Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 ReMIX

SRCE NA IZBOR

Žarko Ćurić

Da odmah krenemo na početku sa zezancijom na račun imena, pa da se možemo baciti na samu recenziju. Ej ljudi, da je ova igra čovjek, bila bi brazilac, igrala za Dinamo i na dresu nosila naziv Mixii. Da je ona stvarno čovjek, mrzila bi svog oca Nomuru čitav život, pogotovo radi milijun glupih četiri (1.5 + 2.5) fora s kojima su joj se djeca rugala. No dobro, dosta udaraca, bacimo se na sami tekst koji će nam pojasniti čemu ovakav kretenski naziv.

Vidite, Kingdom Hearts je jedan od onih serijala koji je se pojavio na bezbroj platformi, bio kao glavni ili sporedni nastavak. Ovo je stvaralo priličnu konfuziju kod igrača budući da se serijal temelji na prilično kompleksnoj priči koju je teško pohvatati u samo jednom dijelu, a da ne govorim tek o cijelom serijalu. Zbog toga je ekipa iz Square Enixa odlučila spojiti ugodno (pomoć fanovima) s korisnim (brdo novog novca) te na PlayStation 3 izdala dva paketa koja su sadržala po dvije igre i jedan film.

KH1

Prvi od njih, Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX sadržavao je originalni prvi dio, reizdanje Chain of Memories dijela za PS2 te mali film koji je zapravo zbirka scena iz igre 358/2 Days izdane za Nintendo DS. Jednom kada su vidjeli da ovo odlično funkcionira, za tricu su izbacili i Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIX te u njega ubacili drugi glavni nastavak s PS2, Birth by Sleep s PSP te ponovno kratki skup svih scena iz Kingdom Hearts Re:coded.

Iza ludog naziva, ovaj Kingdom Hearts paket donosi četiri igre te dva filma, ili bolje rečeno skupa scena iz igara.

Iz ovoga dalje možete vjerojatno zaključiti što točno donosi ovaj paket, to je skup od četiri igre te dva skupa scena u nešto poboljšanoj grafici za PlayStation 4. Ovo možda i nije toliko loš potez, pogotovo ako se uzme u obzir da je na novu generaciju došao veći broj prethodnih vlasnika Xboxa 360 pa im je ovo prvi susret sa serijalom. A treba ipak pripremiti igrače za treći nastavak koji dolazi uskoro. Sad će, samo što nije. Da, i dalje smo samo na uskoro, Nomura nas ubija čekanjem na neku informaciju, nadamo se samo da neće odužiti kao s Final Fantasy XV.

Kingdom-Hearts-HD-1-5-Plus-2-5-Remix_2017_02-14-17_007

Ja sam također sretan ovom kolekcijom jer sam napokon pohvatao sve zavrzlame oko priče. Ono što se jasno može primijetiti je da se igra unatoč godinama i dan danas uz sitna poboljšanja izgleda odlično, primarno zahvaljujući veselim tonovima Disneyjevog svijeta. U odnosu na PS3 izdanja, ova verzija donosi prilično stabilnih 60 sličica u sekundi na Full HD ili 4K rezoluciji. Također, možda i najveća prednost u odnosu na prethodne dijelove je rapidno učitavanje novih scena. Gledao sam video usporedbe te razlike znaju sezati i do pola minute. E to ja zovem poboljšanje!

U odnosu na PS3 izdanje, remaster za PS4 učitava scene i do pola minute brže.

Ipak, postoje određeni problemi zbog prebacivanja igre u 60 fps-a, jedan od njih su sitni problemi u borbama koji se događaju zbog različitog računanja broja sličica. Ovo je u velikoj većini ispravljeno prvom zakrpom, no ipak se zna provući tu i tamo koji problem, pogotovo u drugom nastavku. Osim toga, prilično ružno izgleda prijelaz iz 60 sličica u sekundi fluidnog gameplaya na scene koje se vrte na 30 sličica u sekundi. Čisto vas izbaci malo iz svih onih fluidnih dionica i podsjeti koliku razliku čine taj broj sličica po sekundi.

Kingdom-Hearts-HD-1-5-Plus-2-5-Remix_2017_02-14-17_002

Što se tiče samih igara, svaka ima neke svoje draži, iako su mi puno bolje sjela dva glavna nastavka koji imaju puno jasniju viziju i odličan sustav borbe. Karte iz Chain of Memories te sustav kreiranja komandi iz Birth by Sleep u samoj osnovi nisu toliko pretjerano loši, no ipak ostavljaju osjećaj eksperimentiranja. Ovo je vidljivo ne samo u gameplay elementima, nego i u priči koja se nepotrebno zakomplicirala u sporednim nastavcima te je ponekad zamršena čisto da stvori osjećaj kompleksnosti. Filmovi su pogotovo priča za sebe – nemaju nekakav fin tok jer su doslovno niz scena iz igre, a zbog ograničenja tih igara moram napomenuti da su i dosta loše kvalitete.

Moj možda i najveći problem s ovim paketom je inovativnost, ili bolje rečeno izostanak iste. Tko god da je kupio reizdanja za PlayStation 3 nema apsolutno nikakve potrebe za kupovinom ovog paketa. Čitav paket je grafički prilično solidan, no što se tiče sadržaja on je identičan i ničim vas neće natjerati da ga ponovno kupite. Čak mislim da bi im bio pametniji potez da su ubacili i 2.8 komplet u ovo kojeg smo nedavno recenzirali te ga prodavali po punoj cijeni. Ako ste pak preskočili koji nastavak ili niste nikada imali priliku zaigrati Kingdom Hearts, ovo je stvarno odlična ponuda jer vam donosi paket igara koji vam mogu donijeti stotine sati zabave za prilično korektnu cijenu.

Označeno sa: , ,

Ako ste igre posjedovali na PS3 konzoli nema potrebe da ih ponovno kupujete. Ako se tek upoznajete s Kingdom Hearts serijalom, ovo je odličan paket i polazna točka za to.

83 Naša ocjena
  • kolekcija pruža dugotrajnu zabavu
  • poboljšano vrijeme učitavanja
  • 60 sličica po sekundi na 4K rezoluciji
  • apsolutno ništa novog sadržaja
  • sitni problemi zbog korištenja 60 FPS
  • loša izvedba filmova

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.