Demon’s Souls

DEMON U NOVOM RUHU

Žarko Ćurić

Jedna od najvećih zabluda kod igara iz Souls serijala jest da su nepravedno teške. Ja se nikako ne slažem s time jer tko god to izjavi očito nije igrao dobar dio hitova iz ere Super Nintenda. Davno prije kojekakvih checkpointova i poruka upozorenja te su igre igračima pile krv, na slamku. Pokraj takvih tortura Souls je samo izazovan. Ali, smisao njegove izazovnosti nije da igrača poklopi i da ga demotivira, nego služi da mu probudi prkos i želju za povratkom “u ring”. I to je jedan od glavnih razloga zašto dobar dio igrača voli Soulse. Ja pripadam takvima i bio sam neizmjerno sretan kad sam vidio da će originalni Souls biti uskrsnut kao jedna od prvih igara za PlayStation 5. Pogotovo jer je on bio začetnik svega što smo kasnije dobili od From Software igrama. A usput i zato što je to jedini dio Souls serijala kojeg nisam odigrao jer se nikad nije pojavio izvan PlayStationa 3.

79,99€ PlayStation 5 Ustupio izdavač igre

Postojala je ipak mala bojazan da nešto neće štimati jer iza ove prerade Demon’s Soulsa ne stoje tvorci originala, nego studio Bluepoint Games, specijaliziran za moderniziranje klasika poput Shadow of the Colossusa. Međutim, kao i kod prethodnih restauracija, Bluepoint se suzdržao od većih promjena u gameplayu te je s priličnim respektom pristupio izvornom materijalu. Čak i kad su nešto mijenjali, pazili su da to ne naruši poznato iskustvo igranja. Na primjer, unaprijedili su animacije napada, ali su pazili da one nisu ni duže ni kraće od onih u originalu. Iz tog razloga velika većina “trikova” koje su veterani Soulsa razvili tijekom godina funkcioniraju jednako dobro i u ovoj preradi.

Kao i kod prethodnih restauracija, Bluepoint je s priličnim respektom pristupio izvornom materijalu.

Unaprijeđena su vidljiva odmah u startu, prilikom kreacije likova. U odnosu na original sada na raspolaganju imate mnogo više opcija za izgled kose, boju kože, oblik lica… Naravno, i dalje možete kreirati super čudne oblike lica kao i u originalu te uživati u svom vlastitom Frankensteinovskom čudovištu.

Nakon kreiranja svog lika i izbora klase, igra vas baca u uvodni level koji vas kroz niz poruka po podu upoznaje s kontrolama. Na ovaj ili onaj način ćete umrijeti u uvodnom levelu te se pojaviti u Nexusu. Nexus je centralni hub preko kojeg pristupate jednom od pet regija kraljevstva Boletarije. Inače, radnja se vrti oko drevnog zla Old One koje je se ponovno probudilo, a na nama je da ga zaustavimo, probijajući se kroz horde demona u pet regija. Priča je u odnosu na ostatak Souls serijala jasnije definirana u samom startu te se ne skriva toliko kroz raznorazne opise.

Priča je u odnosu na ostatak Souls serijala jasnije definirana u samom startu te se ne skriva toliko kroz raznorazne opise.

Svaka od regija ima četiri levela koji se otvaraju jedan poslije drugog. I svaka od njih ima drugačiji vizualni izgled, ali i drugačije izazove koje će baciti na vas. U nekim levelima trebao sam staviti fokus na leteće neprijatelje koji vas mogu napasti iz mraka, dok sam u drugima izbjegavao ogromnog zmaja koji je vatrom čuvao most. Također, neki leveli su skroz uski i svaki nagli pokret usred borbe s neprijateljem znači pad u veliku provaliju i poznati game over ekran.

Srećom, jedna od prednosti koje donosi PS5 konzola jest super brzo učitavanje levela, bilo da ste umrli ili tek ulazite u isti. U roku nekoliko sekundi pojaviti ćete se na početku levela. Tih par sekundi je stvarno impresivno u odnosu na prethodne Souls naslove koje sam igrao jer su se oni na konzolama znali učitavati i punu minutu. Osim toga, tu su i Activity kartice koje vas mogu lako prebaciti iz jednog levela u drugi, ako ste spremni ostaviti duše iza sebe. Naravno, kao i svi dijelovi Soulsa, igra počiva na mehanici gubitka duša jednom kada umrete. Ako nakon toga ne odete do istog mjesta i pokupite te duše, one su zauvijek nestale.

Neprijatelji koje ćete sretati iz različitih svjetova su stvarno raznovrsni. Svi imaju svoje mane, specifične kretnje kao i ubojite napade. Bluepoint ih je vizualno unaprijedio u odnosu na original pa sada neki izgledaju odvratnije nego prije. A to je kompliment.

Neki neprijatelji sada izgledaju odvratnije nego prije. I to im je kompliment.

Jedna od glavnih zabava svih Souls igara su boss bitke. I ovdje ima nekoliko prilično izazovnih borbi, no u odnosu na Dark Souls, Bloodborne ili Sekiro, ima i dosta onih koje možete lako završiti korištenjem zaklona i beskonačnim ponavljanjem istog napada. Malo razočaravajuće, no opet jasno s obzirom da je ovo bila prva igra “serijala”, a u preradi nisu htjeli ispravljati takve “probleme” koji na kraju dana i nisu problemi ako si ih sami ne napravite.

Od ostalih poboljšanja u odnosu na original obavezno moram spomenuti mogućnost izmicanja i kotrljanja u svim smjerovima. Također, sada predmete možemo direktno poslati u skladište. Zvuči banalno, no dosta je važno s obzirom da lik može nositi određenu količinu stvari. Zadnja korisna stvar u vezi predmeta je i “tobolac” kojeg otvaramo pritiskom na touchpad te tamo možemo staviti dodatne predmete koje želimo brzo iskoristiti tijekom borbe. Nekako ne mogu ni zamisliti koliko je to bilo frustrirajuće u originalu bez ovih poboljšanja.

Među korisnim novitetima ubačeno je kotrljanje u svim smjerovima, a tu je i brzo slanje predmeta u pričuvu.

Ipak, neke stvari iz originala se nisu previše mijenjale. I dalje je tu PvP između igrača ulaženjem u tuđi svijet, zajedničko kooperativno igranje i poruke drugih igrača po podu. Sve ovo je već standard serijala, no vjerujem da su u originalu ovo bile revolucionarne mehanike.

Tendencija igrača i svijeta
Jedina zamjerka koju bih volio da su ispravili u odnosu na original jest jasnije objašnjenje World Tendency sustava. U pitanju je svojevrsni sustav karme. Ako činite dobra djela, Tendency vašeg lika će ići na bijelu stranu, a lošim akcijama Tendency ide na tamnu stranu. Svaki svijet ima svoj Tendency te vašim akcijama neprijatelji u navedenim regijama mogu postati teži za poraziti. Nažalost, ovo unutar igre nije baš previše detaljno objašnjeno te ćete većinu stvari morati saznati s brojnih wiki stranica.

Dio kojim se razvojni tim Bluepoint stvarno iskazao jest vizualna prezentacija. Demon’s Souls izgleda miljama bolje od originala. Ne samo grafički jer to je očito naspram verzije za PS3. Izgleda bolje i u estetskom, vizualnom stilu. To je pogotovo vidljivo u detaljima levela, poput guste vegetacije, jasno iscrtanog svakog komadića zida ili naprednog osvjetljenja. Također, značajno je unaprijeđena i fizika igre te se leševi protivnika ponašaju puno realnije u odnosu na original. Izmijenjena je značajno i destrukcija okoline, te sve skupa u paketu izgleda vizualno stvarno prelijepo. Od trenutno dostupnih ekskluziva za PlayStation 5, Demon’s Souls sigurno je pokazao najveći korak prema novoj generaciji.

Dobili smo i nekoliko korisnih opcija u izvođenju igre. Jedna od njih je izbor između nativne 4K rezolucije pri 30 sličica u sekundi ili dinamične 4K rezolucije koja se vrti na 60 sličica u sekundi. I jedna i druga rade bez značajnih padova ili problema. Svaka čast punoj 4K rezoluciji, ali jednom kada probate opciju s 60 sličica u sekundi sumnjam da ćete se vratiti na 30 sličica, bez obzira na oštrije teksture terena.

Svaka čast punoj 4K rezoluciji, ali jednom kada probate opciju s 60 sličica u sekundi sumnjam da ćete se vratiti natrag na 30.

Novost je i ekran za hvatanje slika/screenshota, koji nudi pomičnu kameru, filtere, izmjenu poza glavnog lika i brdo drugih fora opcija s kojima možete uhvatiti stvarno odlične slike. Navedene filtere možete čak iskoristiti i za vrijeme igranja, a posebno je zabavan invertni prikaz igre. Zamislite čitav svijet koji znate i da je isti zrcaljen. Primjera radi, prije su se vrata poslije mosta nalazila s lijeve strane, a jednom kada uključite invertni prikaz biti će s desne strane.

Ono što mi je osobno najviše falilo kao bonus u preradi jest neki dodatak priči, odnosno proširenje iste. Fanovi serijala znaju da postoji šest nadgrobnih kamena preko kojih se pristupa regijama, no da je jedan bio razbijen i zbog toga možemo posjetiti samo pet regija. Svi smo se nadali obnovi šestog kamena, no izgleda da Bluepoint nije imao dovoljno vremena ili hrabrosti uhvatiti se u koštac s ovim zadatkom. Barem za sada – možda se to promijeni u nekoj budućnosti.

Demon’s Souls jasno pokazuje odakle se rodila ljubav igrača prema ovom serijalu. Izazovan gameplay, konstantno učenje iz svojih grešaka, zabavni neprijatelji… to su samo neke od osnova koji su se kasnije prenijele u ostale igre From Softwarea. Ova prerada je odlična posveta originalu, s obzirom na to da ne mijenja samu formulu već ju obogaćuje modernim prikazom i manjim izmjenama koje poboljšavaju ugodnost igranja. Volio bih da su se malo okušali u dodavanju novog sadržaja, možda čak i “osnažili” određene bossove; no to je već sitničarenje. Konačni zaključak je da je Demon’s Souls igra zbog koje ste kupili PlayStation 5 konzolu, ako ste ju kupili za sebe. Možda je to “samo” prerada 11 godina starog naslova, ali je isto tako jedina prava next-gen igra koju u ovom trenutku ne možete igrati nigdje drugdje nego na PlayStationu 5.

Demon's Souls je vrhunski odrađen remake koji vjerno prenosi iskustvo originala u novo ruho, uz nekoliko zgodnih izmjena i dodataka. Šteta samo što nismo dobili i dodatni sadržaj u priči.

91 Naša ocjena
  • prelijepa grafika i razina detalja u svjetovima
  • poboljšanje gameplaya boljim upravljanjem itema i rolanjem lika u svim smjerovima
  • brzina učitavanja često umiranje čini podnošljivim
  • grafičke opcije, photo mode i invertni prikaz su cool dodatci
  • bossevi znatno variraju u težinama, pojedine lako riješiti ponavljanjem napada
  • World Tendency opet nije dovoljno objašnjen
  • šteta što sadržaj nije proširen šestim svijetom

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (53)

• Okramtaker

04.12.2020 - 09:42

Prvo nek mi se pokvari PS4 onda uzimam peticu i tada krece rageanje

• nemessis

@Okramtaker, 04.12.2020 - 16:46

Onda slobodno nemoj gasiti je do ne zgori

• Wolfman

04.12.2020 - 09:49

Hej, ubacili su novčiće i skrivena vrata! 😀
    No da, slažem se da je velika šteta, tj. propuštena prilika što nisu bili malo hrabriji s dodavanjem novih stvari. U nekim stvarima se išlo previše doslovno u preslikvanje originalne igre. AI neprijatelja i moveset bossova su IMHO dvije glavne stvari koje su trebali upgradeati po uzoru na kasnije igre iz serijala.
    No i u tom slučaju bi dio fanova bio nezadovoljan jer onda igra ne bi bila “vjerna originalu”.

• Venom102

04.12.2020 - 10:35

Mene osobno ovakav stil igara nimalo ne privlaci… Dosadno i monotono, jedini zabavan dio su bossovi do kojih da bi se doslo treba proci nekoliko sati ubijanja i one-shotanja identicnih neprijatelja, ali volio bih vidjeti neki buduci dio sa samo bossovima. Nesto kao shadow of the colossus bi bilo super, samo sa jos vise bossova.

• Chronosus

@Venom102, 04.12.2020 - 12:26

Je, nitko ne kuži dok ne krene ozbiljnije igrati. Meni je PS3 Demons souls bio prva Souls igra. Nakon sat i pol sam htio odustati ali me nešto kopkalo pa sam svako malo upalio da opet probam. I onda odjednom kliknulo. Sad bi ju svrstao u top 3 igre koje sam ikada igrao.
      Kad već pričaš o monotoniji… trenutno igram prvi RDR dok čekam da stigne PS5. Početak fantastičan, ali ubrzo krene monotonija. Većina misija je vozi od točke A i pucaj po protivnicima dok ne stigneš do točke B. S pola mozga i bez ikakvog izazova. Van misija jaši simo tamo po istom putu, čisto da izgbiš vrijeme. Usporedi to sa Souls igrama gdje se bojiš ući u svaku novu prostoriju jer ne znaš što će te dočekati, gdje te level design ne prestaje iznenađivati s brojnim prečacima i međusobnom povezanošću, gdje je svaki novi dio levela čudo kakvo nisi uopće očekivao….

• Venom102

@Chronosus, 04.12.2020 - 13:28

Ja sam nedavno uzeo ds3 i bio bas hypan da odigram. Ubio sam prva 3 bossa, bilo mi je zabavno do tada i onda je samo naglo dosadilo. Najvise me odbija od igre to sto kad umres moras proci odredjeni dio puta ispocetka. Kuzim zasto su to dodali ali nacin na koji je to napravljeno je monotono do bola. Svaki puta su neprijatelji identicno poslagani, identicne se stvari dogadjaju i nakon nekoliko umiranja vise ni ne ubijam, samo pretrcim do kraja. I rpg elementi.. Necu reci da su losi jer se ne kuzim bas u rpg ali mogu reci da mi se uopce ne svidjaju niti ih razumijem. Previse se treba grindati za nikakve promjene. Jedan upgrade hpa se doslovno ni ne skuzi a vremenski treba predugo da se zaradi. Borba isto bas nije po mome ukusu, vise sam ljubitelj brzih borbi kao recimo u god of waru, darksiders i slicno… Ali planiram odigrati jos koji sat pa ne znam, mozda i meni klikne a ako ne obrisati i eto hahah. A ovo sto se tice rdr-a, pa iskreno ne sjecam se da je meni bilo monotono. Volio sam igrati dalje zbog price iako se iskreno vise ni ne sjecam kako su misije izgledale. Probaj odigrati dlc undead nightmare, meni je to bilo puno zabavnije od originalne igre a ona sama mi je bila onako solidna, prosijek…

• tryon

@Chronosus, 04.12.2020 - 13:28

prva souls igra mi je bila bloodborne i nakon nje sam se natjerao preci samo GoW. Ništa više nije isto. Samo šteta što nemam toliko vremena grindati. trenutno sam na sekiru

• Chronosus

@tryon, 04.12.2020 - 15:41

@Venom… nisam igrao DS3 pa ne znam kak je konkretno u toj igri, al da, ima taj element ponavljanja no to je balansirano time što s jedne strane čim se lagano opustiš naježiš od tih istih protivnika koje si već n puta savladao, a ako samo pokušaš pretrčati u nepoznato, opet ćeš naježit. Izazov ostaje čak i kad znaš što ti se sprema.

@tryon, Bloodborne je druga soulsborne igra koju sam prešao, i koliko god bila fantastična nekako mi je i dalje Demons souls draža. Nakon toga sam krenuo igrati AC Odyssey i odustao nakon sat vremena jer mi se borba činila prebanalna nakon BB-a. 😀

• Emperor Ghaleon

04.12.2020 - 10:36

Mene samo zanima da li je ovo sa učitavanjem neko trolanje, ili stvar koju ponavljaju svi recenzenti jer su za to potplaćeni (primjerkom igre koja košta 80 eura). Jer, eto, Sony. I SSD. Nisam igrao remake, frend mi danas donosi PS5 i igru, ali sam gledao videe na YT i znam da je brže učitavanje nego u originalu, ali nije baš toliko brže. Znam jer imam PS3 i OG Demon’s i igrao sam ga prošli tjedan. Vi to tretirate kao da se original učitava sporo ko onaj promašaj zvan FFXV.
    Sramota za jedan ovakav ozbiljan portal.

• Žarko Ćurić

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 10:47

Nisam siguran što je sporno. Imaš brdo videa usporedbe na internetu. Za scenu pri ulasku na prvi svijet remake se učita za 8 sekundi, a original za 32 sekunde. U drugom primjeru, na intro levelu kada imaš razliku između 3 sekunde u remakeu i 15 sekundi u originalu. Znači pričamo o 400-500% bržem učitavanju. Brojke ne lažu. Videi su javno dostupni i svatko može vidjeti to.
      No eto, lakše je zaključiti da Sony nešto plaća, čisto da možeš gurati svoju agendu 🙂

• Emperor Ghaleon

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 11:33

32 sekunde? Hoćeš da upalim igru i snimim ti?

• Mragi

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 11:40

Cinjenica je da prvo ucitavanje svijeta traje oko 30-40 sec. Barem kod mene, a vidio sam i kod drugih(na ps3). Mislim ne znam cemu uopce ova rasprava? Hoces tvrditi da se ucita sto? Kod tebe za 25 sec?

• Emperor Ghaleon

@Mragi, 04.12.2020 - 11:49

I što ako ti pokažem video gdje se učita za 25 sekundi? Pričamo o onom loading screenu, je li tako? 25 sekundi je i dalje manje od 30. I nedaj Bože 40.
      Ajde. Što ako sad snimim video na kojem loading traje 25 sekundi? Što onda? Hoćeš li priznati da si u krivu?

• Žarko Ćurić

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 11:50

Evo primjer iz originalne igre: https://www.youtube.com/watch?v=qud5bORfz2M
      Od 30:22 do 30:54
      Ili je i ovo Sony naštimao da traje duže 😀

• Žarko Ćurić

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 11:51

Ako želiš, nađem ti ulazak u isti dio za PS5 da vidiš da traje 8 sekundi 🙂 Mogu i snimiti

• Emperor Ghaleon

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 11:58

A evo tebi MOJ video.

• Žarko Ćurić

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 12:15

A ja usput mogu nabaciti 50 playtrough videa starih par godina kojima loading traje točno traju 32 sekunde, npr. ovaj https://www.youtube.com/watch?v=spCl18yZgDE
      Sad, da li ti imaš hakiranu PS3 konzolu koja vrti igre s vanjskog SSD diska ili neku drugu foru, neću ulaziti u to. No regularnim igračima, kao što se može vidjeti na skoro svim PS3 Youtube walktrough videima, učitavanje traje 32 sekunde 🙂
      No hajde, kudos što si se barem potrudio na trolanju ovaj put 😉

• Emperor Ghaleon

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 12:17

Naravno da imam hakiranu konzolu, zato i čuješ kako konzola cvili u pozadini dok učitava disk.
      Ne isplati se s tobom raspravljati. Briši postove, nazovi me trolom, ali oboje znamo da si popušio.

• Žarko Ćurić

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 12:20

Naravno, nezgodno je protiv dokaza, pa se lakše prebaciti na priču brisanja postova i bacanja fora da je netko “popušio”. Keep going 😉

• Emperor Ghaleon

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 12:22

Pardon. YT je dokaz, a moja konzola s mojom originalnom igrom nije.
      Hvala ti na pojašnjenju.

• Žarko Ćurić

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 12:27

Pitao si za primjere, dobio si ih iznad. A ti slobodno nastavi s teorijama zavjere 🙂

• mg

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 13:15

Takve ignoriraš. Svakako za učitavanje nisu jednake texture.

• Mragi

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 12:28

Moje mišljenje išlo više prema tome da čak i ako je manje, nece biti brzine kao na ssdu. Sad je li to čak 20 sec i dalje nije 8 ili koliko vec. Jasno ovisi o hdd-u na mojem odnosno tvojem ps3 nece biti isto. Da li to treba uci u recenziju ili ne? Ako je exklusiva, po meni da, inace ne.

• Emperor Ghaleon

@Mragi, 04.12.2020 - 12:31

Ali ja to znam. Učitavanje je brže na PS5 konzoli. To nitko ne osporava. Učitavanje je brže na PS5 nego na PS3.
      Ja samo kažem da učitavanje na originalu nije dugo kao što neki govore. Uostalom, vidio si i sam ako si upalio onaj moj video i/ili igrao samu igru na PS3 konzoli.

• funky0308

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 18:56

Bas si naporan.. 25 sec ili 32sec i dalje stoji cinjenica da je to puno puno brze sto je poanta posta.. jbo te 5 sec

• Emperor Ghaleon

@funky0308, 04.12.2020 - 19:33

Ali je 12. Da si gledao video, znao bi.

• funky0308

@Emperor Ghaleon, 05.12.2020 - 10:53

Poanta je da je radi o poprilicno velikoj razlici, a konzola je tek izasla sto znaci da ce biti jos i bolje kasnije. U redu, kod tebe je nesto drugacije, shvatili smo svi ali i dalje je to pomak i to poprilican kada se uzme u obzir da se ne radi o novoj igri koja je posebno dizajnirana za nove konzole.

• DjokaBA

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 12:28

Ma iskuliraj lika. A ovo sto je darijoman rekao jeste ustvari sustina. Sad bi trebalo za svaku igru da bude plus, zato sto se brzo ucitava. To su tehnicke karakteristike novih konzola.. Lepo rece, sto nisu ranije dobijali pluseve ako se na PC-u pokrece na SSD-u i brze ucitava nego na konzolama. 😀

• Mragi

@DjokaBA, 04.12.2020 - 12:40

Mislim da je zoran u ovom slučaju htio naglasiti da je ova verzija ima brze ucitavanje od prethodne(sto je samo po sebi neupitno), ali da. Ne vidim ćemu se proteze toliko ova tematika. Kao da je toliko bitno ionako.

@Mragi, 04.12.2020 - 17:11

Kakav Zoran?Nije ti ovo Zoran ili se ja varam…

• Emperor Ghaleon

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 15:41

Evo samo da sebe citiram. Upalio sam konzolu, snimio gameplay, uploadao video koji u ovom trenutku ima 48 pregleda i nijedan komentar, osim onog da igru pokrećem sa eksternog diska. Jer, eto, loading mi je 12 a ne 30 sekundi.
      S druge strane, lik koji tvrdi da su mu učitavanja trajala i po minutu u Souls igrama, ima 14 lajkova na svoj trolerski post. Najradije bih se našao s njim, demonstrirao i odma mu pljunuo u facu, ali onda bih se spustio na njegov nivo.
      Ovo je još samo jedan dokaz da velik broj vas nikad nije igrao original. Hvala.

• Žarko Ćurić

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 15:48

Našao sa njim. Pljucnuo u facu. Smiri se kompa, loše ti je ovoliko se uzrujavati oko komentara 🙂

• Emperor Ghaleon

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 15:52

*50 kn je dodano na vaš PSN account*

• Žarko Ćurić

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 15:57

Naravno, opet vraćanje na istu foru, classy. Samo pazi, stavi svoju aluminijsku foliju da te ne pronađe Sony 😀

• Emperor Ghaleon

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 16:03

Čekaj da ispečem kolač prvo.

• PppPP

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 17:54

Zamisli ti njega “ali onda bi se spustio na tvoj nivo” 😂😂😂😂??????? Što će vam ovakvi na portalu?

• personauser

@Emperor Ghaleon, 05.12.2020 - 09:01

Od 3:41 do 4:15

Loading time Demon’s Souls na PS3 je 31s, a dok je na PS5 9s

Demon’s Souls Remake PS5 vs PS3: A Massive Multi-Generational Leap In Graphics, Loading Times & More

• darijoman

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 12:19

Po meni takve stvari ne bi uopće trebale ulaziti u sastavni dio recenzije neke igre jer su to tehničke ili hardverske sposobnosti nove konzole. To je isto da smo prije dolaska nove ere konzola davali dodatni plus igrama koje su se igrale na PC-u zbog SSD-a

• Žarko Ćurić

@darijoman, 04.12.2020 - 12:23

Tehnikalije su oduvijek sastavni dio svake HCL recenzije, a brzina učitavanja sigurno može doprinjeti boljem ili lošijem iskustvu igranja.

• darijoman

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 14:01

Znam ali ovo je čisto stvar hardvera. Druga je stvar kad je igra tehnički u banani

• Žarko Ćurić

@darijoman, 04.12.2020 - 14:07

Jači hardware će pomoći sigurno da se i igra bolje izvodi (veća rezolucija, bolji FPS, bolje osvjetljenje), no svejedno ćemo se uvijek osvrnuti u vezi toga u recenziji. To je tehnikalija, koliko je dobro igra optimizirana za hardware na kojem radi te koliko pomiče granice.
      Vjerujem da brzina učitavanja Demon’s Soulsa nije samo radi bržeg SSD-a (koji je sigurno pridonio tome), nego i raznim optimizacijama. Jednom kada postane standard, ovo sigurno neće se spominjati, nego očekivati od igre. No u samom startu, pomake naprijed uvijek treba pohvaliti.

• PppPP

@Žarko Ćurić, 04.12.2020 - 17:59

Ovdje se ipak slažem sa darijom, to je više za recenziju same konzole, jer teško je znat koliko su oni tu “optimizirali”, a koliko je to jednostavno zbog ssd-a

• mg

@darijoman, 04.12.2020 - 13:47

Zaťo što za PC imaš na stotine verzija HDD/SSD, za nove konzole samo “jednu” verziju:)

• darkness666

@Emperor Ghaleon, 04.12.2020 - 11:02

Emperor samo da ti pojasnim..spajanje na servere nekad traje duze kod mene ali kad umres od smrti do spawnjana traje maksimum 5 sekundi..

• Samson

04.12.2020 - 11:00

Mislio sam demons Souls zaobići jer imam još debeli PS3, koji radi i orginalnu igru( koju sam prešao više puta), ali ipak gledajući recenzije isplati se vratit ponovo u Boletariju. Iskreno najdraža u Souls serijalu, valjda nostalgija ili nešto baš novo što sam probao tada. Samo jedan problem kako nabaviti ps5…?

• Strange Man

04.12.2020 - 15:20

Odlično napisana recenzija. Igra mi izgleda “moram je odigrat”, samo nemam još PS5 😉.

• MightyAloy

04.12.2020 - 15:24

Jedva čekam igrati ovo remek djelo, a do tad ću se zadovoljiti Dark Souls Trilogijom koju sam nedavno nabavio za PS4.

04.12.2020 - 17:15

Bravo za recenziju, top shit je….igra izgleda fenomenalno!

• lepiakadodo

04.12.2020 - 20:38

Igra je super, ALI glup tendency sustav koji ne daje barem nekakvu brojcanu oznaku. Trebam doc do pbwt i mislio sam da sam dosao, kad ono u Stonefang Mines, Scirvir nije black phantom. I onda ajde, ubim se, eno njega kao black phantoma, i u borbi frajer padne i pogine. Oznaka pure white character tendency postane ista kao i ove di sam ubio druge black phantome, kad ono na kraju ne dobim allys ring. Naso na redditu da se ne racuna kill ak se ovaj sam ubio. Ma pusi jaje….

• Emperor Ghaleon

@lepiakadodo, 04.12.2020 - 21:10

Isto tako može biti i bug, tj možda moraš ubiti nekog od njih opet. Ja kad sam igrao OG bio sam pure white (znam jer nisam ubio nijednog NPCa, čak niti onog kinga na 1-1 mapi) i character ikona je svijetlila. Nema prstena. Startam NG+ i odem na 4-1, poginem par puta namjerno jer black phantom je na samom početku te mape, ubijem ga, odem do Monumentala i dobijem prsten.
      Trči kod njega svako malo. Uostalom, nije problem ubijati ih na NG+ jer 1-1 i 4-1 mape imaju black phantome na samom početku. Naravno, ako ti je WT pure black.

• lepiakadodo

@Emperor Ghaleon, 05.12.2020 - 08:02

Hvala. To mi je i frend jucer reko da se njemu desilo i NG+ samo je ubio blacka koji mu je falio i dobio je prsten. Da na 1-1 i 4-1 (miranda i makoto guy) su odmah na pocetku. Al njih sam lijepo sredio. Al Scirvir, e taj je zajeban. Dobro, u NG2 sam pa eto sad cu.

Lik sa zenskim glasom hahaha… jooooj….
      Ja sam napravio nekakvu kopiju Sean Beana tj Ned Starka…. pa eto kad mu je sudbina da umire u svakom filmu, ja ga vise manje drzim na zivotu u igri

• Emperor Ghaleon

@lepiakadodo, 07.12.2020 - 12:18

Evo ti, kolega, lagani update. Nisam prije mogao odgovoriti jer me benao netko kome se igra učitava minutu.
      U prvom sam prelasku ubio svih 5 “named” black phantoms, CT je bio PW. To je bilo odmah nakon one animacije (znaš koje) prije finalne borbe. Odem do Monumentala, razgovaram s njim, nema prstena. Stalno ponavlja nešto za Maiden in Black.
      Ubijem zadnjeg bossa u igri. Startam NG+ i riješim 1-1 mapu (Phalanx). Vratim se u Nexus, razgovaram s Maiden, pošalje me do Monumentala. Nakon informativnog razgovora s njim i odabira YES, ja opet razgovaram s njim i daje mi prsten. Očito je do igre, a ne tvog lika.
      Inače, fale mi još samo 3 trofeja do platine. Sve magije, miracles, i “onaj” ending. Nije loše, ali i brzo. Nemam ni 20h igre, a to uključuje i “invazije”. Nisam znao da se lv može izgubiti igrajuči online, to je malo teže sranje. Sa 101 sam pao na 97.

• Emperor Ghaleon

@lepiakadodo, 04.12.2020 - 22:31

Zaboravio sam ti spomenuti, WT se u originalnom Demon’s prenosio u NG+, valjda je i ovdje tako. Ako nisi ubio nijednog NPCa trebao bi taj prsten dobiti vrlo brzo.