HCL.HR

Starcraft 2

Danijel Handžek 29.05.2007.   •   0 komentara


Blizzard Entertainment silno je obradovao sve igrače Starcrafta najavivši nastavak te prepopularne strategije. Naš redakcijski Starcraft manijak, sfc_PsychQ, istražio je za vas par detalja o nastavku…

Prošlo je skoro desetljeće od izlaska legendarne igre i Blizzard se sjetio svojih fanova koji nisu Starcraft puštali da umre sve ove godine. Stvarno im je dobra ona rečenica “Hell, it is about time”, jer fakat je već došlo vrijeme za nastavkom ove preodlične strategije. Većina nas koji igramo muliplayer SC-a maštalo je o novom nastavku, no globalno je mišljenje bilo da on nikada neće ugledati svjetlost dana jer je SC predobar, izbalansiran, igra se i nakon 9 godina i ne vidi se kraj tome svemu, no unatoč tome, mislim da najava Starcrafta 2 dolazi u pravom trenutku.

Blizz je najavio igru na BLizzCon-u u Seulu ( Starcraft je inače nacionalni sport u Koreji i igrači zarađuju jako fine pare od toga ), što je izazvalo erupciju oduševljenja, ali opet se i sa druge strane javio skepticizam. Hoće li Blizz uspjeti napraviti igru barem upola dobru kao što je kulja? Koliko će mu trebati da napravi savršen balans? Vjerujem da je Blizz predobra game developer tvrtka da bi si dopustila promašaj i to kod one publike koja joj je najvjernija. Iskustvo sa njihovim igrama mi govori da su dosad jako teško radili greške i da nisu imali promašaja sa niti jednom igrom koju su razvijali. Stoga ja stajem na dobru stranu, a oni koji odu na dark side bolje neka me se čuvaju jer Yoda ne oprašta. (op.ur. što god to značilo frikčino :))

Oficijalna stranica igre je www.starcraft2.com, na njoj možete vidjeti službeni cinematic i gameplay trailer. Ako vam je problem zbog bandwitha ili takvih stvari, iste možete pogledati na yubito-u u nižoj kvaliteti. Trenutno se na webu mogu vidjeti nove jedinice Toss-a, dok Zerg i Tera još uvijek nisu dostupni, čime nas momci i cure iz Blizzarda vjerojatno pokušavaju zadržati na sajtu što više, svaki dan očekujući vijesti o preostale dvije rase.

Radnja SC2 odvija se četiri godine nakon Brood Wara i po službenom priopćenju Chrisa Metzena sva tri lidera rasa biti će i ovdje (Kerrigan-Zerg, Zeratul-Toss, Raynor-Tera) te ćemo ih sretati kroz kampanju. Također su najavljeni novi planeti koje ćemo imati prilike vidjeti, poput Tossovog Belshir, Terine baze Braxis Alpha itd. Ono što je u igri definitivno zadržano samo te tri rase ( pozdravljam tu odluku jer ipak je lakše izbalansirati ove tri, nego četiri, a i balans jedinica je zaštitni znak SC-a i ono zbog čega ga i igramo kao manijaci ). Također, neće biti heroja kao u Warcraftu, što će značiti da nema creepa nego čisto taktiziranje, te prebacivanje igre sa naglaskom na micro, na micro/macro i scouting.

Limit jedinica po teamu promijeniti će se od sadašnjih 12, što je također odlično, jer kad recimo stavite više raznovrsnih jedinica na timove, neiskusnom igraču je potrebna veća brzina da bi ih uspješno kontrolirao, a poznato nam je koliko je malo potrebno da pogriješite ili da imate lošiji micro od protivnika da padate, oni koji znaju o čemu pričam pozdraviti će ovu odluku. Game engine je posebno razvijen i obećano je da neće biti usporavanja ni kod internet igre ni kod singla makar će na ekranu biti i do 300 jedinica, za razliku od Warcrafta gdje je bilo od 20-60 jedinica. Većina jedinica zadržava svoje ability-je uz dodatak nekih novih, te cliffovi ostaju u velikoj ulozi kao i prije i doprinose samoj taktici i doživljaju.

Kao i do sada svaka jedinica će imati svoju protu jedinicu, tako da će i dalje biti vrlo zabavno ( vi koji ne igrate SC vjerojatno ne znate o čemu pričam ). Npr. Tossov Corsair roka samo po zraku, a vi mu dođete recimo Hidrama koje pucaju i po groundu i po airu i on gubi dok vi izlazite sa nikakvim gubicima ili kod drugih kombinacija sa minimalnim gubicima. Recimo Hidra pada od Speed Zelota i Storma i tako u krug. Znači svaka jedinica ima nešto za što je korisna te nešto za što je manje korisna i to je ono što ja pričam ekipi cijelo vrijeme dok oni trube kako je Red Alert nabolja strategija ikad. Na to odgovaram da mi daju argument te ih pitam di je taktiziranje u tome? Jer koliko je poznato dovoljno je napraviti Mass mamute i jednostavno počisititi enemyja, ali gdje je tu taktika? To je ono što razlikuje SC od ostalih igara – oslabi protivniku ekonomiju, doznaj što gradi, pripremi se za kontru i samelji ga.

Ovdje nema bezveznog građenja tipa “glavno da imam sve”, takvo igranje možda i pali u singleplayer skirmishu ali protiv čovjeka ne. Potreban je tajming i da vi imate plan prije svake partije što ćete napraviti i na što ići. Bitno je prilagoditi se protivniku i uskladiti micro/macro tako da vam to omogućuje jaku ekonomiju, brzu razgradnju i bolje gomilanje unita od protivnika.

Brzine igre ostaju kao i dosada slow, normal i fast, a to je bila i jedna od glavnih stvari koje su se ogovarale jer vlada mišljenje da duja neće biti brza kao jedinica i da se neće moći toliko micrati, ali gameplay traileri su i to opovrgnuli. Vjerujući Blizzu kao i do sada mislim da neće biti preveliki hardverski zahtjevi za igru jer je njihova politika i do sada bila takva sa ciljem što većeg communitiy-a, tako da se ekipa ne mora bojati da će morati napraviti veća ulaganja kako bi igru mogli uopće i pokrenuti. Multyplej će biti usklađen za e-sports pa se vi progejmer wannabeez ne morate bojati kako će duja biti samo sjena prethodnika. Profesionalni igrači su također uključeni u projekt. Za vrijeme razvoja igre oni će savjetovati što, kako i zašto.

Prosječan meč bi trebao trajati otprilike dvadesetak minuta, a između pro igrača oko petnaestak. Repleyevi ostaju tu, a vjerojatno i observer funkcije tako da nećemo morati imati posebnu obs mapu ako budemo htjeli nas troje ili četvoro gledati meč. Inače, upravo je SC i uveo replay funkciju gledanja partija koja je postala standard za današnje RTS igre, o drugim stvarima koje je SC donio da i ne pričam ( npr. rally point ).

Broj jedinica po rasi neće biti znatno veći nego do sada, no još se važe koje prijašnje jedinice izbaciti, a koje ostaviti, koje nove, koje ne. Za razliku od prethodnika duja će biti full 3D igra i osjetno bolje grafike nego Warcraft 3. Trenutno znamo za nekoliko novih Toss unita dok za ostale rase ništa osobito ne znamo.

Phase Prism – kombinacija Shuttla i Pylona. Znači može dropat, prevozit, a može se spustit na ground i glumit Pajlon ako vam ga je protivnik uništio pa vam recimo Cannoni nemaju psi-ja.

Phoenix – služi u air to air borbi, brz i okretan te dobar za scouting, ima overload ability koji žrtvuje njegovu funkcionalnost, ali stvara shield okolo što je kul, recimo roknete overload i uletite u shield sa unitima i iz njega pucate.

Zelot – Ovo je stari unit ali u duji dobiva charge ability koji mu daje veću brzinu i fleksibilnost

Immortals – dragooni koji su jedini preživjeli Zergovu zarazu te se vraćaju osvjetlati i obraniti domovinu protiv vječnog neprijatelja,

Mother ship – o njemu je malo detalja ali se čini poprilično moćnim i impresivnim zračnim oružjem, koje pali sve za sobom.

Stalkeri – strojevi kojima upravljaju Dark templari, nevidljivi ratnici. Može se teleportati svugdje gdje nema fog-a i vjerojatno će biti vrlo moćno oružje.

To je zasada što se zna, a vjerujem da će i ostale dvije rase bit barem upola maštovite kao Toss.

Entuzijasti koji vole razvijati mape, doći je na svoje sa Starcraftom 2 jer Blizz planira nastaviti tradiciju i uz igru će izdati Map Edit Tools. Iako je igra u razvoju još od 2003. ( prema nekim izvorima, odmah poslije The Frozen Thronea) i igriva u multiju sa sve ti rase, još nije objavljen datum izlaska. Blizzard nije pritisnut vremenom ili nedostatkom novca što bi ih prisililo da igru izdaju prije vremena. Igru neće izdavati sve dok ne bude sređena u picinu dlaku te dok ne bude zadovoljavala izrazito velike kriterije njezinih poklonika – iz usta Mike-a Morheima u naše uši.

Daklem, što reći za kraj nego da je prvi nastavk donio toliko novosti i revoluciju u RTS multy-gaming, da je osvojio oskara za najigru svih vremena, a o hrpi ostalih nagrada da ne pričamo (malo igara danas je toliko uspješno). Blizzard je preuspješna i prestrašno vođena tvrtka koja je orijentirana na zajednicu ( daje ono što community očekuje i želi) i vjerujem da će unijeti novitete i revoluciju u RTS gamingu koji će pokrenuti multy-gaming u jednom novom smjeru dajući posebnu dimenziju taktiziranju.

Jedino što mogu još reći da jedva čekam i da ne znam kako ću izdržati ovaj dug period do izlazak igre, jer ono što Starcraft predstavlja meni predstavlja i više od desecima milijuna ljudi diljem svijeta, te nadam da ćete i vi vidjeti ljepotu Starcraft svijeta, otkriti ga te se pridružiti golemoj online zajednici.

>> Ukoliko nakon svih ovih informacija i screenshota još niste siti Starcrafta 2 evo i par linkova do SC2 filmova na jubito-u:

>> Starcraft 2 CGI Announcement Trailer “Hell, it’s about time” >> Starcraft 2 – 20 minute gameplay footage video >> Starcraft 2 – Behind the scenes Artwork WITH gameplay video! >> Starcraft 2 Official In-Game Demo 1 with commentary [Full]

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?