HCL.HR

Je li PewDiePie kralj društvene kritike ili djetinjasta budaletina?

Zoran Žalac 25.12.2018.   •   62 komentara


Najpopularniji YouTuber sporna je figura današnjeg društva, a mi s neutralnim pogledom pokušavamo analizirati zašto je to tako.

Prije nekih tjedan dana na Netflixu sam pogledao „dokumentarac“ zvan American Meme o trendu takozvanih influencera. Točnije rečeno, uspio sam odgledati svega sat vremena tog šrota prije nego mi je prekipjelo. Tijekom gledanja imao sam onaj osjećaj konstantne mučnine kao da želim povraćati, ali jednostavno ne ide. I znao sam unaprijed da će biti tako, ali jebiga – kulturolog sam po struci i takve me teme zanimaju.

Uglavnom, u tih sat vremena koliko sam izdržao bila mi je čudna jedna stvar – ljudi rade dokumentarac o influencerima, a nigdje se ne spominje najpopularniji YouTuber današnjice, odnosno najpopularniji YouTuber već dulji niz godina. Ok, „dokumentarac“ je proljev, ali na trenutak sam se zapitao je li moguće da PewDiePie ne pripada istom košu influencera u kojemu su Paris Hilton i The Fat Jew. Mislim, svaki je influencer različit jedan od drugoga, ali smatram kako postoje neki rangovi među njima, barem oni po razini samosvijesti tko je neka osoba i što ona predstavlja.

Prethodno pisanju ovoga teksta kratko sam s Igorom komentirao na koji bismo način trebali prenositi vijesti o PewDiePieju. Igor mi je istaknuo kako je PewDiePie trn u oku tradicionalnih medija i da ne bi bilo loše kad bismo dvaput preispitali činjenice kad god se pojavi neka afera vezana uz njega. Moj stav bio je taj da je PewDiePie krele neovisno o tome kako se mediji odnosili prema njemu. I moram priznati da sam to mišljenje razvio na temelju vrlo površnog praćenja. Znao sam okvirno kako je tip postao popularan, znao sam kakve sadržaje sada kreira i kakvu „kulturu“ promiče.

Po mom mišljenju PewDiePie utjelovljuje klasični primjer pubertetskog ponašanja specifičnog za samouvjerene dječake koji misle da je svijet njihov. Mislim da se ništa nije promijenilo otkad sam ja išao u školu – najpopularniji tipovi u društvu su glasni šaljivdžije. Oni iole inteligentni su „štreberi“, a nitko ne voli „pametnjakoviće“. Vrijednosti koje se cijene u pubertetsko doba su one, što bi se reklo – površne, kako netko izgleda i koliko je istaknut u nečemu što je grupno prihvaćeno iliti „kul“ – sportu, humoru, koketiranju, buntu…

PewDiePie na prvu izgleda kao arhetip popularnog tipa iz osnovne/srednje škole, ali stvar je u tome da taj arhetip kad-tad izgubi na popularnosti. Perspektivni sportaši prestanu se baviti sportom, komedijaši se uozbilje, kazanove se smire u braku. Ta faza ne obično ne traje duže od školskih dana. PewDiePie tu fazu, međutim, gura već dobrih osam godina, što znači da u pitanju možda nije tipičan slučaj pubertetskog ponašanja.

Osjećao sam se dužnim da u ovaj tekst uđem neutralno, koliko god je to moguće, kako bih i samom sebi pokušao odgovoriti zašto je došlo do fenomena zvanog PewDiePie i što nam on govori o današnjem društvu. Uzeo sam si stoga truda da proširim svoja saznanja o PewDiePieju, barem u obujmu za potrebe ove kolumne jer o Kjellbergu ne pišem znanstveni rad. Nisam siguran osjeća li PewDiePie istu razinu odgovornosti za sve što lansira na Internet, ali sa svoje strane mogu reći kako ne volim izražavati mišljenje u kolumnama bez da mogu čvrsto argumentirati svoje stajalište, i ako sam nešto previdio ili pogrešno protumačio – adaptirati to stajalište u skladu s novom interpretacijom.

Uglavnom, prilično je lagano objasniti kako je PewDiePie postao popularan. Tip je počeo raditi ono što voli. Vjerujem da se svačija strast kad-tad prepozna, a tako je bilo i s njegovom strasti za komentiranjem videoigara. Godine 2010. gaming na YouTubeu još nije buknuo kao popularan sadržaj, ali je do promjene došlo 2012. kada je YouTube počeo favorizirati drugačije oblike video sadržaja. Umjesto kraćih videa/skečeva s kojima su se proslavili komedijaši, YouTubeov algoritam počeo je u fokus gurati videomaterijale dužeg trajanja, a PewDiePie je tada bio svojevrsni pionir tzv. Let’s Play formata.

PewDiePie je na valu te promjene bio u blagoj prednosti nad ostalima. Ta nova pozicija dala mu je mogućnost da sam postavi nove standarde za YouTube sadržaje. Ako pogledate njegove rane uratke vidjet ćete kako su naslovi videa totalno drugačije formatirani te nemaju onu „clickbait“ prirodu kao većina današnjih. S vremenom je njegov uspjeh postao model uspjeha na YouTubeu te su brojni drugi influenceri također stekli milijunsku vojsku pretplatnika/pratitelja, čak i na ovim našim prostorima.

Međutim, interesantno je kako nitko još od 2012. godine nije uspio skinuti PewDiePieja s trona YouTubea. To prvenstveno možemo pripisati evoluciji njegovog YouTube kanala jer PewDiePie od 2016. ne kreira sadržaje s kakvima je startao svoju „karijeru“. S igranja videoigara prebacio se na nešto blisko društvenoj kritici, odnosno sadržaj u kojemu je centralna njegova osobnost. Tu je na vidjelo izašao njegov liberalan i pomalo bizaran smisao za humor. Mediji su to jedva dočekali kao povod za pisanje o apsurdu toga da netko zarađuje milijune (ili milijarde) time što se sprda s internetom.

PewDiePie je pritom laka meta jer nije razmaženi bogataš neke dinastije koja bi na svaki negativni natpis u medijima prijetila tužbom za klevetu. PewDiePie je anomalija koju postojeći establišment ne može sortirati po svojim obrascima. PewDiePie je ono što je izniklo pojavom aktualnih internetskih platformi i društvenih mreža koje oblikuju našu stvarnost. On je nefiltrirani kanal i novi oblik populizma. Mi primjerak takve vrste imamo na našoj političkoj sceni i zazirem uopće od imenovanja istoga.

Može zvučati kao da o PewDiePieju sada pišem hvalospjeve i da ona moja namjera neutralnog promatranja materije pada u vodu. Međutim, ja ne veličam postignuće PewDiePieja, samo poštujem trud iza njegovog rada. Može se reći da blebetanje o bilo čemu nije posao, ali PewDiePie ima zavidnu konstantu već osam godina. Treba prije svega imati volje, ideje i energije izbacivati video na redovitoj bazi. Koliko god nastup pred kamerom bio samotan, još uvijek to nije posao za svakoga. Ne može svatko biti prirodan pred kamerom znajući da će ga gledati milijuni ljudi, a kamoli biti normalan pred kamerom iz dana u dan.

Istina je doduše da PewDiePie kreira sadržaj koji je materijom prilično trivijalan. Njegova kritika je najčešće prigovor radi prigovora, komentar komentara radi, kritika bez prave supstance. Takvo što mu nalažu algoritmi na YouTubeu jer ako želi ostati relevantan, PewDiePie mora zadržati kontinuitet svog stvaralaštva. Individualni rad na svakodnevnoj bazi pri tome ni ne može rezultirati nečim što bismo opisali kao produktivno. PewDiePie zbog prirode svog „posla“ ne stigne izbacivati društveno korisne kritike poduprte razrađenim mislima i nuđenjem alternative. PewDiePie se zbog brzine svog rada može se samo rugati društvenoj stvarnosti u kojoj se nalazi, što najčešće i radi.

Materijala za to nipošto mu ne fali. Živimo u smiješnom vremenu informacijske zasićenosti usred koje se istinitost prekriva trivijalnostima i bezazlenim izmišljotinama. Opetovane rasprave koje ne vode nikamo, distrakcije koje nemaju nikakav značaj ali je važno da svatko o njima ima svoj stav – to su materije u kojima PewDiePie pliva spretnije nego većina drugih. On tom „plivanju“ pristupa promišljeno, rekao bih i samosvjesno, za razliku od ostalih šarlatana na YouTubeu. Slava mu nije udarila u glavu do te razine da se ide razbacivati novcem i javno nabijati na nos drugima da su inferiorniji jer ne žive poput njega. Možda je baš zbog toga utjecajniji od ostatka influencera.

PewDiePie trenutno odgaja „meme generaciju“. Iako njegove sadržaje formalno ne gledaju djeca nego publika u dobi 18-24 godina, svi znamo da je to praktična izlika jednako kao što će Facebook reći da na njihovoj društvenoj mreži nema djece mlađe od 13 godina jer svi prilikom registracije moraju potvrditi da su stariji od 13. Meme generacija  predstavlja most između tzv. lowbrow i highbrow humora; ili u prijevodu – smijanje na bedastoće s referencom. PewDiePie je pritom uspio spojiti dvije oprečne stvari – nižu razinu humora koja je na banalnoj razini smiješna svakome te elitističko razumijevanje relevantnosti iste šale.

Takvim pristupom PewDiePie uspijeva biti kralj kritike na YouTubeu i djetinjasta budaletina u isto vrijeme.

Što se tiče publike koja konzumira njegove sadržaje, mislim da je u pitanju samo sljedeća generacija ljudi koji se kroz humor žele nositi sa svakodnevnicom stvarnog života. Naime, ako ste se ikada zapitali zašto se na TV-u prikazuju glupaste serije, emisije i reality show programi (tipa Kud puklo da puklo, Farma) to je zato što publika traži nešto s čime bi se mogla poistovjetiti, nešto na temelju čega bi mogla sanjariti i/ili pustiti mozak na pašu nakon radnog dana. Sadržaj kakav je popularan na YouTubeu isto je sranje u drugom pakovanju, uz važnu razliku da nije filtriran i cijepljen od strane političke korektnosti.

Dakle, od režiranog, lokalnog smeća pomaknuli smo se na nekontrolirano smeće na globalnoj razini. Doduše, nemojte me krivo shvatiti – to što nazivam smećem nikad nije u potpunosti beskorisno. Svaki porok u životu ima neki smisao. Kad trivijalni sadržaji poput onih na PewDiePie kanalu ne bi uopće postojali, svijet bi bio daleko tmurnije mjesto. A već je ionako mračno, bizarno i apsurdno samo po sebi. Grci su s razlogom izmislili komediju, jer je za njom postojala određena potreba. Tako smo i mi u 21. stoljeću stvorili PewDiePieja – jer je za njim postojala neka potreba. Potreba za dekonstrukcijom kao glavnim obilježjem post-moderne, možda – tko će ga znati.

Hoće li čovječanstvu zbog njega biti bolje? Stariji se možda ne bi složili s time, ali oni se suočavaju s činjenicom da nove generacije ionako nisu zadovoljne stanjem svijeta kojega im stariji ostavljaju u nasljedstvo. Ako je mem u kontekstu internetske kulture tranzicija između lowbrow i highbrow humora, PewDiePie bi mogao biti individualac koji novu generaciju vodi prema nekom metamodernizmu, sviđalo se to nama ili ne.

Označeno sa: ,

Komentari (62)

  • Apocalypse4987

    25.12.2018 - 19:59

    Ko su influenceri uopce?

    • chupacabra1

      @Apocalypse4987, 25.12.2018 - 21:11

      Razmislio sam o tome kad je ta riječ počela iskakati iz paštete. “Influenceri” su ljudi koji imaju određeni broj pratitelja na npr. Instagramu. E sad, kad si nešto praznoglavo naslika dupe i privuče recimo 600 000 perverznjaka koji “prate sadržaj” ta brojka postaje marketinški jako zanimljiva, pa te onda neko pivo plati da im budeš utjecatelj i da ti umjesto u dupe 600 000 ljudi zuri u dupe i reklamu za pivo. Sve ovo je bilo nužno da bih ti uopće ponudio odgovor – influenceri su ljudi koji su objavili sliku svoje polugole guzice na socijalnoj mreži.

    • Apocalypse4987

      @chupacabra1, 26.12.2018 - 17:11

      Dakle ljudi koji pokusavaju zaradit sta vise love radeci apsolutno nista pametno.

    • chupacabra1

      @Apocalypse4987, 27.12.2018 - 04:08

      Ne samo da pokušavaju, jako im dobro ide. Mislim, svaka čast za snalažljivost i korištenje prilike, ali od toga ne ostaje ništa, nema ni intelektualne vrijednosti ni fizičkog dobra. Danas-sutra će nas djeca pitati zašto da nešto rade za 4000 kuna kad izvikivanjem pizdarija mogu to zaraditi za tjedan dana.

    • Glen Danzig

      @Apocalypse4987, 27.12.2018 - 09:32

      Tako nesto samo sto treba da zarade lovu na budalama.

    • Lazy

      @Apocalypse4987, 26.12.2018 - 14:00

      The Uzoritelj’s…da influenceri joooj.

  • hrco1000

    25.12.2018 - 20:06

    Rijetko se i kada spominje da je donirao nekoliko milijuna u razne humanitarne svrhe. Milijuni kuna/dolara/eura kako god pase.

    • edviiN

      @hrco1000, 25.12.2018 - 20:39

      1+ Ne rijetko, nego nikad reci 🙂
      !

    • Zoran Žalac

      @hrco1000, 26.12.2018 - 11:52

      Istina, ali napisao sam u komentaru dolje – i bolje je što se ne hvali time na sva zvona, mislim da je to pravi način ako doista ne radi to zbog sebe nego radi drugih.

  • perisimus

    25.12.2018 - 20:10

    Izuzetno zanimljiv osvrt, stvarno izuzetno …Da su bar svi tekstovi na HCL-u takvi, edukativni a istovremeno i vrckavo duhoviti (sa mjerom), o ljudima koji su obilježili novo tisućljeće. Nevjerojatno zanimljivo, samo tako naprijed!

    • Aldin219

      @perisimus, 26.12.2018 - 03:30

      Da, nadasve fascinantno. Doista briljantno! Preuzbudljivo!

    • Vexido

      @Aldin219, 26.12.2018 - 16:35

      lol

  • bozicni_zeko

    25.12.2018 - 20:28

    Oboje.

  • BONZO

    25.12.2018 - 21:04

    “Tako smo i mi u 21. stoljeću stvorili PewDiePieja – jer je za njim postojala neka potreba.” Jednostavno se ne mogu složiti sa napisanim, neosporivo je da je “karijera” Pewdiepie kao influencera nastala većinski zbog maloljetne publike koja ni ne zna što kilka a iole što gleda i koja je poanta videa ili ti “humora” kojeg isti želi dostaviti. Imam maloljetne rođake koji gledaju takva sranja i vjerujte mi, ne znaju o čemu se radi a siguran sam ni ostatak maloljetne publike. Međutim, nađite mi dijete koje ne zna tko je Pewdiepie, s time da uzmete u obzir globalnu mjeru… Laka DOSTUPNOST (citaj: djeca) sadržaja i ‘stara’ slava je Pewdiepieu osigurala ulogu influencera, nikako promiljsljena publika i potreba istoga.

    • Samson

      @BONZO, 25.12.2018 - 21:39

      Pa vjeruj mi da znam dosta ljudi što su upoznati s njim, i nisu djeca, daleko od toga. U smislu da pripadam drustvu tj. generaciji iz 90-tih

    • drazensi

      @BONZO, 25.12.2018 - 22:55

      Ovo sto ti izjavljujes je npr. upravo ono sto nije istina. Pewdiepiea danas djeca bas i ne prate upravo jer ga ne razumiju. Za bracu Paul djece puno vise znaju vjerovao ili ne, to ti govori netko tko radi s djecom i vecinom zna njihove interese, sto slusaju i sto gledaju. Mladi tinejdzeri da, koji mogu skuziti njegov danasnji sadrzaj da

  • 1Kameni

    25.12.2018 - 21:08

    Ovaj post sadrzi text iz origigi clanka, pa sukladno pravilima komentiranja ujedno upozoravam na “spoilere”. Molim vas da prvo procitate kolumnu.

    E moj Zorane,

    “ali sa svoje strane mogu reći kako ne volim izražavati mišljenje u kolumnama bez da mogu čvrsto argumentirati svoje stajalište”

    E pa nisi dobro napravio zadacu, nazvao si covjeka budaletinom, kreleom, i kojekakvim nazivima a kao htio si ostati “neutralan”. Kako je to, molim te, neutralno? Izvrijedjao si ga u vise navrata, ali si me barem nasmijao do pitao sam se pa sto se to dogadja u HCL-u? Cemu tolika frustracija na Bozic? LOL.

    I moram priznati da sam to mišljenje razvio na temelju vrlo površnog praćenja.

    Da… Tak ti se i ova kolumna cini.

    Meme generacija predstavlja most između tzv. lowbrow i highbrow humora; ili u prijevodu – smijanje na bedastoće s referencom.

    Daj ne lupetaj. Kakve “meme generacija”. Sto je to PewDiePie “stvorio”?

    Onda po tome imamo i reddit generaciju, imamo i 4chan generaciju, imamo generaciju ljudi koji prate Ice Poseidona, sto su oni po tome? Pricas kao da se blizi sudnji dan… Sve radi PewDiePie-a i zato sto ga masa ljudi prate. Pa njega su ljudi poceli najvise pratiti nakon sto je na streamu rekao rijec “nig**r”.

    Bio je brze bolje prozvan “rasistom” pa su se pojavili razni clanci da je nacist, nije smio dic ruku a da neko ne napise “evo ga, opet pozdravlja hitlera”.

    PewDiePie nije imao jedan subscribe boom, imao ih je vise. To se nisi potrudio objasniti. Bas to kad su ga mediji napali prvi put, tu je on imao subscriber boom, jer su ljudi vidjeli nepravdu. Tu sam se ja osobno tek subscribeao, napravio je video pokusao je objasniti da ga boli ona stvar ako se njega ocrni i ako samo on bude kriv (jer je bio je kriv), postoje ljudi koji su izgubili posao jer je on izgubio ugovor s Disnyem…. Da se razumijemo, ja se slazem da je njegov content djetinjast, no on je onda ciljao drugaciju publiku, PewDiePie je persona, radi to radi para. League of Legends streamer tyler1 je isto persona. LinusTechTips, Linus je isto drugaciji pred kamerom nego off camere. Naveo sam tu trojicu jer su svi imali video o tome, no jos uvijek ima ljudi koji to ne razumiju.

    boogie2988 – kak’ sam njega zaboravio? On ima dvije persone na svojem youtube kanalu, vjerovatno pratite, ako ne ti, onda Igor vrlo vjerovatno. Isto tako, sudnji dan je blizu za sve debile koji prate taj content!

    Domaci primjer, Choola, isto persona za youtube svoje vrste. Poanta price je, tko voli nek izvoli.

    Nakon tog “skandala” on(PewDiePie) i svi ljudi koji su radili crtice za djecu skupa s Disnyem su izgubili posao, radi toga jer je on jednom rekao “nig**r”. Ispad ili ne, svi mi shit talkamo dok igramo, ali svejedno napravio je gresku, koju je i priznao, ali nije uspio zastiti ljude koji su radili s njim. I dalje su ga napadali, pa je nacist, white power ovo ono. Tu se je on poceo mjenjati kao jutuber, poceo se sprdati sa svime I shvatio je da ga ljudi gledaju jer vide da mediji jedu govna.

    Iako njegove sadržaje formalno ne gledaju djeca nego publika u dobi 18-24 godina, svi znamo da je to praktična izlika jednako kao što će Facebook reći da na njihovoj društvenoj mreži nema djece mlađe od 13 godina jer svi prilikom registracije moraju potvrditi da su stariji od 13.

    Okej, a koja publika gleda HCL? Formalno, jel? Koliko prosjecni balkanski gamer kojeg zanimaju igre i gaming opcenito, i koji ne prica Engleski koliko on ima godina Zorane?

    Ja ne znam, a eto, mozda ti znas, a vjerujem da mozes pretpostaviti. Ja mogu samo na svom primjeru reci, imam 24 godine, pa sam se “pretplatio” na HCL youtube kanal cisto zato, jer ste, eto, “nasi”.

    Da ste mi bolji od “AngryJoeShow” i njemu slicnima, niste. Da li cu ja otici i pogledati AngryJoe , Jim Sterling ili HCL game review? Dal cu pogledati Linusa, JayZTwoCents, Hardware Unboxed, Bitwit, i njima slicne za unboxing negog seksi hardwera koji mi se svidja ili cu pogledati HCL?

    Pa te opet pitam, koja to publika gleda/prati Vas?

    . Igor mi je istaknuo kako je PewDiePie trn u oku tradicionalnih medija i da ne bi bilo loše kad bismo dvaput preispitali činjenice kad god se pojavi neka afera vezana uz njega.

    Trebao si ga poslusati, jer ovakav clanak ocekujem u 24 sata u rubrici “Life&Style” a ne na HCL gaming portalu.

    • Zoran Žalac

      @1Kameni, 25.12.2018 - 22:17

      Uvodni dio kolumne je u prošlom vremenu jer sam o njemu imao stav od ranije. I u tekstu priznajem da je bio površan. I onda stavljam taj stav po strani. Kad kasnije kažem da je “budaletina” u istoj rečenici tvrdim i da je kralj kritike na YouTubeu, što god mislio o tome. Nego, svi kanali koje navodiš su gaming ili tech orijentirani, uključujući i HCL, dok Pewds to više nije. Publika je dobno slična većini kanala, to nije upitno, ali mislim da nije sav “content” odnosno sadržaj na YouTubeu bezopasan za djecu, ako ćemo se već složiti da je publika većinom maloljetna. Tj. postoji razlog zašto na HCL videu ne čuješ psovke. I taj razlog nije taj što Igor je ili nije drugačija persona izvan videa.

    • FrostFang

      @Zoran Žalac, 25.12.2018 - 23:48

      Zar HCL-u pada popularnost da se pišu ovakvi clickbait naslovi?

    • Zoran Žalac

      @FrostFang, 26.12.2018 - 12:00

      Ne priznam clickbait, sori. Clickbait nije termin za provokativno ili senzacionalističko. Clickbait je navlakuša s kojom od sadržaja ne dobiješ ono na što se aludira u naslovu. Smatram kako sam u ovom tekstu postavio otvoreno pitanje – ne samo sebi nego i čitateljima – te sam na isto pokušao odgovoriti.

  • marko1106

    25.12.2018 - 21:08

    Ma zaradjuje paru dok se mi raspravljamo sta je bitno. U tom poslu ne mozes biti pametan u svakom videu, pa sve i da si Einstein moras kiksati. Ne postoji negativan publicitet. Ja osobno ne bih ni cuo za njega da nije bilo nekih upitnih izjava

  • KhorneFlake

    25.12.2018 - 21:24

    Kad god imam loš dan samo odgledam njegov video gdje je igrao Trap Adventure 2 i sit se isplačem od smijeha. Van toga nemam neko mišljenje o njemu, bilo dobro ili loše. Lik reda pretplatnike i snimke, nek mu bude.

    • DjokaBA

      @KhorneFlake, 25.12.2018 - 21:31

      A iskreno, nikad ga nisam smatrao previse zabavnim. Ako nekog gamera vredi gledati, to je videogamedunkey. Prvo mi napamet padaju klipovi kad igra Game Dev Tycoon, Getting over it… Odlican sadrzaj ima lik.

  • Toma_HR

    25.12.2018 - 21:32

    Odličan tekst, stvarno jedan od boljih koje sam pročitao zadnjih par godina u nekom mediju.
    Moje osobno mišljenje, čovjek je zaplovio na valu strasti, pravi čovjek u pravi trenutak – takvih primjera ima u svakoj sferi društva i vremena. Njegov problem je šta će se trendovi promijeniti, doći će neki drugi na youtube (ili neki drugi medij) sa nekim novim forama koje će nama izgledati retardirano, a publici 13-18 uber-mega-cool.
    PewDiePieju će padati popularnost, svijet više neće biti pod njegovim nogama, droga, depresija……nastavi niz.
    Također ništa novo, viđeno puno puta – glumci, sportaši, pjevači, manekenke, lopovi u privatizaciji, šverceri…

  • moordrak

    26.12.2018 - 00:19

    Čemu ta iracionalna anksioznost prema Pewdiepieu? Ma Zorane, sunce tatino, tko te to na današnji dan darivanja, davanja, dobrih želja i veselog raspoloženja tako raspizdio?! Što se desilo? Zagorila purica? Prekuhali se mlinci? Znam! Punica se pozvala na božićni ručak! Onda te shvaćam. 🙂
    Svejedno, ne možeš drvljem i kamenjem po čovjeku koji je na polju komunikacije, prezentacije i popularnosti uspješniji od tebe. Nisam te smatrao baš takvom konzervom, a trebaju li HCL-u ovakvi sadržaji, neka reagira svekoliki puk. Osobno, ne dijelim tvoje mišljenje, a ni mišljenje redakcije HCL-a koje je dopustilo objavu ovakvog pljuvačkog članka.

    • mirko1286

      @moordrak, 26.12.2018 - 01:01

      Moordrak u potpunosti se slažem sa tobom.on prica o pewdiepieu o njegovoj strani koja gotovo ne postoji.npr slike koje je stavio u clanku.vidim jednu sa srednjakom neku sa nacistickom kapom(gdje ismijava medij zbog zadnje velike drame).kao da pokusava stvoriti krivu sliku o njemu.zasto ne govori o tome kako skuplja novac za siromasne kako ocjenjuje knjige na kanalu ili nesto takvo.a temu zavrsi sa tako glupim krajem.prvo stavi veliki clickbait naslov a zatim clanak koji donekle zadovoljava oba dvije strane da se nemogu zalit.komentari u chatu koji ga vrjeđaju otvoreno pisu kako ga negledaju ali vec imaju stvorenu sliku o njemu.i sto se time postize.nista.glavno da se snimaju na hcl-u videi gdje pola vremena govori sto trenutno radi a drugu polovicu izjavi taku glupost da mi dođe da skocim sa mosta.bez uvrde igore i zorane ali ja sam samo rekao svoje misljenje.

    • roTTor

      @mirko1286, 26.12.2018 - 11:09

      Neću se baviti temom jer sam tekst pročitao kako članak o jednom fenomenu ali te Mirko moram priupitati koliko ti imaš godina da se upuštaš u komentiranje svega kada jednu običnu stvar ne znaš ? Ta kapa koju on nosi s nacizmom ima veze koliko i ti sa racionalnim razmišljanjem. Blesavo mi je da djeca se upuštaju u kritičko promišljanje nekih trendova jer tinejđerski ne daju da im se diraju neki idoli. Zašto dijete ? Da se vratim opet na spornu sliku, pajdo to je zvijezda na njoj a ona je čista suprotnost nacizmu iako je oboje zle ideologije. Da imaš dovoljno godina to bi znao bez da netko tzroši svoje vrijeme objašnjavajući to.

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 26.12.2018 - 01:08

      Koji si ti tekst čitao? Ja sam čovjeka prije svega nahvalio za predanost u radu, snalažljivost na sceni i prizemljenost unatoč slavi. Isto tako objasnio zašto je laka meta za medije i zašto je njegov rad cijenjen/prepoznat usprkos lošem imidžu u medijima.

    • moordrak

      @Zoran Žalac, 26.12.2018 - 01:57

      Spominješ riječi “smeće”, “lokalno smeće”, “trivijalne sadržaje”, kažeš : “sadržaj kakav je popularan na YouTubeu isto je sranje u drugom pakovanju”. Pa se referiraš na “glupaste serije, emisije i reality show programe” da bi završio sa mem generacijom i konstatacijom da je humor zapravo obrambeni mehanizam jer eto, neki novi klinci neznaju bolje reagirati na ono što se događa oko njih. Vidiš ja upravo mislim suprotno. Da bi se sa nečim zajebavao, moraš jako dobro razumjeti kontekst što znači da ti “klinci” ilitiga publika i nije baš tako blesava. Drugim riječima,
      otprilike 95% televizijske publike i kompletno sve internet generacije od 10-30 godina starosti na onako, vrlo suptilan, pasivno-agresivan način si proglasio idiotima. Možda to nije bila tvoja intencija, no eto, na mene je ovaj tekst ostavio takav dojam. Žao mi je.
      Slušati Pewdiepiea ili bilo kojeg drugog komedijaša sa naše scene potpuno je ista stvar. Evo recimo pada mi na pamet bloger Krule. Čovjek zmaj! Zajebava se do kosti tako što u svojem humoru naglašava očito. I jako mu dobro ide.

    • roTTor

      @moordrak, 26.12.2018 - 11:22

      Aaaa raširio si raspon između 10-30 godina kako bi se be ugurao u tu generaciju. Sad nam ostaje samo da nagađamo da li si na početku ili na kraju tog raspona u godinama. I da je autor napisao, a smislenim čitanjem članka to nije, da je generacija koju spominješ idiotska ne bi puno pogriješio. Vi bi htjeli bolje i pravedniji svijet ali da se do njega dođe glupavim klikanjem po fejsu ili praćenjem raznih mlatimudana po Yutube kanalima. Nakrkani ste glupostima i raznim vanjskim utjecajima i onda pobjegnete van s nekom izlikom da je ova zemlja ovakva ili onakva a ama baš ništa niste učinili da ju promjenite. Po meni, definitivno idiot generacija. Naravno, čast iznimkama. Dobro je netko već napisao, trivijalne rasprave koje ništa ne mjenjaju. Odrastite jer sve što sad radite prije ili kasnije će vas na neki način sjebati u životu i to samo zato što vam pogled na svijet i život kroje neki likovi po internetu koji to rade isključivo radi novca jer za razliku od vas, njih boli ona stvar kako vam je jučer bilo, danas ili sutra.

    • moordrak

      @roTTor, 26.12.2018 - 18:50

      Što to prijatelju znači odrasti? Biti samostalan? Imati svoj stan, auto, kuću, vikendicu na moru, ženu, napraviti čopor djece, biti društveno aktivan, ići svake nedjelje na misu i biti odan stranci? Raditi od jutra do sutra kako bih zadovoljio sve potrebe svoje obitelji i tako dok ne crknem? Daj ne budi smiješan. Svaka starija generacija misli da poslije nje ne postoji ništa bolje. To je oduvijek tako. Nisam pripadnik mlađe generacije ali se još uvijek smatram dovoljno mladim bez obzira na poodmakle godine. Odlazak vani kako kažeš, nije bježanje od problema nego stvaranje sebi i svojoj obitelji boljeg i pristojnijeg života. I vani i kod nas se radi 8 sati, ne sjedi se na guzici i prigovara uz kafu i cigaru na nekoj terasi. Razliku čini bušta na kraju mjeseca. Sa onim što sam zaradio mogu sebi i svojoj obitelji priuštiti dostojan život , a ne socijalni minimum. U zabludi si ako misliš da se život u lijepoj našoj može promijeniti preko noći. Nemam ja prijatelju vremena čekati osvještenje razno-raznih lezijebovića. Dug je put od guzice do glave. Empatija je nešto što imaš ili nemaš bez obzira na debljinu novčanika i zato se ljudi indentificiraju sa “nekim likovima po internetu” kroz “trivijalne rasprave”. Vama “odraslima” koji mijenjate svijet ispraznim naklapanjima vidim, jako dobro ide, pa rek’o, što bi vam se miješ’o’ u pos’o…

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 26.12.2018 - 11:36

      Onda bi se svi proizvođači brze hrane trebali naći uvrijeđenima kada se istu naziva junk foodom. Ja eto znam da je industrijski proizveden čips smeće od hrane, ali svjesno jedem to smeće znajući to, i samim time ga svjesno ga nazivam smećem što i je. Ali kao što rekoh, sve to ima svoju namjenu.

    • moordrak

      @Zoran Žalac, 26.12.2018 - 19:24

      Do sada sam valjda dovoljno puta komentirao na ovom portalu pa znaš koliko volim dobru raspravu. Jako malo klinaca će pročitati ove naše dugačke komentare jer su im dosadni i naporni. Mogu ja njurgati koliko hoću, ali imaš pravo što se “smećastih” sadržaja tiče. Sve ih je više. U svim medijima. Srećom, ne živimo u zemlji sa 2 televizijska programa i sve nam je dostupno na doslovno, dva klika mišem. Zato biram i gledam što hoću. Pewdiepie je jedna kap u moru youtubera. U onom trenutku kada je postao vrlo gledan, postao je interesantan razno-raznim oglašivačima. Na neki način me podsjeća na “svjesni” Truman show 🙂 Navukao je sam sebi svrab na vrat. Čovjek živi od toga. Youtube mu je posao i tako ja shvaćam njegove komentare svega i svačega. Što više kontroverze, to je gledanost veća. Isti recept je nekada imala žuta štampa. Nažalost, tiskovine danas nisu u modi…

  • PppPP

    26.12.2018 - 01:00

    Nevjerojatno koliko lik ima hejtera, i to nepovezano s njegovim osobinam, već samom činjenicom da ima 70M subova. Ko je god pogledao puno njegovih videa, nema šanse da ima loše mišljenje o njemu. Pogotovo ozbiljnija videa, recimo kad je jedno vrijeme bio ocjenjivao knjige.. Lik je super

    • funky0308

      @PppPP, 27.12.2018 - 12:32

      Na toliki broj pretplatnika mora postojati i odredjeni broj onih koji ce ga popljuvati, jednostavno zakon velikih brojeva 🙂 … ali bez obzira na sve, moordrak je rekao vec pa ajde da ponovim i ja ,- ne zivimo u vremenu s dva TV programa i biramo si sadrzaje. Ako se nekome ne svidja PDP neka ga ne gleda i ne slusa. Slazem se s tobom, treba poslusati i ppgledati i onda donijeti sud. Meni je PDP bio katastrofalan, kreveljio se bas mi je bio naporan pa ga nisam ni pratio. U zadnje vrijeme, cini mi se da je neke stvari promijenio pa poneki video i pogledam, ovisi o temi. Lik je lik, to je sigurno. Nekima stima, nekima ne ali definitivno je jbni fenomen. Pa treba odrzavati takav broj subova i, sto Zoki kaze, imati snage, inspiracije i volje raditi videe toliko cesto..

    • PppPP

      @funky0308, 27.12.2018 - 15:23

      pewds se totalno promijenio, više skoro pa ni ne igra igre na kanalu, skroz je promijenio sadržaj

    • funky0308

      @PppPP, 27.12.2018 - 18:04

      Pokusao sam par puta pogledati video jos dok je igrao, to mi je bilo prestrano. Novi format PDPa nije los i ima par videa koje sam za sada vidio i nisu opce losi. Slabo se sve to tice ove nase prcije ovdje ali OK, gotovo nista se nas ovdje ne tice 🙂

  • croBilly394

    26.12.2018 - 03:18

    Sama činjenica da ga mediji mrze je dovoljan razlog da mu budem naklonjen. Svaka mu čast za uspjeh, nije moj tip humora, cak ni kad je u istom zapakirana poruka, ali skidam mu kapu i samo nek nastavi udarat po mainstream medijima

  • rokonja

    26.12.2018 - 06:57

    Nemam vremena ni volje ni vremena takve kanale na youtube-u pratit osim HCL-ove s Igorom. I nemam ništa protiv ovakovih youtubera, “tko voli neka izvoli!”

  • superdeda2000

    26.12.2018 - 09:03

    HCL, IGN, Gamestop i svi ostali specijalizirani gaming portali meni neće nikada biti zamjenjeni kojekakvim influencerima, čiji je vijek trajanja cca 8 godina ako imaju sreće i publiku. Ne može svaka šuša kupiti kameru, snimati se kako igra i eto tu i tamo ubaciti neki komentar “društvene kritike” i očekivati da ih ja pratim. Cijenim profesionalizam, iskustvo i trud da mi se sadržaj prezentira a to ne dopuštam svakome. Ne smatram se “konzervom” ne prihvačajući nove oblile konzumiranja sadržaja a Youtube koristim prvenstveno u edukativne i informativne svrhe a sekundarno za zabavu i to najčešće za glazbu. Pratiti bilo koga a da nije specijalizirao temu o kojoj govori i njoj dao strukturu, sadržaj i profesionalno izlaganje iste je meni gubitak vremena.

    • PrydaCro

      @superdeda2000, 26.12.2018 - 09:16

      Jesi nasao koga ces pratit. IGN, Gamestop potplacena govna. Prije ce ti angryjoe ili acg dati objektivniju sliku nego te korporacije. Danas svi oni jasu na krilima politicke korektnosti i para im diktira u kojem ce smjeru ici recenzija. Idi citaj polygon, kotaku i The Verge sve strucnjaci sami.

    • superdeda2000

      @PrydaCro, 26.12.2018 - 09:33

      Djecu sa kamerom i lošim smislom za humor još manje…

  • superdeda2000

    26.12.2018 - 09:36

    Kad kažem djecu ne mislim samo na godine nego i na infantilno ponašanje. Angryjoa i njegovo over the top deranje i kreveljenje ne mogu podnjeti a kamoli ga pratiti.

    • funky0308

      @superdeda2000, 27.12.2018 - 18:06

      Neke dan idem na sljaku i slusam AngryJoea, pojacano lijepo preko BTa, kad se kreten nenormalni proderao u autu pored su ga culi. 😉

  • Marosh

    26.12.2018 - 09:48

    Usporedivati PewDiePieja s Farmom i ostalim glupostima nema smisla. Ne znam koja je poanta stavljanja kako pokazuje srednji prst ako ne znas kontekst iza toga. Ja ne bih smatrao njega nezrelim, vec bih rekao da se on voli saliti i zato je u proslosti radio neke stvari koje su svi NORMALNI ljudi shvatili ko salu, al’ mediji su mediji i oni ce sve to preokrenuti kak njima pase samo da ga ocrne. Evo, ova situacija s T-Series je njemu dosla ko sala i on uziva u istoj. Apsolutno ga nije briga hoce li ga Indijci prestici ili ne. Zato mi se lik svida jer se zna saliti, ima doze crnog humora i sarkazma te jednostavno ne mari za medije odnosno ne place ko beba ako idu pisati nesto lose o njemu, vec se i iz toga sprda jer su ti isti novinari jednostavno glupi.

  • Sayan

    26.12.2018 - 10:11

    Mozda bi bio i ok da nema onog njegovog kreveljenja,pogledao sam dva videa i nisam vise mogao.Za mladu populaciju.

  • Sick Individual

    26.12.2018 - 10:29

    Dobar članak.. Pewdiepie je za razliku od ostalog influencerskog šljama u suštini dobra i inteligentna osoba koja ako ništa samo na temelju svojih donacija zaslužuje poštovanje. Iako na prvu djeluje kao glasna budaletina kada se zagrebe malo dublje ispod površine i ako ga se u kontinuitetu prati vidi se da je tip na mjestu. Često poprati relevantne stvari ali poprati ih nepotkupljivo i realno i baš zato je trn u oko mainstream medija

    • Zoran Žalac

      @Sick Individual, 26.12.2018 - 11:49

      Uh, dobro je – na trenutak sam pomislio da mi je članak opet nerazumljivo smeće 🙂 Što se donacija tiče, mislim da je ok što se to ne stavlja u prvi plan – tj. što on to ne stavlja u prvi plan, jer bi to onda pokvarilo poantu. Čim se ti moraš hvaliti da radiš dobro djelo… onda to radiš zbog sebe, a ne zbog drugih. Postoji jedan termin za to, zaboravio sam nažalost koji, ali se u akademskim krugovima često navodi kroz primjer Angeline Jolie čiji humanitarni rad praktički ne postoji ako nije ovjekovječen kamerama ili u obliku bilo koje druge medijske popraćenosti. U tom kontekstu mislim da PewDiePie pametno radi jer ne razglašava na sva zvona da on daje potrebitima. U suprotnom bi ispalo da si time nastoji poboljšati imidž.

    • Lazy

      @Sick Individual, 26.12.2018 - 14:15

      Dobar koment.Svakako naj iritantniji lik na internetima, i ne, od toliko kreveljenja ne zelis zagrebat malo ispod povrsine,pre infantilno, preglumljeno u nekim aspektima… mozda cak i maalkice dobro u tim nekim svojim trenutcima,no ja sam probao 3 puta do sada i svaki put je zavrsilo unfollow .Hvala ali ne hvala.Not my cup of tea.

  • svraka12_LIX

    26.12.2018 - 13:48

    Ma on je za mene i dalje djetinjasta budaletina i kreten i sve to uglavnom zbog njegovog odnosa prema svemu općenito znajući da ga gledaju djeca (iako tako ne piše).

  • funky0308

    26.12.2018 - 14:34

    Zalosno je sto nam je postalo dobro i tu ne mislim samo na PDPa, ja ga osobno ne volim ali respect za biznis koji je razvio. Dobar mi ovo bio clanak, nije striktno vezan za gejming ali nije bas da nema dodirnih tocaka, a postavlja i dobra pitanja.. nice

  • brlja

    26.12.2018 - 15:13

    Jednom zaluto na taj chanel, nije me privuklo da kliknem ni na jedan video…

  • TorcidashFromCroatia

    26.12.2018 - 15:26

    Zašto ste izbrisali komentare?Kad sam došao,bilo ih je 53!

    • Igor Belan

      @TorcidashFromCroatia, 26.12.2018 - 16:26

      Jedan lik je samo trollao ekipu dobio je ban pa su mu obrisani i komentari, kao i neki odgovori na njegove komentare.

    • TorcidashFromCroatia

      @Igor Belan, 26.12.2018 - 22:27

      Aha,shvaćam!

  • Rorik

    26.12.2018 - 16:21

    Od svih komentara kada se na hcl-u napiše nešto o Pewdsu najviše mi smetaju oni što kažu kako on ne bi trebao imati veze sa ovim portalom. Mislim da je pewdipie jedna od pozitivnih stvari na ovome kanalu jer pored svega gaming kulturu najviše nosi meme generacija. Ne želim objašnjavat to mišljenje, al reću ću da mi o tome govori konkretno iskustvo na internetu i ljudi iz vlastitog života. Pa sukladno s tim zašto ne imati katkad sadržaj na ovome kanalu koji je vezan za pionira meme populacije. A pored toga pewdipie se vrlo vješto protivi filtriranju koju provodi politička korektnost koja veoma mnogo diktira sadržaj i u video igrama, što smeta praktički svim gamerima. Pewdipie je jedan od rijetkih influencera koji može konkretno dokazati kako publika ne zahtjeva političko filtriranje sadržaja i može pokazati kako se to radi, i samim time podržati populaciju koju predstavlja.

  • Artyom

    26.12.2018 - 17:28

    FujDePuj.

  • lliquid_

    26.12.2018 - 19:24

    Lik je prilicno kontroverzan ali svj je odlican i podrzavam ga. Kako god pogledste od tih tzv influencera bivsih gamera dobar je jos KSI, a idiote poput Logana & Jake Paula ne vrijedi da se spominje…

  • rulle989

    27.12.2018 - 15:29

    Ja prvi put čujem za ovog lika. Odem maksuz da vidim jedan video, gledao 20 sekundi i zatvorim, budaletina se krevelji.

  • Sinek

    27.12.2018 - 15:58

    Uf, ima tu svega, diskusije urednistva, pernara, pewdiepie je heroj kojeg ne zasluzujemo… meni je smijesno koliko ozbiljno vi na hcl-u sebe shvacate

  • Mila Grubisic

    30.12.2018 - 22:56

    Bar je donirao novac deci iz Indije.

  • SanKa

    03.01.2019 - 09:14

    TL DR: djetinjasta budala. you’re welcome

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?