Football Manager 2007

Davor Igrić
Nova godina, novi menadžer…Tako to ide u svijetu računalnih igara

Neki ih vole, neki mrze. Nekima su oni dosadni jer nemaju «ne znam kakvu grafiku» ili nisu «nabijeni akcijskim sekvencama poput Half-Lifea». S druge strane, osobama poput mene, oni predstavljaju novi izazov, jer su manageri igre koje vi sami kreirate. Programeri vam ponude opcije, a vi sami krećete kroz igru i igrate je na sebi svojstven način. Uvijek novi, gdje je mjesta inovacijama i mijenjanjima taktike i igranja svaki put sa novim timom, bezbroj (pogotovo u ovim nogometnim). Igrajući svaki novi dio ovog managera, uvijek sam koristio nešto novo, jer se sama bit, a to su igrači, sa svakim nastavkom mijenjaju. Prije dvije godine, Modrić je bio samo jedan prosječan igrač kojeg ste morali čekati godinu dana da vam se vrati sa posudbe iz Intera. A danas on čini okosnicu igre Dinama – kluba sa kojim počinjem svaku svoju FM pustolovinu.

Mommy, I wanna be a manager!

� to nam to donosi novi manager. Paaa, ništa posebno da budem iskren. Svi stari elementi su tu. Ali, to nužno ne treba značiti da je igra loša, samo zato što ne donosi ništa novoga. Jednostavno, čemu mijenjati konja koji dobiva trku. U biti, jedino što me u svakom novom menađeru zanimalo je update transfera. Doduše, to se moglo napravit i nekim patchevima, ali budimo realni, i programeri moraju živjet od neke zarade. Dakle, sve što ste vidjeli u prijašnjem nastavku je tu, ali ovoga puta, jednostavnije.

Kod treninga nema više onog dosadnog namještanja određene vrste treninga svakog posebnog dana, u posebno vrijeme, i pritom paziti da u dane kad je na rasporedu trening sprinta, nemate tekmu jer će vam igrači bit krepani. U FM2007 jedino što trebate odrediti jest intenzitet svakog pojedinog treninga na određenoj skali. Dakle, ako stavite da je intenzitet treninga stamine (izdržljivosti) high, vaši igrači trenirat će tu izdržljivost više nego ostale treninge. Ako, s druge strane, smatrate da većina vaših veznih igrača ima nikakvu ili slabu tehniku, stavit ćete im trening tehnike na high. Naravno, pritom možete odrediti važnost treniranja ostalih treninga (ball control, defending, itd), ali istodobno morate paziti na sveukupni workload koji se dobiva zbirom tih treninga kako ne bi dobili suprotan učinak – smanjivanje skilla. Workload je količina treninga koji igrači mogu podnijeti u jednom danu. Ako stavite trening stamine na high, ostat će vam jako malo workloada da, recimo, podesite i attacking na high. Ali, recimo da je počela sezona i igrači su vam ušli u formu, izdržljivost im je većini dobra. Slobodno smanjite taj trening na recimo low, a ostale pojačajte. Ovakav način treninga iziskivat će vaše puno češće posjećivanje tog prozora, i konstantnog podešavanja intenziteta tih treninga u skladu sa trenutnim stanjem momčadi i sljedećim utakmicama.

� to se tiče ostalog nije skoro ništa novo ubačeno. Doduše, malo je više pažnje posvećeno micromanagmentu vaših igrača, pa ćete od sada morati paziti na njihovo duševno stanje, moral, i općenito zadovoljstvo. Jer će se sve to, u većoj mjeri nego prije, odražavati na njihovu igru. Tako ćete prije svake tekme svojim mladcima moći reći pokoju riječ utjehe, nabrijavanja, poželjeti im sreću, naglasiti kako ovo nije važna tekma i da se ne brinu za poraz i sl. Isto tako, kada uvidite da se vaše desno krilo ne trudi dovoljno, a vas samo pogodak spašava od ispadanja, uzet ćete stvari u svoje ruke, te mu u stanci između poluvremena očitati bukvicu. I čak, na kraju priče, mogu reći da većina igrača i počne igrati bolje, tako da ovo nije samo jedna od stvari koje će učiniti igru ljepšom. Zbog ovoga dolazimo do jednog problema. Ako recimo vi osobno prosudite da se igrač ne trudi dovoljno (jer vam tako puste brojke kažu), a on smatra upravo suprotno, doći će do nezadovoljstva i on će igrati još gore. Da stvar bude najgora, njegovo će se nezadovoljstvo raširiti i na druge igrače (ako je recimo omiljen) i onda ste u velikim…Da. Iz općeg nezadovoljstva nije se lako izvući, stoga preporučujem da hvalite ili kudite igrače samo u situacijama kada ste apsolutno sigurni u to što radite. Nadalje, što se tiče micromanagmenta, po prvi puta možete kod nekih od igrača vidjeti preferirani način igre. A to je nešto jako korisno. Svaki igrač ima par načina na koji on voli igrati. Neki vole «maziti» loptu, neki vole često probijati po bokovima, neka krila se vole vraćati u obranu. Pa, omogućite im to. Neka iskoriste svoj puni potencijal. Iako će neki početi igrati bolje, neki jednostavno neće moći (u nedostatku skilla), ali općenito gledajući ovo je i više nego zanimljiv dodatak.
Bankrot ili častan otpust iz kluba…� togod prvo došlo…

Ovo prvo nešto teže (nitko nije toliko loš), ovo drugo jest malo realnije. Samo zaredajte tri poraza sa klubom tipa ManUtd i da vidite kako se leti iz kluba. Ali onda možete potražiti drugi, tako da igra apsolutno nikad nije gotova.

Ooo, Manchester we do, ooo Manchester we love you!!!

Da…Realno gledajući navijanje je sve što ćete od čuti u igri. Istina, nije da bi menađeri i trebali imati išta drugo na ovom planu, ali stvarno se moglo ubaciti neku rock-pop-turbofolk pjesmu da malo zapapri stvar. Kako bilo da bilo, uvijek možete ubaciti neku od svojih playlista da vam svira u pozadini. Tako da je i to riješeno.

U biti, igra završava kad odete u mirovinu…Isto kao i ova reca…

Ne doslovno. Ova je igra menadžer kao i svi ostali iz ove franšize. Ako vam se sviđao ijedan drugi nastavak, sviđat će vam se i ovaj. Ubačene su neke stvari koje bi trebale privući novu publiku i čak mislim da im je u tome i uspjelo. Jer, kada sad gledam na stvari: ovo je, u jednom, najjednostavniji i najkompleksniji nogometni menadžer koji trenutno postoji. I zato ga volimo. Cheers, mate.

Football Manager 2007 je Sports Interactivova treća igra otkad su ostavili “Championship Manager” franšizu iza sebe. Najnoviji nastavak jednako je zarazan kao i prethodnici i doslovno će vam oduzeti sate, dane, tjedne života…