Judgment

YAKUZA 7?

Kada čujete da je nova igra Judgment nekakav detektivski spin-off Yakuza serijala, možete pomisliti da se Ryu Ga Gotoku Studio malo zasitio izrade tih igara s mafijaškom tematikom. Na kraju krajeva, s ovom igrom obećavaju naizgled totalnu suprotnost Yakuza naslovima; priču o bivšem odvjetniku koji se prekvalificirao u detektiva na ulicama virtualnog distrikta Kamurochoa (op.ur. često mjesto radnje Yakuza igara). Ovako na papiru sve to može zvučati kao radikalna promjena u odnosu na Yakuza naslove – odmicanje od akcijskog segmenta i istraživanje avanturističkog aspekta videoigara.

O kakvoj se igri ovdje radi?

No čim prvi put upalite Judgment, shvatit ćete da je ovo Yakuza igra s par dodatnih detektivskih dionica – glavni lik uistinu je detektiv, no mafija je prisutna kroz cijelu igru. I usudio bih se reći da su upravo ti novi detektivski segmenti najdosadniji dio čitavog paketa. Jer i dalje sam najviše uživao u okosnici sadržaja Yakuza serijala, a to su zabavne borbe, luda priča preko koje stoji veliki natpis MADE IN JAPAN te brdo mini-igara koje će vam oduzeti sate i sate života.

Novi detektivski segmenti poput istraživanja mjesta zločina, izvlačenja informacija te praćenja sumnjivaca zvuče na prvu zanimljivo, no u praksi su najslabiji dio. Iz čistog razloga što ti dijelovi nisu pretjerano zabavni.

Uzmimo na primjer istraživanje mjesta zločina. Jedino što trebate odraditi u ovakvim segmentima misija je okretati kameru iz prvog lica te jednom kada vam zavibrira kontroler na određenom dijelu, pritisnuti tipku za proučavanje tog mjesta. Nema tu neke kombinacije predmeta, detektivske dedukcije oko stvari koje ste uočili i slično. Na vama je samo da stisnete tipku i poslušate zaključak do kraja.

Novi detektivski segmenti najdosadniji su dio čitavog paketa.

Ništa bolje nisu izvedene ni dionice praćenja sumnjivih likova. Vaš jedini zadatak u ovakvim segmentima misija je držanje rastojanja između lika i povremeno skrivanje iza automobila, uglova grada i povremenog reklamnog panoa. Ako vas baš zanima kako to izgleda, možete baciti pogled na Igorov video ispod koji pokazuje malo gameplaya sa samog početka igre.

Tu je i segment s postavljanjem odgovarajućih pitanja ključnim likovima u stilu pravog detektiva, no i taj dio igre je polu pečen. Istini za volju, osjećao sam da sam bio više involviran u takve razgovore jer sam uvijek želio postaviti bitna pitanja. Ipak, nagrada za pravo pitanje od par iskustvenih bodova i nije nešto pretjerano raskošna, a posljedice za loš odabir ne postoje pa je i ovaj segment na kraju samo dobra zamisao koja nije usavršena do kraja.

Istraživanje lokacija dronom zabavno je prvih par puta, no i to kasnije postane samo dio rutine detektivskog posla. Iskreno, imam osjećaj da je Judgment pokazao stvarnost detektivskog posla, a ona ne izgleda atraktivno poput James Bonda filmova ili misteriozno poput knjige Agathe Christie. Zapravo, više liči na one scene s dva murjaka koji sjede u autu cijelu noć, jedu krafne i čekaju da se nešto dogodi.

Srećom, većina dobrih segmenata Yakuza serijala nalazi se i u Judgmentu. Borba je oduvijek bila okosnica ovog serijala s japanskim mafijašima, a izgleda da i detektivi ne zaostaju mnogo na tom segmentu. Za razliku od Kiryua iz Yakuza serijala, naš novi glavni lik Takayuki Yagami zna prilično dobro iskoristiti vertikalne površine. U Yakuza serijalu ste mogli popiti dobre batine kada ste stjerani uza zid te okruženi grupom neprijatelja. Sada, uz kombinaciju tipki možete se odbiti od zida i preskočiti neprijatelje usput zadajući par brutalnih udaraca.

Kao i prije, moguće je koristiti razne okolne predmete u borbi. Bicikl, reklama, šipka ili prometni čunj, što god se nađe u vašoj blizini poslužit će kao idealno oružje. A tu su i brutalni specijalni udarci koje možemo aktivirati na određenim lokacijama i situacijama. Naravno, ako je vaš EX bar napunjen. Uhvatite neprijatelja, privucite ga do auta i gledajte savršenu animaciju rastezanja ljudskog lica preko cijele haube.

Povratak iz Yakuza naslova doživjela je i opcija izbora borilačkog stila. Naš glavni lik upoznat je sa ždral i tigar borbenim stilovima koji su pogodni za različit broj neprijatelja. Prvi je primarno orijentiran većoj grupi neprijatelja budući da razornim i širokim zamasima nogom drži rastojanje protivnika, što je ključan segment ako vas zaskoči desetak ljutih kriminalaca. Tigrovski potezi su pak više za borbu jedan na jedan, a pogotovo su korisni prilikom boss borbi s najjačim neprijateljima.

Uhvatite neprijatelja, privucite ga do auta i gledajte savršenu animaciju rastezanja ljudskog lica preko cijele haube.

Jedna od novosti u odnosu na borbe iz Yakuza serijala je novi sustav smrtonosnih rana. Ove ozljede mogu zadati samo glavni neprijatelji, no jednom kada ih zadobijete nije ih moguće riješiti običnim itemom za regeneraciju zdravlja. Umjesto toga, morate posjetiti bolnicu ili iskoristiti prilično skupe kutije prve pomoći. Zbog toga su boss borbe postale dosta napetije te su zahtijevale puno više izučavanja, izmicanja i blokiranja. Prvi put otkako igram Yakuza igre sam osjećao izazovnost prilikom ovih borbi. Mala zamjerka na borbu može se pripisati prilično identičnim borcima od početka do kraja. Uz iznimke boss borbi, ostali neprijatelji će s vremenom samo povećavati broj puta koliko ih trebate udariti, no kretnje će ostati identične.

Ipak, do kraja će vas vjerojatno vući zabavna priča koju bih usporedio s dobrim B filmovima. Na momente je totalno blesava, povremeno ekstremno uveličana, no s dovoljno zanimljivih trenutaka i likova zbog kojih ćete naprosto morati nastaviti dalje.

Već spomenuti detektiv i glavni lik Takayuki Yagami ima zanimljivu pozadinsku priču. On je bivši odvjetnik koji se zbog jednog slučaja odrekao svog pravničkog zvanja. Glavni razlog za tu radikalnu promjenu karijere je pomoć u oslobođavanju čovjeka optuženog za ubojstvo koji neposredno poslije puštanja na slobodu ubije svoju djevojku. Ili se barem tako čini. Par godina kasnije Tak (kako glavnog lika od milja zovu u igri) bavi se detektivskim poslom na ulicama punima mafije, s čijim članovima ima zanimljiv odnos (da ne spoilam previše). Zaplet radnje započinje misterioznim ubojstvima članova Yakuza klana u središtu čega se nađe naš dobri Tak, a ostatak priče koji vam neću upropastiti je i više nego uzbudljiv.

Zanimljiv podatak je da glavnog lika glumi jedan od najpoznatijih japanskih pjevača i glumaca Takuya Kimura, tako da se očigledno nije štedjelo na postavi glumaca za Judgment. Gluma je prilično dobro odrađena, a za razliku od Yakuza serijala, Judgment po prvi put ima i englesku glasovnu glumu koja zapravo nije loša. Doduše, meni osobno, ipak su više odgovarali japanski glasovi.

Za razliku od Yakuza serijala, Judgment po prvi put ima i englesku glasovnu glumu koja zapravo nije loša.

Sve se ovo vrti u već poznatom Dragon engineu koji je korišten i na par prethodnih Yakuza naslova. Judgment ne obara s nogu grafikom, ali u konačnici izgleda vrlo lijepo te se bez većih poteškoća vrti na četvorci, bilo da je u pitanju Pro ili obična verzija konzole.

Osim glavne priče, postoji stvarno širok spektar dodatnog sadržaja na ulicama Kamurochoa. Iskušajte sreću u skrivenim podzemnim kasinima s pokerom i blackjackom, opalite koju bejzbol lopticu, takmičite se u utrkama dronova ili potrošite sate na arkadnim strojevima igrajući Virtua Fighter 5, Puyo Puyo ili brojne druge klasične Sega arkadne naslove. A nakon svega toga, posjetite neki poznati ramen restoran ili se uništite sakeom u obližnjem bircu.

Sporedne misije većinom imaju dosta humorističan karakter i sadrže neke od najluđih scena koje ne smijete propustiti.

Sadržaja zaista ima na svakom koraku i dobar dio ovih mini-igara će vam ponuditi sate dobre zabave. Šteta samo što su ukinuli popularne karaoke barove iz Yakuza serijala.

Judgment nudi i veći broj sporednih misija koje otključavamo stvaranjem prijateljstva s mještanima kvarta. Spomenute misije većinom imaju dosta humorističan karakter i sadrže neke od najluđih scena koje ne smijete propustiti. Lov gologuzog perverznjaka, spašavanje maca po susjedstvu ili traženje duhova u “ukletoj kući” samo su neke od misija koje možete odraditi i usput se propisno nasmijati.

I sve me to nekako podsjeća na dobri stari Yakuza serijal. Iskreno, da je netko zalijepio preko Judgment naziva cedulju na kojoj piše Yakuza 7, mislim da bi uspješno zavarali veći broj ljudi. U suštini, ovo je i dalje jako zabavan Yakuza naslov s povremenom dosadnim i monotonim detektivskim dijelovima. I to je prava šteta, jer sam očekivao da će upravo taj segment podignuti Judgment iznad Yakuza serijala. A učinio je baš suprotno. No to ne znači da je ovo loša igra, samo znak da ćete morati progurati kroz par dosadnih dijelova prije nego dođete ponovno do zabavnog sadržaja u vidu priče, borbe i istraživanja ulica šarenog kvazi-Tokija.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje dostavio nam je njezin izdavač.

Judgment je zabavan spin-off Yakuza serijala prošaran s par detektivskim segmenata koji su pali u drugi plan pokraj zabavne borbe i zanimljive priče.

81 Naša ocjena