HCL.HR

Recenzija

Elden Ring: Nightreign

FRIEND REQUIRED AHEAD

David Šesto

Padanje s neba? Zona koja se polako sužava? Vremensko ograničenje? Izgleda da je Fortnite ovih dana toliko popularan da su ga stavili i u Elden Ring. Šalu na stranu, Elden Ring: Nightreign je doista neobičan mix soulslike formule s elementima roguelite igara. Inače obožavam FromSoftware igre te od 2012. svojevoljno škodim svom krvnom tlaku igrajući njihove naslove. Tako da sam s punim pouzdanjem ušao u promjenjivo tlo Limvelda, ali izašao sam razočaran u nekoliko ključnih stvari.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
40€ PC Ustupio izdavač

John Elden Ring i John Dark Souls uđu u birtiju i pričaju o svojim najboljim bitkama. To je, ukratko rečeno, priča u Nightreignu. Pojavljuju se tu likovi i neprijatelji iz Dark Souls trilogije te igra ima zanimljiv miks neprijatelja iz Elden Ringa. Kad bi Nightreign bio glazbeni album, zvao bi se “From Software: Najveći hitovi”. Ovo nije nastavak Elden Ringa te je igra jedva povezana s događajima u glavnoj priči. Naravno, priča je ekstremno kriptična te ju vjerojatno nećete samostalno razumjeti, s tim da to ovdje zaista nije bitno. Ako ništa, barem igrivi likovi, tj. klase, ipak imaju dramatične i intrigantne priče, ako ih odlučite istražiti.

Ti igrivi likovi su definitivno najbolji dio igre. Svih osam likova ima drastično drugačiji stil igranja, stoga nemojte očekivati da će vam svaki od njih odgovarati. Neki likovi su aktivniji, a neki više u ulozi podrške, tako da ćete vjerojatno naći nekoga tko vam super leži. Meni su osobni favoriti bili Wylder: borac s kukom za hvatanje, Guardian: ptica s velikim štitom, te Ironeye s kojim sam se osjećao doslovno kao Legolas iz Gospodara prstenova.

Neki likovi su aktivniji, a neki više u ulozi podrške, tako da ćete vjerojatno naći nekoga tko vam super leži.

Određeni likovi imaju posebne mehanike koje potpuno mijenjaju način igranja. Svaki lik je efektivan s određenom vrstom oružja, a vještine im možete podešavati pomoću relic sustava, gdje izaberete tri predmeta koji će vam pomoći u ekspediciji. No, uglavnom ćete dobivati jako slabe predmete ili nešto ultra specifično, poput više zdravlja ako imate tri mala štita na sebi. Ovo nije šala, to je stvaran relic. Nadam se da će FromSoftware identificirati najbolje mehanike borbe iz Nightreigna, jer bi bio pravi spektakl vidjeti ih u punokrvnom akcijskom RPG-u.

FromSoftware igre već duže vrijeme imaju blago komplicirani sustav kooperativnog igranja, gdje igrači pozivaju prijatelje u svoj svijet, a ako netko umre ili ako pobijedite boss neprijatelja, morate ih ponovno zvati. U Nightreignu je, nasreću, stvar puno jednostavnija. Prije samog ulaska u Limveld, vi i vaši suborci zajedno odaberete likove i zatim zajedno uđete u svijet, umjesto da jedan igrač bude nositelj igre. Ako vam zdravlje padne na nulu, vaši prijatelji će vas morati napadati dok ste na podu da vas ožive. Zvuči pomalo smiješno, ali ovaj sustav zapravo jako dobro funkcionira.

Ako vam zdravlje padne na nulu, vaši prijatelji će vas morati napadati dok ste na podu da vas ožive.

Što više umirete, to će više štete biti potrebno da vas oživi. Neki likovi čak i imaju posebne vještine koje oživljavaju suborce, tako da ćete ih trebati taktički iskoristiti da ostanete u borbi. Također, ako nađete neki predmet koji vam ne treba, možete ga dati prijatelju da svi budete jači. Neprijatelji ne skaliraju s brojem igrača. Ako jedan od igrača mora otići ili razbije računalo u ispadu gnjeva, bit ćete u vrlo nepovoljnom položaju, a igrači ne mogu ući u ekspedicije koje su već počele.

Ekspedicije su strukturirane slično kao battle royale igre. Sletite u zonu koja se sužava, a kada se krug suzi borite se protiv velikog neprijatelja. Ako ga pobijedite, proces se ponovi, i ako opet uspijete, borite se protiv Nightlorda, još većeg, glavnog boss neprijatelja. Sveukupno je osam Nightlordova, a svaki ima slabost na određeni element. Ako želite pobijediti, ključno je da iskoristite tu slabost i da vaš tim ima raznoliku kompoziciju.

Ekspedicije su strukturirane slično kao battle royale igre.

Kad naposlijetku pobijedite glavnog protivnika, dobijete nekoliko nasumičnih relica i poseban relic koji vam daje nova poboljšanja za likove, ovisno o tome kojeg ste Nightlorda pobijedili. No, po završetku gubite sve predmete koje ste pokupili tijekom ekspedicije. Više-manje uvijek počinjete svaku ekspediciju od nule.

Kada pobijedite sve Nightlordove, uglavnom ste vidjeli sve što Nightreign trenutno nudi. Možete istražiti priče likova i otključati par novih izgleda, no to je to. Zasad nema nekakvog endgame sadržaja ili sustava progresije koji bi dugoročno zabavljao ljude. To ne bi bila velika zamjerka da igra ima bolji sustav randomizacije, ali ćete vrlo brzo dobiti osjećaj kao da igrate istu misiju s istim neprijateljima i nagradama, pa cijela stvar brzo gubi čar.

Nažalost, već nakon desetak sati sam iskusio snažan osjećaj repeticije. Nema dovoljno raznolikosti te je svaka ekspedicija vrlo slična. Teren je isti, a jedino se lokacije mijenjaju. Jedna četvrtina mape se može kompletno razlikovati, no ostatak će biti nepromijenjen. U većini slučajeva samo ćete trčati od bossa do bossa i sakupljati predmete dok vas ne uhvati zona.

Nažalost, već nakon desetak sati sam iskusio snažan osjećaj repeticije.

A ta zona će vas uhvatiti, nema sumnje oko toga. Tempo igre je munjevito brz. Ne možete stati i diviti se okolišu jer to znači da ne napredujete i ostatak ekspedicije će vam biti teži. Cijelo vrijeme imao sam osjećaj da radim nekakav speedrun. Nekim ljudima će se to svidjeti i ne mogu reći da ovaj tempo ne paše igri. Meni se ipak nije svidio, a vjerujem da će istog dojma biti i oni koji soulslike igrama pristupaju polako i metodički.

E sad, možda ste čuli kontroverzu o solo i duo modu. Ako igrate sami, igra će vam biti puno, puno teža nego utroje, a udvoje ne možete uopće igrati. FromSoftware je obećao mod za dva igrača u nekom od budućih ažuriranja, uz izgovor da su to praktički zaboravili ubaciti, što je ludo. Solo mod je već dobio ažuriranje kako bi igračima bilo malo lakše, no igra je i dalje balansirana za tri lika. Nije baš zabavno sam se boriti protiv tri konjanika koji započinju napade izvan vašeg vidokruga.

Kako stvari trenutno stoje, potrebno je jedno dubinsko balansiranje za solo mod.

Broj neprijatelja i vremensko ograničenje u Nightreignu jednostavno nisu prilagođeni solo igračima. Čak i kada se borite protiv jednog neprijatelja, njihova agresivnost nije smanjena. Ako igrate u troje, neprijatelj ima tri mete, što znači da ćete imati više prilika za siguran napad i liječenje. Samo jedan lik, Revenant, može prizvati suborce da odvrate pažnju tijekom borbe, ali će ostalima biti znatno teže samima. U prosjeku će vam duže trebati da ubijete protivnike, što znači da će vas vremensko ograničenje još teže zakačiti, što dodatno znači da ćete biti slabiji protiv finalnog Nightlorda. Kako stvari trenutno stoje, potrebno je jedno dubinsko balansiranje za solo mod, jer se u ovakvom stanju jednostavno ne isplati igrati.

Nažalost, ne mogu reći da sve magično funkcionira onda kad imate tri igrača. Tada na vidjelo često dolazi problem komunikacije u igri. Helldivers 2 ima i tekstualnu i glasovnu komunikaciju između igrača, no uglavnom to ne koristim jer je sustav “pinganja” u igri jako razrađen. Možete zamoliti nekoga da vam da metke, zahvaliti se, odgovoriti nekome s da ili ne, itd. Nightreign nema ni glasovnu, niti tekstualnu komunikaciju, a jedino što možete jest označiti jedno mjesto na mapi ili vlastitu lokaciju. Ovo nije idealno, jer ako igrate s nepoznatim igračima, komunikacija vam je gotovo nepostojeća, a samim time su vam i manje šanse da ćete igranjem nešto ostvariti.

Nightreign nema ni glasovnu, niti tekstualnu komunikaciju, a jedino što možete jest označiti jedno mjesto na mapi ili vlastitu lokaciju.

Uglavnom sam nailazio na dva tipa igrača – ljude koji nisu znali što rade ili apsolutne majstore igre pokraj kojih se osjećaš kao da si ona prva grupa. Naravno da se ne možete previše oslanjati na nasumični matchmaking. Opcije su vam onda traženje odgovarajuće ekipe preko Discord servera ili nagovaranje prijatelja da kupe igru. Iskreno, sramotno je da multiplayer igra u 2025. godini nema ovakve osnovne značajke, a kamoli naprednije stvari poput cross-playa. Idealno Nightreign iskustvo je ako igrate s dva prijatelja koji su jako zainteresirani i dobri u FromSoftware igrama. Ovako, igranje u troje je itekako zabavno i kaotično iskustvo. Da nisam imao pravu ekipu, vjerojatno bih slomio dvije ili tri tipkovnice prije završetka igre.

Vizualno je Nightreign miješano iskustvo. Umjetnički stil i dizajn svijeta su fantastični kao i do sada, no Elden Ring nije bio previše grafički impresivan kada je izašao, prije nešto više od tri godine, a Nightreign nije dobio nikakva značajna poboljšanja u tom pogledu. Originalni Elden Ring bio je lansiran s nekim gadnim tehničkim problemima, od kojih su neki i dan danas prisutni u igri, a isti je slučaj i ovdje. Susreo sam se s neobjašnjivim trzajima tijekom normalnog igranja, a jedan boss neprijatelj nam je stvarao zamrzavanja svojim napadima. Igra mi je dvaput kompletno zamrznula PC, tako da ga nisam uopće normalno mogao ugasiti. Osim toga, igra je i dalje zaključana na 60 fps-a i grafičke opcije PC verzije su vrlo bazične.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Nightreign bih jedino mogao preporučiti ako imate dva prijatelja koji imaju igru ili su je spremni kupiti. Kada je to slučaj, igra je zaista posebno iskustvo i shvaćate zašto je napravljena. No, za sve drugo ovo je loše iskustvo. Solo mod je i dalje nebalansiran, duo mod ne postoji, a igranje s nasumičnim igračima nije idealno zbog manjka opcija za komunikaciju. Iako je to lakše progutati uz cijenu od 40€, savjetovao bih vam da ipak pričekajte rasprodaju, jer će to tada igra dobiti nekoliko ažuriranja i nadajmo se da će tehničko stanje biti bolje.

Međutim, kako to kod nas ide – recenziramo proizvod u trenutku igranja, a ne njegov potencijal koji bi mogao ostvariti za godinu-dvije. Volim kada studiji eksperimentiraju s novim formatima i značajkama, a FromSoftware je prilično dobar s time. Ali, kada je multiplayer igra lansirana s kritičnim nedostacima, treba preispitati koji je zapravo glavni cilj ove igre. Dobra zabava ili brza zarada? Elden Ring: Nightreign trenutno više izgleda kao proizvod za prodaju nego iskustvo kojemu je stvarno stalo do igrača.

Izvrstan gameplay i likovi u Nightreignu nisu dovoljni da se ignoriraju očiti problemi kada su u pitanju komunikacija igrača, tehničko stanje igre te izostanak duo moda. S ovim temeljnim problemima dobiva se dojam da je igra nedovršena.

64 Naša ocjena
  • sjajan umjetnički stil
  • izvrstan dizajn likova
  • zabavna akcija
  • fantastični boss neprijatelji
  • česti osjećaj repetitivnosti
  • loše tehničko stanje
  • manjak opcija za komunikaciju
  • nedostatak duo moda, traljavost solo moda

David Šesto

Obožavatelj svih vrsta narativnih igara. Najzanimljiviji su mu realistični SF svjetovi ili čudne alternativne prošlosti. Ne shvaća se preozbiljno.

Komentari (15)

  • Nightyx

    05.06.2025 - 21:35

    držte se singleplayera!

  • Kikindo

    05.06.2025 - 21:37

    Odlična recenzija i realna ocjena.

  • -W-

    05.06.2025 - 21:47

    Sukladno recenzijama okolo..bar tih nekoliko koje sam pregledao 👍

  • darijoman

    05.06.2025 - 22:08

    Ovo je daleko najlošije ocijenjena Fromova igra. Inače kupe sve 90+ ocijene, a sa ovom su dosta nisko pali. Da su ubacili uz ovo i PvP vjerojatno bi situacija bila puno bolja

    • Kikindo

      @darijoman, 05.06.2025 - 22:13

      Mislim da im ni to ne bi pomoglo jer jednostavno nisu previše truda uložili u ovo. Dosta je ofrlje napravljeno očito…

    • darijoman

      @Kikindo, 05.06.2025 - 22:21

      Nisam probao igru pa ne mogu konkretno nešto reći kako su to napravili i kako sve to funkcionira u praksi, samo znam da je PvP u soulsima dosta popularan, pa zato kažem da bi možda ako ništa bilo zanimljivije

    • David Šesto

      @darijoman, 05.06.2025 - 22:29

      Popularan je PvP, ali mislim da većina ljudi igra Souls igre jer su i sjajno singleplayer iskustvo. Elden Ring možeš kompletno sam završit, bez tuđe pomoći ili intervencije neprijateljskog igrača. Vidjet ćemo kako će Duskbloodsi proći ali ako ne obrate pažnju na tehnikalije, vjerojatno će i to pobrat lošije ocjene.

    • darijoman

      @David Šesto, 05.06.2025 - 22:56

      Naravno, prioritet je singleplayer iskustvo, iako je kod soulsa uvijek ta online komponenta bila sastavnica njihovog cijelokupnog doživljaja, pogotovo kod Dark Souls serijala gdje ti je uvijek prijetila invazija. Elden Ring je to malo ublažio pa se ne događa ako si solo osim NPC invadera

  • departed1983

    06.06.2025 - 00:03

    Nerealno niska ocjena.. i to po vasim standardima. Kada date nekoj igri ovakvu ocjenu to je neigrivo smece, a ova igra se itekako igra. Ima nedostataka, daleko od toga da je blizu savrsenstva, ali veci problem je neinformisanost ljudi i njihova ocekivanja nego sama igra.

    • Agent

      @departed1983, 06.06.2025 - 00:15

      Neigrivo je ispod 50

    • Samson

      @departed1983, 06.06.2025 - 12:45

      Ajmo bit realni, ako ti se igra igra, i imaš ekipu slobodno igraj igru. Šta se opterećujes što je netko dao nizu ocjenu, ako ti uživaš u njoj. Ja se slažem sa ocjenom jer je realno u ovakvom igra stanju , i u budućnosti nadam se da će se igra popraviti, ali mp igra bez osnovnih metoda komunikacije među igračima u 2025 je kriminalna

  • VitMeR

    06.06.2025 - 11:29

    Odlična recenzija, ja kao fromsoftware fan ovo definitivno preskačem. Fromsoftware uvijek eksperimentira u jednoj igri i ono što nauče popravljaju u sljedećoj, tako da ćemo vidit kakav je duskbloods na koji će veći fokus bit na pvp. Mislim da možemo očekivati u sljedećoj singleplayer igri odličan pvp i coop jer je to sigurno jedan od glavnih razloga zašto postoje ove 2 mp igre

  • SanKa

    06.06.2025 - 13:05

    nadam se da vise nece ovakve igre radit…elden ring je remek djelo, ali za ovo imam 0 interesa.

  • vragec25cro

    06.06.2025 - 15:08

    Elden ring završio tri puta s banditom i jedino mi razocarenje bilo kaj je zadnji bos lakši od Malenia jer nju sam uspio ubiti samo jednom i to tek u trecem prelasku.Ponadao sam se kad sam vidio da najavljeni novi eledn ring ali cim vidio da je obavezni co op odustao od igre

  • Mixa

    06.06.2025 - 21:04

    Ala ste srozali ocenu!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?