HCL.HR

Koliko danas košta najjeftiniji PC za gaming (koji nije staro smeće)?

Zoran Žalac 13.05.2019.   •   118 komentara


Igranje na računalu je skup sport – ako imate svoje standarde i niste spremni na kompromis. No, činjenica je da računalna oprema nikad nije bila jeftinija.

Igranje na PC-u mnogima je najisplativiji oblik igranja videoigara. Igre se mogu kupiti po jeftinijim cijenama nego na konzolama, za mrežni multiplayer ne plaća se dodatni harač, a hardverske komponente se mogu individualno mijenjati i nadograđivati ovisno o budžetu. Svi znamo da u slučaju PC gaminga novac može kupiti najugodnije iskustvo igranja. Međutim, pomalo je nejasna situacija s nižim rangom gaminga na PC-u. Jedni se kunu da im osam godina stara računala i dan danas pokreću nove igre, dok drugi tvrde da jednostavno nije moguće složiti pošten PC po cijeni danas aktualnih konzola i na njemu igrati iste igre u istoj kvaliteti.

Obje tvrdnje su vrlo diskutabilne, no ova druga posebno nas je zainteresirala za malo istraživanje tržišta. Htjeli smo doznati koliko danas košta novi PC za igranje na najnižem rangu i je li taj PC skuplji od konzola. Prije nego vam predstavimo našu kompromisnu konfiguraciju, moramo prvo raščistiti nekoliko stvari:

  • u obzir smo uzeli jedino slaganje vlastite konfiguracije jer se gaming u pravilu ne spominje na gotovim konfiguracijama ispod 3000 kuna – sve ispod su uglavnom uredska računala
  • u obzir smo uzeli isključivo nove komponente koje se mogu pronaći u trgovinama; rabljene komponente jesu jeftinije, ali i starije, te najčešće ne dolaze s garancijom koja je ipak korisna jer ne kupujete PC da biste ga morali popravljati u iduću godinu ili dvije
  • za minimalno ugodno iskustvo igranja granicu smo postavili na 1080p rezoluciju i 30 sličica po sekundi – jednako kao i na starijim modelima PlayStation 4 i Xbox One konzola
  • cijene koje navodimo za komponente su okvirne i odnose se na hrvatsko tržište; za njih nisu zaračunati nikakvi popusti

Donji cjenovni rang kod konzola je postavljen na, zaokružit ćemo, nekih 2000 kuna. PlayStation 4 Slim po redovnoj cijeni košta oko 2250 kuna, a Xbox One S je nešto jeftiniji, ovisno gdje ga nađete. Samim time, idemo vidjeti kakav se PC može složiti za taj novac i može li se on uopće koristiti za igranje aktualnih igara.

BEZ OVOGA NEMA ŠANSE

Ako PC kupujete s namjerom da ga jednoga dana možda nadogradite, glavna ideja je da ga bazirate na socketu koji nije blizu izumiranju. U slučaju današnjih procesora, kod AMD-a je to AM4, a kod Intela 1151. U obzir ne dolaze procesori s dvije jezgre, što eliminira Intelovu jeftiniju seriju. Core i3-8100 košta oko tisuću kuna i u ovom segmentu nije baš isplativ jer oduzima značajan komad budžeta, a trebaju nam još trebaju matična, memorija, disk, kućište, napajanje…

Kao jedini isplativi procesor ispod tisuću kuna stoga se nameće AMD Ryzen 3 2200G, pogotovo zato što dolazi uz hladnjak Wraith Stealth te prije svega jer je to APU i s njime si zapravo eliminirate potrebu da kupujete grafičku karticu. Može zvučati kao da nas je pamet ostavila, ali Ryzen 3 2200G koristi Vega 8 arhitekturu te ima sve što vam u pravilu treba – podršku za DirectX 12 i Vulkan, 4K rezoluciju i AMD FreeSync 2, H.265 enkodiranje/dekodiranje… i sve to za 750 kuna.

Ovaj godinu dana star procesor zapravo nema konkurenciju koliko je povoljan. Naravno, dobro ga je kombinirati s nekom grafičkom karticom, ali ako ste kratki s novcem i želite potrošiti minimum minimuma, a da možete igrati nešto iz 2019. godine, onda možete preživjeti uz ovaj model Ryzena. AM4 socket bit će aktualan i iduće godine, odnosno u trećoj generaciji Ryzen procesora (na kojima će se temeljiti i PlayStation 5 te sljedeći Xbox), ali da biste mogli računati na eventualnu nadogradnju, morate paziti na odabir matične ploče.

OVDJE POSTAJE ŠKAKLJIVO

Ryzen 3 2200G možete upariti s jeftinim matičnim pločama na čipsetu A320. Primjerice, Asrock A320M-HDV R3.0 izaći će vas oko 380 kuna, što nije mnogo. Međutim, izgledno je kako navedeni čipset neće biti podržan za treću generaciju Ryzena. Ako vas to nije briga, možete si uštedjeti nekih stotinjak kuna, no ako si želite ostaviti mogućnost nadogradnje radije uzmite B350 čipset, na primjer ASRock AB350M-HDV R3.0 koji košta oko 440 kuna.

Od matične ploče u rangu do 500 kuna ne možete očekivati napredne stvari, možete se samo nadati da će raditi bez problema. Ipak, dobit ćete sve što vam za početak treba, pa čak i više od toga – npr. možete kasnije ugraditi čak i M.2 SSD.

MEMORIJA JE KLJUČNA

Ako slažete jeftinu konfiguraciju bez grafičke kartice, poanta je da ne treba štedjeti na memoriji. Odnosno, kapacitet je ovdje manje bitan sve dok imate barem 8 GB jer sami Windowsi 10 na svemu ispod toga teško dišu, a videoigre pogotovo. U ovom slučaju za Ryzen 3 2200G APU želimo iskoristiti dual channel, što znači da je pametnije kupiti dvije pločice radne memorije po 4 GB nego jednu od osam. Nažalost, time iskorištavate sve dostupne utore za RAM na matičnoj ploči, ali takva je sudbina igranja s minimalnim budžetom.

U pravilu, na ovakvoj konfiguraciji želite staviti što bržu memoriju, nešto što radi na taktu od oko 3000MHz. To ne znači da za to morate masno platiti – možete ubosti memoriju i za nekih 400 kuna. Vjerojatno to neće biti memorija nekog kvalitetnijeg proizvođača, ali gledajte to ovako – radnu memoriju je najlakše i najbezbolnije promijeniti ako nešto ne štima. S tim na umu, ciljate si na Patriot Viper 4, 8 GB kit (2×4 GB) DDR4 3000Mhz ili nešto slično tome.

OSTALO JE – BAGATELA

U nižem cjenovnom rangu korisno je u računalo ubaciti SSD tip diska. Međutim, isti vam neće pomoći u igranju, a kapacitet diska ionako je za današnje igre važniji od njegove brzine. Stoga može poslužiti i klasični tvrdi disk od 500 gigabajta (i 7200 okretaja) koji košta oko 300 kuna. Čitač DVD-ova nije neophodan, tako da to preskačemo.

Što se tiče kućišta i napajanja, najbolje ih je kupiti odvojeno. Tvrtka MS ima vrlo jeftina kućišta, npr. za MS Hunter ili MS Fighter treba vam oko 170 kuna. Napajanja se mogu pronaći već od 150 kuna, ali to je komponenta kod koje nikad ne treba uzimati najjeftiniju stvar. Za miran san stoga je ok uzeti nešto od 250 kuna, manje je važno što – sve je to nekako slično u ovom rangu.

Jesmo li nešto zaboravili?

Dakle, imamo sve komponente za računalo – sad samo ostaje pitanje periferije. Ako nemate miš i tipkovnicu, iste možete nabaviti za nekih 90 kuna. Naravno, najjeftinije i najbanalnije modele, ali taj dio je samo pitanje komfora u nižem rangu. Trebat će vam možda zvučnici ili slušalice – za što god se odlučili, treba vam minimalno 60-ak kuna.

Konačno, trebate računalo spojiti i na neki ekran. Ako ga ne planirate spojiti na babin televizor, monitori od 20 inča koštaju oko 600 kuna, dok oni od 24 inča kreću od 900 kuna pa nadalje. Ako nas pitate, ovi od 24 inča su nekako minimum za današnje pojmove.

PALI KALKULATOR!

Ok, sad da sve to zbrojimo.

  • Procesor AMD Ryzen 3 2200G s hadnjakom – 750 kn
  • Matična ploča: Asrock A320M-HDV R3.0 – 380 kn
  • Memorija 2x4GB – 400 kn
  • Disk 500 GB / 7200 RPM – 300 kn
  • Kućište bez napajanja – 170 kn
  • Napajanje – 250 kn

Sveukupno: 2250 kuna

Ako tome dodamo periferiju (monitor, miš, tipkovnica, slušalice ili zvučnici), cijena se penje na 3000 kuna (20-inčni monitor) ili 3300 kuna (24-inčni monitor).

U bilo kojem slučaju, u cjenovnom segmentu ovo demantira tvrdnju kako za se za cijenu konzole ne može sastaviti PC za igranje igara. Naime, cijena gornje konfiguracije jednaka je cijeni PlayStation 4 Slim konzole, a uračunato s periferijom jednaka je i cijeni PlayStation 4 Pro konzole, u nekim slučajevima.

Konfiguracija je pritom fleksibilna – može joj se s vremenom dodati grafička kartica, npr. GeForce GTX 1050 Ti za nekih 1300 kuna, a kao što smo spomenuli, s 80-ak kuna skupljom matičnom pločom možete se osigurati i za sljedeću generaciju Ryzen procesora.

Znači, cjenovno nije strašno, ali kako se igre uopće vrte?

Performanse u igrama

Mnogima je nečuvena ideja da se na PC-u igra bez grafičke kartice. Međutim, Ryzen 3 2200G prilično se dobro nosi kao samohrani tata. Fortnite se s ovom konfiguracijom može igrati na medium postavkama kvalitete blizu 60 fps-a, Apex Legends se na low postavkama drži 30 fps-a, a slično je stanje i s PUBG-om. Naravno da to nije idealna situacija za PC igrača, ali isto to dobivate i na osnovnim modelima konzola.

Čak su i kompleksnije igre donekle igrive – Assassin’s Creed Odyssey dobrim je dijelom igriv u 30 fps-a, doduše na malo nižoj rezoluciji od 1080p. Slično je i sa Ghost Recon Wildlandsom pa čak i Metro: Exodusom, ne biste vjerovali.

Sve u svemu – više nego dobro za 2250 kuna, pogotovo uz činjenicu da tome možete pridodati grafičku karticu te u tom slučaju računati na stabilnijih 60 sličica po sekundi ili bolje postavke kvalitete prikaza. Istina je da igre u ovom cjenovnom rangu izgledaju malo bolje na konzolama, ali opet – sve to ima svoju cijenu.

Označeno sa:

Komentari (118)

  • Elmacore

    13.05.2019 - 18:05

    Koliko bi po vama trajao komp koji ima 16 gb rama gtx 1060 6gb i intel core i3 8100.

    • NeoGames

      @Elmacore, 13.05.2019 - 18:12

      Neke 3 godine a onda predvidam da ce ti sve nove igre biti po 25-30fpsa na ultra i 1080p

    • Elmacore

      @NeoGames, 13.05.2019 - 18:23

      A da npr samo uzmem novi procesor.

    • JohnSence

      @Elmacore, 13.05.2019 - 19:21

      i grafa i proc ce ti pocet bit stari, predpostavljam prvo proc pa grafa, mozda da ides s amdom posto ce maticne podrzavat procesore buduce generacije.

    • NeoGames

      @Elmacore, 13.05.2019 - 19:26

      Trenutno preferiram amd procesore zbog bolje cijene no ne preporucam da mijenjas maticnu jer je to samo muka. Ako zelis upgrade procesora da je od intela preporucam i5 8400

    • funky0308

      @NeoGames, 14.05.2019 - 18:57

      Pametno covjek zbori. Ploca je dobra i nema je potreve dirati. Ne mogu googlati sada ali ako je jos i DDR4 ploca, a trebala bi biti na 1151 onda je ploca jos i bolja 🙂

    • funky0308

      @Elmacore, 14.05.2019 - 10:51

      Ako imas CPU na socketu LGA1151 znaci da imas dobru plocu, odnosno plocu koja moze ostati. Stavi i5 gore ili ako ikako mozes i7 (gledaj da CPU ima sto vise cash memorije ako ides sa i5). Ja sam se radnije zadrzao na starijem socketu LGA1150, promjenio plocu da dobijem noviji chipset i uzeo vise DD3 memorije, nego da sam mijenjao pola kompa da dodjem na noviji socket ali i5 i DD4 – komp je odlican i nema igre koju ne vrti u 1440p u 60fpsa i max detaljima. *sada lagano krecu “problemi” ali pricamo o procu i socketu poprilicno starom. Bas zato govorim i tebi, mijenjaj procesor. Ako je gejming u pitanju proc i memorija ce ti pomoci.

    • funky0308

      @Elmacore, 14.05.2019 - 10:47

      Nije dovoljno info, koji chipset i koja ploca? O tome manje vise sve ovisi, GPU mozes prebaciti i na drugu konfu kasnije ili kupiti jos jednu pa ih povezati u SLI. i3 izbjegni pod svaku cijenu jer i3 nije dovoljan za danasnje rezolucije i igre.Minimum sa i5 idi ili sa AMDom.

    • Elmacore

      @funky0308, 14.05.2019 - 14:34

      Matična:Matična ploča ASRock H370M Pro4, 1151, mATX

    • funky0308

      @Elmacore, 14.05.2019 - 18:55

      Pa to nije staro… stavi ti tu i7 ako mozes (sto bolji mozes) ako ne onda sto bolji i5 i RAMa jos nesto, 8GB recimo. Ako si hoces ubrzati malo OS, manipulaciju fileova i dobiti i u nekim igrama poboljsanja razmisli i o SSDu barem kao primarnom disku.

    • Elmacore

      @funky0308, 14.05.2019 - 14:37

      Igram na 1080p 120hz

    • funky0308

      @Elmacore, 14.05.2019 - 19:01

      Sa i3? Svasta. Sa boljim procom neces dobiti boost kroz fps ali igre imaju sve vece svijetove i sve detaljnije texture gdje CPU ima svoje zadatke (mislim na glavni CPU, ne sa grafe) i itekako su bitni. Ako se bavis kakvom drugom aktivnoscu na kompu, osim igranja, mozda ce i tamo pripomoci. Ali ako ti ovako sve radi, a nemas namjeru ici na 2k ili 4k monitor, zasto uopce mijenhati ista sada?

    • Elmacore

      @funky0308, 14.05.2019 - 20:45

      Hvala na savjetima. Samo sam htio pitati jel dovoljno dobar i3 8100 za danasnje standarde a i to sam i ja mislio jer ionako koristim komp uglavnom za igranje.Monitor mi je 144 hz zapravo al mogu igrati samo na 120hz jer me nesto ogranicava vjv kabel.Hvala na savjetima jos jednom.

    • funky0308

      @Elmacore, 15.05.2019 - 13:29

      Jesi siguran da je 144hZ? Lega je uzeo AOC 32′ u Linksu i iako je receno da se radi o 144hz monitoru 1440p rezolucije, ispalo je da je 120hZ. Probaj promjeniti HDMI ako je na HDMIu, ako je na DPu onda je to max. Posluziti ce i3 lega koliko treba, a kada budes mogao upecati i7 prebaci se na to i miran si jedno vrijeme.

    • Elmacore

      @funky0308, 15.05.2019 - 14:29

      Je 144hz al najvjerovatnije treba promijenit kabel i to je to.

    • funky0308

      @Elmacore, 16.05.2019 - 14:29

      Jel spojen DPom ili HDMIem? DP ne bi smio stvarati takve probleme

    • Elmacore

      @funky0308, 16.05.2019 - 15:18

      Na dpu mogu samo 60hz a hdmi 120hz

    • funky0308

      @Elmacore, 16.05.2019 - 17:16

      Nesto tu nece stimati. Pricamo o DVIu ili DPu? Upravo digitalni port mora raditi kako treba. Kod mene je GTX1070 spojena DPom na Asus ROG Q278 (jos ima nekakvih oznaka ali ne znam na pamet), monitor je 1440p 144hZ i ide bez ikakvih problema u 144hZ.

    • Elmacore

      @funky0308, 16.05.2019 - 19:16

      Ja sam spojio dp na monitor i kad idem na postavke od nvidije pise mi da mogu samo 60hz a kad npr spojim hdmi od xboxa onda mogu 120hz bez problema al trenutno koristim sad sam zaboravio kako se zove al veliki bijeli kabel i on podrzava 120hz al sad mislim da su oni nesto zeznili

    • Elmacore

      @funky0308, 15.05.2019 - 14:33

      Monitor je acer xf240h.

    • funky0308

      @Elmacore, 16.05.2019 - 17:17

      To bi morao biti FHD 144hZ monitor.

    • Webmaster

      @Elmacore, 17.05.2019 - 12:51

      Ako oces igrat 1080p 144hz na max postavkama I3 je preslab, ali sa 1060 i tom I3 ces moc igrat na 60 fpsa vecinu igara

  • SonOfZeus

    13.05.2019 - 18:12

    Mislim da bi morali racunati periferiju (osim monitora) kao obavezno jer taj ps4 dolazi sa svojom periferijom (dualshock), dok PC ne dolazi, a nije da bez istog mozes igrat. Dakle minimalno 2500kn ako uzimaju neki srot

    • vragec25cro

      @SonOfZeus, 13.05.2019 - 18:18

      Pa ako kupujem novi pc ostaje mi stara periferija(ako ne računamo monitor).

    • Danzig1

      @vragec25cro, 13.05.2019 - 20:59

      Zeusov sin vise kao sin pristrasnosti.

    • SonOfZeus

      @vragec25cro, 13.05.2019 - 21:07

      Nitko ne govori o upgradeu PC vec je pitanje da li je osobi x koja nema nista isplativije kupit racunalo ili konzolu sa time da ista ima npr 2300kn u dzepu. Cinjenica je da sa konzolom uvijek dobis periferiju (joystick) sa racunalom kupujes dodatno.

    • vragec25cro

      @SonOfZeus, 13.05.2019 - 21:41

      miš 5$ tipkovnica 10$,ds4 najeftiniji vidio po 30$.Nebitna cijena jer ako neko ima 2300 da kupim neku gaming platformu onda mu bolji pc(ne da ga hvalim),znači ako ima 2300 nema para za gaming i pc bolji iz :vidi kolko epic daje free igara svakih dva tjedna ,hrpa free2play igara na steam,svako malo neka free igra na uplay steam ili humble bundle(imaju i na drugima ali ne koristim tipy gog).I znači za 2300 uzme pc i igra đabe(ne mislim na piratluk).Opet se vračamo na početak ako nema više od 2300 da igra isplativiji mu pc makar če potrošiti još 100-200kn na periferiju(ako računamo monitor i više,al naprimjer ja morao kupiti tv za ps4,nisam ga imao u svojoj gaming jazbini)

    • SonOfZeus

      @vragec25cro, 13.05.2019 - 23:37

      Dobro, jasno za besplatne igre. I dealovi kao humble bundle. Ali sada govorim o perfomansama. Evo kaze covjek xbox plus dva kontrolera 1800kn (!!!) Probaj sloziti pc za periferijom za te pare, a da ima bar slicne perfomanse.

    • vragec25cro

      @SonOfZeus, 14.05.2019 - 00:58

      2300-1800=500kn iliti cjena jedne nove igre ili 2-3 starije.Znači ako čovjek slaže Pc za 2300kn slaže ga zato da jeftino igra jer da ima više para uzeo bi bolji pc 🙂 Ps 4 ili xbox ili nitendo kad kupiš dobiješ 1(eventualno 2-3 igre zavisi od ponude ali večinom kolko vidim 1 igra).Znači kupi pc za 2300 i periferiju za 100kn i igra par godina bez da potroši lipe ili centa.Meni naprimjer nebitno kolko košta ako želim da igram nešto(Rdr 2 me ispao 5500kn),ali neko ko nema love(da troši na gaming) bolja mu opcija pc od bilo koje konzole baš zbog tih free igara(najlošijem dijelu i piratluka,osobno ne podržavam) .Tolko kolko če platiti više pc vvratit če mu se kroz 3-4 igre koje nije trebao kupiti,da ne
      spominjem pretplatu za multiplayer.Znači u prvih godinu dana on je tih 500kn vratio i u plusu još barem duplo 🙂

    • funky0308

      @SonOfZeus, 16.05.2019 - 17:19

      Ma nema teorije…ne moramo nista racunati. Kada je takva situacija ide se na konzolu. A igre ce se kupiti preko oglasnika. Ono sto bi na PCu od 1800kn igrao mozes igrati i na Nokiji 3210 😀

    • funky0308

      @vragec25cro, 16.05.2019 - 17:17

      I qko je dobra periferija mozes to raditi nekoliko puta

    • vragec25cro

      @funky0308, 16.05.2019 - 18:06

      Periferija najmanji problem.Stavio tu negdje link miša kojeg koristim zadnje 2-3godine plati ga 5€ i sasmim dobro radi.Pošto u članku spominju jeftini pc i gejming mišljenja sam da je tu pc u prednosti jer ima hrpa free igara i starijih igara za 1-10€.Netrebaš plačati pretplatu za multiplayer,a i svako malo daju neke free igre,evo danas daje i gog i uplay i epic.Kako si pričao tko želi guštati i biti gejmer uzme high end pc i pokraj neku konzolu 🙂

    • funky0308

      @vragec25cro, 16.05.2019 - 19:19

      A zeznuta je to odluka i ovisi o puno stvari. Da imam novi Tv vjerojatno bi isao na konzolu, da hocu igrati samo nekakve strategije koje ni ne postoje na konzoli isao bih na PC koji bi mogao i sa integriranim Intelom (grafa) pokretati neke naslove. Mislim da ipak za ove male pare nema alternative. Za 2300 ili koliko vec, dobijes i polovnu konzolu i igre…kod PCa tesko i polovno. Za igre stima, ako rijesis komp u tom rangu, imas sro igrati bespla narednih 30 god 🙂

    • vragec25cro

      @funky0308, 16.05.2019 - 20:19

      Pa da.

    • Zoran Žalac

      @SonOfZeus, 13.05.2019 - 18:21

      Po tome su konzole malo drugačije… Ne možeš koristiti PS3 kontroler na PS4 pa zato kontroler dolazi uz konzolu. No, ako radiš upgrade postojećeg kompa, nekog prastarog – staru tipkovnicu/miš možeš prebacit sve i da su prastari ps/2 utori, postoje adapteri za to.

    • SonOfZeus

      @Zoran Žalac, 13.05.2019 - 21:05

      Shvatio sam temu kao opcenita kupnja racunala, a ne kao upgrade postojeceg. Jer po toj logici vjerojatno ti i starije kuciste okej pa se isto moze maknuti iz ukupnog izracuna. Mislim da je najrealnije gledati kao da nemas nista od periferije.

    • Danzig1

      @SonOfZeus, 14.05.2019 - 09:06

      Pa kad si shvatio uopstenu kako si nisi zajebao pa uracunao i cijenu 4k tv-a zajedno sa ps4/ps4 (pro)

    • SonOfZeus

      @Danzig1, 14.05.2019 - 12:36

      Zato sto taj isti monitor koji uzimas za pc sluzi komotno mozes koristiti i za ps4. Sada jasnije? Uostalom cemu 4k tv? hoces uzimat i 4k monitor za pc?

    • Danzig1

      @SonOfZeus, 14.05.2019 - 19:47

      Ok.4k tv za ps4 pro.

    • SonOfZeus

      @Danzig1, 15.05.2019 - 15:01

      Nepotrebno, radi čisto u redu sa full HD telkom i opet bolje izgleda nego standardni ps4 . Uostalom rijetko koja igra vrti 4k (nativni gotova nijedna), tako da nema smisla niti uzimat 4k tv ( i to govorim kao osoba koja ga ima).

    • microlightgames

      @SonOfZeus, 13.05.2019 - 18:42

      xbox one s trenutno 1800kn sa 2 kontrolera, jedan kontroler u zasebnoj prodaji 400 kn ako se ne varam, sumnjivo mi je da dva kontrolera kostaju ko konzola, ista stvar sa ps4, takodjer ps4 nema tv, istina ako kupujes ps4 vjerovatno imas tv u kuci ali isto tako ti mozes za 100 kn kupit oke mis + tipkovnicu a ako bas skrtaris i ides na srot moze i za 60-70kn. nebi racuno monitor jer ni konzola ne dolazi sa tom periferijom, koliko znam slusalice ne dolaze uz konzolu tako da ovaj test odlicna usporedba, mozda dodat 100 kn za mis i tipkovnicu, argument ti ne drzi vodu

    • SonOfZeus

      @microlightgames, 13.05.2019 - 21:11

      Budimo realni, za 100kn ne mozes kupiti “oke” i mis i tipkovnicu. Mozes kupiti plasticno smece koje odlazi za godinu dana. Preskacem monitor jer realno isti taj monitor mozes koristiti i za igranje sa ps4 pa dodatak trosku ostao isti imao pc ili ps4. Nisam znao da tako jeftino ide xbox one. Definitivno ne mozes slozit pc za te pare da vrti ista blizu xbox-u

    • vragec25cro

      @SonOfZeus, 13.05.2019 - 21:43

      https://www.youtube.com/watch?v=fms2Sp9NxX8 5$ ga ja platio i koristim ga oko 2-3 godine bez greške.Tipkovnice kupujem po 10-15$ zbog očite greške jer pucaju pod pritiskom 🙂

    • SonOfZeus

      @vragec25cro, 13.05.2019 - 23:35

      Haha koja kopija g502. A gle, postoji i kineska kopija ajfona. Opet nije ista kvaliteta jer nije jsti materijal, niti software. Ako netko nema why not, ali ispod 200kn ne bi dao za mis

    • vragec25cro

      @SonOfZeus, 14.05.2019 - 00:49

      Kolko sam do sad isprobavao Razer Naga puca kad po njemu udarim isto ko i miš za 5-10$.Zato koristim jeftinu periferiju.Golf te doveze od točke A do točke B isto ko i Mercedes.Dolje niže sam napisao da je kopija i meni ne smeta jer me služi dobro zadnje 2-3 godine.

    • SonOfZeus

      @vragec25cro, 14.05.2019 - 12:41

      Ma razer je za nabrijane klince, prije sam bio fan dok mi i slusalice i mis nisu otisli u dvije godine. Logitech g502 imam od kada je izadao i dan danas radi ko topcina, prije godinu dobio i odlicne slusalice za poklon bluetooth sluske g533. Btw jos jedna stvar logitecha je sto im je customer service odlican, frendu riknuo mis VAN garancije, a ovi mu poslali free novi. 🙂

    • vragec25cro

      @SonOfZeus, 14.05.2019 - 14:34

      70% toga što se kupuje u današnje vrijeme večinom plačaš ime.

    • funky0308

      @vragec25cro, 16.05.2019 - 19:22

      Istina ali ako znas zasto placas to ime onda sve skupa ima smisla. Bude svega, vidio sam i sam, kopija Nikeica koje guraju godinama i Nikeice od 150€ koje se raspadaju nakon tjedan dana ali najcesce ime ipak nesto i znaci i najcesce se ipak radi o boljim proizvodima po svim mjerilima. Da li je to meni potrebno je pitanje koje bi si ja cesto trebao postaviti, a ne postavim si ga. Uletim u 10 000kn otplate pa se svaki mjesec 15og podsjetim koliki sam konj 🙂 … onda opet upalim taj stroj pa sam sretan, barem do iduceg 15og 🙂

    • microlightgames

      @SonOfZeus, 14.05.2019 - 16:44

      Kupio sam tipkovnicu 50 kn i nisam imo bolju tipkovncu (membransku) imo sam trust mis za 70 koji mi bio cca 7 god i bio rgb pa se mijenjaju boje. Tako da mozes kupit oke ali treba naletit. Xbox koji sam spomenuo je s verzija x je skuplji. Uglavnom mozes kupit za iste pare komp

    • funky0308

      @microlightgames, 16.05.2019 - 19:23

      Bas to..da se pronaci jako dobra stvar za malo para ali nije to bas lako ni cesto

    • funky0308

      @SonOfZeus, 16.05.2019 - 20:07

      Ja imam G430 ili tako nesto (sluske) i odlicne su. Neki dan narucio s Ebaya nove spuzve (sve tri) , savrseno pasale i izgledaju isto kao stare koje su bile gore (samo ciste 🙂 ) .. 4$ platio, lega, sluske ko nove. Od razera samo tipkovnice koristim i meni bas pasu ali ja za tipkovnice stvarno imam specifican ukus pa mozda nisam mjerodavan. Trecu godinu gura tipkovnica i doslovno je kao da sam je jucer izvadio iz kutijem miseve njihive ne volim, sluske mi jbno izgledaju ali nisam ih koristio pa ne znam kakve su, a i s Logitechom sam toliko zadovoljan da kada riknu uzimam opet njihove.

  • HERCULES

    13.05.2019 - 18:16

    Ja sam za komp od kad znam za sebe, odmah vam dam te novce ako ćete složiti komp za igranje za te pare. Prodajem odmah ovu svoju ragu.

  • rokonja

    13.05.2019 - 18:23

    Ja svog postepeno tuniram, kad se ima kupi se itd.

  • vragec25cro

    13.05.2019 - 18:25

    2015 osmi mjesec kupio novi pc(medium rang,5500kn) i dan danas vrti sve igre,dosta njih i na high postavkama ali onda malo štuca.2018 jedanaesti mjesec kupio ps4+tv +rdr 2(5500 kn).U današnje vrijeme to je niš i jedno i drugo,pol plače i uživaš pogotovo ako si gejmer.Samo ako uračunam znači pc,ps4,xbox one,tv,5-6 tipkovnica 3-4 miša,2 stolice + razno razne pretplate mislim da ošlo dobrih 20 000 kn u zadnje 3.5-4 godine 🙂 (bez uračunatih cjena igara)

    • JohnSence

      @vragec25cro, 13.05.2019 - 19:24

      e jel mi mozes objasnit to s misevima i tipkovnicama, ja imam osjecaj da nemam sanse da si nađem tipkovnicu i mis koji mi pasu, jer nemam para da ih stalno mjenjam. Imas neki tips and tricks u vezi toga?

    • Agent

      @JohnSence, 13.05.2019 - 19:28

      tipkovnica više manje ti je svejedno,a miš najbolje prvi put otići u trgovinu imaš mogućnost isprobat kako ti odgovaraju pod rukom pa onda za sljedeći put kad ti bude trebao znaš odprilike kakve veličine i oblika treba biti

    • funky0308

      @Agent, 14.05.2019 - 11:02

      Bas sada komentiram to…ma nije svejedno ni za tipk ni za mis..stvar komfora?! Svasta Ja mislim da svatko tko si moze priustiti mis ili tipkovnicu od 1000+ kn zna zasto to radi. Probaj otici u neku ozbiljniju igru s periferijom od 90kn haha… ne moze se PC sastaviti za 2000kn, nema nikakve teorije, barem ne nesto sto ce dati jednako iskustvo kao i na PS4. Treba uracunati i OS i jos dosrta stvarcica. PC za 2000-3000jn ne kupuje se radi gejminga. Ako nemas min 5000kn ni ne ides u tu ideju

    • Agent

      @funky0308, 14.05.2019 - 13:18

      Koje igre smatraš ozbiljnijim?

    • funky0308

      @Agent, 14.05.2019 - 19:02

      Svaku onu koja nije Solitare i u kojoj se aktivnije koristi periferija. Nije komentar u stilu ja znam koje su igre dobre 😉

    • Danzig1

      @funky0308, 14.05.2019 - 20:06

      Uracunavas os a kupujes kljuceve aktivacione za win 10 sa interneta?

    • funky0308

      @Danzig1, 15.05.2019 - 13:29

      Nema veze i to je trosak, 100kn tu, 100kn tamo..jbga, ako racunamo sve onda racunamo sve

    • vragec25cro

      @JohnSence, 13.05.2019 - 19:46

      Prije ih stalno razbijao u žaru borbe dok nisam nabavio kopiju spider venom fortek miša za 5$ s ebay.Meni je vrhunski i sad pazim na njega zato stradaju tipkovnice 🙂 Sve ovisi najbolje kako ti agent napisao isprobati i top je to drugačije ne možeš znati jel ti odgovara ili ne.Tu je i nebitna cijena ako ti ne leži ljepo u ruci.Tipkovnica ko tipkovnica,sad kad ne igram mmorpg koristim obične od 10-20$ a prije koristio g 15 za mmorpg-jeve.

    • JohnSence

      @vragec25cro, 13.05.2019 - 20:57

      kopija misa kazes dobra hmm hmm zvuci zanimljivo. Hvala obojici na odgovorima

    • funky0308

      @vragec25cro, 14.05.2019 - 19:05

      Tako je, bitno da je ugodna tebi. Ja ne volim mehanicke tipkovnice, netko voli, netko voli RGB disco dok igra. 🙂 . Cijena najcesce je pokazatelj kvalitete ali zna se dogoditi da za doslovno nikakve novce kupis super stvar, nije to samo tu slucaj 🙂

    • SonOfZeus

      @JohnSence, 13.05.2019 - 21:14

      Uzmi mehanicku tipkovnicu i logitech g502 mis i miran si do kraja zivota (skoro).

    • Alkaram

      @SonOfZeus, 13.05.2019 - 23:23

      Logitech Mk 710, miš solidan ali koristi. Tipkalo nevjerovatno kako fino sjeda na ruke po meni definitivno jedna od boljih tastatura.

    • funky0308

      @SonOfZeus, 14.05.2019 - 19:08

      Mehaniku ne volim ali G502 koristim od kada je izasao, sin mi je odrastao na tome pa mozes pretpostaviti kakav je svakodnevni atack bio sto cokoladom sto pekmezom i sokom – sve je prezivio i on i Deathstalker tipkovnica. Tisuce i tisuce sati gejmanja (od toga je valjda 1000 Divisiona 🙂 ) su na ta dva komada periferije i i dalje rade i izgledaju kao novi. Odlicna periferija.

    • funky0308

      @vragec25cro, 14.05.2019 - 11:24

      Ma ode i vise.. ja sam auto novi mogao kupiti koliko sam para utukao u zadnjih par godina (radio sam gejming room za sina i sebe). Dok mogu guram, kada i ako ne budem mogao prebaciti cu se na ono sto mogu financirati. Ja nisam iz neke bogate obitelji, sami zena i ja radimo i zaradjujemo i uspjevamo financirati i zivot i gejming na PS4 i dva high end PCa i sve ostalo sto na gejming portalu nije bitno 😀 .. Stvaraju se mitovi oko PCa jbte… pa sto je danas 1000 eura? Ja shvacam da nemaju svi isto i da je nekome i 100kn problem ali kada pricamo o high end stvarima onda ne mozemo reci da je PC od 1000 eura puno novaca. Uredjaj koji nudi najnovije iz tech svijeta. Cak i da si ne mogu financirati ovo opet bi govorio isto, PCi su ozbiljni strojevi koji ukoliko ih znas upregnuti mogu raditi svasta, nisu igracke i kostaju ozbiljne pare, oduvijek je tako bilo, tako je i sada…kako Zoki kaze, danas su PCi i komponente najjeftiniji od kada ja pratim sve skupa, a pratim preko 30 godina. Skup je i auto, ne moze si ga svatko priustiti… jbga, tako je to. Pisem ovo iz tri puta, prekidaju me stalno pa se nadam da nije nesto pobjeglo cudno da bude bahato, to nikako nije namjera.

    • vragec25cro

      @funky0308, 14.05.2019 - 12:00

      Istina.Tako sam i ja slično jedino baš ne kupujem hgh end pc.Gledam uvjek da složim neki medium koji potraje par godina.Tako i konzole uzimam na zalasku prije nove generacije,em su jeftinije em imaju više igara onda.Ljudi ne kuže da je gejming luksuz a ne potreba.I onda nastaje zbrka kad netko kaže kolko ima dobar pc.Nemaš brige

    • funky0308

      @vragec25cro, 14.05.2019 - 19:11

      Tako je, ja se dugo borim s nekima da to shvate ali neka, shvatiti ce. Gejmanje je luksuz i ako ne mozes …jbga, Ustav ne daje pravo na gejmanje, na zalost. Slazemo ih svi sami..to i je nalijepsi dio. 🙂 ..

    • moordrak

      @funky0308, 16.05.2019 - 23:37

      Oprema boljih performasi više košta i tu se nije baš ništa mijenjalo u proteklih 30 godina. Pusti gigabajte i teraflopse. Uvijek je postojala podjela između “smeća” i “premium” opreme samo što je sada ta ponuda daleko raznovrsnija, možda je bolje reći, finije je podijeljena pa se svatko može pronaći u nekoj cjenovnoj niši. Best value je pojam koji je tek unazad nekoliko godina postao aktualan. Ljudi su počeli paziti na novce. Nikome se ne baca pare na nešto što realno može dobiti za puno manji iznos. To je ona priča isplati li mi se zbog 5% boljih performansi platiti 400% veću cijenu. Netko će reći meni tih 5% puno znači. Ja neću jer si ne mogu priuštiti grafu od 6.000$ Inače, slažem se što se novca tiče. Dugo vremena živim od svojeg znanja i vlastitih deset prstiju. Ono što si kupim, kupim si od svoje plaće i onoga što zaradim radeći honorarni posao. Nisam dovoljno bogat da bi kupovao jeftine stvari zato se od ovakvih “konfiguracija” ježim. Ovo možda zvuči malo bahato ali ne znam koliko puta mi se u životu ova izreka obistinila. Jako računalo zato ne gradim kao kuću, komad po komad jer tehnologija previše brzo stari pa za godinu-dvije ponovno imam problem nego ga kupujem u komadu. Evo, trenutno nemam lošu konfu, ali došlo je vrijeme za promjenu grafe. Iskreno, nemam je potrebe mijenjati jer me i sada još jako dobro služi ali ostavim li je još neko vrijeme u stroju, izgubiti će 80% vrijednosti. Već sada za nju ne mogu dobiti niti pola novca koliko sam je platio u startu. I tako u krug. Zato me mrzi svako malo nešto novo gurati u PC jer je to čisti gubitak novca i to u pravilu, ne radim. Gejmanje je luksuz, nikako potreba i tu se slažem sa svima koji imaju ovakvo mišljenje.

  • PppPP

    13.05.2019 - 18:30

    Moraš uzeti i proc i grafu novu.

  • invictum

    13.05.2019 - 19:01

    Ja se drzim laptopa radi posla i prenosivosti, ali mislim da cu iduci uzeti koji se moze upgrejdati cpu i gpu… Preskup je sport mijenjati laptop.. Iako ce me ovakav laptop dobro kostati u startu, ali valjda ce potrajati 5 godina

    • JohnSence

      @invictum, 13.05.2019 - 19:25

      ako putujes, definitivno laptop. Meni recimo laptop uzasno ide na živce. Na faksu stalno radim na njemu po cijele dane, a kad mogu doma na stolnom racunalu raditi onda to sve brze i ugodnije ide nego s laptopom.

    • invictum

      @JohnSence, 13.05.2019 - 20:56

      Doma imam spojen laptop na eksterni monitor, tipkovnicu i mis, tako da mi je doma kao stolno racunalo :), uz to imam i dodatni monitor od laptopa za jednostavniji rad. A na putu mi dobro dodje i monitor laptopa s time da uvijek koristim mis, nikako ne mogu naviknuti se na touchpad

  • SeaNN

    13.05.2019 - 19:27

    Odlican clanak, ako je netko voljan pomoci slobodno, znaci odlucio sam si uzet PC jedno vrijeme sam vec bez pc-a i na ps4 i mislim da je vrijeme za promjenu. Imam budet od 900-1000 eura e sada mene zanima sto bi mi bilo najbolje za kupit (nemoj te sudit ali totalni sam tudum i stvarno se nekuzim bas u procesore grafe itd.) Ako bi netko bio ovljan pomoci hvala 🙂

    • KingNothing

      @SeaNN, 13.05.2019 - 19:40

      Pricekaj iduci mjesec (ili mjesec iza, nisam siguran) kad AMD izbaci novu seriju procesora i onda kupi R5 3600 (ili kako se vec bude zvao), B550 maticnu, GTX 1660Ti ili RTX 2060 i 8/16GB RAM-a (3200MHz ili vise).
      Ili napravi acc na redditu, odi na /r/buildapc/ i pitaj tamo za nekih mjesec dana.

    • SeaNN

      @KingNothing, 13.05.2019 - 19:50

      Hvala vidis reddita se nisam sjetio jebeno da ima grupabza pc build

    • funky0308

      @SeaNN, 16.05.2019 - 19:25

      Ako ti nije kasno, posaljem ti ja sutra sto bih ja slozio, pitaj jos nekoga pa si odaberi ono najbolje od obojice.

  • Dragan[MKD]

    13.05.2019 - 19:43

    Da ali problem je to što konzole su svako malo na popustu (ne kod nas svakako lol) pa se nađu i za puno jeftinije epo Ps4 1tb + RDR2 je bio 200$ kod Ameri za Black Friday, dok je XO S bio oko 160€ u Njemačkoj uz dva kontrolera. Kod PC su ovakvih popusta dosta lošiji. I opet dosta su skrivenih troškova kao napajanje recimo 80+ Gold, hladnjak, case fans, kućište, nvme SSD, periferiji tipkovnicu+mouse, koji su fiksni troškove i mogu se iskoristiti i dalje kad mijenjaš platformu i na njih ne trebaš štedjeti.

    • BoneDigger

      @Dragan[MKD], 14.05.2019 - 16:39

      Pc djelovi takoder imaju strasne poposte i puno cesce nego konzole. Ne moras kupiti 80+ gold, hladnjak dobijes uz procesor, case fan ti ne treba sa jeftinim konfiguracijama (ili ga dobijes uz case), nmve ssd ne moras kupiti.

    • funky0308

      @BoneDigger, 16.05.2019 - 19:29

      I to, a i godisnja doba kada kupiti su bitna. Kod PC komponenti vec tradicionalno, u isto vrijeme cijena skace i do 20% (ponekada i vise) memorija najcesce pa treba gledati i traziti. Vecini nas ne treba najnoviji chipset nq ploci ili najnoviji socket pa se moze osjetno jeftinije proci ako samo uzmes generaciju prije. Nista neces izgubiti, a ustede su velike. Igre lete bez problema i na 970GTX i na LGa 1150 i7.

  • Muflon

    13.05.2019 - 20:28

    Ja ne kuzim zasto bi itko pri zdravoj pameti kupio 1050ti kad za istu (u nekim trgovinama cak I manju) cijenu dobis rx570 koja ima 50% I vise bolje preformanse. Pogotovo sam razocaran u autora ovog teksta koji bi takve stvari trebao znati.

    • Danzig1

      @Muflon, 13.05.2019 - 21:02

      Zoran puko xD

    • PsyBorG6of9

      @Muflon, 14.05.2019 - 00:56

      zato jer nasi dobavljaci moraju prodat zalihe 1050Ti sad kad je dosla gtx 1650 koja isto tako pusi od rx570. preporuka nvidje za low, mid gaming je na granici s zdravim razumom osim ukoliko nisi ogranicen na neko napajnje koje si dobio u nekom hpu ili dellu iz doba ndh, ili nisu imali cunga lungi na blagajni pa si s tom sicom uzeo napajanje i nemas onaj jack koji ide u gpu.

    • Danzig1

      @PsyBorG6of9, 14.05.2019 - 20:09

      Hcl linksove sluge

    • PsyBorG6of9

      @Muflon, 14.05.2019 - 01:02

      eh da nisam razmisljao mozda isto tako da ustedis s 1050Ti na struji i fpsima, pa lakse i brze skupis za bolji komp. em sto ces imat manji racun za struju, em sto ce te u 2019. igranje na 1050Ti, toliko isfrustrirat da ces morat kupit drugi gpu ukoliko nisi mazohist 😀

    • funky0308

      @PsyBorG6of9, 16.05.2019 - 21:58

      Haha…a dobro, razlika u struji je stvarno minimalna pa to necemo uzimati u obzir. Svako napajanje danas iznad 300kn ima dva PCie naponska izlaza. Stediti na napajanju nije pametna ideja jer moze biti stete od 3000kn radi 100km ustede 🙂

  • Alkaram

    13.05.2019 - 23:21

    po meni se monitor može izbaciti, pošto svi imamo tv doma. Hdmi kabel je dovoljan kad već uspoređujemo sa konzolama. Tu se može nači solidni miš i tipkovnicaza 500-tinjak kn (Logitech Mk 710 po meni nema bolje, miš solidan) u usporedbi za jedan obični joystick koji dođe u istom cijenovnom rangu. Btw, odličen članak!

    • funky0308

      @Alkaram, 16.05.2019 - 21:59

      Nije TV za PC, moze posluziti za ovakvu nekakvu konfu ali suludo je davati 500€ na grafu i onda ici na TV sa 15ms odaziva. Moze posluziti ali nije to to. Ako se radi o gejming stroju onda monitor i te kako ima svoje zasto

  • PsyBorG6of9

    14.05.2019 - 00:42

    kad vidim preporuku a320 chipseta, koji nece podrzavat nove ryzene nije mi dobro i opet bacaj pare za novu maticnu u slucaju upgrejda na ryzen 3xxx jos veci vrh je preporuka 1050Ti, graficke koju Rx570 opako opere a gle cuda u horvatistanu je jeftinija od 1050Ti. jbg trebaju nasi dobavljaci prodat zalihe 1050Ti, sad kad je dosla GTX 1650 koja isto tako pusi od rx570. dobro pa ne slusam savjete HCL-a prilikom slaganja kompa pa moje staro smece x5675, pojede to nove smece i kad ubace u njega i neku graficku. ne sjecam se koje sam ono godine zadnji put igrao nesto na 720p.

  • DoxyTheCroat

    14.05.2019 - 08:41

    Aj molim vas, od komentara bi čovjek mogao dobiti rak.

    Pobrkani su lončići svima još od 2016.g.

    Sve ovisi što želite igrati i za što vam PC treba.
    Ja na i3 iz 2011 i rx460 se igram danas. Istina i bog da vrtim starije naslove, ali to nije radi PC-a, nego radi toga što nema nijednog novijeg koji me IMALO interesira. RS6 Siege, Witcher 3 … tu i tamo nekaj kratkog u stilu FTL ili XCOM2 … i sve se vrti na kompu starom 8 godina. 1080p, pošto TV na kojem igram je 1080p.

    Ovaj novi hardver za entuzijaste je za 4k+ gaming, 144 hz i te fore.

    Za kežualca poput mene, kad bi kupovao novo, to bi bilo identično kako HCL ekipa je napisala … debelo ispod 3000 kn.

    • funky0308

      @DoxyTheCroat, 16.05.2019 - 14:31

      Nikome nista nije pobrkano, jebote sam sebe pobijas postom. Mozes igrati i na PCu iz 1989god, nitko ne kaze da se ne moze, samo je pitanje sto

  • funky0308

    14.05.2019 - 10:55

    Zanimljiv tekst, pametna ideja ali par stvar mi ne stima. Kako mislis tipkovnica i mis od 90kn su samo stvar komfora? Ova tvrdnja ne da ne stoji pa svatko tko je ikada imao PC zna sto donosi kvalitetna periferija. Jedno je sto se ovdje stedi na parama ali reci da je prakticki svejedno?! SSD i opcenito diskovi da nisu bitni? Bez obzira sto se pokusava spustiti cijena treba reci tocne info. SSD je jako, jako bitna komponenta u svakom PCu. Ali tko je god sastavljao PC i zna nesto o njima zna sto jedan SSD donosi samo ako je OS na njemu, a gdje ako jos i igre mogu gore, brzina citanja i pitanja je neusporediva, HDD je stari, mehanicki disk i miljama je ispod SSD…pa da nije bitan sto bi se Sony toliko busao u prsa kako idu sa nekakvim SSD diskom u iduci PlayStation. S periferijom od 90kn se neces puno naigrati tyako da i to treba naglasiti. Mozes je kupiti i spojiti ali nakon par sati igranja skuziti ces da ti se tipka W zalijepila za onaj prosti prst 😀

    • Zoran Žalac

      @funky0308, 14.05.2019 - 22:50

      Mislim da je razlika u tipkovnicama stvar komfora. Nikoga skuplja tipkovnica nije učinila boljim igračem. Deset godina sam pisao i igrao na jeftinjari od 50 kn, tri godine pišem na tipkovnici od tisuću i nešto kuna… Niti pišem bolje/brže niti od 1000 kn razlike među tipkovnocama imam koristi u igranju. SSD pomaže low end konfama u radu, ali nije da su učitavanja igara brža 1000% ili nešto. A instalacije igara su sve veće i veće.

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 15.05.2019 - 13:35

      Ne slazem se ali OK, nije samp stvar komfora, ppstoje dodatne tipke, dodatni programi i mogucnosti programiranja tipki, postoje utezi za miseve, izrada kabla i kvaliteta samih tipki, a tek onda dolazimo do dpi-a i svega ostalog. Sve ovisi sto radis na PCu, naravno. Ako ces igrati onda su te stvari bitne. Naravno da je i stvar komfora ali ja na G502 osjetim razliku kada stavim ili maknem neki od utega ili povisim dpi misa. SSD nece donijeti 1000% boost, naravno ali ako dobijes 10% brze ucitavanje sa SSDom, pa dobijes par posto na CPUu jer si stavio bolji hladnjak i clockao ga 10%….skupi se. Nisu ni SSDi vise toliko skupi. Ja imam jedan od 120GB na kojemu mi je OS, jedan od 480GB i jos dva manja. Bez problema igre stanu. Batman AK je recimo odlican primjer gdje mi je SSD ajme pomogao. Prvi Division takodjer. Naravno da neces SSDom ili misem od 800kn ppstati bolji igrac ali ako si dobar, dobra oprema moze ciniti razliku

    • Nijam Kaj

      @funky0308, 15.05.2019 - 23:14

      Ovdje se radi o najjeftinijoj konfiguraciji, pa ssd nikako ne dolazi u obzir. Ako imaš 1500 kn za periferiju onda imaš i 3-4k kn za cpu….
      A ako imaš samo 2k kn za složiti cijeli komp, onda ti periferija nije prioritet i poslužit će i miš za 50 kn.
      Ja bih radije uzeo miš za 50 kn nego joystick…

    • Zoran Žalac

      @funky0308, 16.05.2019 - 08:45

      Sve to stoji, ali konfiguracija za 2,200 kuna je barebones, samo nužno. Niti je tipkovnica s dodatnim tipkama nužna za igranje niti je SSD nužan kao takav. Mogao bi se nekakav SSD ubacit umjesto mehaničkog za mrvicu više novca, barem 120 GB, ali onda ti ostane 90 GB za igre bez dodatnog investiranja (Windows 10 po novome traži 32 gb i rezervira 7 gb za update). Današnje igre su 30+ giga, znači upitno je možeš li instalirati tri igre istodobno. Po meni je još uvijek bolje kad možeš imati više igara instalirano nego ih učitavati 10% brže. Naravno – ako moraš birati. Ako novac nije faktor, SSD je logičan izbor. Isto tako, ne vjerujem da itko slaže konfu od 2200 kuna za kompetitivno igranje. Naravno da postoje sitne stvari koje ti mogu olakšati igranje ako ćeš se natjecati s drugima, ali te stvari su egzotika – nisu za računala od 2-3 pa čak ni 4-5 tisuća kuna.

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 16.05.2019 - 14:35

      Naravno..to je jasno. Ono sto zelim reci je da se slazem s tobom u tekstu…nema igranja na PCu za cijenu PS4. Naravno, moguce je navuci nekako sve skupa pa nesto sastaviti ali daleko je to od onoga sto za iste pare dobijes u svijetu konzola. Moze se uzeti tipkovnica od 50kn, koliko ces se naigrati s time, ne znam bas. Jasno je da se ponekada i stvari koje su visestruko jeftinije pokazu stvarno dobrima ali to je najcesce iznimka, ne pravilo.

  • ellinor

    14.05.2019 - 11:36

    Treba više i češće ovakvih (korisnih) članaka.

  • Lazy

    14.05.2019 - 12:47

    Dobar clanak, i jako razumljiv za noobove…no jedna stvar stoji za mene,ispod 10000 kn nikad nisam mogao ubost komp,doduse najvise di sam isao je 17000-18000 ne sjecam se 100%, kaj se tice gaminga konzola je trenutno najjeftiniji nacin igranja…igre su pre jeftine, na njuski sam nakupovao novih igara za nikakve novce, al ono za nikakve…dok za pc uvijek moram pljunut pare posto rijetko tko prodaje na njusci odn moram steamarit il gogovat il origin koristiti, a to mi je onak bzzze posto nema vracanja love nakon sto odigras, dok je na konzoli,hvala bogu to jos uvijek moguce…nez koliko je to sve upce isplativo ili ne, al peglam na svim raspolozivim uredjajima koji mi dodju pod ruku,osim moba ofc…i nista generalno nije jeftino, samo mali banalni primjer…moja corsair tipkovnica pola gore navedenog budjeta za pc, znam pre vise al mene veseli i treba mi uf uf hehe!!!

  • Samurai7779

    15.05.2019 - 22:13

    Koliko je 2250 kuna u eurima?

    • Nijam Kaj

      @Samurai7779, 15.05.2019 - 22:58

      Oko 300€ (1€=7.5kn)

  • MarinCRO12

    15.05.2019 - 22:50

    bome ja za 8000kn slažem i nije bas jednostavno kad imas 3000kn plaću hahahah 😀

  • BladeMarvelous

    16.05.2019 - 13:39

    MS uvijek ima dobre budget opcije za kucista, mis, tastaturu i podlogu. Sve ukupno je mozda izaslo 80e al zato sam dobio citav setup sa kucistem od 4 led ventilatora i kaljenim staklom.

    • funky0308

      @BladeMarvelous, 16.05.2019 - 14:37

      Istina..MSa smo puno prodavali i malo ga se vracalo sto za ostale low budget proizvode bas i ne mogu reci. 🙂

    • Zoran Žalac

      @BladeMarvelous, 16.05.2019 - 19:11

      MS tipkovnica koju sam koristio 10 godina još uvijek mi ima sva otisnuta slova. A mislim da nisu LASERSKI ugravirana ni ništa slično. A na Logitechovoj tipkovnici od 1200 kuna izližu se tipke.

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 16.05.2019 - 20:09

      Dobar je MS, istina. To za tipke sam cuo, bas zato njihovu nikada nisam imao (osim one za 80-100kn), one standardne koja cesto ide uz gotovu konfu i koju uvijek imas negdje ako zatreba.

  • funky0308

    16.05.2019 - 19:26

    Kako radi 560ka i koliko to memorije ima? Odnosno koju verziju imas ti?

  • moordrak

    16.05.2019 - 20:19

    Autor teksta je zaboravio spomenuti jednu sitnicu. Ova hrpa hardvera neće najbolje raditi ako nemamo operativni sustav za nju. Ukupnoj cijeni je potrebno dodati još koju tisućicu kuna kojom skoro duplo probijamo budžet potreban za nabavu konzole. Srećom, može se ova cijena još malo skresati. Konzoli kao i PC-u treba neki panel za prikaz slike no za razliku od monitora, danas svaka kuća ima nekakav tv uređaj zato bih iz kalkulacije izuzeo monitor.
    Računalo ima jednu sitnu prednost pred konzolom: daleko bogatiji pristup multimediji. Rijetko tko će računalo spojiti na televiziju premda za igranje, ne trebamo puno više. Igranje iz kauča, sa mišem i tastaturom? Neće ići. Koncept HTPC-a nažalost nikada nije zaživio, a “pametne” televizije su tu ideju u potpunosti sahranile. Na kraju, performanse ovakvog golog računala su vrlo upitne na neke duže staze, govorim o razdoblju od 6-7 godina jer ako nakon dvije -tri godine trebam uložiti u hardver dodatnih dvije tisuće kuna, taj iznos također treba uzeti u obzir. Zato mi je ovaj cijeli tekst djeluje kao razbijanje mitova koji istovremeno stvara neke druge mitove. Klin se klinom izbija vele. U slučaju kvalitetnog igranja, već sam nebrojeno puta rekao i opet ću ponoviti: koliko para toliko muzike.

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 16.05.2019 - 20:29

      Kojih tisuću kuna? Windows 10 se može pronaći za 15-ak eura, pa i manje. Uostalom, Windows 10 možeš instalirati i uopće ga ne aktivirati. Instalaciju skineš sasvim legalno, s Microsoftove stranice. Nije pametno, ali eto – nije obavezno. Na kraju krajeva, može se igrati i na Linuxu. Ne puno toga, ali lista svakodnevno raste.

    • moordrak

      @Zoran Žalac, 16.05.2019 - 21:17

      Ma samo ti kupuj instalacije po petnaestak eura na mutnim portlima i želim ti puno sreće sa njima! Pošto znam da se voliš šaliti, ovaj dio sa aktivacijom i Linuxom ću se praviti da nisam pročitao 🙂 🙂 🙂

  • ilfenomeno11

    02.07.2019 - 09:43

    Kako Vam se da zajebavat više sa time svime pored PS4 ??? dosadno

  • Zdrav K'o Mamic

    28.11.2019 - 01:38

    Koja bi graficka kartica odgovarala konfiguraciji, a da joj je cijena oko 700kn. Hvala na odgovoru!

  • Slobodan

    18.03.2021 - 12:30

    Pozzz pomoc mi je potrebna za racunar
    Hocu racunar koji je do neiih 200€ da mogu igrati igrice kao csgo,gta v ,.. i neke tako igrice na prilicnom fpsu
    Ako mozete da sastavite ,moze polovan sa nekim novim komponentama
    I koliko bi kostao ovakav racunar danas
    Procesor AMD Ryzen 3 2200G s hadnjakom – 750 knMatična ploča: Asrock A320M-HDV R3.0 – 380 knMemorija 2x4GB – 400 knDisk 500 GB / 7200 RPM – 300 knKućište bez napajanja – 170 knNapajanje – 250 kn

    Sveukupno: 2250 kuna

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?