolji pregled sta je sta. Smijanje bez pokrica/znanja je najnizi oblik 😀 Pogotovo ako npr. uzmes u obzir da je meni ovo vec N-ta generacija i sve ovo sa generacijama igraca sam vidio vec vise puta, u tom smislu se povijest stalno ponavlja 😉

    • Mad Ant

      @Mad Ant, 05.08.2021 - 15:35

      Istina, star si koliko se smatras starim, ja se odmah sjetim redakcije i LAN partyja i zezancije s ekipom kao da je jucer bilo. Steta sto toga vise nema danas (kod nas barem) vec samo iskljucivo ako su neki turniri pod marketingom.

  • Dick Johnson

    05.08.2021 - 13:32

    Bas sam si mislil jel to nostalgija il su stvarno bile bolje igre prije, pa sam instaliro i preso par igri koje su mi bile dobre a tad su ocjenjene ko prosjecne i sve od reda su mi i dan danas bile super, te vecinom igram stare stvari koje su mi prije promakle. Ok vidi se da nema neki qualitiy of life ficra, al imaju dusu i uvuku me.

  • MightyAloy

    05.08.2021 - 20:39

    Ja se i danas odlično zabavljam igrajući iako je prirodno što su me za vrijeme odrastanja hardver, igre i tehnologija video igara ipak više fascinirali. Ono što mi fali kad razmišljam o gamingu prošlosti je različitost i specifičnost mnogobrojnih platformi, nebrojeni klasici raznih žanrova te to što nije bilo lootboxeva i mikrotranzakcija kao i uber popularnih no pomalo bezličnih igara od kojih gaming ima više štete nego koristi, kao što su npr. COD, FIFA, GTA (Online) ili Fortnite. No koliko god moderni gaming imao nedostataka i iritantnih pojava toliko ima i dobrih. Osobno nikad nisam igrao jeftinije (ne računajući piratluk koji je kod nas dominirao), a neke od najdražih igara su mi iz moderne ere kao npr The Last of Us serijal, Witcher ili Souls naslovi. S PS5 sam oduševljen kako nisam bio još od 32 bitne ere ili izlaska PlayStationa 2.

  • Chronosus

    09.08.2021 - 11:10

    Moderne igre su raznovrsnije? Da ne bi. Istina, ima gomila indie naslova koji su zbilja raznovrsni ali i ograničeni, ali u AA ili AAA gamingu se sve svelo na ziheraške i relativno slične igre koje se furaju na realistični prikaz.
    Ovo uspoređujem s ranim 2000ima gdje se stvarno moglo naći svakakvih fora koncepata. Nije ni čudo što su remasteri starih igara poput Spyra postali tako popularni jer djeluju osvježavajuće opuštajući u moru današnjih (pre)ozbiljnih igara. Kad ćemo dobiti nešto šašavo i genijalno poput No One Lives Forevera? Gdje je novi Crimson Skies? Jedino čega se mogu sjetiti posljednjih godina da me pozitivno u tome da je iskakalo iz kalupa je Outer Wilds (ne Worlds) i Persona 5.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?