HCL.HR

Moje gaming prokletstvo: uvijek postoji bolja i skuplja nova stvar koju nemam, ali mislim da ju trebam

Zoran Žalac 25.11.2021.   •   72 komentara


Priča o tugovanju za igraćom konzolom jednako je aktualna danas koliko je bila i prije tridesetak godina.

Ovih je dana objavljen film 8-bit Christmas koji se bavi dočaravanjem dječje patnje zbog neposjedovanja Nintendo konzole u Americi 1988. Adaptacija je to istoimenog romana Kevina Jakubowskog, priče u kojoj bi se dobar dio gamera i dan danas mogao prepoznati. Za dječaka Jakea Doylea i njegovu družinu pred Božić 1988. nema ništa svetije od 8-bitne NES konzole, koju nitko u susjedstvu nema, ali ju svi žele. Problem kod nabavke konzole prvenstveno je financijski – djeca si ju ne mogu priuštiti. Stoga pravi izazov leži u nagovaranju roditelja da im nabave konzolu – istih onih roditelja koji u to doba vjeruju da su videoigre štetne za mladež.

Bez da vam sad prepričavam cijelu priču 8-bit Christmasa, mogu reći kako me podsjetio na moje tihe patnje za igraćim konzolama. Ja sam s konzolama uvijek bio u zaostatku, slično kao i cijelo naše tržište. Krajem devedesetih još uvijek sam bio na Sega Mega Drive konzoli jer je ista mojim roditeljima bila cjenovno najpristupačnija. Dobre dvije godine patio sam za prvim PlayStationom, pokušavajući uvjeriti roditelje u važnost trodimenzionalnih dosega Sonyjeve konzole.

Nabavka PlayStationa iziskivala je puno nagovaranja jer je to bila konzola koju se plaćalo tisuću i nešto kuna, što je bilo značajno više od svega što sam do tada imao. Sjećam se da mi je to tada bilo toliko važno u životu da nisam imao druge želje. Došlo je do toga da sam za PlayStation molio Grgura Ninskog, držeći famozni palac njegovog kipa (tako se ispunjavaju želje, rekoše mi tada).

PlayStation sam u konačnici dobio, manje zahvaljujući Grguru Ninskom, a više zahvaljujući ocjenama u školi. Bio sam sretan punih pola godine, dok nije bilo PlayStationa 2. Čim se pojavila ta konzola, opet sam roditeljima suptilno objašnjavao za što je sve PlayStation 2 sposoban, ukazujući na slike PES-a u kojemu su nogometaši izgledali “baš kao da su stvarni”. Žicanje ovoga puta nije urodilo plodom jer je PlayStation 2 bio dvaput skuplji od jedinice, a tko je vidio toliko novca davati na igračke.

S vremenom sam prebolio i PlayStation 2 konzolu i trojku nakon nje… prešavši na još skuplji hobi zvan PC gaming. Ipak je kompjuter bio stvar koja ti treba i za školu, a ne samo za igranje igara. U međuvremenu sam počeo raditi i zarađivati novac tako da sam si mogao priuštiti većinu gamerskih igračaka koje bih poželio. Financijski se dio priče s vremenom promijenio, ali jedna je stvar ostala ista: još uvijek sam opterećen željom da moram imati svaki novi komad hardvera za gaming.

Film koji sam spomenuo u uvodu ima drugačiju poruku: premda slavi Nintendovu konzolu i dječju determinaciju da dođu do nje, u konačnici pouka cijele priče nije potrošačke naravi. Ja se nažalost ne mogu pohvaliti da sam se otrgnuo zagrljaju kapitalizma. Svjestan sam da postoji hrpa stvari koje su u životu važnije od gaminga i hardvera, ali nekako uvijek uspijem uvjeriti sam sebe da mi za moju gamersku sreću i blagostanje treba barem još jedna stvar. I onda još nešto poslije toga.

S konzolama mi je to u nekakvoj granici, na svu sreću. Dok god nema novog modela konzole moram se nositi samo s hirovima da kupim dodatni kontroler, punjač za kontroler, vidiš ne bi bilo loše ni imati držač mobitela za kontroler, kad smo već kod toga ni držač za kontroler, plus pretplata iako rijetko kad igram online. Sve je to donekle u granici. Pravi je izazov s komponentama za PC jer je to praktički vreća bez dna. Uvijek možeš imati više gigabajta, gigaherca i drugih gigasranja, nevezano za to treba li ti doista ili ne. O periferiji da i ne pričam. Što je više mjerila i specifikacija za proizvod, to mi je i veća želja, izmišljena potreba i patnja za tim proizvodom.

Je li posrijedi opsesija na patološkoj razini? Tu se borim i tvrdim da nije. Premda sam suočen s konstantnom željom za posjedovanjem jačeg/bržeg/boljeg hardvera kojega bi upregnuo u videoigrama, zapravo nisam onaj tip koji svako malo mijenja hardver. Dapače, hardver koji posjedujem nikad nije zadnji krik tehnologije nego uvijek tražim najbolji omjer uloženog i dobivenog. Nemam prokletstvo nekontroliranog trošenja na hardver, ali zato imam prokletstvo da me napredak tehnologije privlači i opčinjava kao i kad sam bio klinac koji nije baratao izrazima poput teraflopsa i latencije, ali je znao objasniti roditeljima zašto mu u životu treba baš taj PlayStation.

Je li onda posrijedi pokušaj utaživanja neke gladi koja zapravo nema veze sa dosezima hardvera? Vjerojatno – premda si to ne želim u potpunosti priznati. Možda sam uz videoigre u predugom kontinuitetu pa me frustrira što se vizualni napredak događa sporo i rado bih ga ubrzao koliko god je moguće, a s druge me strane istovremeno frustrira što se napredak u gameplayu i zabavi najčešće događa na totalno oprečnom kraju. Svjestan sam da sa snažnijim hardverom neću kupiti zabavu, a s onim slabijim pristajem na kompromise da bih se zabavio.

Moglo bi se moje kukanje primijeniti i na druge hobije u životu, ali mislim da je gaming specifičan kao aktivnost konzumiranja umjetničkog djela. Vjerojatno bi me prokletstvo patnje za sljedećom novom stvari pratilo i da se intenzivno bavim gledanjem filmova, slušanjem glazbe ili čitanjem knjiga, no nekako sam dojma da se takva djela mogu konzumirati sa znatno više slobode i na više različitih načina. Gaming je takav hobi da priča o patnji za konzolom otprije 30+ godina rezonira i s današnjom situacijom. Samo je barijera ulaska u svijet gaminga još viša jer je sve skuplje nego prije. Osim ako ulazite na stražnja vrata igrajući igre na mobitelu, što je dvosjekli mač jer se novi mobiteli pojavljuju brže od konzola i komponenti za PC.

Sve u svemu, nisam udario neku mudru poantu s ovim tekstom i možda je jedini zaključak taj da biste trebali pogledati/pročitati 8-bit Christmas. Ako ništa, barem mogu reći da sam zadnjih sat vremena proveo tipkajući ovaj tekst, umjesto da sam slinio za novim generacijama hardvera i tragao za popustima na ono što mi ionako nije prijeko potrebno.

Označeno sa:

Komentari (72)

  • Srpski Gameplay

    25.11.2021 - 18:40

    Zanimaju li te,vas igre PC uopste nije skup koliko mislim da si naveo. I koliko veliki broj ljudi govori.
    Ako se prilagodis zahtjevima igara a ne komponentama koje izlaze onda ces za sasvim korektan novac sklopiti racunar koji ce ti za 1000evra ponuditi nekoliko godina igranja. Igre jesu zahtjevne ali ne koliko kosta jedna RTX 2070 ili RTX 3080Ti. Ako zelis najnoviji hardver samo da kazes kako ga imas ili za obradu onda si najebao. Ako razumno pratis zahtjeve igara PC je jefitniji od konzole. Za 1000 evra sklopis konfiguraciju i igras nekoliko godina bez problema. Spustices malo detalje ali nista strasno. Imas torent, svaku zivu igru mozes skinuti dzabe, ljepota. Sta ces sa konzolom, svaka nova jebena igra 70-80 evra, nema pirata, suti i pusi. Sta ce mi RTX 3090 ako cu bilo koju novu igrunigrati na HIGH Ultra i sa GTX 1080, kartom starijom od mene lol

    • Demon90

      @Srpski Gameplay, 25.11.2021 - 20:30

      Evo Ja sam primarno PC igrač i istina uz kompromise nije to toliko skupo al nije lako ni pristati na iste. Sto se tice torrente lopov nisam i torrente mogu oprostiti jedino djeci i to dvoje godine nakon izlaska igre. Vrijeme je da balkan više shvati da je piratatv krađa .

    • Stecajni_upravnik

      @Demon90, 25.11.2021 - 21:10

      Slazem se potpuno. Nekada za vreme sankcija torenti su imali smisla, posebno osecaj da si zajeb*o truli zapad :-). Danas nema mnogo smisla, sve je dostupno a ako kao odrastao covek ne mozes da zaradis za igru onda menjas hobi ili nacin zivota.

    • Srpski Gameplay

      @Stecajni_upravnik, 26.11.2021 - 01:04

      Niste u pravu ni jedan ni drugi, barem djelimicno. Lako je covjeku koji na zapadu zivi da izdvoji sa svojom platom za igru 80 evra. Kako ce to uraditi Balkanac koji ima minimalac od nepunih 300evra?

    • blacklist0907

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 05:55

      A jbg štediš lovu ili tak nešto

    • Stecajni_upravnik

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 12:11

      Na USA storu uvek ima gomila popusta i uvek mozes da nađes igre za male pare, cesto AAA naslove ( gold ili ultimate edicije za 11 do 15E ). Nove igre na fizickim kopijama su cesto na popustu nekoliko meseci po izlasku ( RDR2 bio 20e, CP 15e, GOC oko 20e i tako dalje ) a imas i gomulu polovnih igara tako da ti argument ne stoji.

    • Srpski Gameplay

      @Stecajni_upravnik, 26.11.2021 - 13:05

      Ma razumijes li sta ja govorim uporno. U nasoj drzavi tih popusta nema! Cijene igara su ogromne. Pricam o PS5 igrama. Nekoliko mjeseci kazes? Pa sta treba, da cekam igru godinu ipo dana da pojeftini. Sto je ironija, kada je Ghost of Tsushima izasao i jos je nov 40evra. Obicna verzija, Direct Cut je 60 evra! Svaka nova igra je 75-80. Druze ne znam gdje ti zivis kod nas ovde je sve preskupo. Kod nas je PS5 konzola 750 evra. Morasi imati ben na guzici da je nadjes 50 evra jeftinije…

    • Demon90

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 21:32

      Naravno ako nemaš 80 čekaš godinu dvije da bude 20. Isto kao i za sve ostalo kupiš ono što si možeš priuštiti. Ako nema da odeš negdje na odmor nećeš otići na odmor, nemaš za auto hoćeš biti bez istoga ili ćeš otići ukrasti nečiji. Popusti su svugdje uključujući i balkan

    • xx1111

      @Srpski Gameplay, 25.11.2021 - 22:06

      sve bi bilo bolje da svi imaju rtx 3090 igre bi izgledale bolje ovako se svi samo igraju na kantama

    • SonOfZeus

      @Srpski Gameplay, 25.11.2021 - 22:10

      Ako možeš dati soma plus eura na PC, možeš i 20-30 eura za igre na popustu.

    • Srpski Gameplay

      @SonOfZeus, 26.11.2021 - 13:09

      Vi po HCLu uporno spominjete te popuste! Ko daje nove igre na popuste? Ako je igra krs ili slabijeg kvaliteta bude na popustu posle pla godine, ako je vrhunski naslov nema.ga i po vise od godinu na popustu. Zavisi kako ko, jannecu da cekam godinu ipo dana igru da bi je imao, to vise nije ta igra, prodje volja. Zato i kazem za PC, igrati neku PS ekzkluzivu posle 3 ili 5 god je trulez… Samo piratske verzije druze, kupis konp i gulis sve dzabane

    • SonOfZeus

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 14:24

      Svaka igra osim Nintendova unutar godinu dana bude na popustu od barem 30%. Ne moraš ti igrati na dan izlaska.

    • Srpski Gameplay

      @SonOfZeus, 26.11.2021 - 17:43

      Kad izadje Ragnarok nema cekanja, to se igra odmah. Za takvu igru na sanse da cu cekati godinu dana da pojeftini. Uopste, ko ce cekati top igru toliko vremena, nije to to

    • SonOfZeus

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 19:50

      Dada to ćeš piratirati kad izađe za 4 godine na PC 😹

    • Srpski Gameplay

      @SonOfZeus, 26.11.2021 - 20:37

      Necu, njega cu uzeti isti dan kad izadje u prodaju, moram dzaba. Ode 80 evra majko draga. Jebem ti i Bosnu i Republiku Srosku, kud nisam negdje na zapadu xD

    • symbi0n

      @Srpski Gameplay, 25.11.2021 - 23:05

      Evo ne slažemo se da je Pc gaming jeftiniji. I dok sam nekad igrao primarno na njemu, a usto bio i student, trudio sam se kupiti igru, a ne skidati pirate. Recimo jedan Witcher 3 sam zaigrao tek GOTY izdanje koje sam uhvatio na popustu skoro 50% jer se tada poklopilo da imam novce. A sad već skoro 4 godine imam PS4 koji mi je najisplativija stvar do sada. Kupujem igre samo na popustima ili ponekad na njuškalu od drugih. A ne patim od dodataka, držača i ostalog. Ps4 je bio rabljen, koštao me 2500kn, sa 2 joysticka koji i sad funkcioniraju jer ih pazim. I za 2 godine planiram uzeti peticu za koju se nadam da će potrajati bar 8 godina. Sad mi reci da je Pc jeftiniji, bez krađe igara, kupuj pošteno ili me igraj.

    • Srpski Gameplay

      @symbi0n, 26.11.2021 - 01:22

      Vezano za kupovinu igara, naveo sam gore iznad. Nije to kradja nego nemogucnost, takav n je sistem na Balkanu cijelom. Da se ne lazemo, preko 90% gejmera na PCu skida pirate. Da ne sirim pricu, samo sam rekao da nije skupo igranje na PCu i da je skuplje na konzoli ako ces kupoti komp prema igrama, a ne pratiti samo nove komponente

    • Lazy

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 05:46

      Sory al moram opet, puno puno frendova mi igra i nitko od nas ne skida torrente, al nitko 10/10,mozda je tu u pitanju mikro lokacija…

    • Srpski Gameplay

      @Lazy, 26.11.2021 - 15:10

      Prijatelju, ponavljam, nije u pitanju skrtost ili sebicnost. Kod nas u Republici Srpskoj, inace u Bosni i Hercegovini plate su zalosne a puno ljudi voli da se igra. Tesko je novu igru platiti 160 maraka lada ti je plata 560 maraka. Zbog toga narod najvise piratizije, barem kod nas

    • Lazy

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 16:28

      Ma jasno, zato sam i napisao da je u pitanju lokacija odn. kupovna moc na istoj, no ponavljam ima saleova i hebenih popusta,ok ne mozes igrati day one igre ali…s druge strane razumijem.

    • Demon90

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 21:51

      Vidim da si uporan s piratstvom i izlikama za isti. Ja sam rođen i otranjen u bosni pa znam kakva je situacija, al svejedno nije izgovor. Spomenuo si prije nije PC gaming skup ulozis 1000 eura u PC i onda torrenti. Pa ako imaš da izdvojis 1000 eura za PC da bi na istome igrao igre e onda možeš i da kupiš tu istu igru. Ja živim trenutno daleko od bosne al svejedno ne kupujem igre čim izađu. Kupim možda dvije igre godišnje na dan izlaska ostalo ionako nemam vremena da igram pa kupim na sniženju pa ako se stigne odigrati. Navodim sve ovo kao netko tko posjeduje oko 1000 igara i sve su manje više kupljene uz nekolicinu koje su bile dijeljenje u nekom trenutku.

    • Srpski Gameplay

      @Demon90, 27.11.2021 - 02:31

      S obzirom da znas situaciju od Bosne cudi me da onda pises ovako. Ne igram ni ja puno, dodinalo je sa godinama, dobre eskluzive i to je to. Samo sam naveo primjer, gdje cu covjek sa 300 evra platom sigurbo piratizovati istu nego dati pola plate za dvije igre. Kupovali bi svi na Balkanu da su plate kao na Zapadu, to nije sporno. Nije u pitanju skrtost i bezobrazluk nego nemogucnost xD. Samo mi nije jasno kako sakupi 1000 igara ako kupis jednu-dvije godisnje 😂. I ako vec nemas vremena za igranjem sta ce ti 1000+ igara. To je ona prica, stari moj znas kako ja je*em pa ruku promjenim

    • Demon90

      @Srpski Gameplay, 27.11.2021 - 03:03

      A zato kupiš ono što te zanima na sniženju čekaš al eto. Kako imam preko 1000 pa kao što sam rekao po izlasku kupim možda dvije godišnje to znači day one ostalo kupim poslije. Npr. Prije sam dosta koristio humble bundle gdje za 10ak dolara dobiješ 10ak igara. Isto fanatical, indie gala, green man gaming.

    • Lazy

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 05:43

      Sve ok samo torrent NE, vec dosta godina, cemu to uz popuste i igre koje se neprestano dijele besplatno.

    • Kroncelicni

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 09:59

      Ima podosta dobrih komentara i za isplativost i neisplativost. Najgore je što argumente imate jedni i drugi, a zapravo, istina je negdje na sredini. Prvo, PC gaming je poskupio i to dosta. Tu se moram složiti sa svima. Da li je skuplji od konzolaškog? Mislim da su zapravo nijanse razlika. Imam i jedno i drugo. Generalno i sa popustima su igre skuplje za konzole. Recimo Valhalla golden edition sam platio cca 40ak eura na popustu, oko Božića kada je igra izašla, dok je isti za playstation 70ak koštao na popustu inače je i skuplji. Ali da se može, može se. Razmjena, njuškalo, itd. S druge strane za one koji nemaju tu postoji i torrent. Netko je naveo ako imaš 1000eura za PC imaš i za igre. Ne bih baš rekao da je to istina. PC je skoro pa obavezan za posjedovati danas. Ok, bilo kakav, ali kad se netko bavi nečim gdje mu treba nešto i jače, onda mu nije bilo kakav obavezan. Cijena igre je 50ak eura. To je puno. To je danas nešto malo manje od spremnika goriva. Kad uspoređuješ na taj način, stvarno je puno. Dok u zapadnim zemljama je minimalac puno veći, kao i izbor pa se prilagodiš. Ja osobno nekad skinem igru da probam, pa kupim, nekad skinem i čuvam jer sam na to bio navikao kao klinac, ne iz potrebe :D. Uglavnom ih kupujem i 100 posto igram one koje su u “vlasništvu”. Isto kao i ekipa ovdje čekam sale da kupim ako mi nije preveliki hype. Onda kupim odmah. Ali da ima ljudi koji to ne mogu, ima. A sigurno su željni igre.

    • Srpski Gameplay

      @Kroncelicni, 26.11.2021 - 15:16

      Nemam vise sta dodati, s.da si nam svima objasnio sustinu svega, i meni i ovim momcima gore xD. Samo cu jos krato dodati sto sam i gore iznad napisao. U Bosni ne plata minimalna 560KM, 280 evra! Sa talvom platom samo budala totalna daje 75 evra za igre. Ko ima PC sa takvim primanjima nabavljace igre na dva nacina, prvi, uzimace ih besplatno jer se odlicne igre daju svako malo na storeu i sa torenta. Siguran sam da niko sa tim promanjima na PCu nece kupiti original. Ko ima samo konzolu morace, uz razne trikove. Lako je ljudima na zapafu i jutjuberima koji dobijaju svaku igru dzabe. Takvi najvise sole pamet. Svaka njima cast, dosli su do toga da im developeri salju gratis, to je za respekt, ali ne serendaj ba, nama popuju kako jento lopovluk i slicno. A i oni su radili isto dok nisu uspjeli na YT. Ili ako ne zive na zapadu gdje minimalac oki 2000 evra. Pozz

    • mamojebac

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 21:36

      mislim da ti je to sve izgovor. nemoj se ljutiti, no ja sam sam uspio si kupiti auto za dvije odradjene sezone – 8000 eura. bio sam student i imao 22 godine.
      kad mi je falilo novaca, radio sam i po dva posla. cak i odlazak u inozemstvo je opcija ako bi zivotario..

      a usporedbe oko gaminga, koja je opcija jeftinija, definitvno je glupo i raspravljati. imam i konzolu i pc

    • Srpski Gameplay

      @mamojebac, 27.11.2021 - 02:25

      Ovo je gaming portal ne ispovjedaonica. Sta me briga kako ko zivi i zaradjuje i koliko si zaradjivao i koliko si poslova radio. Inace alergican sam na patetiku. Naravno da se necu ljutiti. Pozz

    • mamojebac

      @Srpski Gameplay, 27.11.2021 - 05:59

      Znaci, nesposoban si 👍

    • Xeon

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 13:55

      Na Instant-Gaming imas AAA igre na popustu cim izadju . Evo sad BF2042 je na 20%, Forza Horizon 5 je na 36% Ages of Empire IV je na 42% cak i FIFA 22 je na skoro 50% popusta.

    • Srpski Gameplay

      @Xeon, 26.11.2021 - 15:17

      Digitalne verzije su na IG… Naveo sam samo svoj primker, disk verzije volim i kupujem, nista digitalne

    • Prototypepro

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 16:02

      Ako imas za “1000€ za solidnu konfiguraciju”, onda imas i 15ak za igricu kupit, odes na Eneba, G2A ili CDKeys i kupis igru. Ili jos bolje na GameGator i tamo vidis na kojoj stranici je igra na popustu.

    • Srpski Gameplay

      @Prototypepro, 26.11.2021 - 17:42

      Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha G2A ??? Ja ne mogu da vjerujem. Bog te jebo,986 put kazem, disk verzije ne digitalne. U Bosni zivim

    • RickBarry

      @Srpski Gameplay, 26.11.2021 - 19:02

      Ionako ćeš na G2A najebat prije ili kasnije. Teška muljaža od stranice.

    • Srpski Gameplay

      @RickBarry, 26.11.2021 - 20:36

      Necu, ne kupujem tamo nikada a nemam ni PC. Nego smo povukli raspravu bez veze

  • Cros70

    25.11.2021 - 18:40

    Citam i placem. Bas sam vidio taj film danas da ima. I prepostavljao sam po naslovu da je nesto o starijim igrama i Nintendu. Imao sam i ja segu dugo godina. I onda kod rodjaka vidim playstation i grand turismo. I onda 5 mjeseci nagovaranja da kupe. Pa onda nagovaranje za memorijske kartice.. onda nagovaranje za ps2 pa za prvi pc. Koji je ubrzo zamjenio jaci kad sam sam poceo raditi. Et trudim se. Majka dobila novi laptop nedavno itd.

    • symbi0n

      @Cros70, 25.11.2021 - 23:06

      Ja i brat smo memory card za Ps2 dobili kao zajednički poklon za Božić, kako je skupa bila.

  • Corba06

    25.11.2021 - 18:47

    Ljudi moze pomoc koja graficka kartica je malo bolja za danasnje igre a da nije skupa trebam pomoc

    • ILoveGaming

      @Corba06, 25.11.2021 - 19:02

      AMD Radeon RX5500 XT 8GB DDR6. S obzirom kakvo je danas stanje sa grafičkim karticama, ovu možeš naći za nekakvih 250 eura što me iznenadilo jer se radi o odličnoj grafičkoj kartici. E sada da li ti je skupa ili nije to sada neznam. Ta grafička kartica mi je odmah pala na pamet čim sam pročitao tvoj komentar.

    • Hadvar

      @Corba06, 25.11.2021 - 19:47

      Sve su skupe trenutno. Pricekaj s kupnjom do 2023. Ili kupi rabljenu. Cijene su danas jednostavno nenormalne.

    • Demon90

      @Corba06, 25.11.2021 - 20:32

      Ako ti se kupuje kupi cijeli PC jedino ćeš tako dobiti pristojnu cijenu grafičke ovako ćeš manje više svaki model platiti 3,4 puta skuplje

    • zeljo024

      @Corba06, 26.11.2021 - 13:59

      Najlakse ti je da na ovom linku gledas graficke mogucnosti u gamingu, pa uporedis sa cenama po kojima mozes da ih nabavis:
      https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

  • marko1106

    25.11.2021 - 18:52

    Nintendo, Sega, Gameboy, Polystation😅 sve smo mi to prošli. I onda playstation 1 ono nešto. I onda bratic iz Njemacke dao PlayStation 2 sa GT, DMC, PES,GTA3 ono nešto turbo. I poslije toga sam isto prešao na pc od neke 2006 pa do 2018 kad sam uzeo PS4 i trenutno sam opet u svijetu konzola i još nešto pc ali samo strategije.

    • marko1106

      @marko1106, 25.11.2021 - 18:54

      Ali svi mi imamo tu tihu patnju što nemamo sve. Osim onoga koji ima sve naravno.

    • Jurex

      @marko1106, 25.11.2021 - 20:03

      a gle ja sam isto vodio bitke sa sobom stalno bi htio imat top end konfu itd… al ajmo realno ja danas kupim rtx 3090 ovi već kuvaju 4xxx, kupim i9 11gen ovi kuvaju 12 već, kupiš pcie ssd sutra dođe ono dvostruko jači, dođeš na to da bi trebao trošiti suludu lovu ili ono mjenjat komponente ko čarape.
      Problem je što se samo štanca novo samo novo a reci ti meni kaj fali 1070ti? kaj fali jednoj i5-ici i7mici 7-8-9 gen ma niš, ovako i onako igram doma za sebe za svoj guš i svoje oći, ne igram pred miljardu ljudi da me bruka razina detalja, itd…. to rade samo ovi influenceri kaj sve dobivaju đabe.

    • Stecajni_upravnik

      @marko1106, 25.11.2021 - 22:08

      Sega master system, jedna do dve igre godišnje ( igre na ketridzima bejahu po 100+ DEM ), stotine sati uz Alex kid. Nintendo Power Glove pa C64 faza (dani, noci, vikendi, praznici sa gomilom drugara). Onda PC pa pauza od skoro 15 godina. PS2 razbija apstinenciju, kupljen zbog PESA pa opet pauza od par godina. WII kao poklon prijatelja za useljenje, eto mene opet. Pre tri godine krece ponovo gas ovog puta PS4 i simulator za voznje (ubedljivo najbolja igracka ikada ko voli) paralelno nadokađujem sve sto sam propustio i uzivam

  • Bojko

    25.11.2021 - 18:57

    Ne tako davno sam nadograđivao PC do iznemoglosti, čak bih rekao da sam imao problem. I onda sam na sugestiju jednog od partnera, zbog potreba posla prešao na Mac. Sjećam se njegovih riječi: “Ovaj Mac je star 7 godina i na njemu sve leti kao prvoga dana.” To je nešto što svaki kompjuterski frik želi od svog računala. Taj Mac mi je oduzeo igre, pa sam s vremenom sam postao konzolaš. Gledajući sa financijske strane i strane opterećivanja gigasranjima, riješio sam se bremena koje me vuklo u ponor i toga sam postao svjestan tek kada je ovisnost prestala. Kao i tvoj članak, ni ovaj moj komentar nema neku mudru poantu… možda savjet ljudima da se riješe gigasranja i jednostavno uživaju u igrama — ali oni koji to trebaju čuti vjerovatno to ne žele čuti.

  • Apocalypse4987

    25.11.2021 - 19:00

    Ima sam sličnu priču, samo roditelji nisu nikad ništa kupovali, a svi prijatelji i rođaci imali nintendo, commodore 64, segu, ps 1, game boy, a ja ništa. Onda sam se zaklea da ću kad budem ima love trošit masu na gaming, samo njima za dišpet, al eto počastim se tu i tamo kojim komadom hardwarea, ali niti blizu koliko sam planira.

  • Marked91

    25.11.2021 - 19:09

    Mislim da je najbolje pričekat sa kupovinom i šparati novce. Kada imaš novce možeš da biraš, a kad ne, uzimaš najjeftinije komponente i moliš se da pokrene nekaj jako.

  • sparrowpunk

    25.11.2021 - 19:23

    Ja sam Nintendo konzolu (bila je to kopija Nintendove konzole) dobio 2000. Tada sam mislio da je to PlayStation sve dok mi prijatelj iz razreda nije objasnio da je to moje nešto deseto. Nisam bio tužan, bio sam sretan što mogu igrati toliko željene igrice. PlayStation sam želio za krizmu, a dobio sam neki Sony Ericsson mobitel. Jedinicu sam igrao cijelu srednju školu i kada sam se nakon škole zaposlio, umjesto da kupim PS3 koji je tada već dobrano bio vani, kupio sam PS2. Puno kasnije sam nabavio i trojku i to dok je PS4 već bio vani oko dvije godine. Imam neku naviku kupovati konzole iz starije generacije tek kada izađe nova pa računam da ću PS5 nabaviti kada izađe šestica😊.

  • Deratizat0R

    25.11.2021 - 19:23

    Moji roditelji nisu neki bogataši, imao sam jako loš komp kao klinac, kasnije sam dobio malo bolji i na njemu sam igrao manje više sve što je do tada izašlo, nakon 7, 8 godina kada sam se zaposlio skupio sam neku lovu za komp koji uopšte nije komp ala autostoperski vodič kroz galaksiju i sasvim sam zadovoljan njim. Hvala mami i tati što su mi omogućili 2 prethodna kompa na kojima sam mnogo naučio.

  • Chara

    25.11.2021 - 19:48

    Kao mala sam se igrala na kompu (ne sjećam se konfe), koji je već bio korišten. To je bio stari kompjuter iz vrtića u kojem je jedan naš bivši susjed radio kao domar. Kad sam krenula u taj isti vrtić tamo sam se upoznala s igrama kao što su 102 Dalmatians: Puppies to the Rescue, Pink Panther: Pink Pursuit, Hugo i još neke. 102 Dalmatians i Pink Panthera sam igrala i na kompu doma. Kasnije sam posuđivala igre, uz lektiru, i iz gradske knjižnice. Igrala sam se na tom istom kompjuteru sve do početka 2012. g. Tada sam izgubila interes za igre. 2013. bratići me upoznali s Minecraftom, kojeg sljedeće dvije godine religiozno igram kad god imam slobodnog vremena. Za to vrijeme upoznajem League of Legends i Five Nights at Freddy’s. Iako sam za PlayStation čula i ranije, tek u srednjoj me malo više interesirao, kako ga je jedna kolegica u mom razredu imala (jednom mi je rekla da je počela igrati igre na jedinici). Istovremeno kako istražujem PlayStation, istražujem i gaming na drugim platformama, tj. gaming općenito. U to vrijeme igre sam igrala samo na starom Acer laptopu iz 2012. (te godine smo i prodali onaj komp), koji sam po sebi nije bio za gaming. Minecraft je s godinama dobivao nove sadržaje i tražio je procesore novije generacije, zbog čega moj laptop postaje skoro neupotrebljiv za igre. Pričam roditeljima kako želim noviji laptop ili konzolu, oni meni na to “nEmA PrObLeMa, KuPi SvOjIm NovCima”, što me, kad se danas sjetim, pomalo i naljuti, jer upredjeti za tako nešto nije lagano (nismo siromašni i znam da novac ne raste na drvetu, ali barem rabljena trojka ili mrvicu jači (novi) laptop bi bili idealni za početak). Tako sam bila osuđena na indie igre (koje su mi i dandanas odlične, tipa Undertale i Fran Bow), stare igre poput Half Lifea i Portala te maštanje i razmišljanje na koji način bih brzo uštedjela za dobar kompjuter. Štednja koju sam spomenula ipak je urodila plodom, jer sam u ožujku 2020. kupila si novi PlayStation 4 za 2000 kn u Sancti Domenici, zajedno s igrom koju sam oduvijek htjela igrati, NieR:Automatom.

  • Jurex

    25.11.2021 - 19:50

    ja sam imao PS1 i PS2 koji su mi roditelji priskrbili a PS3 mi je kupio jedan kompa koji ima love jer sam njemu njegov jailbrejkao i lik nije mogo vjerovat pa mi nabavio PS3 da halamo zajedno :D, pa sam si sam kupio PS4 i PS4 PRO uz naravno dobar PC koji je mogao sve, sada sam samo na najnovijem MacBook-u i derem geforce now i xbox cloud gaming, ne treba ti puno love ako se znaš snaći znam da će sad svi reć imaš MacBook Pro ali to je M1 osnovni model i na firmu sam ga uzeo za 9000 ko malo bolja grafa u današnje doba :D, evo imam i doma jedan PC koji ovak služi za multimediu ima i5-2400, 16gb ram ddr3 i ssd 120gb, ge force now i cloud gaming mi lete u full hd, a realno za tu kantu nemrem dobit ni 700kn :D, a drugu stvar koju sam primjetio je da sam prije 2 godine kupio xbox one s za 600kn i prodo ga jedva za 700kn sad gledam stari moj najjeftiniji 1500 u njuskalu, svašta moram priznat.

  • mili1985

    25.11.2021 - 20:18

    Nekada sam tugovao za svime i svačime. Imao sam Master System 2, tugovao za Mega drive. Kada sam nakon x godina dobio MD, onda tugovao za Snesom. Zatim je došlo vrijeme N64 i rekoh, to mora biti moje! Ali nakon što su roditelji čuli za piratluk i jeftine igre, sivonja me zapao i pružio mi je najdraže gamerske godine!
    Danas je drugačije, ne tugujem za tehnikom. Još uvijek rokam Ps4, a kada dođe vrijeme ću se prebaciti na peticu. Ne mora ništa pošto poto.

  • vragec25cro

    25.11.2021 - 20:23

    Prvi sustret s gejmingom mi bio početkom devedesetih kad u osnovnoj školi dobili pakete od Unicefa za blagdana i ubutra sam dobio neki stari Atari sivo crni i s njim jednu utrku,ako se to uopce moglo nazvati utrka dvije bijele crte po ekrnu a igrač kao u fokusu samo njih mora pratiti po sredini.To mi se nije svidjelo.Onda dobio od tete neke kopike gameboja i to mi bilo ok,al najviše zaiskrilo kad dobio 1000 u 1 kopiju Nintenda krajem devedesetih,a na gejming se navukao u jesen 2000 kad došao u Zagreb u đacčki dom i tamo bili kompjutori.Tu se je rodila ljubav Centurion prehistoric,sraz i neke 3d utrke.Kasnije dobio buraz od kume ps1 pa ps2,ps3 sam uzeo sam kad sam počeo raditi,ali mi nikada to nije bilo to dok nisam uzeo prvi pc i WoW.WoW nisam nikada volio disk dao frendu s igrom,ali se navukao na žanr mmorpg,a kasnije uz Age of Empires i na žanr strategija.Nikad nisam kupovao high end pc(ove ili početkom sljedeče mislim uzeti high end pc) i uvijek uz pc imao konzole(btw sve još imam i danas i rade),al nekako u naiboljem sjecanju mi ostao Nintendo 64 zbog mogučnosti igranja 4 igraca na kauču 🙂 i og xbox koji uzeo 2009 od bivsega šefa s 150 igara(sve pržene).Zadnjih par godina kako došao gamepass počeo večinom na konzolama da igram,al odkako izašao Age of Empires 4(vrti ga i moj krš ali lose izgleda na krsu od pc) i naiavljeni Company of Heroes 3 i neki dan Men of War definitivno se odlučio za high end pc za gejming i majnanje 🙂

    • mamojebac

      @vragec25cro, 25.11.2021 - 20:58

      jesi isao u zeljeznicku skolu? hahaha
      po svemu pisanom, rekao bi da smo i slicne generacije. 😀
      ja prvu drku sto sam imao je bio super nitendo, pa gameboy, pa za prvu pricest sam dobio onaj mini sony1, pa prvi pc. 501 mhz, 64 ram, 20 gigi hard. nestooo

    • vragec25cro

      @mamojebac, 26.11.2021 - 06:11

      Ne.Selska “gimnazija”.Elektrostrojarska

    • glist

      @vragec25cro, 26.11.2021 - 07:02

      Onda si sigurno bio u Botiću – domu… Hehe

    • vragec25cro

      @glist, 26.11.2021 - 10:51

      Ne.Isto Selska.Svaku godinu imali dobre partye za kestenijadu,dok me nisu izbacili iz doma 🙂

  • djosic85

    25.11.2021 - 20:49

    Ista stvar i kod mene, tek 98. dobio PS, a dotad sega mega drive. PC tek 2001. Što se tiče pc gaminga, ja sam ga se odrekao 2019 iz razloga koji su jasno navedeni u članku. Igram se na plejki i zadovoljan sam

  • SonOfZeus

    25.11.2021 - 22:28

    Kao mali bi štedio svaku lipu, kunu koju sam dobio za rođendan, krizmu ili od babe i tako godinama dok ne bi skupio za konzolu. Tako sam sam sebi kupio ps2 i PS 3. Prvi svoj komp sam kupio kad sam se zaposlio po prvi put na smiješnih 3800kn i sam složio računalo od 10 soma kuna (ba rate) sa tadašnjom high end 780 grafickom. Sada godišnje potrošim od 30-50 tisuća kuna samo na tehnologiju jer mi je to prikriveni fetiš uz tenisice. 🤦🏻‍♂️

  • Dragan[MKD]

    25.11.2021 - 22:29

    Izgledao sam film(zahvaljujući HBO Max) i nije loš, pronašao sam u tome što je uvijek bilo neki bogati klinac u susjedstvu koji je imao konzolu i svi smo se skupljali kod njega. Nažalost Nintendo nikad nije bio tako velik brend u Europi kao u Americi, nikad nije imao promidžbene kampanje kao u Americi.

  • ukek

    26.11.2021 - 02:18

    Da, dobro si shvatio, svatko radi ono u cemu vise u ziva i koliko mu financije dopustaju. Konzolaska kutijica ili 20K+ kn PC, iskljucivo je od osobe do osobe, ja mogu oboje, netko ne moze, razliciti smo. Brojke nije niti bitno spominjati, i ja i ti i Ante i Duje i peti i deseti smo svi samo brojka na njihovim listama, od ovih megakorporacija. Obazirati se na ovakve sitnice i sitnicariti idu samo odredjeni degericni jadnici, da isperu malo zavisti, zlobe i kompleksa na dnevnoj bazi ovdje (ne mislim na tebe ovim). “prokletstvo” ili “obsesija” ili samo uzivanje u tome, opet je od osobe do osobe, svatko moze kako hoce i koliko hoce, glupo je i dalje o tome pricati.

  • Pajo Paksu

    26.11.2021 - 05:05

    potpuno te razumijem. evo ja si kupio PS stolicu infiniti 2.1 dok iščekujem PS5.

  • glist

    26.11.2021 - 07:14

    Zaljubio se u gaming uz Pong, Pacman i neki glupavi boks… Onda starci kupili neku kopiju nesa, na žute cartridge, poslje više nisu kupili ništa tako da smo se okupljali kod ekipe koji su imali. To je bio SNES, pa onda PS1 u videotekama. 2003. bratu kupili prvi komp, ja iz ničeg postao serviser za cijelu ulicu. 2006. moj prvi komp, zaradio preko studentskog, pa 2008. high-end pila od preko 1000 Eura. 2010. nova grafulja, kasnije ssd i stop. Žena-dijete-kuća-poso… Ali gaming gen nije izumro, bio je kao Voldemort polumrtav ( Hearthstone na mobitelu). Pa onda kad je izašao RDR2, kupio igru bratu, reko moram to probati… Uzeo Ps4 i riješio većinu zaostataka, jedino što nemam vremena, pa tjedno odigram 5-6 sati max. Ps5 uzeo day one, mislio ga odmah prodati za veću lovu ali mi se svidio. Jedino čekam akcije za nove igre, sad igram Batman: Arkham Knight, mislim da ću iduću Far Cry 6

  • Otrovna_peCurka

    26.11.2021 - 13:48

    Cijeli zivot sam na konzolama.. na pc jedino wow i lol prije igrao.. prvi sam u kvartu dobio playstation 2, sjecam se tog dana kao da je jučer bio.. prešao na ps4, uzeo 4 dzojstika, dodatke, držaće za dzojstike, geipove, punjače.. 5 godina sam ju čuvao, mazio i pazio.. došla ps5, žena zove jednog dana i govori dođi imam iznenađenje za tebe.. kraljica mi uzela ps5 ! Koja je to sreća bila, kao kad sam bio mali pa ti netko da tada zlatnog charizarda ili neku bas bolesnu yugioh kartu.. e tad sam svoju cetvorku prodao za 1800kn, sa ssd-om id 2 terabajta, 2 dzojstika, 2 punjača i 10 igara .. tako da što se tiče gejminga, nije stvar u konzolama/pc-evima nego u nama.. ja isto gledam sad nabavit dodatna dva dzojstika za ps5 (couch party), planiram uzet dying light 2, elden ring i jos par igrica.. smda ne spominjem da imam acc sa oko 350 igrica na playstationu.. ja osobno mislim da je to jedna velika strast i da ne postoje riječi kojima to mozes objasniti.. to je jednostavno jače od nas i to je to.. ja danas sa svojih 28 god u guzici sam sretan ko malo dijete ako mi neko uzme igricu pa makar to bila i neka indie od eura 😀

  • konjKONJINA

    26.11.2021 - 14:58

    Ja sam isto dirao Grgurov Palac (više puta) sa željom da mi ćaća kupi sivonju … eh te 90-te 🙂

  • Mad Ant

    26.11.2021 - 15:02

    Ma kakve konzole, Komodorac i dalje PC.

  • moordrak

    26.11.2021 - 15:03

    Često si priuštim svakojake tehnološke gluposti potrebne ili nepotrebne, no trčim li u dućan čim ugledam nešto interesantno na internet reklamama? Pa , da budem u potpunosti iskren, ovisi o momentu 🤣 Recimo, ne bih mrtav dao Nvidiji preko 20.000 kn za najnoviji grafički isprdak dok bih bez problema iskeširao 12kkn za novi Ipad pro… Znaš onu Zoki, svaka budala ima svoje veselje. Kada novac ne bi bio prvi filter, vjerujem da bi si veliki dio komentatora na HCL-u nakrcao police tehnološkim igračkama , ako ne iz potrebe, onda čisto eto tako, da se mogu na HCL-u hvaliti kako su ih “gazili” 😁
    Bez zezanja,nije mi više toliko bitno imati sve zadnje i najnovije. Nekako više volim kupovati malo stariju ali provjerenu tehnologiju za koju sigurno znam da ći mi potrajti neko vrijeme. Nemam više toliko volje eksperimentirati što sa čime kod slaganja konfi paše i čekati mjesecima na razno-razne servise, reklamacije i natezanja sa prodavačima. Kupujem ono što mi u određenom trenutku treba a da pritom ne moram prodati bubreg na crnom tržištu. Konzole su mi općenito najisplativije ulaganje što se gaminga tiče. Kupiš, uključiš i dereš idućih 10 godina. Sve što treba kupovati su igre. Kvragu, ne mogu li si priuštiti 50-60 eurića za ono što volim, onda ebiga živote.

  • S3k1

    26.11.2021 - 18:54

    Moram priznat da je fora citat iskustva iz proslosti/sadasnjosti drugih ljudi i u svakom tekstu pronaci bar neki mali dio sebe 🙂

  • microlightgames

    26.11.2021 - 19:37

    Mislim da je to čisto ljudska narav. Uvjek zelis vise i bolje. Taj playstation si cekao DUGO i kad si dobio, uzivao jer nema alternative. Sada imas graficku i procesor sta god. Mozes kupit novu graficku ali moras kupit i druge stvari. Ukratko mozes kupit ali ne mozes. Samim time sto imas izbor ti ubija dio zabave. Isto je s igrama, iako su igre sada pristupacnije nego ikada, tesko je nac igru da te zabavi. Za primjer kao mali sam dobio enter cd i igrao neku demo igru 50 puta i imao zabavu iako svaki kutak mape znam napamet. Sada igram lol ili neku slicnu igru cisto jer biranje ocu igrat rdr2, borderlands 3, mount and blade 2 ili neku desetu samo donosi stres i upalim jednu na 10min pa drugu. Ukratko sta zelim rec, sto manje izbora imas, sretniji ces bit iako to nije intuitivno jer vecim izborom bi si trebao moci izabrati bolju stvar. Suffering in success.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?