HCL.HR

Trend recikliranja starih igara neće se promijeniti jer igrači ne žele da se promijeni

Zoran Žalac 14.06.2022.   •   31 komentara


Prerade i remastere starih igara dobivam zato što su nisko rizični projekti s financijskog gledišta. Ali, to je tek dio istine – dobivamo ih i zato što nas zanimaju više od novih i nepoznatih igara.

Kad je prošlog tjedna najavljen The Last of Us: Part I, prerada kultne igre iz 2013. godine, mogli su se čuti predvidivi komentari. „Sony prodaje istu igru po treći put, ponestaje im ideja pa samo recikliraju, RePlayStation 5”, itd.

I stvarno kad se pogleda, PS5 je do sada imao podjednak broj prerada i remastera koliko i potpuno novih igara Sonyjeve produkcije. Demon’s Souls, Spider-Man Remastered, Uncharted: Legacy of Thieves Collection, Ghost of Tsushima: Director’s Cut, Death Stranding Director’s Cut… Lista se podebljava iz mjeseca u mjesec i to nije ništa novo jer su u eri PS4 igara reciklirali MediEvil, Shadow of the Colossus, starije God of War naslove…

Priznajem da je pohlepno tražiti 80 eura za The Last of Us: Part I, jednako kako je bilo pohlepno naplaćivati povećanje frameratea/rezolucije za Uncharted igre. Sve to košta, ali nikad se neću pomiriti s time da skuplja izdanja Uncharted i The Last of Us igara dolaze s manje sadržaja nego originalne verzije (nemaju multiplayer komponente).

Ali manje sam razočaran sa Sonyjem ili bilo kojom drugom korporacijom kojoj je stalo do zarade uz što manje riskiranja. Više sam razočaran igračima, tj. nama samima, jer izgleda da prigovaramo oko nečega što sami potičemo.

Većina ljudi izražava zanimanje za stvari/igre koje su im od ranije poznate, bilo to svjesno ili podsvjesno. Nama na HCL-u to uvijek potvrđuje statistika, a je tako je i ove godine. Najčitaniji, najgledaniji i najkomentiraniji sadržaji su oni koji su ljudima unaprijed poznati. U vrijeme kad imamo hrpu najava novih i originalnih igara, najviše zanimanja dobivaju stari The Last of Us, Resident Evil 4 i sl.

Možeš imati fantasy pucačinu u otvorenom svijetu, od cijenjenog developera, i prikazati igru kroz pet minuta gameplaya… ali ako se zoveš Redfall jednostavno nisi ni približno interesantan kao neslužbeni remaster 20 godina starog Return to Castle Wolfensteina, prikazan kroz dvije slike. Ili možeš imati novu igru koja se zove The Callisto Protocol i po svemu izgleda kao Dead Space 4 kojeg nikad nismo dobili, ali publika će automatski dati prednost onome što se zapravo zove Dead Space, makar donijelo reprizu onoga što smo već doživjeli.

Sve je to prirodna pojava kod ljudskog ponašanja, koju je lako objasniti. Ljudi se dobro osjećaju kad su u poznatom okruženju ili u doticaju s nečim što im je poznato. U psihologiji postoje brojna tumačenja zašto, ali to ćemo ostaviti struci i laički reći da smo bića navike. Pamtimo stvari, što nam omogućuje da budemo nostalgični prema prošlom vremenu. I općenito ne volimo promjene jer nam donose neizvjesnost – nepoznato. S poznatim se osjećamo dobro jer ono od nas najčešće ne traži učenje,  prilagođavanje, itd.

Zato je normalno biti privržen i zainteresiran za poznato kad su videoigre u pitanju. Ali, mislim da to treba osvijestiti i razumjeti prije prigovaranja o tome kako pohlepne firme samo recikliraju stare stvari jer tvorci igara nemaju ideja za nešto novo. Imaju – itekako imaju, samo i mi moramo aktivno pokazivati zanimanje za nove stvari. A u vrijeme Call of Dutyja 19 i Assassin’s Creeda 12 ponekad mi se čini kako je lakše prigovarati kako se na pladnju dostavlja jedno te isto, nego aktivno tražiti pladanj na kojemu bi se moglo naći nešto drugačije.


P.S. Ovo moje kukanje zapravo je platio Gabe Newell koji razumije da ljudi vole poznato pa nema potrebe da njegov Valve lansira nešto novo i drugačije. Umjesto toga može pustiti da to rade drugi! Steam Next Fest je krenuo – učinite si uslugu i umjesto prigovaranja o hrpi prerada/remastera radije isprobajte nešto novo. Dok demo verzije još nisu ograđene pretplatom.

Označeno sa: , ,

Komentari (31)

  • hexagram

    14.06.2022 - 14:41

    kad smo kod toga… gdje je moj legacy of kain soul reaver?

    • st.srki

      @hexagram, 14.06.2022 - 15:59

      Jedini remake koji nam treba!

    • Tomislav88

      @hexagram, 14.06.2022 - 17:30

      Navijammm

  • StargateFan

    14.06.2022 - 14:54

    Pa jasno, kad su starije igre uglavnom bolje 😅😅

  • vragec25cro

    14.06.2022 - 15:11

    Dobar članak Zorane.Igrači i jesu sami krivi što ne izlazi Gta 6 ili neka nova “aaa” igra kad peglaju po istim igram,ali s boljom grafikom u framerateom.Konzolasima mozda sad super kaj mogu napokon igrati iako meni nikakva razlika izmedu 30 i 60fps.Sve dok ekipica kupuje remastere remastera taj trend se bude nastavi jer jednostavnije popraviti osvjetljenje i grafiku nego napraviti novu igru s dobrim gameplayem

    • kebbab

      @vragec25cro, 14.06.2022 - 20:11

      Mješaš stvari. Nešto je remaster igre (spomenti Uncharted, Demon’s Souls, Spider-Man…) a drugo su igre tipa GTA Online kojeg ljudi igraju 7 godina i posle normalno nema GTA6 jer se još na prošlom zarađuje. Ko želi neka kupuje te remastere, niko te ne prisiljava u to. Remasteri će uvjek biti, radi konzola.

    • vragec25cro

      @kebbab, 14.06.2022 - 20:42

      Znam da su to dvije razlicite stvari,ali oba dvije utjecu isto na gejming.Cemu praviti Gta 6,ako hrpa ljudi igra gta 5 online,a ista stvar i s remasterima,čemu nova igra ako istu mozemo poljepsavati i prodavati vise puta.Naprimjer Tlou koji mu to vec remaster iliti poboljsanje?Nije jedini ima i drugih igara,ali zbog takvih stvari studiji igraju na sigurno i recikliraju.

  • Fenner

    14.06.2022 - 15:15

    Slažem se a i ne sa gore napisanim. Naravno da je remake neke vrhunske igre dobro došao, no u današnje vrijeme s mojeg gledišta developeri jednostavno nemaju inspiracije napraviti nešto drugačije. Najlakše se držati već iskušanog recepta, reamsteri i remakeovi, te zgrnuti dobru paru!

    • kebbab

      @Fenner, 14.06.2022 - 20:17

      Moraš pogledati stvar s druge strane. Dolaze generacije za tobom i fino je da i oni mogu igrati neke igre, nismo samo mi sada.

    • jastreb

      @Fenner, 15.06.2022 - 09:46

      A kad developeri imaju inspiracije napraviti nešto novo, recimo u nastavku neke igre, onda se kuka jer nastavak nije identičan prvoj igri. Ipak se slažem sa Zoranom da su prvenstveno igrači krivi.

    • Fenner

      @jastreb, 15.06.2022 - 11:26

      Istina, no rijetko su nastavci bolji od izvornog dijela i kada u***u, naravno da će ih prozivat da zašto nisu napravili igru kao što je bila prethodna. Znači možemo se raspravljat u nedogled što se ove teme tiče i nikada nećemo doći na zelenu granu.

  • Smike

    14.06.2022 - 16:04

    Meni je isto ovo ok,ali iskreno mislim da bi trebali spustiti cjene. Sta sad ja trebam last of us 1 platiti 80 eura. Jebo te ko je tu lud. VJEROVATNO last ide na PC,ne znam jesam li sta propustio

  • Emexs

    14.06.2022 - 16:29

    Ma smorili su vise sa preradam. Imam RE 3 i opste nemam zelju da ga predjem kad znam pricu, tako TLOU 1 a ni RE 4 jer znam zaplet i rasplet. Dosadno je ako nije intrigantno .

  • djosic85

    14.06.2022 - 16:46

    Mislim da se ne može uspoređivat tlou i re4. Re4 je remake igre stare skoro 20 godina a tlou je već treći put remaster. Sve što je staro par godina ne vidim potrebu za “retuširanjem”. Aj dead space može…

  • Demon90

    14.06.2022 - 17:09

    Iskreno meni je drago sto su neke igre dobile remastere koji su dosta dobri, jedino se ne slazem oko cijene istih. RE 2, Spyro, Crash, ME. Ne mislim da trebaju koštati vise od nekih 40$ jer vec imaju likove pricu lokacije i sam gameplay jedini sto trebaju je modernizirati isto.

    • mamojebac

      @Demon90, 14.06.2022 - 23:38

      Bravo.
      Takodjer se slažem neka rade remastere i remake starih igrica pa tko voli, neka i kupuje.
      Ja nisam bas nešto igrao niti jedan tlou, takodjer spidermane sam igrao nekad davno na Sony 1, uncharted itd. Tako da se ovim igrama bas veselim da ih odigram kako i najviše volim!

    • Dajsikeks

      @Demon90, 15.06.2022 - 08:56

      Dobiješ tri Spyro igre za $40

  • HyPo

    14.06.2022 - 17:16

    Ima puno starih igara iz 90tih i ranih 2000tih na PC-u koje bi bilo lijepo da uglancaju da radi na Windows 10 i još malo urede grafiku. Ali mala je šansa da se to uopče de si. Isto bih volio da prevedu sa Japanskog na Engleski Megazone 23 igru sa PS3. I barem stave na PS5 konzolu ako išta drugo.

  • MAJSTOR RINGO

    14.06.2022 - 17:22

    Bravo Zoki!!!

    Kad je prošlog tjedna najavljen The Last of Us: Part I, prerada kultne igre iz 2013. godine, mogli su se čuti predvidivi komentari. „Sony prodaje istu igru po treći put, ponestaje im ideja pa samo recikliraju, RePlayStation 5”, itd.
    Apsolutno potpisujem svaku rec koja je objavljane u ovom tekstu.
    Meni licno, kao vernom obozavatelju PS konzola od PS1 pa do dana danasnjeg, (oko25 god.) smatram da je velika pohlepa ovo sto naughty dogovci rade.
    Ja sam licno igrao TLOU na PS3 original, posle kupio remaster na PRO igrao takodje, jel treba da me ogule isto i za rimejk?
    Da li je posteno da taj studio stavlja u isti kos mene koji je igru vec dva puta kupio, i onog rukija na PC-ju gde igra debituje?
    Svinjarija godine….
    Pa nece bogami, nek se nose u tri lepe pm…
    Takodje i taj grandiozni projekat zvan TLOU 2 multiplejer mogu zabiti u bu**u, ja necu vise dati ni dolara za njihove reciklirane proizvode…..

    • mamojebac

      @MAJSTOR RINGO, 14.06.2022 - 23:41

      A gle pajdo, nitko te ne tjera da uzmeš sve sto nude.
      Tvoj je izbor kupiti svaki naredni Sony kao i igru.
      Ja se tim igricama veselim jer ih nisam odigrao niti pratio na youbitubu

    • MAJSTOR RINGO

      @mamojebac, 15.06.2022 - 00:20

      Pa naravno pajdo, ne pada mi napamet da za malo nasminkanu grafiku ponovo placam 70 jura, ja cisto sumnjam da postoji covek koji je posedovao pS3 ili ima PS4 da ovu igru nije igrao?
      Ok, nisi ti i razumem, verovatno si PC igrac , i da za nju platis puno cenu jer igra je zaista remek delo, ovde sam u komentaru iskazao samo moje misljenje i nezadovoljstvo, valjda imam pravo na to, jer koliko god volim Naughty Dogovce, postali su bas alavi na sustecu valutu, postoje mnogi deugi studiji koji free upgrejdaju svoje igre za PS5 za vec postojece vlasnike tih igara, evo jedan pr. Cd projekt RED, free ce dat nex gen upgrade za PS5.

    • mamojebac

      @MAJSTOR RINGO, 15.06.2022 - 10:26

      Ma sve 5, htio sam reci da imamo izbor. Imam ja konzolu, samo nisam bas voljan igrati na joisticku.
      Vjerojatno ni neću uzeti po punoj cijeni igru kad uvijek vrebam instant gaming.

  • Tomislav88

    14.06.2022 - 17:34

    Zorane dobar clanaka nema sta… dovoljno je samo pogledat primjer gta V i pametnom dosta i svi smo mi u sustini potiho uvijek nostalgicari kada su u pitanju kako si naveo poznate stvari tj. okruzenje itd… ali dajte na. Onda prerade nekih starih srijala tipa mgs, crash bash :)))

  • MetalicStar

    14.06.2022 - 18:29

    Ma ja nemam protiv remakea nesto ako se radi o nekoj dobroj igri eto sada resident 4 i ostalih nekih naslova ja cu stalno ponavljati da bi meni bio jedan od najdrazi trenutak u mojoj gaming history da naprave remake dino crisis 1/2 stalno se nesto spekuliralo da ga rade pa da ga ne rade, mislim neznam zasto ih ne campcom poslusa, ni za jednu igru staru nisam tolko vidio fan remakea ko sta su radila za dino crisis i molba campcomu da ga pokrenu raditi, da ga naprave ima puno fanova koji bi ga odigrali i vjerujem da bi se dobro prodala, da ga naprave odlicno ja bi bio spreman malo reci da ga platim 100 € dao bi cak i vise sto se mene tice, evo nadam se da ce campcom ispuniti obecanje jednog dana sta je regina rekala dylanu da ce vratiti po njega eto sada skoro nakon 23 godine, to je moje misljenje sto se tice remake, a manje sam sklon remasteru pogotovo za novije igre tipa witcher ili neznam crysis te igre meni i danas izgledaju dobro, eto malo im ispeglaju detalje malo rezolucija i naplate ti papreno, a remake je sasvim nesto drugo i ipak igru rade od pocetka na novo i to se isplati ako je dobro odradeno ko sa resident 2 i 3 su meni dobro odradeni rimekovi i veslim se resident 4 remakeu

  • Motor City Bengals

    14.06.2022 - 19:37

    Uglavnom ne igram remastere, ono sto ja volim su nastavci ali ne spomenutih govana kao AC ili CoD, nego recimo Pokemona, Yakuze – Ryu ga gotoku, Final Fantasyja, Zelde, Biohazarda, Dragon Questa, DMC…

    • vragec25cro

      @Motor City Bengals, 14.06.2022 - 20:45

      Nekome su i ovi japanski nastavci g…o 🙂

    • Demon90

      @Motor City Bengals, 15.06.2022 - 00:16

      Razumijes da nekome neki nastavak paše. Nekome cod necome ac nekome ff. Svatko kupuje ono sto mu paše

  • Darac83

    14.06.2022 - 20:51

    Shvaćam da će napraviti remaster/remake 20-ak i više godina stare igre koja je bila ograničena tadašnjim hardverom, ali remasteri igre npr. iz 2017. u 2022. mi je idiotarija…

  • Filter

    15.06.2022 - 07:52

    Jedini remaster ili još bolje remake koji mi je potreban je prvi Witcher. Dovoljno vremena je prošlo da bih zaboravio detalje priče kako bih iznova mogao da budem oduševljen igrom sa boljim mehanikama i grafikom. Nadam se da ću to dočekati jednog dana..

  • kuky90

    15.06.2022 - 08:40

    Kad se radi o remakeu koji je na novom enginu i iz nule rađen to je top i kao nova igra. Primjeri su Resident Evil 2, Resident Evil 3, Oddworld Soulstorm i New n Tasty. Ali kad su samo teksture izmjenjene, e to je ne hvala.

  • Tommygun

    15.06.2022 - 23:00

    A u vrijeme Call of Dutyja 19 i Assassin’s Creeda 12 ponekad mi se čini kako je lakše prigovarati kako se na pladnju dostavlja jedno te isto, nego aktivno tražiti pladanj na kojemu bi se moglo naći nešto drugačije….
    Potpisujem…👍

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?