HCL.HR

Recenzija

Isonzo

VERDUN NA STEROIDIMA

Stjepan Fikter

Isonzo je nemilosrdan. Meci fijuću na sve strane, eksplozije odjekuju, suborci umiru u agoniji i jedan metak znači vam respawn. Isonzo se drži temelja koje smo vidjeli u Verdunu i Tannenbergu – riječ je o taktičkoj pucačini u kojoj se vrlo brzo može izgubiti život. No isto tako, Isonzo je ubacio i nekoliko modernijih elemenata u gameplay kako bi povijesne bitke bile zabavnije u 2022. godini. Timski rad je i dalje glavni pokretač bitaka koje možemo proživjeti u igri, no sad imamo mogućnost za prilagodbu stila igranja uz otključavanje različite opreme i dodataka.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
30€ PC Ustupio izdavač

Prije nego se zakorači na bojište, Isonzo nas kratko upoznaje kako točno funkcionira Offensive mod, zapravo jedini način igranja unutar svih dostupnih bitaka. Ovaj mod nije revolucionaran jer je i dalje u pitanju bitka za teritorij. Jedna strana napada, druga brani samo se sada na mapama nalaze različiti elementi koji se mogu postaviti kad se brani, odnosno uništiti u napadu. To su stvari poput bodljikave žice, vreća s pijeskom, fiksnih strojnica, minobacača i sl. Neke mape imaju i most koji branitelji mogu uništiti kako bi otežali život drugoj strani, što dodatno podiže dinamičnost bojišta. To na kraju rezultira i većom razinom zabave bez da se odskače iz povijesnih okvira.

Kad je riječ o povijesnim elementima, tijekom učitavanja prije bitke može se pročitati oko čega se točno bori. Simpatičan je to detalj koji se uklapa u cijelo okruženje jer se ovdje nalazi oprema koja je bila dostupna vojnicima tijekom brdskih bitaka. Isonzo nema eksperimentalnog naoružanja, ali ima dodatne stvari koje se moraju otključati, što će nove igrače staviti u malo neravnopravan položaj naspram veterana. Na primjer, granate za Rifleman klasu su zaključane, odnosno mora se skupiti iskustva prije nego postanu dostupne. Čak i kad se skupe potrebni bodovi za otključati, mora se prvo odraditi dva zadatka prije nego se mogu odabrati za korištenje u bitkama.

Isonzo nema eksperimentalnog naoružanja, ali ima dodatne stvari koje se moraju otključati.

U jednu je ruku to razumljivo jer sustav progresije mora sadržavati nešto za otključati, no granate su oprema koja bi trebala biti dostupna odmah. S druge strane, sasvim je očekivano da Assault klasa nosi automatsko oružje koje postaje dostupno tek na 15 levelu. Svaka od šest klasa ima svoju opremu i perkove za otključavanje te sve se može mijenjati kad se izgubi život. Samim time, relativno brzo se može prilagoditi situaciji na bojištu.

Osim klasa, naš profil također može napredovati čime se otključavaju kozmetičke stvarčice za našeg vojnika. Taj dio nije nešto što će se pamtiti jer dodatni brkovi, naočale, kape i slično padaju u zaborav čim prvi metak proleti pored glave. Nitko se ovdje ne divi protivničkom smislu za odijevanje – svi samo traže prvi zaklon.

Isonzo vrlo brzo nauči igrača kako zaklon nije uvijek sigurna točka. Artiljerija i bojevni otrovi nešto su za što se dobije dojam kako svako malo pada po mapi. Kako je riječ o lokacijama koji kombiniraju rovove i otvorena područja, suradnja Officer klase s ostatkom ekipa ključna je za uspješan napad ili obranu. Samo ta klasa može zvati spomenutu pomoć i brzo se shvati kako nije zabavno trčati po otvorenom prostoru ako nema dimne zavjese. Ono što su u razvojnom studiju dobro razradili je korisnost svake klase. Niti jedna klasa ne ostavlja dojam da je beskorisna pa zbog toga svako može pronaći nešto što će mu odgovarati za igranje.

Niti jedna klasa ne ostavlja dojam da je beskorisna pa zbog toga svako može pronaći nešto što će mu odgovarati za igranje.

Iako je riječ o taktičkoj pucačini, ne radi se ovdje o hardcore naslovu. Tako svatko ima neograničen broj zavoja za liječenje sebe i drugih. Metaka ima dovoljno jer se ne poživi dovoljno dugo da se sve ispuca, osim ako se aktivno izbjegava borba. Prijateljske se jedinice ne mogu ubiti nego samo ozlijediti pa tako naša artiljerija može jedino odmoći kad zatrese teren dok mi ciljamo prema protivniku i promašimo. Inače bez problema preživimo eksploziju ako se nađemo na putanji po kojoj avioni bacaju bombe. Zbog toga se može reći kako je u pitanju dobar balans između zabave i povijesnog prikaza na kojemu se cijela igra temelji.

S druge strane, talijanskom bojištu nedostaje više bitaka, odnosno mapa. Njih za sada ima manje od deset i to nije pohvalan broj. Srećom po nas, svaka od njih je zabavna za igranje. Bilo da je riječ o brdskom ili šumskom okruženju, mape su dobro dizajnirane te vizualno izgledaju vrlo kvalitetno. Grafička strana nije nešto što se može uspoređivati s Battlefieldom 1, no svejedno je riječ o kvalitetnom segmentu koji podiže atmosferu bitaka. Osim lokacija na kojima se nalaze, mape se isto tako razlikuju i po broju sektora za osvojiti ili obraniti. Samim time, dužina mape može značajno varirati ako su u pitanju dva sektora ili njih pet.

Bilo da je riječ o brdskom ili šumskom okruženju, mape su dobro dizajnirane te vizualno izgledaju vrlo kvalitetno.

Isonzo nema vremenska ograničenja niti obrambena strana ima broj života koji može izgubiti. To znači kako se samo napadači moraju brinuti hoće li uspjeti osvojiti potrebne točke i pri tome ne izgubiti sve živote prije nego se krene prema novom sektoru mape. Ovo je interesantna dizajnerska odluka koja na papiru favorizira obranu, no već spomenuto timsko igranje zapravo je ono što znači pobjedu ili poraz. Ovisno o mapi i sektoru, postoje samo dva tipa zadatka za napadački tim. Jedan je osvojiti lokaciju koju obrambena strana može vratiti pod svoju kontrolu, a drugi je postaviti eksploziv na određeno mjesto. Kad dođe do eksplozije to je to, točka je osvojena.

Ono čime se dinamičnost bojišta dodatno ističe jesu točke za oživljavanje nakon smrtonosnog metka, šrapnela ili eksplozije. Obje strane mogu sagraditi ili uništiti spomenute točke, što znači kako ne postoji fiksna linija na kojoj se akcija odvija. Stoga nije neobično primiti metak s leđa ako se obrambena strana uvuče iza napadačkih linija te uspije ponovno vratiti respawn točku. To zna biti česta situacija zbog kaosa na bojištu i trenutak nepažnje može odsjeći cijelu jednu stranu. Šteta što igra više ne nagrađuje ekipu koja se posveti onesposobljavanju protivničke strane jer takve stvari također mogu značajno utjecati na bitku.

Obje strane mogu sagraditi ili uništiti točke za respawn, što znači kako ne postoji fiksna linija na kojoj se akcija odvija.

Osim tih točaka, moguće je oživjeti se i među suborcima. Razlika između oživljavanja na suborca i spomenute točke je što napadači prvo moraju izgraditi navedene točke kad se kreće u zauzimanje sektora. A to nije uvijek lagan pothvat. Potrebno je izbjeći pravu hrpu eksplozija i metaka te se nadati kako će vas članovi tima moći zaštititi za vrijeme vašeg lopatanja koje će donijeti korist cijeloj skupini.

Igra djeluje prilično nasumično kada je riječ o lokacijama na koje dolazite nakon oživljavanja. Primjerice jednom se oživimo dva metra od suborca ako kliknemo na njega, a drugi puta 50 metara iza njega. Još gore zna biti kod točaka koje se brane. Nekad bude direktno na lokaciji, a nekada toliko iza da se komotno može “pozvati taxi”. Srećom pa to nije nešto što  uništava igru. Zapravo više pridonosi dinamičnosti bojišta jer se nikad ne zna hoće li nam se protivnik pojaviti iza leđa.

Sve u svemu, za sve one koji vole okruženje Prvog svjetskog rata u virtualnom obliku Isonzo je odlična igra koja kvalitetno kombinira zabavan gameplay i povijesne elemente. Iskustvo koje je razvojni studio skupio tijekom izrade prijašnje dvije igre pomoglo je da Isonzo bude prepoznatljiv staroj publici, a opet dovoljno moderan za sve nove igrače u WW1 serijalu. Kombinacija zabavnog napucavanja, odlične atmosfere (koja se dodatno ističe ispod gas maske) i kvalitetne tehničke strane čine ovu igru prepoznatljivom na sceni multiplayer pucačina iz prvog lica. Samostalno ili s ekipom, Isonzo je odličan predstavnik razdoblja koje nije najpopularnije za online napucavanje.

Kombinacijom zabavnih i povijesnih elemenata, Isonzo je odličan predstavnik napucavanja u okruženju Prvog svjetskog rata. Atmosfera i kaos na bojištu ne ispadaju van povijesnih okvira, a opet je sve dovoljno atraktivno da privuče i ekipu koja voli standarde modernih pucačina.

81 Naša ocjena
  • napucavanje i atmosfera
  • kvalitetne i dinamične mape
  • svaka klasa je zabavna za igranje
  • tehnička strana
  • broj mapa je mogao biti veći
  • nezadovoljavajući sustav napredovanja profila vojnika
  • nasumičan način odabira lokacije oživljavanja vojnika

Stjepan Fikter

Tehnologija ga natjerala na Windows 10. Hvata se čudnih i većini ljudi potpuno stranih igara ŽNJ produkcije. Važno mu je trzanje oružja u pucačinama. Igrice su zabavne.

Komentari (20)

  • Zlo

    27.09.2022 - 20:36

    igra je ok ali nebih kupio

    • Darac83

      @Zlo, 27.09.2022 - 21:54

      I tako joj ti dao 76? 😂

    • Bronson

      @Darac83, 27.09.2022 - 23:16

      Zlo i naopako.. 🤣

    • PppPP

      @Darac83, 28.09.2022 - 10:38

      strahota kakvih likova ima tu

    • Sanskrit

      @Zlo, 28.09.2022 - 14:08

      Los troll je los

  • spoony

    27.09.2022 - 20:38

    kakva je igra u usporedbi s red orchestra 2?

    • Stjepan Fikter

      @spoony, 27.09.2022 - 21:58

      Brže i arkadnije. Pištolji su puno lakši za koristit. Drugačiji koncpet mapa.

    • spoony

      @Stjepan Fikter, 28.09.2022 - 12:31

      tako i izgleda, da. držat ću se onda i dalje ro2

  • Nightyx

    27.09.2022 - 21:06

    hrabro utrošeno vrijeme za igru, ali nekak mi se ne cini da ce zaziviti nesto, nadam se da su barem pokupili neki profit, barem zbog truda ako nista 🙂

  • vojnovic4

    27.09.2022 - 21:27

    Planiram je uzet na nekom popustu ako prije toga nedode na ps+

  • Motor City Bengals

    27.09.2022 - 21:52

    Zadnji tip igre na svijetu koji bih igrao, ali tko voli nek’ uziva.

    • Monster Tamer

      @Motor City Bengals, 28.09.2022 - 06:34

      Također mada više preferiram Retro Shootere tipa Project Warlock jer obožavam takav vizualni izgled i odmah me tjera na igranje iako nije moj tip igre. Isonzo izgleda naravno grafički odlično ali dosadno i nezanimljivo.

  • nikola720p

    28.09.2022 - 07:26

    Mogu oni od ovih mapa napraviti igri simulator kampovanja,nista ne fali

  • SanKa

    28.09.2022 - 15:51

    evo svega mi, kad se svede igra na to kad gledas kak neko igra, isti k ko verdun ili ona igra na t….dosta mi je tih masovnih MP, dajte mi kvalitetan SP naslov sa MP komponentom

  • Soldier24

    29.09.2022 - 12:23

    Precjenjenio si ovu igru. Po tvomu ovo je bolje od CoD serijala koji je po svemu miljama ispred ovog. Godinama na ovom portalu CoD se podcjenjuje, a favoriziraju se ovakve igrice tipa njemih filmova Ch. Chaplina

    • Stjepan Fikter

      @Soldier24, 29.09.2022 - 17:31

      U kojem dijelu recenzije si isčitao ikakvu referencu na Call of Duty?

    • Soldier24

      @Stjepan Fikter, 29.09.2022 - 20:12

      Obje igre su fps i zato su usporedive. Tvoja ocjena je previsoka ili su ocjene vaše redakcije za CoD su preniske. Razlika u kvaliteti je nebo i zemlja. Po tvojoj ocijeni Isonzo je bolji od puno naprednijeg CoD. Pogledaj ocjene u recenzijama CoD unazad nekoliko godina. I bit ce ti jasno o čemu sam pisao

    • Stjepan Fikter

      @Soldier24, 29.09.2022 - 20:35

      Samo me zanima, igrao si Isonzo pa znaš kako je razlika u kvaliteti nego i zemlja jer, što dvije različite igre ne mogu biti jednako kvalitetne ili? Jesi pomislio da CoD u posljednjih nekoliko nastavaka nije bio toliko dobar kao što tvrdiš da je? Bez obzira što su obje igre pucačine, nije baš da su jednako usporedive.

  • Soldier24

    29.09.2022 - 20:48

    Igrao sam Verdun a to je ista kvaliteta. Niska. Isonzo ce proči gotovo pa nezamjeceno za razliku od CoD koji iz godine u godinu obara prodajne rekorde.
    Neobjektivni ste u ocjenjivanju. I to je sve sto sam zelio reči

    • Stjepan Fikter

      @Soldier24, 29.09.2022 - 21:03

      Verdun je za svoje vrijeme bila kvalitetna pucačina smještena u Prvom svjetskom ratu. Ok, tvoje mišljenje je da to niska kvaliteta, moje je suprotno. No ti i dalje ne daješ nikakve argumente po čemu smo mi to neobjektivnim osim što si se uhvatio ocjene i CoD-a. Uostalom, prodajni rekordi ne označavaju koliko je nešto kvalitetno nego popularno.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?