City of Gangsters

BIZNIS NA CRNO

Vrijeme je novac, a to vrijedi duplo kad je vrijeme prohibicije, a vi ste usred stvaranja kriminalnog carstva u kojemu alkohol donosi značajnu zaradu. City of Gangsters odvija se u Americi tijekom 1920-ih godina, dok je zabrana prodaje alkohola bila na snazi. Unutar tri dostupna grada (Detroit, Chicago ili Pittsburgh) morate praviti hektolitre vesele tekućine kako biste proširili svoje poslovno carstvo. Veze i poznanstva su vrlo važni u ovome svijetu jer jedna dobra riječ može otvoriti potencijalni novi posao ili biti korak bliže prema uspješnom podmićivanju policijskih snaga.

29,99€ PC Ustupio izdavač

Ipak, prije nego krenete širiti svoj utjecaj po odabranom gradu, početak je zapravo skroman. Prvi korak vam je kreiranje buduće mafijaške njuške te odabir s kojim vještinama i osobnošću krećete u kriminalne radnje. Početna vještina tako može biti okrenuta prema jeftinijem osvajanju novog teritorija ili možete odabrati da ste odlični u organiziranom kriminalu i samim time lakše stvarate veze s ljudima. Osobnosti funkcioniraju po sličnom principu, ali s jednom bitnom razlikom: kod početnog odabira igra ne pruža nikakve informacije što točno te osobine donose u kontekstu gameplaya.

Kako biste tim informacijama pristupili, morate prvo započeti igru i tek vam je tada dostupna enciklopedija znanja. Malo čudna odluka, ali što je tu je. Kad je u pitanju učenje igre, tutorial je prvi korak koji je poželjno za završiti. Ovo je tajkunsko-menadžerski žanr igre i potrebno je pohvatati većinu stvari koje su potrebne za uspješan razvoj kriminalnog carstva. Ako spadate u skupinu nestrpljivih mafijaša koji jedva čekaju započeti karijeru, tutorial je poprilično detaljan jer se sve prolazi korak po korak što vam se možda neće svidjeti. Postoje i trenuci kada može čak dosaditi jer igra traži završavanje kompliciranijih zadatka prije nego se krene dalje.

U jednu ruku, to je dobro jer se naučeno tako i treba primijeniti, a u drugu značajno usporava skok u igru, što može biti odbojno za neke igrače. Tada se opet gubi dio informacija koje nije najlakše pohvatati iz enciklopedije. Bilo bi bolje kada bi se takvi zadaci mogli preskočiti, ali to nije slučaj. City of Gangsters ima sitnica koja se mogu lako promašiti ako se ne zna gdje točno gledati, a to onda opet stvara pomalo slabiju sliku jer niti sučelje nije uvijek najpristupačnije.

No vratimo se na spomenuti skromni početak, a to je širenje od jednog raskrižja pod našom kontrolom do što više njih po cijelome gradu. Nije svako raskrižje jednako vrijedno jer osim prodaje alkohola ljudima koji žele surađivati, izvor novaca dolazi i od pružanja “usluga zaštite” koja se plaća na mjesečnoj razini. Naravno, nisu svi sretni s time pa ne žele surađivati što se može i kazniti. Iz tog razloga treba razmišljati planski – kako širiti utjecaj po gradu. Nema previše smisla ulagati novac u raskrižje koje ima samo jedan dućan koji možda neće niti pristati na naše zaštitarske usluge.

Sam postupak širenja teritorija je vezan za novac jer ovdje zelene novčanice pokreću sve. Preciznije rečeno: novac je potreban za kupnju resursa, podmićivanje, plaćanje dugova poslovnih suradnika, ulaganje u nove proizvode pogone, za popravljanje odnosa – ma za sve. Što više novca, lakše je voditi i širiti posao, a kako bude prolazilo vrijeme tako određene stvari postaju skuplje i skuplje. Jedan od glavnih izvora bogatstva je alkohol čija proizvodnja kreće skromno, no kasnije se otvara dosta različitih grana. Dobra je vijest što će ljubitelji rakije doći na svoje jer je prisutna unutar igre.

Različite mušterije žele kupovati različitu cugu, stoga je to još jedan razlog za širenje operacije proizvodnje alkohola. Prije nego se može upustiti u takve akcije potrebno je imati dobar odnos s mnogim radnjama unutar grada. Što bolji odnos s ljudima, više se usluga može od njih dobiti. Bilo to da pruže lijepu riječ o nama ljudima koje još ne znamo, da nas upoznaju s lokalnim gangsterima, preporuče nam osobu za zaposliti i slično.

Ljudi s kojima surađujemo također će pružati različite misije kojih opet ima nekoliko vrsta. Jedni će tako tražiti novac za svoje stvari, drugi će tražiti dostavu različitih resursa, treći će htjeti određeni alkohol. To su sve šarolike akcije koje obično znaju donijeti dobre nagrade iako se nikada ne zna što će to biti točno. Druga dobra stvar je što postoje i zadaci koji će nam pružati izbor nagrade za uspješno rješavanje. Pa ekipa koja je htjela nekoliko kutija cuge može ponuditi dio novca i novu vještinu za naučiti, a može ponuditi i cijelu svotu koju su zaradili od prodaje. Nagrade isto tako mogu biti različite poput većih količina alkohola koje će završiti u našem skladištu kao i nova vozila. Cijeli ovaj segment misija i nagrada je dovoljno šarolik da bude zabavan dok alkohol vrije prije nego krene nova runda prodaje.

S menadžerske strane ima dosta stvari na koje se mora paziti. Priljev novca je onaj glavni čimbenik, ali treba držati oko i na proizvodnji. Određeni alkohol traži određene resurse koji moraju biti unutar stražnje sobe gdje i pravi. Ako u trenutku završetka proizvodnje nema dovoljno resursa, vrijeme koje je potrošeno propada, a vi nemate alkohola za prodaju. Kod toga je posebno problematično što igra ne pruža nikakvu informaciju ili upozorenje da vam negdje nedostaje resursa.

Tajkunsko-gangsterska strana igre svodi se uglavnom na vožnju po gradu. Ovdje nema izlaska iz vozila nego imamo bodove koliko se možemo voziti i koliko akcija možemo odraditi. Kad nam svi zaposlenici potroše svoje bodove, vrijeme je za idući potez. Stoga se sve aktivnosti odvijaju u tekstualnom obliku – bilo da se priča s ljudima ili se šaketa i napucava sa suparničkim organizacijama. Zapravo, cijeli audiovizualni stil je vrlo jednostavan. No, veliki je minus vrlo siromašni soundtrack koji ima tek nekoliko melodija i dosadi već nakon pola sata igranja..

Iako u City of Gangsters imate cilj stvoriti što veće kriminalno carstvo, postoje i različiti zadaci koji se na kraju svake godine gledaju koliko su ispunjeni. Naime, igra ima i ograničenje u broju poteza, odnosno kada se dođe do 1933. godine (kraj prohibicije), gledat će se upravo ti zadaci, tj. što je sve izvršeno. Onaj veći problem nakon jednog završavanja je nedostatak razloga za ponovno pokretanje igre. Istina, postoje tri grada, ali oni se razlikuju po položaju ulica i radnji. Iskustvo igranja neće biti značajno drugačije u Detroitu ili Chicagu. Uostalom, kako se širite, tako igra postaje i teža za pratiti jer nedostaje boljih opcija za automatizaciju poslova.

Nema ništa gluplje kada se zaboravi na jednog zaposlenika koji je ostao na istom raskrižju gdje je policija i njega uhite pa se izgubi sav sadržaj vozila. Niti vam igra javi da postoji vozilo koje ima još bodova za kretanje, niti se može staviti ikakva opcija da zaposlenici nešto odrađuju samostalno, pa samo da se vozaju po gradu i izbjegavaju policiju. To su takvi nedostaci koji tek kasnije dođu na naplatu pa pomalo srozaju sliku o igri koja je u principu zanimljiva za jedno igranje.

Treba i naglasiti kako ovo nije gangsterska igra kao što to naziv kaže. Ovo je prvenstveno menadžersko tajkunski naslov koji za tematiku ima gangstere, ali je fokus na proizvodnji alkohola i njegovoj distribuciji. Zanimljiva ideja koja je sasvim solidno pretočena u virtualno iskustvo, no moglo je tu biti još kvalitetnije odrađenih elemenata. Uz sučelje koje ponekada zna biti pomalo nepristupačno i previše informativno, trebat će vam vremena da se upoznate sa svakim detaljem. Unatoč tome, City of Gangsters je sasvim dovoljno izazovna igra za one koji vole logistiku i tajkunski menadžment, ali nije naslov koji će promijeniti žanr s nečim ludim i do sada neviđenim.

Uz zanimljivo povijesno razdoblje, City of Gangsters stvorit će od nas kralja alkohola, ali tek kada se probijemo kroz ne baš najsretnije sučelje i hrpu informacije koje igra skriva u svakom kutku.

63 Naša ocjena
  • zanimljiva tematika za menadžersku igru