HCL.HR

Koliko često igrama dajete drugu šansu?

Zoran Žalac 18.07.2018.   •   41 komentara


Izlazak igara u nedovršenom izdanju često zna pokvariti uživanje u zabavi koja ima potencijala. Je li danas pametnije igrati igre s odmakom od godine dana?

Sve veći broj videoigara zadnjih se godina pojavljuje u (inter)aktivnom razvoju. Negdje se to zove Early Access, negdje Game Preview, a negdje Live Service. U bilo kojem slučaju, sad je već kasno žaliti se kako developerima plaćamo da bismo testirali njihove igre prije nego se iste dovedu u red, ili kako naručujemo igre prije izlaska da bismo dobili pristup beta testiranjima koja bi ionako trebala biti besplatna i otvorena za sve zainteresirane. Sve su te stvari već postale svakodnevnica u gamingu i sada je taj korov teško iskorijeniti. Preostaje nam samo razmišljati kako i koliko igranje nedovršenih igara ili „igara kao živih usluga“ utječe na naš sveukupni dojam o njima.

Ne biste vjerovali, ali mi u redakciji nemamo uvijek taj luksuz da možemo igrati što god želimo kad god to poželimo. Već smo se pomirili da ni s 20 zaposlenih ljudi ne bismo uspjeli recenzirati sve nove igre koje izlaze iz mjeseca u mjesec. S obzirom koliko novih stvari stalno dolazi, sve je manje vremena koje možemo iskoristiti da se zadržimo na nekoj igri ili se vratimo nekoj koja nam je draga. Između ovih redaka upravo ste pronašli i odgovor na pitanje „kaće ark“.

Također treba priznati da naša redakcija pripada staroj generaciji igrača koja individualne videoigre ne vidi kao kontinuirani oblik zabave. Mi smo odrasli na igrama koje su najčešće imale svoj početak i kraj, ili bolje rečeno igrama koje su ostale iste onakve kakvima ih pamtimo bez obzira kada bismo im se ponovno vratili. Današnja generacija mladih gamera, kojoj recimo nije sporno dati po nekoliko eura za nekakav skin ili virtualni paketić u FUT-u, već nema to očekivanje da igra bude ista jednom kada joj se vrate nakon nekoliko godina. Dapače, očekuju da bude drugačija i to je, vjerujem, jedan od motiva za povratak.

Da meni netko kaže kako su Fallout 2 i Metal Gear Solid (moje dvije omiljene stare igre) sada drugačije nego što su bile po izlasku – mrak bi mi pao na oči. Međutim, mogu shvatiti radost povratka u svijet koji nije stao bez igrača (primjerice Azeroth u WoW-u). Koliko god mi volimo da se svijet vrti oko nas, toliko nam to povremeno postane i naporno, pogotovo kad nešto ovisi o vama – onda to više nije zabava nego zadaća.

No, postoji jedna važna razlika između spomenutog World of Warcrafta i današnjih igara. Naime, kad je World of Warcraft izašao, gotovo da se nitko nije žalio da mu nešto fali. Da, s vremenom smo uvidjeli kako su neke stvari mogle biti bolje izvedene i postalo nam je tijesno na početnom level capu, ali u vrijeme izlaska igre svi su igrali s osmijehom na licu i šutjeli. Danas je sve manje igara koje po izlasku uspijevaju staviti taj osmijeh na lice igrača.

Da se razumijemo, nisu igre postale dosadne niti smo mi vidjeli sve što smo mogli vidjeti. Stvari koje su bile obećane u No Man’s Skyju i Sea of Thievesu bile su nešto što je privlačilo pažnju svakog igrača koji voli SF, odnosno gusarsku tematiku. Ma i sami smo već mogli zamisliti kako ćemo kolonizirati planete, sijati i žeti, osnivati političke stranke s kojima ćemo se kandidirati na galaktičkim izborima i prati novac preko tvornice za preradu vanzemaljske uljane repice. Mogli smo već zamisliti kako ćemo uz drvenu nogu i papigu na ramenu postati strah i trepet morskih prostranstava te širiti sifilis po čitavom otočju.

Ono što su nam No Man’s Sky i Sea of Thieves po izlasku dostavili nije bilo ni približno ono što smo od tih igara očekivali. Neki su se na njima opekli, a neki te igre ni štapom nisu htjeli dirati. Doduše, temelj je bio tu i nitko nije mogao preći kako su te igre bile na tragu avantura kakve smo mi htjeli doživjeti. Trebalo je samo pričekati da uz nekoliko ažuriranja ili ekspanzija te igre postanu sadržajnije i smislenije.

I gle čuda, No Man’s Sky dvije godine nakon izlaska definitivno ima više toga za ponuditi i daleko je bolja igra od one katastrofe koja nas je dočekala po izlasku. Sea of Thieves je još uvijek relativno nova igra, ali Rare redovito izbacuje nove sadržaje za nju. Lista takvih igara je dosta dugačka. The Division je bio osporavan po izlasku, a sada i igrači koji su ga osporavali tvrde kako se isplati zaigrati. The Sims 4 je izašao bez nekih osnovnih elemenata što je zasjenilo sav napredak koji je igra napravila, a sada je dobar dio tih elemenata ubačen u igru kroz besplatna ažuriranja. Star Wars: Battlefront 2 i Middle-earth: Shadow of War imali su kontroverzne sustave kutija s lootom, odnosno mikrotransakcija, a sada su znatno bolje balansirane igre kada je sve to uklonjeno.

Iako je super što igre napreduju i postaju bolje s vremenom, postavlja se pitanje je li uopće pametno kupovati igre po izlasku? S obzirom na naš standard i cijene novih igara, odgovor je naoko jednostavan – naravno da se više isplati kupiti igru kasnije, po nižoj cijeni i u donekle dovršenom izdanju. Međutim, danas je na tržištu takva situacija da neke multiplayer igre žive vrlo kratkim vijekom. Ako ih ne kupimo u prvoj godini njihovog postojanja, šanse su da ćemo ih kompletno propustiti nakon što se ugase serveri, ili će većina ekipe ionako preseliti na neki novi nastavak.

Lako je reći da propadaju samo one igre koje se ne uspiju nametnuti i privući igrače, no treba istaknuti jednu stvar – najpopularnije igre nisu uvijek i najkvalitetnije igre u svom žanru. Samim time, postavlja se pitanje hoće li ubuduće uspijevati samo igre koje su popularne? Hoće li neke buduće generacije igrača biti zainteresirane za kvalitetu videoigre ili će ići samo tamo gdje je većina? Kvalitetna multiplayer igra ne vrijedi ništa bez igrača, a skupo je održavati igru koja ne uspije privući ljude odmah u startu.

S ovom situacijom zapravo nitko u industriji nije sretan. Kritike se teško brišu, a trud nakon izbacivanja igre ne dolazi uvijek do izražaja. Zanima me stoga kako vi gledate na ovo stanje i u kojoj se generaciji gamera nalazite. Dajete li igrama drugu šansu ili kod vas sve ima samo jednu priliku?

Označeno sa: ,

Komentari (41)

  • Wolfboy

    18.07.2018 - 15:29

    Specijal zbog No man sky-a

    • moordrak

      @Wolfboy, 18.07.2018 - 16:13

      I to je sve što imaš reći na ovu temu? Vrlo konstruktivan komentar, nema što!

  • sedf

    18.07.2018 - 16:16

    Ne dajme drugu šansu igrama.

    • TypicalHog

      @sedf, 30.07.2019 - 18:38

      Sad za par dana izlazi ogroman update. Možda bi ipak trebao dati igri šansu.

  • moordrak

    18.07.2018 - 16:45

    Danas je vrlo teško dati drugu šansu bilo čemu bila to tehnika ili kakav softver zbog same količine sadržaja koji nam se nude na tržištu. Ne znam čemu čuđenje jer većina ljudi ima čisti potrošački mentalitet. Nije to krivica onog koji kupuje proizvod (najčešće jer može) nego cijele marketinške mašinerije koja te svim silama uvjerava kako je prošlogodišnji model lošiji od onog koji se prodaje sada premda realno, nema nikakve drastične razlike između ta dva proizvoda. I kakve to veze ima sa igrama? Ima jer jednostavno više nemaš vremena isprobavati sve i svašta. Kada jednom nešto prekrižim, za mene je ta priča gotova.

    Pripadam generaciji starih igrača koja je prošla kroz sve i svašta u igrama i događajima oko njih. Možda imam veću toleranciju na budalaštine no mlađe generacije vrlo brzo filtriraju “što valja”. Općenito, traži se puno više od igara i rekao bih tehnologije. Klinici su danas okruženi tehnikom, a njihova očekivanja nisu nerealna nego po defaultu, da se tako izrazim, očekuju bolje od onoga što imaju sada. I to je normalno. Isto tako, danas etiketu “dobre igre” može zaraditi svaki uradak kojeg razno-razni marketinški stručnjaci uzmu “pod svoje”. Sa druge strane, svaka informacija udaljena je samo jedno pretraživanje na googlu. Ne koriste ovo samo klinci već i neke stare iskusnjare jer i njima je već puna pipa bacanja para na kojekakve gluposti. Loš proizvod danas više ne možeš prodati, ili bolje reći, nemaš ga kome prodati jer fore to je bolje jer vam mi tako kažemo više ne prolaze.

    • phoda

      @moordrak, 19.07.2018 - 16:49

      I to je sve što imaš reći na ovu temu? Vrlo konstruktivan komentar, nema što!

    • moordrak

      @phoda, 19.07.2018 - 22:16

      Hahaha! Dobar!

  • SanKa

    18.07.2018 - 16:53

    sve ovisi o tome kakva je igra, franšiza kojoj igra pripada. Unityu sam dao 2 šanse jer je iz AC-a. ali igra je takav krš da ju nisam mogao preći više od 30%. Jednostavno mi se nije dalo.

  • Apocalypse4987

    18.07.2018 - 16:54

    nemam vrimena za druge šanse, ali i ne škartajem igre olako kad ih nabavim jer 3 puta razmislim i informiram se prije nabave. U ovom slučaju sam zaintrigiran novim No man’s sky

  • invictum

    18.07.2018 - 17:58

    Ja sam dao Kingdome Come Deviance-u i jako mi je drago. U pocetku nije bilo igrivo, nisam mogao kroz vrata proci cesto i svakakih gluposti da me frustriralo da sam obrisao igru, neki dan ponovno instalirao i cak se odusevio igrom. Sve su popravili, bas se zabavio igranjem (uz mod koji daje ciljnik na luk i smanjuje micanje :)).

  • roTTor

    18.07.2018 - 18:04

    To vam ovisi o tome kada ste krenuli graditi svoju igračku “karijeru” . Moj start je bio na Commodore 64 i eto naprago pet banki igram se kao i prije. Sad sam promjenio taktiku i kupim si igru kada je u vama mrskoj alfi. Pratim situaciju i procjenim jel vrijedno potrošiti koju kunu. Samo sam jednu igru kupio nakon što sam prestao igrati jer je dok sam je igrao bila besplatna a pružila mi je neborjene sate zabave pa da im se odužim. Riječ je o Trackmania. Ima jedna kojoj se više ne sjećam imena no vraćao sam joj se neborojeno puta kroz godine u nadi da je nešto promjenjeno. Sad igram one iz alfe i besplatne multiplayere za koje procjenim da će se kroz godine mjenjati. Prošla su vremena kada sam uživao u neki vrhunskim singl igrama jer danas malo je takvih. NMS mi je odavno na listi i nisam zahtjevan no volim SF više ikojeg drugog žanra. Ne trošim igru i dalje već mogu godinama igrati istu sve dok me to usrećuje i ubija slobodno vrijeme.

    • TypicalHog

      @roTTor, 18.07.2018 - 19:07

      Meni su osobno najdraže igre koje se formiraju kroz nadogradnje tijekom mnogo mjeseci i godina. Fortnite, PUBG, Rust, Squad, No Man’s Sky, Crossout, Minecraft, GTA Online, CS:GO, WoT… To su igre koje mogu igrati na stotine sati i uvjek im se vraćam.

    • phoda

      @TypicalHog, 19.07.2018 - 16:56

      Sve multiplayer igre i svaka koja zeli opstat mora imat nadogradnje. Samo su te bolje pa i popularnije

  • hacksor1234

    18.07.2018 - 18:22

    Dao sam drugu sansu The Divisionu nakon toga sto su zajebali igru u prvih par mjeseci te ju igram i dan danas, vredi dati drugu sansu, ne skacite na bandwagon hate train nego probajte sami pa odlucite

    • phoda

      @hacksor1234, 19.07.2018 - 16:50

      Pa i ti si bio na bandwagonu ocito dok nisu popravili

    • hacksor1234

      @phoda, 20.07.2018 - 13:06

      nije da sam hejto piso po portalima kako je smece i slicno, nakon updatea 1.3 jednostavno nisam bio zadovoljan smjerom kojim je igra krenula te nisam igrao par mjeseci, onda sam cuo da menjaju igru iz temelja, da zovu igrace na testiranja i slicno, i interes mi se vratio, od updatea 1.4, tacnije od listopada 2016 sam opet poceo igrat

  • funky0308

    18.07.2018 - 18:23

    Jbmu Zorane sve si pokrio u tekstu i tesko je nesto pametno reci, a da nisi vec rekao 🙂 . Sve ono sto si rekao stoji i upravo je i kod mene takva situacija, stariji smo i naucili smo da igra ima svoj pocetak i kraj. Ja bih rekao da, kod mene barem, sve ovisi o igri. Nisam striktan po tom pitanju i ne drzim se principa do kraja i inatim sam sebi. Tako najvise kaznim sebe. Kod Divisiona mi nije bio problem ni u cemu jer mi je igra sjela odmah, nije bila ni blizu jednog No Mans Skya, NMS mi nije sjeo u pocetku jer sam ocekivao nesto potpuno drugacije, odnosno ono u cega su se kleli. Dao bi joj drugu sansu da je igra isla u Eary Accessu pa nije valjala ili da je kostala 10-15€ uz obecanje da ce se napraviti to i to – ovako sumnjam da bi jer se tu osjecam prevarenim. Igru nemam ja, imam je sa legom na zajednickom accountu i vjerojatno cu je probati nakon Nexta, koliko cu je igrati pojma nemam, ovisi sve o igri ali da sam nesto posebno zagrijan – bas i nisam, prosla me nekako volja za NMSom. Tako da joj sigurno dajem sansu jer imam pristup, a popravak je bespla pa zasto ne probati ali nisam bas siguran koliko cu je igrati…vidjeti cemo. Da ne duzim, nije mi problem dati i tri sanse ako me ne varaju i ne lazu mi ako se vidi trud i opet – iskrenost developera. U pravu si i za kupovanje igara, za single player naslove stima i tako i treba, cekati da se igra ispegla ako nije i kupiti kada cijena padne ali za MP naslove probkem je upravo onaj koji kazes – zajednica se zna toliko rasuti da vise nema smisla pokusavati igrati.

  • Agent

    18.07.2018 - 19:15

    Prije nekih 10-15 godina davao sam često igrama drugu priliku i nakon druge prilike su mi se i večina tih igara i svidjela,ali onda jedno vrijeme ( nekih 2 godine) ni jedna igra mi se nije sviđala kojoj sam pokušao davat drugu pa čak i treću priliku i od onda više ni jednog igri ne dajem drugu priliku.Ionako ima puno igara na držištu koje su kvalitetne iako ne toliko popularne,a možda je to i zato jer sam sad puno stariji pa nemam više ni vremena stalno se vračat na igre koje su napočetku bile čisti promašaj,nego samo igru koja mi se nije svidjela nakon nekih 1-2 sata vratim ju i tražim povrat love (koju naprimjer uzmem na steamu) ili ju jednostavno prodam nekome drugome pa tako vratim lovu koju sam bacio na igru koja je čisti promašaj.

  • Toma_HR

    18.07.2018 - 20:10

    Kod mene nema druge šanse ako igru kupim , probao sam par puta ali nije išlo. Jednostavno toliko je fantastičnih igara na ogromnim popustima i malo svojeg dragocijenog vremena za igru ne dajem za ono šta me ne zabavlja. To ne znači nužno da igra ne valja, jednostavno mi ne paše. Evo zadnje Heavy Rain – dobio na ps plus, probao, sat vremena slagao tanjure i igrao se s djecom – ma goni se u 3.pm, to radim u stvarnom životu – delete. Inače igra slovi kao odlična ali ne zanima me više

    • TypicalHog

      @Toma_HR, 18.07.2018 - 20:38

      Potpuno te razumijem. Ali ne razumijem ljude kojima se igra zapravo sviđa sad ali je ne žele igrat iz protesta.

    • funky0308

      @Toma_HR, 18.07.2018 - 23:17

      Haha…kontam te ali HR je zapravo jako dobra igra, odnosno odlicna prica. Treba malo izgurati taj pocetak ali ako ti ne sjeda slazem se, zasto gubiti vrijeme i siliti se. Puno dobrih igara pocne nekako mlako, prava radnja se razvije nakon dva-tri sata i dosta ljudi odustane sto je prava steta ali developeri koji znaju sto rade, znaju i privuci ljude bas u pocetku kada je to mozda i najbitnije (naravno, bitno je tako i nastaviti, da ne bude samo pocetak dobar). Tomb Raideri su mi odlican primjer, pokazu svu raskos odmah u pocetku i hoces vidjeti jos, u Last of Us te tsko sokiraju da jednostavno zelis vidjeti koji ku… se dogadja SPOJLER, zasto me igra ubila na samom jbnom pocetku… Vremena je malo i developeri moraju nauciti da je sve manje i manje ljudi koji imaju volje i vremena 15 sati muciti se s napornim i dosadnim uvodom. Istu stvar ja radim i sa serijama i filovima, znam da tako promasim dosta dobrih stvari ali vecini recenzenata i recenzija ne mozes vjerovati i moras se osloniti na svoj neki feeling.

    • mili1985

      @funky0308, 18.07.2018 - 23:47

      Meni je HR i fenomenalna i užasna odjednom.
      Priča i pojedini dijelovi igre su odlični, pogotovo radnja igre.
      Ali zbog tog početka i onog dijela u motelu kada *netko* bježi pred policijom ne mogu igru shvatiti ozbiljno. Te scene u motelu mi izgledaju kao da su ispale iz Benny Hilla. Još samo ali ona muzika 🙂
      Baš nedavno odigrah Beyond Two Souls, i čini mi se puno ozbiljnija nego HR.
      Nego, da se nadovežem na temu, mislim da treba igrama pružiti drugu šansu. Ja eto Witcher jedinicu tri puta pokušavao odigrati, ali ne ide. Tek nakon trećeg puta rekao dosta 🙂

    • funky0308

      @mili1985, 19.07.2018 - 10:23

      Meni je Beyond bila katastrofalna u pocetku, skoro sam odustao ali kada je radnja krenula, kada sam “izasla” iz sobice van..odlicno. jesi probao mozda igrati coop? Bas me zanima kako to sve skupa izgleda.

    • mili1985

      @funky0308, 19.07.2018 - 13:42

      Odradio sam prvi prelazak, tako da coop nisam još probao. Ali imam namjeru 🙂

    • funky0308

      @Toma_HR, 19.07.2018 - 10:25

      Ne mogu sjetiti tih tanjura…znam da postoji scena gdje peremo tanjure u Detroitu ali ovoga se nikako ne mogu sjetiti…a nije ni cudno, toliko toga odigram(o) da kontam da bi zaboravio gdje zivim i kako se prezivam da pokusavam sve to popamtiti 🙂

  • superdeda2000

    18.07.2018 - 21:49

    Starija generacija; nikad se ne vraćam igrama (na prste jedne ruke mogu nabrojati igre koje sam igrao 2 ili više puta u životu; dajem im jednu šansu i ako me s nečim ne privuče nakon x vremena niti je ne završim; ne kupujem po izlasku; nikada ne kupujem dlc-ove; ne pratim trendove tj. igra mi mora sjesti pa makar imala loše recenzije; očekujem da igra ima početak i kraj bez dlc-ova i dodataka.

    • TypicalHog

      @superdeda2000, 18.07.2018 - 21:53

      Da, neki ljudi igraju takve igre, ja naprimjer igram igre koje nemaju kraj. U No Man’s Sky-u mi se najviše od svega ne sviđa isforsirana priča, to je igra kojoj uopće nije potrebno to ako se mene pita.

    • moordrak

      @superdeda2000, 19.07.2018 - 11:59

      Baš se mislim koje sam igre igrao dva ili više puta u cijelosti. God of War, Horizon Zero Dawn. DA: Inquisition, Bioshock Infinite, Skyrim, Witcher 3, Tomb Rider, Mass Effect 2, Assassins creed, Red Dead Redemption, Fable 123. Trine 123, Dune, Starcraft, Diablo12, Baldur’s gate, Super Mario 123, Donkey Kong, Gargoyals Quest, LEgend of Zelda, Unreal, Duke Nukem, Excite bike, Packman, Galaxian, Tetris, Sokoban, Pang . Hm. Pa i nema toga toliko…

    • superdeda2000

      @moordrak, 19.07.2018 - 15:03

      Previše novih igara dobrih igara izađe da bi se stalno vraćao na već odigrane

  • vragec25cro

    18.07.2018 - 23:08

    Igram igre negdje od 1994-1995 od onih kopija nitenda pa nitenda pa nitendo 64,pa ps 1 i 2 pa xbox.Gajmerom sam se počeo smatrati tek kasnije 2005-2006 kad sam se prebacio na pc i počeo igrati mmorpg-jeve i multiplayer napucavanja.Igrama sam se vračao i na konzolama i na pc ,a nekima se i dan danas vračam.Neke su singleplayer neke multiplayer i mogu reči da u večini slučajeva neka igra ako mi se nije svidila na prvu nije mi se kasnije svidila niti na drugu(osim minecrafta i pwi).Sad se večinom vračam igram jer su mi dobre ali mi dosade pa se im vratim nakon par mjeseci kad mi dosadno.Ne igram previše AAA naslove jer su se totalno pokvarili(večina njih)tako da igre kupujem večinom nakon 1-2 godine poslje izlaskakad su na nekih 5-10euri 🙂

    • funky0308

      @vragec25cro, 18.07.2018 - 23:23

      To je neka druga prica, to radim stalno. Krenem nesto igrati i nakon nekog vremena odem na nesto drugo, a kasnije se vracam i dovrsavam ili nastavljam igru/session. To mi je OK ali nesto sto je bilo lose u prvom igranju, nije mi sjelo ili je ne dovrseno smece najcesce takvo i ostane. NMS je, barem ja tako mislim, nesto potpuno drugacije. Ocito se mislilo da ce proci i da smo naivci ili su kontali pokupiti pare pa s tim parama nastaviti razvoj ali onda se to drugacije iskomunicira, iskreno kaze i kroz crowfounding kampnju prikupe pare, ne kroz muljanje i varanje. Sumnjam da to itko voli. A vjerujem da ce Next na kraju ispasti dobar, samo ostavlja gorak okus

    • vragec25cro

      @funky0308, 19.07.2018 - 07:17

      Kad smo kod nms,probao na izlasku odigrao nekih 40h i dosadilo.Probao opet prije nekih mjesec dva odigrao 2h i obrisao.Mislim da su me samo dvje igre na drugu iznenadile i oduševile a da mi na prvu nisu sjele.

    • funky0308

      @TypicalHog, 19.07.2018 - 10:21

      Sto vise i ja gledam videe i vidim sto su napravili, sve vise mi se igra igra. Imam je, zasto je ne bih probao. I dalje mislim isto, jako su jadno sve napravili i to nije smjelo tako ici ali OK, taj dio je iza nas i nadam se da nitko nesto slicno nikada vise nece ponoviti. Ovo svarno izgleda zanimljivo i ne lici na ovo govno sto smo igrali prosle godine. (Ili pretprosle? Jel moguce da je pretprosla? …ne da mi se Googlati, nije ni bitno) . Probati cemo ali i dalje mi se gadi takav pristup kupcima i pokusaj prijevare. Ali, kao sto rekoh, idemo dalje. Znam da ovaj studio strogo kontroliram u slucaju buducih igara i cekam sve moguce recenzije. Ja nisam popasao pricu, lega je pa je kupio igru i aktivirao je na zajednickom accountu, mozda mu sada i dam 20€ 😛

  • Sasa_28

    19.07.2018 - 01:08

    Dayzu dajemo već 55. šansu

  • L3gi0naR

    19.07.2018 - 05:53

    Jednostavan zaključak.Ne kupovat igre odmah po izlasku.Ja sam tek sad kupio The Division za 8 funti i isplatilo se sačekat.Tako i sve ostale igre.

  • pleto

    19.07.2018 - 11:01

    Ja sam kupio division na snizenju za 100kn i bio odusevljen, isplatilo se. Kingdom come namjeravam isto isprobat, ali cekam neko dobro snizenje

  • MaliMicek

    20.07.2018 - 15:54

    “Hoće li neke buduće generacije igrača biti zainteresirane za kvalitetu videoigre ili će ići samo tamo gdje je većina?” Odgovor na ovo pitanje ja osobno vidim u igrama tipa PUBG.
    Neupitna popularnost ali vrlo vrlo upitna kvaliteta. Ne smeta mi da neka “moja” igra doživi egzodus igrača na tu novu popularniju (primjer Dota 2 i PUBG) čak i sam nečemu jakome popularnom ponekad dam priliku. Što se tiče istraživanja kroz puno videa i isprobavanja (na braticevom acc) dao sam si truda isprobat PUBG. Iako nevjerovatno popularan ja vidim samo iduce: Igra koja je izašla iz early access-a a i dalje izgleda i ponaša se kao da je dio istog sustava, grafiku koja je zapela u razvoju još tamo negdje prije Source engina, bugove na skoro svakom koraku, glitchanje lika uz konstantno zapinjanje za objekte što s likom što s vozilima, čudnu hit mehaniku, vrlo clunky kretanje lika, pretjerano veliku nezanimljivu mapu i da ne spominjem da je zapravo igra (bar dok se zona ne smanji) često “camping festival” Priznajem zabavna je s društvom al ja i dalje vidim nešto što se za mene osobno jedva može nazvati poluproizvodom al eto ima taj mod (koji realno postoji još od Unreal i Battlefield igara-istina kao fan mod ali postoji sličnost) u kojem ljudi vide nekakvu revoluciju i sad se svi žele ukrcati u vlak zvan Battle Royale il kaj vec. Znam da baš nije držanje teme u potpunosti jer nema neke veze sa drugom šansom ali eto to je moje mišljenje na pitanje postavljeno na kraju odličnog teksta. Pozz.

  • l)oolvl

    21.07.2018 - 00:20

    igram već 20+ godina ali mislim da to nema neke veze, jer uvijek igram samo ono što mi se svidi, od početka do kraja i to je uglavnom to, vrlo su rijetke igre na kojima ću stati na npr. 30% pa nastaviti nekad kasnije; a što se tiče multiplayera, naravno da se vraćam sve dok ne vidim da više nema smisla, evo recimo Hearthstonu sam dao 2. šansu nakon 1 sezone pauze i kad sam vidio da je sljedeća ekspanzija još gluplja od prethodne, nema više vraćanja. Općenito mislim da danas ima previše kvalitetnih igara i stalno dolaze nove, da bi se osrednjim igrama vraćalo i trošilo dragocjeno vrijeme. E da, iznimke su jedino one igre koje mi nisu dobre ali bi ih se moglo kompletirati 100% za trofeje na PS – njima se planiram vratiti kadtad, isključivo radi trofeja (npr. Max Payne 3).

  • Trevor285

    08.08.2018 - 19:55

    Svaka multiplayer igra ako želi opstati protiv konkurencije treba izbacivati upadate-ove,zato su PUBG i Fortnite tako poznate igre i sve to… Ali ono sto GTA online radi.. Mislim da je početak online-a bio bolji od ovoga sto je danas,jer ovo danas su:auti koji lete itd.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?