Otpuhao nas je Windblown – obećavajući roguelite tvoraca Dead Cellsa
Developeri sjajne metroidvanije Dead Cells donose nam novo kooperativno roguelite iskustvo zvano Windblown. Unatoč tome što je tek u early accessu, Windblown je ispolirano i sjajno balansirano iskustvo.
Razvojni studio Motion Twin je 2017. godine izbacio Dead Cells u early access. Tijekom godina se Dead Cells razvio u jednu od najboljih igara roguelite tipa, sa sjajnom borbom i mehanikama napredovanja, a igra je dobila i hrpetinu besplatnog sadržaja. Kada sam prvi put zaigrao Dead Cells, doživio sam onaj klik kad je igra toliko dobra da uđeš u stanje uma gdje stvarni prostor i vrijeme nestaju – kompletno si fokusiran na sami čin igranja. Isto mi se dogodilo i za Motion Twinovu novu igru, Windblown.
Za razliku od Dead Cellsa, Windblown nije metroidvania, već kompletno akcijski roguelite, sličniji Hadesu. Istraživanje je svedeno na minimum te je glavni fokus sama akcija. No, sustav borbe je toliko dobar da može cijelu igru nositi na leđima. Uz to postoji i kooperativno igranje do troje igrača, tako da možete iznova ginuti s prijateljima.
U Windblownu preuzimate ulogu jedne od životinja koje se lansiraju topom u ogromni tornado zvan Vortex. U Vortexu nalazite razne plutajuće otoke na kojima vas čekaju neprijatelji. U slučaju smrti, vaš lik se oživi natrag u selu, odakle krećete ispočetka. Priča je ovdje zaista svedena na minimum.
U Windblownu preuzimate ulogu jedne od životinja koje se lansiraju topom u ogromni tornado zvan Vortex.
Sustav napredovanja kroz igru je jako sličan Dead Cellsu. Između ekspedicija imate priliku poboljšati svoje sposobnosti te otključati nova oružja i predmete koji se mogu nasumično pojaviti u Vortexu. Mala je šansa da ćete bez ikakvih poboljšanja daleko dogurati, tako da je svaka smrt prilika da si kupite poboljšanja i povećate šansu za pobjedu. Kako napreduje vaš lik, tako se razvija i vaša vještina igranja. Kad zaista naučite igrati igru i kako izgraditi lika za maksimalnu štetu, tada počinje prava zabava u Windblownu.
Borba je ekstremno napeta i vrlo brza. Možete se izmaknuti, ali nakon toga trebate pričekati djelić sekunde da biste se ponovno mogli izmaknuti, tako da se morate naviknuti na pravilni ritam. Neprijateljski napadi su jasno telegrafirani i lagano im se izmicati ako su sami. Problem je što su neprijatelji rijetko sami. Kada je više neprijatelja na ekranu, morate se konstantno izmicati i tražiti prostore za napad. Neprijatelji čine ogromne količine štete vašem liku, a liječenje je vrlo ograničeno, tako da je svaka pogreška dugotrajna.
Borba je ekstremno napeta i vrlo brza.
Vaš arsenal sastoji se od dva aktivna oružja, a možete kombinirati oružje izbliza i nešto za daljinu, poput magičnog štapa ili samostrela. Ubrzo otključate i takozvanu mogućnost alterattacka, kojim nakon završetka kombinacije napada s jednim oružjem možete napraviti snažan napad drugim oružjem i pritom ne možete primiti štetu.
Sa sobom nosite dva trinketa, a to su predmeti poput granata i magičnih kugli smrti koje možete bacati na neprijatelje, s kratkim hlađenjem između korištenja. Tu su i ribice koje vam daju bonuse kao što su štit ili posebni napad, ali je njihov cooldown prilično dugačak. Sve ove mehanike se kombiniraju u zadovoljavajuću cjelinu. Borba je vrlo teška, ali svaki put kad sam doživio neuspjeh, točno sam znao zašto se to dogodilo, bilo da sam se pogrešno izmaknuo ili bio preagresivan.
Trenutak kad shvatite da je težina na kojoj ste jedva prošli igru bila najlakša je stvarno doživljaj za sebe.
Jednom kad uspijete pobijediti zadnjeg bossa, otključate mogućnost veće težine, poput Dead Cellsa. Trenutak kad shvatite da je težina na kojoj ste jedva prošli igru bila najlakša je stvarno doživljaj za sebe. Sveukupno igra ima pet težina, a svaka je drastično teža od prijašnje. Ako želite dugotrajan izazov, ove težine vam to omogućuju, iako bih rekao da trenutačno igra treba više neprijatelja, razina i oružja kako bih to dugotrajno iskustvo zaista bilo raznoliko i ugodno.
Plutajući otoci na kojima se borite izgledaju fantastično. Sve vrvi bojama, trava se miče, oko vas teku vodopadi s neba… Animacije neprijatelja su jasne i glatke, a mehanika izmicanja izgleda i zvuči fantastično. Svi napadi imaju zadovoljavajuće zvučne i vizualne efekte, a soundtrack je toliko nevjerojatno dobar da bih vam igru preporučio samo zbog glazbe.
Animacije neprijatelja su jasne i glatke, a mehanika izmicanja izgleda i zvuči fantastično.
Early access naslovi često imaju brojne bugove ili tehničke poteškoće u svojim ranim danima, ali tijekom igranja Windblowna nisam doživio nijedan bug. Jedino što me zaista smetalo jest nemogućnost pauziranja igre, čak i kada igrate sami, ili u offline modu. Osim toga, ovo je fantastičan početak i kad developeri dodaju nove levele, neprijatelje, oružja i vještine za lika, ne sumnjam da će Windblown stajati rame uz rame s Dead Cellsom.
Trenutačno je igra dostupna samo na Steamu za 19,99€ do 6. 11., a nakon toga će cijena biti 24,99€, što je prikladno za igru ovakvog tipa. Ako niste sigurni i želite malo pričekati, uvijek postoji opcija stavljanje igre na wishlistu, no smatram kako je Windblown već sad sjajan, a budućim ažuriranjima može postati samo bolji.
Komentari (0)
Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!