EA Sports UFC 2

UDRI JAČE MANIJAČE

Znamo koji se dvojac neće veseliti naslovnici novog UFC naslova, a ironično je što ju upravo njihova lica i tjelesa krase. Brbljavi Irac Conor McGregor i američka ljubimica Ronda Rousey koja također nije strankinja kontroverznim ispadima prije mečeva, bivši su UFC prvaci koji su svoje titule izgubili u razdoblju od objave naslovnice igre i njena izlaska.

To samo pokazuje koliko je sport nepredvidljiv, a EA ne staje s tom filozofijom samo na naslovnici. EA Sports UFC 2 na trenutke nudi najvjerniji prikaz duha sporta i ostavlja dojam da se zaista bilo što može dogoditi. Neke pobjede donese dobra taktika, neke trenutak sreće, pa svaki meč vrlo brzo budi kompetitivne strasti i emocije.

Sve je to očito izgrađeno na lekcijama naučenima iz prvog EA-ovog UFC-a koji sam po sebi nije bio izvanredna igra, ali je nedvojbeno poslužio kao dobar temelj. Štoviše, pomalo iznenađujuće za velikog developera, većina kritika i želja igrača je adresirana i donekle popravljena. To se najviše osjeti na količini sadržaja kojim je dvojka podebljana.

Klasično EA-ovski trom izbornik (op.au. iako mora se priznati, možda najgori u zadnjih par godina) od samog početka vam nudi zadovoljavajuću šačicu modeova i opcija. Podijeljeni su u offline i online cjeline, a nisu samo natrpani glupostima, već se tu da nanjušiti i poneka originalna ideja. Offline primjerice imamo uz klasičnu karijeru i Fight Now, KO Mode i izvrstan custom event creator, dok online imamo mečeve uživo, online prvenstva i Ultimate Team.

Ukratko, KO mode se svodi na borbu bez partera, čisto šaketanje do smrti i ima smisla otprilike koliko i nogomet bez dodavanja. Live Eventovi nisu bili dostupni dok sam recenzirao igru, ali su svojevrsno in-game klađenje i praćenje pravih mečeva – zanimljivo, ali nema razloga zašto biste to radili kroz igru. Prave zvijezde večeri su Custom eventovi i Ultimate Team, potpuno očekivano za EA Sports igru.

KO mode se svodi na borbu bez partera, čisto šaketanje do smrti i ima smisla otprilike koliko i nogomet bez dodavanja

Custom eventovi su me iznenadili svojom dubinom i mogućnostima. Možete sastaviti svoju idealnu UFC večer, skroz do izbora redoslijeda, arena, sudaca i boje hlačica, apsolutno svega. Nije previše maštovit, ali je jako koristan i zabavan, proveo sam dosta vremena zabavljajući se s raznim kombinacijama.

S druge strane, Ultimate Team je klasična UT afera – napravite do pet boraca, skupljate kartice koje u ovom slučaju prezentiraju poteze ili statse i onda ih primjenjujete na svoje borce i tako ih pojačavate. Njima se zatim možete natjecati u pojedinačnim mečevima online ili pak u prvenstvu s ciljem da dođete do pojasa prvaka. Ponovno, sve kroz klasičan sustav već poznat igračima FIFA igara po kojem morate skupiti određen broj bodova u određenom broju mečeva kako biste opstali u diviziji ili napredovali u višu. Jednostavnost i poznatost svega mi nije odvalila vilicu, ali cijenim taj dodatak jer će održati online zajednicu aktivnom i svježom.

Online mečevi koje sam isprobao tekli su prilično glatko, barem dok mi neki bolji igrač ne bi neizbježno poizbijao sve zube. No, šoru na stranu, nisam imao problema sa serverima i konekcijom. Možda je EA napokon naučio nešto nakon nebrojenih problema s FIFA serverima, a možda jednostavno UFC igra manje igrača. Mrežno je igranje, mora se reći, uzbudljivije od igranja protiv umjetne inteligencije i osim multiplayera iz kauča je najzabavniji način borbe.

Online pati od određenih igrinih nesavršenosti, ali niti upola koliko i borba s računalnim protivnicima. Dvojka nije samo preskočila jedinicu sadržajem, već je i borba dorađenija, jednostavnija, uravnoteženija i sveukupno bolja. Borba na nogama je vrlo lako najbolja UFC borba koju sam do sada isprobao, nepredvidljiva i atraktivna, a kada se stvari zakuhaju i klinč odvede borce u parter, ovo je prva igra u kojoj sam instinktivno znao što radim.

No, to nije nužno dobra stvar. Smisleniji i precizniji sustav partera s korisnim indikatorima možda je ispravio konfuziju koja je oduvijek pratila UFC naslove, ali svaki će poznavatelj sporta prepoznati da tu nešto smrdi, a nitko nije od uzbuđenja okinuo. Potencijalno najveća borba godine, ona između Nate Diaza i Conora McGregora završila je polugom, točnije davljenjem. Kroz moje skoro dvije pune karijere, preko dvadeset offline mečeva i nešto manje online mečeva niti jedan meč nije završio polugom.

Kroz moje skoro dvije pune karijere, preko dvadeset offline mečeva i nešto manje online mečeva, niti jedan meč nije završio polugom.

Borba u parteru se svodi na biranje strane analogom i reakciju protivnika koji se brani na isti način. U većini slučajeva, onaj koji je krenuo prvi, što najčešće bude onaj koji se brani jer je jednostavnije, pobjedi taj dvoboj. Umjesto da napokon precizne i jasne kontrole dovedu do realne borbe, samo su omogućile lakše izmotavanje iz neugodnih situacija. A to je šteta, jer EA Sports UFC 2 stvarno izgleda i ponaša se vjerno sve do same završnice.

Od toga najviše pati AI koji će često s borcima poput Ronde forsirati parter, a vi ćete se neprestano migoljiti van iz toga. To ne uništava meč u potpunosti, zbog dobre borbe na nogama iznenađujuće su velike šanse da nećete dominirati protivnike svaki put kada se ustanete i na kraju će oni često pobijediti odlukom sudaca, jer ste praktički pola meča proveli na podu braneći se od njihovih poteza. Ali odat ću vam tajnu kako sam pokazao Holly, Jonesu i ekipi tko je šef u karijeri. Srušite vi njih na pod i umjesto poluge samo ih tucite po licu, dajem sudcu deset sekundi prije nego prekine meč.

Moja najveća kritika je ipak rezervirana za prezentaciju. Ne grafički, što se grafike tiče ne moram previše objašnjavati da je ovo najdetaljnija i najljepša sportska igra ikada, to je činjenica. Ali komentatori su potpuno rasulo. Većinu vremena očito lažu svojim komentarima, komentiraju stvari koje se uopće ne događaju na ekranu i potpuno krivo analiziraju meč. Pogotovo na pregledu rundi ili cijelog meča na kraju kada ih imate vremena pomno slušati. Igra će prikazati loše izrezani snimak vašeg borca kako udara njihovog nogom u glavu, a oni će reći da ste na toj snimci primili tešku šaku u sljepoočnicu. Jako sam razočaran komentatorima, analizama i prezentacijom izvan ringa, iskreno ne znam kako je EA uspio to zabrljati u svojoj igri.

Komentatori većinu vremena očito lažu svojim komentarima, komentiraju stvari koje se uopće ne događaju na ekranu i potpuno krivo analiziraju meč.

No recimo da ih nećete slušati, recimo da ćete igrati s prijateljima i vrijeđati jedan drugoga ili igrati online i vrijeđati protivnika ili pak igrati protiv AI i opet zanemariti manire, ali najbitnije – zabavljat ćete se. UFC 2 je trenutno kralj oktogona i tu svoju titulu zaslužuje. Konkurencija bi sigurno dobro došla, UFC Undisputed 3 je za mene i dalje najbolja UFC igra svih vremena, ali na ovoj generaciji, četiri godine nakon kraja Undisputed serijala, ovo je najbolje što možete dobiti. U nadi da će nas EA ponovno slušati: stabilizirajte izbornike, začinite parter, nastavite s dodavanjem modeova i izdajte pobogu više igru i za PC.

Označeno sa:

Bez obzira na zajamčenu krunu, EA je osjetno poboljšao nastavak popunivši ga trajnim sadržajem, zanimljivijom i preciznijom borbom i postavio si ljestvicu jako visoko za iduću igru.

82 Naša ocjena