Everspace 2

SVEMIRSKO PUCANJE I SKUPLJANJE

Prvi Everspace prije šest godina pokazao nam je kako tržištu nedostaje zabavnih svemirskih naslova. Doduše, nisu svi igrači bili sretni što je ta igra bila dizajnirana oko roguelike mehanika. Everspace je bez obzira na to ostvario komercijalni uspjeh, ali je razvojni studio nakon čitanja hrpe komentara promijenio dizajn igre za očekivani nastavak.

Tako je u fokus došla akcija koja rezultira šarolikom opremom za pokupiti nakon što protivnički brodovi eksplodiraju od naših lasera, metaka, raketa i ostaloga. Odluka je to koja se pokazala pametnim odabirom jer rješavanje misija uz sporedne zadatke i istraživanje čine zabavnu petlju gameplaya.

49,99€ PC Ustupio izdavač

Svemirskih piloti koji se odluče uskočiti u nastavak bez igranja prethodnog dijela neće trebati puno vremena za pohvatati što se je dogodilo u prvoj igri. Uvodne misije taj posao odrađuju sasvim solidno i kad se smjestimo u ulogu Adama Roslina krećemo u novu avanturu koja slijedi pristojnu, ali isto tako i pomalo predvidljivu radnju. Vidi se kako su u razvojnom studiju htjeli izgraditi zanimljiv svemir kroz različite likove koje ćemo upoznati, ali su ih iz nekog razloga gurnuli previše u stranu.

Nakon početnog upoznavanja, sporedni likovi rijetko se kad više javljaju kroz tijekom naših putovanja. Kao da su obavili svoj posao do iduće situacije koja je važna za cjelokupnu radnju. Sasvim je razumljivo kako se Everspace 2 neće igrati zbog same priče, ali je opet vidljiv trud koji je uložen u sve to samo da bi Adam na kraju imao previše vremena na ekranu. Bez obzira na to što je on glavni lik, potencijal njegovih prijatelja ostao je previše neiskorišten u inače zanimljivom svemiru.

Everspace 2 nema klasične stvari kakve inače očekujemo u svemirskim avanturama fokusiranim na akciju. Primjerice, nema frakcija kojima se može doći na dobru ili lošu stranu. Rudarenje postoji, ali služi primarno za stvaranje opreme. Trgovanje svemirskim potrepštinama također je prisutno, no isto tako i potpuno opcionalno. Uostalom, puno je zabavnije uništavati protivnike radi prodaje opreme koja nam ne treba nego kupovati stvari u jednom sustavu samo da bi ih se prodavalo u drugom.

To je ono po čemu se ovaj naslov razlikuje od svemirskih konkurenata. Karte su bačene na zabavnu akciju uz istraživanje različitih lokacija. Lokacije se mogu istraživati da biste pronašli sanduk s opremom, a za to obično treba riješiti neku prostornu zagonetku koja se kvalitetno uklapa u gameplay skupljanja bolje opreme za brod. To obično uključuje pronalazak baterija i njihovo stavljanje u generator te slične varijacije. Postoje i situacije u kojima se mora pucati i tražiti pravilan redoslijed tipki, a ponekad se traži brzo i precizno manevriranje brodom jer treba predmet prebaciti na drugu lokaciju.

Kad se već spominje upravljanje brodom, arkadno je kontroliranje i jedini način kontroliranja. Nema ovdje nekakve realne fizike i sličnih elemenata, što i odgovara igri šarene akcije. Everspace 2 ima nekoliko vrsta brodova koji se razlikuju po očekivanim karakteristikama. Brodovi sa slabijim štitovima i manjom količinom oružja nadoknađuju svoje nedostatke brzinom.

Ekipa koja voli kontrolirati sporiju platformu za uništavanje također će doći na svoje. Postoje i brodovi koji spadaju u kategoriju između, no svi dijele energiju potrebnu za napucavanje. Iako se oružja ne mogu pregrijati, kad potroše energiju mora se čekati na punjenje prije nego se može opet zapucati.

Taj segment prilagodbe prema vlastitom stilu igranja odrađen je poprilično kvalitetno zahvaljujući šarolikoj opremi. Osim različitih vrsta naoružanja, na brodove se mogu staviti i uređaji poput EMP generatora. Ima tu i virusa koji se mogu poslati u protivnike s mogućnošću daljnjeg širenja, dodatnog pogona ili teleportacije. Ukratko, ima dovoljno opreme za zabavno eksperimentiranje.

Akcija poprima potpuno drugačiji dojam ako se leti u slabijem, ali bržem brodu nego kad se leti u nečemu što sliči svemirskoj utvrdi. No, bez obzira koja je vrsta broda u pitanju, kvalitetne kontrole čine akciju ugodnim iskustvom. Nažalost, isto se ne može reći za kameru koja voli poblesaviti u zatvorenim prostorima, što zna biti problem kad dođe do borbe.

Kad se ne troši energija na napucavanje, tad se obično leti od lokacije do lokacije. Everspace 2 ima šest sustava za istraživanje što je i više nego dovoljno jer se svaki od njih sastoji od različitih mjesta koja se mogu posjetiti. Ovdje svakako idu pohvale developerima jer osim šarolikosti lokacija, većina njih su unikatne i impresivne za vidjeti. Od uništenih brodova, špilja, postaja do lokacije u kojoj nas bombardira sunčeva radijacija. Za dodatnu šarolikost okruženja, letjet će se i blizu površine planeta s time kako se ponekada može otići i ispod. Ovaj dio igre je poprilično impresivan jer osim potencijalno bolje opreme dodatno sugerira kako se isplati posjetiti sve što sustav pruža.

Kako bi se ipak svemir pokazao življim, tijekom brzog putovanja između lokacija unutar sustava javljat će se i različiti događaji. To su situacije u kojima moramo uništiti protivnike, obraniti drugi brod od odmetnika ili popraviti brod ako imamo odgovarajućih predmeta. Standardne svemirske situacije koje su potpuno opcionalne, no ne javljaju se toliko često da bi postale naporne.

Opcionalni zadaci također su ono što očekujemo u ovakvom tipu igara. Uništavanje baze ili posebne mete, čišćenje mina, prijevoz robe – uglavnom klasične stvari. Sporedne misije su ipak malo drugačije i ponekad likovi zadaju niz zadataka prije nego se dobije ultimativna nagrada, što je dobar način za motivirati igrača prema takvome sadržaju.

Što se tiče misija tijekom same radnje, tu ima svega i svačega. Neke su kraće, neke su nepotrebno duge, a ima i onih koje pokazuju ambicioznost razvojnog studija. Postoji jedna misija u kojoj imamo dodatnu pomoć u borbi, a pri tome se još mora dostavljati energija obrambenim topovima.

Developeri nisu zaboravili niti na boss bitke koje ipak nisu nešto što će se pamtiti, ali su dobro osvježenje kad treba naglasiti kako nam se sprema iduće poglavlje u našoj avanturi. Doduše, prateći samo radnju kad tad će se doći u situaciju u kojoj su protivnici jači pa se treba kombinirati između dostupnog sadržaja ne samo radi nove opreme nego kako bi i razvijali našeg Adama.

Dok letite kroz svemirska vrata u novi sustav, Everspace 2 nikada vam neće sugerirati kako bi unutar igre moglo biti nečega neviđenog za svemirski žanr. To je najbolja odluka koju su unutar razvojnog studija dogovorili jer ponekada jednostavno se ne trebaju izmišljati nove stvari. Ova igra točno zna što želi biti i to odlično demonstrira. Zabavna je to akcija s ciljem skupljanja bolje, jače i kvalitetnije opreme.

Uz dobar izbor različitih brodova kao i svih dodataka koji se mogu staviti na njega, dosta vremena se može utrošiti u testiranje različitih kombinacija za otkrivanje najzabavnijeg načina igranja. Uz to, riječ je o tehnički kvalitetnom prikazu šarenog svemira koji skriva puno zanimljivih lokacija za posjetiti.

Everspace 2 je odlična igra za svakog ljubitelja svemirskih brodova koji voli pucati na sve strane. Borba ne postaje dosadna, a igra ima skroz solidnu trajnost.

• zabavna i izazovna akcija koja rezultira hrpom opreme za pokupiti
  • dobre mogućnosti opremanja brodova