Among the Sleep

Renato Pedišić

Norveška je zemlja poznata po razvedenosti obale, Vikinzima, našminkanim black metalcima i… po hororu u kojemu je dvogodišnje dijete glavni lik. Koliko god to apsurdno zvučalo, čak i meni koji sam već odigrao igru, Among the Sleep vas stavlja u ulogu male bebe u potrazi za svojom majkom kroz ne tako krasan svijet vlastite noćne more pogonjene bujnom dječjom maštom.

Kad smo isprobali demo verziju prije mjesec dana snimili smo vam i malo gameplaya i prokomentirali koliko je zastrašujuće opet puzati svijetom.

Ova je neobična premisa norveškom studiju Krillbite osigurala znatna sredstva Norveškog Filmskog Instituta za izradu igre, a dodatni novac prikupljen je putem Kickstartera. Na kraju je Krillbite uspio Among the Sleep dovesti na Windowse, Mac OS X i Linux, a najavljena je i službena podrška za Oculus Rift VR. Osim toga, ovaj će hororac stići i na PlayStation 4 s podrškom za Project Morpheus što u totalu govori kako ćemo gotovo svi u bližoj ili daljoj budućnosti doći u kontakt s Krillbiteovim drugim naslovom.

No, ono što vas u ovome trenutku sigurno zanima je odgovor na pitanje – trebate li izbjegavati taj kontakt kao kugu ili ga sami voljno potražiti? Pa, s iskustvom igranja prije bih preporučio ovo potonje, jer unatoč bijednom trajanju igre od svega dva sata u kojih se gotovo ne stignete ni upoznati s kontrolama, ovaj naslov ima nešto duše.

Prije svega, valja nahvaliti vizualnu stranu. Svi okoliši i objekti koje ćete otkrivati krećući se po lokacijama Among the Sleepa podsjetit će vas na neku mračniju verziju Alise u zemlji čudesa. Dodajte tome malo klasične horor glazbe te zlokobnu izmaglicu i dobili ste savršen recept za uistinu strašnu atmosferu kojoj ni ne treba neki izravni objekt straha, poput čudovišta. Ipak, čudovišta u ovome naslovu ima, ali barem ja nisam imao neugodnih iskustava s njima, budući da ih je lako izbjeći, unatoč dosta zatvorenim lokacijama bez puno prostora za istraživanje.

Uz dobar dizajn zvuka i vizuala, priča je također bitna strana dobroga hororca, a Among the Sleep ima adute i na toj strani. Gledajući na događaje oko sebe iz perspektive bebača, priča će vam se otkrivati na maštovit način, skrivajući svoje pravo lice, ali uz malo pronicljivosti i korištenja sivih stanica za dešifriranje objekata u okolišu, već u prvih pola sata možete shvatiti tko, što, kako i zašto. Ipak, ni tad vam ona neće postati nezanimljiva, nego ćete još nestrpljiviji nastaviti odlučno stupati ka završnici fabule. Sljedećom rečenicom bih nekima mogao ukvariti iskustvo Among the Sleepa pa ako ne želite riskirati, krenite odmah na naredni paragraf. Naime, valja napomenuti kako ovaj naslov obrađuje tematiku veoma sličnu jednom drugom indie naslovu – Papo & Yo, a kada se sve zbroji i oduzme, taj je naslov možda tu specifičnu temu ipak obradio na razini više, iako na osjetno drugačiji način.

U atmosferičnom naslovu poput ovoga koji prije svega cilja na audiovizualno iskustvo pogonjeno misterioznom pričom, tehnička strana bi trebala biti manje bitna, ali kako je ovo ipak jedna videoigra i na to sam trebao obratiti pažnju. Smatram kako je Krillbite s Among the Sleep, odnosno sa širinom razvoja za tri PC operativna sustava i PS4, odgrizao mnogo više nego je mogao prožvakati što je klasična boljka mnogih Kickstartanih naslova. Umjesto da je igra razvijana “dječjim koracima”, Kickstarter je njen razvoj ubrzao, proširio, ali ne i poboljšao pa je finalni proizvod dosta neoptimiziran i trzav, objekti ulaze jedni u druge, a interakcija s njima ne funkcionira uvijek. Ovo potonje znalo me podosta naživcirati, budući da u panici pred nadolazećim monstrumom trebate brzo reagirati, a vaš se bebač jednostavno ne može popeti na kutiju, jer ju igra u danom trenutku ne registrira.

Ovakve boljke i samo trajanje od prekratkih dva sata minusi su Among the Sleepa, no ako tražite dobro plašenje mogli biste probati upravo ovdje. Na kraju vas očekuju i osjećajni obrati koji bi vas mogli navesti na promišljanje o životu pa možda i na mijenjanje nekih stvari koje vas kod samih sebe smetaju. O čemu govorim? Pustite Among the Sleepu da vam objasni. Ipak, pazite se visoke cijene i pričekajte popuste – možda ga jeftinije nabavite već na narednom Steam Summer Saleu.

Horor igra s dvogodišnjim bebačem u glavnoj ulozi ne zvuči sasvim obećavajuće, ali Among the Sleep bi vas ipak mogao iznenaditi.

• Atmosfera
  • Kratko